Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zwisy modemu kablowego Motorola SB4100-1.4.9.6-SCM01-NOSH

doxent 13 Paź 2006 22:36 1917 8
  • #1 13 Paź 2006 22:36
    doxent
    Poziom 21  

    Pisałem kiedyś o problemach z tego typu modemami kablowymi. Obecnie modem nie rozłącza się z siecią tak jak kiedyś bo dostawca wymienił go na drugi egzemplarz ale pojawia się problem który mogę opisać w następujący sposób. Podczas ściągania jakichś większych danych np. bittorrent albo nawet w czasie gdy otwieram na raz 2 strony modem potrafi się tak zawiesić, że wpisywanie nawet 192.168.100.1 nie daje odpowiedzi, mimo iż modem ma zapalone wszystkie prawidłowe diody. Dopiero odłączenie i włączenie ponowne modemu odblokowuje sieć. Jest to o tyle denerwujące, że czasami modem powiesi sie 3 razy na 5 minut a czasami chodzi ok 2 tygodnie. Jest to denerwujące zwłaszcza, że musze latać spory kawałek do piwnicy aby go zresetować. Już myślałem o zrobieniu sobie klawisza resetu odłączającego zasilanie na odległość. Myślałem o wykorzystaniu jakiegoś dzwonka bezprzewodowego z allegro i przekaźnika który na chwilke odłączy zasilanie. Prawie zawsze potrafi się powiesić podczas ściągania bitlordem większych ilości danych i jednoczesnego surfowania. Jeżeli się nie surfuje to się nie powiesi, gdyż wiesza się tylko w momencie wpisywania adresu strony w przeglądarce.
    Jak na razie nie widzę sensu zgłaszania tego do dostawcy chyba, że temat będzie bardzo denerwujący bo mam szanse tylko na jeszcze bardziej defekciarski modem. Tym razem najczęściej wiesza się koło godziny 22:00. Poprzedni robił to w okolicy 10 rano.

    0 8
  • #2 13 Paź 2006 22:44
    mbo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Podaj na jakich parametrach pracuje modem: Upstream, Downstream i SNR.

    SB-4100 to dość stary modem.

    Na jaki inny masz szansę ?

    0
  • #3 13 Paź 2006 22:53
    doxent
    Poziom 21  

    Mają jeszcze jakieś Thomsony podobno mocno zabawkowe i niespecjalne na dodatek chyba tylko na usb co w moim przypadku odpada bo mam sieć na routerze. Dobrych Motorolek już dawno nie mają.

    Parametry łącza to :

    Frequency 410000000 Hz Locked
    Signal to Noise Ratio 39 dB
    Power Level 17 dBmV

    Upstream Value
    Channel ID 4
    Frequency 34000000 Hz Ranged
    Power Level 49 dBmV

    ping do bramki w od 400 do 600 ms co też mnie trochę martwi.

    0
  • #4 14 Paź 2006 10:05
    mbo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Thomson na pewno ma taki sam zestaw wyjść jak Motorola.

    Jeśli będzie to TCM-390 lub nowszy - to ma większe możliwości niż Motorola SB-4100.

    Na modemie masz za wysoki sygnał dochodzący - standard przewiduje -15 - 15dBmV
    Nie powinno to sprawiać problemów, ale jest to pierwsze czego można się czepiać.
    Jeśli masz jakiś rozgałęźnik do dla testu podłącz go miedzy modem i gniazdko - sygnał dosyłowy spadnie o 3-4 dBmV, o tyle samo wzrośnie nadawanie.

    Czas do bramki jest nie ciekawy - czy dalej jest tak samo ?

    0
  • #5 14 Paź 2006 10:31
    doxent
    Poziom 21  

    To pogadam z moim znajomym który tam pracuje i montuje sieci tyle, że jest trudno uchwytny. Akurat chyba mają właśnie te Thomsony. Mają też jakieś modemy Webstar DPX 100 i 120. Co o nich sądzicie ? Podobno amerykańskie ale wyglądają jak mydelniczka.
    Co do pinga to rano spadł do 8 ms z ok. 500 wieczorem czyli dość znacząca poprawa. Sygnał modemu jest bez zmian. Kiedyś były dość znaczące fluktuacje ale po wymianie ustąpiły. Swoją drogą podczas serwisowania kompów u klientów spotykałem dość często padające Motorolki tego typu. Symptomy podobne czyli zwisy albo rozłączanie.

    0
  • #6 14 Paź 2006 22:50
    kasprzyk
    Specjalista elektryk

    Witam

    Zastosuj się do kolegi "mbo" sygnał jest zbyt wysoki, może to powodować destabilizację pracy modemu. Możesz wstawić rozgałęźnik 1/2 lub odgałęźnik 1/8dB.

    Obecnie zakładamy webstary EPC 2100, przedtem te, które opisywałeś - cały czas pracują na sieci. W zasadzie wymiany modemów są b. rzadkie, do kilku na rok - powodem najczęściej jest złe obchodzenie się przez klientów - mam na myśli przeróbki instalacji, usilne zakładanie efki zaciskowej ponownie na przewód, co w konsekwencji prowadzi do ciągłego przerywania sygnału na wejściu do modemu - klient szukajac przyczyn w modemie odkręca, dokręca, włącza wyłącza, resetuje aż rozkalibruje wejście do modemu.

    Dość często zgłaszane są przypadki, że modem chwilkę działa - następnie się wiesza i reset - po przyjeździe na miejsce i podłączeniu laptopa wszystko jest ok - we wszystkich praktycznie przypadkach winę ponosi zawirusowany, zamulony lub nieaktualizowany system.
    Zawieszenie modemu może także występować - tak jak każdego urządzenia elektronicznego - zakłócenia z sieci 230, przepięcia, czy radiowe. Zalecamy modem podpinać pod listwę komp i razem z koncem pracy kompa go wyłączać. Oczywiście w przypadku pracy serwera jest to niemożliwe



    Wstaw rozgałęźnik i zobacz jak się będzie modem sprawował.

    Pozdrawiam

    0
  • #7 15 Paź 2006 11:17
    mbo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    doxent napisał:
    Akurat chyba mają właśnie te Thomsony. Mają też jakieś modemy Webstar DPX 100 i 120.


    Co do Webstar'ów to nie mam o nich najlepszego zdania. Jak są już zainstalowane to działają bezproblemowo. W czasie instalacji mogą być problemy.

    Cytat:

    Co o nich sądzicie ? Podobno amerykańskie ale wyglądają jak mydelniczka.


    Produkuje je firma Scientific-Atlanta, notabene niedawno wykupiona przez Cisco ...

    Cytat:

    Swoją drogą podczas serwisowania kompów u klientów spotykałem dość często padające Motorolki tego typu. Symptomy podobne czyli zwisy albo rozłączanie.


    Modemy kablowe są dobrym sprzętem - awaryjność jest bardzo niska.
    W 99% tego typu przypadków winna jest instalacja lub komputer.

    Przy połączeniu do komputera przez USB połączenie może ulegać zawieszeniu z powodu braku uziemienia komputera - uziemia się on przez modem i instalację telewizyjną, która powinna być uziemiona w każdym bloku.
    Objaw zazwyczaj jest taki, że po uruchomieniu komputera przez jakiś czas (np. 2-30 minut) jest połączenie po czym nagle znika.
    Wystarczy na chwilę odłączyć przewód USB, zrestartować komputer lub modem i znów cykl się powtarza.

    Dodano po 3 [minuty]:

    kasprzyk napisał:
    Możesz wstawić rozgałęźnik 1/2 lub odgałęźnik 1/8dB.


    8dB będzie za dużym tłumieniem - poziom nadawania będzie prawie na maksymalnym poziomie 58dBmV (55 jeśli nadawanie jest w QAM).
    A to proszenie się o kłopoty.

    0
  • #8 15 Paź 2006 12:39
    kasprzyk
    Specjalista elektryk

    Witam

    Nie wiem jak jest sytuacja w modemach Thomsona, dla webstara 57, czy 58dB pracy nie stanowi problemu - oczywiście do momentu zwiększenia tłumienia linii - chociaż i tak pozostaje kilka decybeli zapasu - jednak 58 nie należy już przekraczać.

    Pzdr

    0
  • #9 15 Paź 2006 22:32
    mbo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dla każdego modemu tak jest.

    Bezpiecznie jest posiadać kilka dB zapasu.

    0