Witam
Mam pytanie jak wyregulować blosa i lovato,blosa jest teraz na ustawieniach takich jak pisza w instrukcji czyli duza sruba 2,5 obr mała 1,5 ,natomiast napiecie mębrany (plastikowa srubka w lovato)na maxa wykrecone.Czy tak ma być Jak wyregulować blosa według wskazań lambdy?
Jaka mieszanka ma być na wolnych obr i przy 3000 obr (bogata?uboga?czy ma sie zmianiać z bogatej na ubogą itd?)
pozdrawiam
Witam
Mam pytanie jak wyregulować blosa i lovato,blosa jest teraz na ustawieniach takich jak pisza w instrukcji czyli duza sruba 2,5 obr mała 1,5 ,natomiast napiecie mębrany (plastikowa srubka w lovato)na maxa wykrecone.Czy tak ma być Jak wyregulować blosa według wskazań lambdy?
Jaka mieszanka ma być na wolnych obr i przy 3000 obr (bogata?uboga?czy ma sie zmianiać z bogatej na ubogą itd?)
pozdrawiam
Witam
Te ustawienia z instrukcji to sa ustawienia wyjsciowe,a lambda ma hulac czy to 1000,3000 czy 5000.
Jaki masz problem?
Witam
Mam pytanie jak wyregulować blosa i lovato,blosa jest teraz na ustawieniach takich jak pisza w instrukcji czyli duza sruba 2,5 obr mała 1,5 ,natomiast napiecie mębrany (plastikowa srubka w lovato)na maxa wykrecone.Czy tak ma być Jak wyregulować blosa według wskazań lambdy?
Jaka mieszanka ma być na wolnych obr i przy 3000 obr (bogata?uboga?czy ma sie zmianiać z bogatej na ubogą itd?)
pozdrawiam
WITAM!!!!!
Założyłem sobie BLOSA sam jakieś 3 miesiące temu w fordzie escorcie 1,6 16 V ZETEC instalacja II generacji Landirenzo. Ustawienia jak pisza w instrukcji czyli duża sruba 2,5 obr mała 1,5 są tylko ustawieniami wyjściowymi do dalszej regulacji. Ja poradziłem sobie z regulacją za pomocą programu do mojej instalacji LANDI, Ustawienia wyk,onałem następująco:
1) Uruchomić samochód i nagrzać go do normalnej temp. roboczej.
2) Podpiąć kabelek do komputera gazowego oraz do Laptopa lub PC'ta.
3) Uruchomić program.
4) Po wejściu do ustawień skonfigurować go odpowiednio (wszystko można znaleźć na elektrodzie program też).
5) Zwiększyć obroty do ~3000 obr/min
6)Obserwować wskazania lambdy podane w Voltach wskazania powinny wachać się ( w programie do mojego typu instalacji gazowe)pomiędzy trzema polami zielonym od lewej żóltym na środku i czerwonym z prawej strony. Powinny one świecić na zmianę tzn chwilę czerowony chwilę żółty i ewentualnie chwilę zielony i tak na zmianę.
Jeżeli świeci się czerwony cały czas (lub jak kto woli wskazania z lamdy są w okolichach 0,86-0,94 V) to znaczy że duża śruba na blosie jest zbyt mocno wykręcona i mieszanka jest zabogata, a więc należy spróbować ją trochę wkręcić co powinno poskutkować zmianą parametrów z lambdy napięcie zacznie spadać (np: do 0,74-0,88 V) lub mniej jak za dużo przekręcimy.
Kręcąc powoli dużą śrubą ustalamy mieszankę dla wyższych obrotów. Po wstępnej regulacji zmniejszamy obroty silnika do jałowych (poprostu puszczamy "gaz" )
7) Następnie czekamy chwilę aż się ustabilizuje praca silnika na wolnych obrotach i postępujemy podobnie jak wcześniej z tym że kręcimy mniejszą śrubką znajdującą się w środku tej dużej, służy ona do regulacji mieszanki wolnych obrotów. Wkręcając ją powdujemy zubożenie mieszanki, wykręcając-wzbogacenie.
8) Po uzyskaniu odpowiednich ustawień, kontrolujemy ponownie wysokie obroty, ponieważ jak wynika z logiki kręcać małą śrubką wpływamy też w pewnym stopniu na skład mieszanki także na wyższych obrotach, i na odwrót, kręćąc dużą śrubką zmienia się skłąd mieszanki na wolnych obrotach, a więc cała sztuka polega na kilkukrotnym ustawieniu parametrów dla niskich i wysokich obrotów.
Piszę to po to, ponieważ spotkałem się z wieloma opiniami na forum i w tekstach dostępnych w sieci "jak to ciężko się ustawia blosa" i że" bez chamowni i analizatora i czegoś tam jeszcze to się nie da. Otóż nieprawda, da się bo tak jak wyżej napisałem ta metoda regulacji jest 100% skuteczna, mogę to zagwarantować. A tak pozatym to na samym początku pojechałem sobie z regulacją do "gaziarzy" którzy nie mając zielonego pojęcia co to jest blos bardzo się mądrzyli pokręcili sobie blosem, stwierdzili że jest OK a samochód szedł krótko mówiąc dupiato, wtedy też postanowiłem zabrać się za regul;acje metodą domową.
Jedyne co jest potrzebne to:
a) kabelek( schemat na elektrodzie)
b) ŁAptop:):)lub PC't lub cokolwiek innego żeby odpaliż programik
c) Programik-oczywiście
d) Sprawna lambda w samochodzie
e) Trochę zacięcia, podstawowej wiedzy o elektronice (coby kabelek wystrugać)i chęci.
POZDRAWIAM I życzę powodzenia
W razie niejasności chętnie służę pomocą, doświadczeniem i wiedzą z montażu blosa.
OK - to są regulacje blosa. A jak ma być ustawiony reduktor, który ma też dwie śruby regulacji (czułości membrany i biegu jałowego)? Mam BRC 90AT Eco 140kW i wyszłóby, że razem już są cztery śruby do regulacji właściwej lambdy.
Pozdrawiam
Ondraszek Poznań Volvo 850 2,5 20V LPG 1993 sedan
OK - to są regulacje blosa. A jak ma być ustawiony reduktor, który ma też dwie śruby regulacji (czułości membrany i biegu jałowego)? Mam BRC 90AT Eco 140kW i wyszłóby, że razem już są cztery śruby do regulacji właściwej lambdy.
Pozdrawiam
Ondraszek Poznań Volvo 850 2,5 20V LPG 1993 sedan
Regulacja parownika:Zdjac rurke doprowadzajaca gaz do miksera ,wkrecic srube biegu jalowego do oporu,do ktoregokolwiek zaworu podlaczyc + z akumulatora (bedzie lecial gaz) i i czuloscia membrany (imbus) wyregoulowac tak , zeby syczenie gazu bylo ledwo slyszalne.Odlaczyc + i zalozyc rurke do miksera.Srube biegu jalowego wykrecic.Moze sie zdarzyc ,ze mala srubka w blosie nie bedzie chciala stroic , wtedy nalezy wolne obroty doregulowac na parowniku, a potem na blosie.Oczywiscie na lambde lub analizator.Napiecie lambdy na roznych obrotach ma sie zmieniac podobnie jak na benzynie.
Zamontowal blosa w Peugeot Partner 1,8 poprzednio byla zamontowana zwezka ktora w bardzo duzym stopniu oslabialo silnik. Teraz obecnie samochod oddycha pelna para odyskal stopniowo moc oraz po dalszych testach mam nadzieje, ze spalnie spadnie. Ustawilem dokladnie wodlog wskazowek (instrukcji) paulina633 .
Witam!
Mam założonego Blosa + parownik Brc Tecno 100kw. Jak należy ustawić parownik, czy "rozkręcić" go na maxa, czy według instrukcji zamieszczonej wyżej w poście?