Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy przesuwnej własnego pomysłu

harnasx 15 Mar 2008 09:32 118507 72
  • #31
    aqq123
    Poziom 12  
    podejrzewam że chodzi o prąd Stabilizator 7824 1,5A a silnik bedzie z 5A i sterownik mysle 4A
  • Relpol przekaźniki
  • #32
    ignac80
    Poziom 10  
    Witam. Ja sterownik mam w piwnicy zasilany z akumulatora automatycznie ładowanego a odbiornik na strychu podłączony do anteny telewizyjnej co daje mi zasięg 400m. Zabezpieczenie przeciążeniowe na kontaktronie a krańcówki zbliżeniowe.
  • #33
    tomi4440
    Poziom 9  
    a czy dało by rade wykorzystać rozrusznik os samochodu jako silnik do napędu bramy:?::?:??

    Dodano po 1 [minuty]:

    a czy dało by się wykorzystać rozrusznik os samochodu jako silnik do napędu bramy:?::?:??
  • #34
    harnasx
    Poziom 22  
    zależy od rozrusznika - od starych modeli samochodów zawyczaj pobierają tak znaczny prąd ze potrzebował byś niezły akumulator tuż przy rozruszniku zeby to działało! są też niezłe rozruszniki z zabudowaną przekładnią planetarną (zazwyczaj od diesla) które ruszą z mniejszym prądem ale i tak myślę że 10A to minimum aby to w zimie szło
  • #35
    Ircyn
    Poziom 10  
    Też chcę zrobić taki napęd mam wspomaganie z Opla Astry i mam pytanie.
    -jak szybko obraca się twoja przekładnia?
    moja ma ok 120 obr/min boję się że brama wyląduje u sąsiada:)
    -druga sprawa to ułożyskowanie. w moim wspomaganiu są 2 łożyska ale po jednej stronie przekładni. po drugiej stronie jest ale jakieś 40 cm. dalej w miejscu stacyjki. Jak to wygląda u Ciebie?
    pozdrawiam Ircyn.
  • #36
    harnasx
    Poziom 22  
    Popatrz na fotki tam generalnie wszystko widać. Ewentualnie wklej fotkę swojego silnika to popatrzymy a moze i coś doradzimy

    nie mierzyłem ilości obrotow ale można policzyć łatwo z jaką prędkością będzie się odsuwac brama ewentualnie ile sekund znajac ilość obrotów silnika, liczbę zębów koła zebatego i moduł
  • #37
    tomi4440
    Poziom 9  
    mam silnik od skutera elektrycznego z czego mógłbym wyciągnąć przekładnie do tego silnka???
    najlepij żeby to można było kupić na allegro
  • #38
    harnasx
    Poziom 22  
    jak poczytasz na forum to jeden kolega zmajstrował przekładnie z uszkodzonej wiertarki (chyba nawet dwu biegową) i tez miał silnik od jakiegos pojazdu :)
  • #39
    Ircyn
    Poziom 10  
    Wklejam fotki mojego silnika (przekładni) wspomagania do OPLA
    Napęd bramy przesuwnej własnego pomysłu
    Napęd bramy przesuwnej własnego pomysłu
    Zaznaczone 30 cm z prawej strony można odciąć.
    Gdyby silnik miał o połowe mniejsze obroty(czyli 60 obr./min) to by było wszystko OK.
    Ale trzeba zrobić jeszcze przekładnie z przełożeniem 1/2, z rozprzęgleniem w razie braku zasilania co nie jest problemem (już to rozwiązałem). Tylko że cała skrzynka miała by wymiary ok. 40 /30 cm. a to już bym wylądował w tujach, nie wspominając że wyglądało by to okropnie.
    Odcinając lewą stronę na ok. 17 cm. zyskałbym dużo miejsca. ale przekładnia z jednym łożyskiem to śmiech na sali.
  • Relpol przekaźniki
  • #40
    yozielin
    Poziom 1  
    A wracając do napędu bramy przesuwanej.
    Sprawdziła by sie tania wyciągarka samochodowa z allegro http://allegro.pl/search.php?string=12V&categ...rsonal_rec=0&from_showcat=1&country=1&order=p
    Jest w niej przekładnia wiec prąd rozruchu nie powinien być duży, kreci sie w tył i przód, praktycznie wszytko jest co potrzeba. (ciekawe jak żywotność)
    Czy może lepiej zastosować wyciągarkę na 230V
    Może ma ktoś jakieś doświadczenia?
    Pozdrawiam
  • #41
    harnasx
    Poziom 22  
    Moja propozycja jest taka:
    Napęd bramy przesuwnej własnego pomysłu

    całe obciązenie ze współpracyjącego z listwą koła przeniosą łożyska
    na wystającą os musisz zamontować koło zebate poza obudową - więc wymiar obudowy maleje

    z rozblokowaniem przekładni dałbym sobie spokoj - bramę mozna przesunąc na takiej przekładni ręcznie (tylko ciężko "idzie") - pomysl lepiej nad blokadą :) jesli bardzo chcesz
  • #42
    aqq123
    Poziom 12  
    podejrzewam że bez odłączenia napędu bramy nie da się ruszyć najlepiej sprawdzić to w praktyce ale jakieś dodatkowe zabezpieczenie (blokada) nie zaszkodzi ;)
  • #43
    bogdan5
    Poziom 17  
    tanio odsprzedam robiony napęd działający juz 3 lata silnik 24v
  • #44
    demsy
    Poziom 22  
    slaweek_22 napisał:
    Jeśli o ten wyłącznik chodzi to jest w załączniku. Moim zdaniem na jego podstawie lepiej zrobic cos paktyczniejszego, żeby przy przeciążeniu brama zaczeła się cofać co nie jest trudne w realizacji.


    Zauważył Pan błąd w artykule.
    Na schemacie są narysowane dwa stabilizatory napięcia na 12v, a na wykazie elementów są też dwa tyle że jeden z nich jest na 5V. Jakie powinny być?
  • #45
    marcin0311
    Poziom 12  
    Witam, mam pytanie ile obrotów na minutę wykonuje taki silnik od wspomagania elektrycznego?
  • #46
    quipo
    Poziom 1  
    Witam!!!
    Mam pytanie dotyczace przechodzenia w tryb reczny jakie jest rozwiazanie prosze o porade?Pozdrawiam
  • #47
    aqq123
    Poziom 12  
    quipo napisał:
    Witam!!!
    Mam pytanie dotyczace przechodzenia w tryb reczny jakie jest rozwiazanie prosze o porade?Pozdrawiam


    właśnie zastanawiam się jak to zrobić początkowo panowałem opuszczać napęd na śrubach mocujących go do podłoża jednak juz mi przeszło (strasznie dużo kręcenia) teraz myślę o zamocowaniu tyłu napędu na osi obrotowej a z przodu pręta blokującego. wyjęcie preta spowodowało by opadniecie przodu czyli rozłączenie zębatki od listwy
  • #48
    marcin0311
    Poziom 12  
    Też zastanawiam się nad ręcznym pchaniem bramy i doszedłem do wniosku, że po przeciwnej stronie zębatki, na osi dospawać nakrętkę np. "12", zrobić w obudowie otwór zasłaniany klapką i przez ten otwór włożyć w razie potrzeby korbkę zakończoną kluczem nasadowym. Trochę ciężko by szło ale na pewno dałoby się otworzyć, na 4 metrach to jakieś 20-24 obroty :) Chyba nic się nie urwie w siłowniku?
  • #49
    Przemol
    Poziom 12  
    Witam. pytanie do autora. Jak sprawuje się napęd? oraz co do zębatki ile ma zębów i jaką średnice ma oraz jak daleko jest wysunięta za obudowę
  • #50
    harnasx
    Poziom 22  
    Działa mi to już dobre 3 lata - otwierane jest co prawda dwa razy/dzień w porywach trzy. Zębatka wysunięta poza obudowę około 3 cm.
    Nie wiem ile zębów - jest to standardowa zębatka do bramy
  • #51
    Przemol
    Poziom 12  
    a czy możesz policzyć ilość zębów bo mi zależy. Z góry dziękuję
  • #52
    harnasx
    Poziom 22  
    16 ząbków ma moja zębatka

    Ilość ząbków nie jest tu parametrem krytycznym może być 14-18 najważniejszy jest "parametr" moduł - standardowe listwy mają zęby o module 4 (o ile pamietam) i to gwarantuje że dane koło zębate będzie współpracowac z listwą - ilość zębów wpłynie nieznacznie na czas otwierania/zamykania bramy (przelicz sobie a sam zobaczysz jaka jest róznica [s]
  • #53
    Przemol
    Poziom 12  
    dziękuję za odpowiedz mam listwę m4, silnik z przekladni toyoty corolli, sterowanie bramster brakuje zębatki, krańcówek i fotokomórki
  • #54
    Przemol
    Poziom 12  
    Sory za te pytania ale chciałem się dowiedzieć po co ci ten uchwyt zaznaczony na czerwono.
    Napęd bramy przesuwnej własnego pomysłu
    i czy dawałeś jakieś dodatkowe łożysko??
  • #55
    soblik
    Poziom 10  
    Autor tego tematu zainspirował mnie do wykonania podobnego napędu, także pochwalę się swoją pracą w tym temacie co mam nadzieję nie będzie "przestępstwem".

    Założeniem było aby cały układ był sterowany ze sterownika firmy elmes stb12, sam sterownik miał znajdować się w domu aby nie wypuszczać napięcia 230V na zewnątrz budynku (odległość bramy od sterownika 25m). Na allegro została zakupiona wiązka drutu 10x0,5 (dla obw. sterowniczych) oraz 2x1,5 (dla zasilania silnika). Sterownik STB zasilany jest z toroida 230/12 150VA.

    Napęd bramy przesuwnej własnego pomysłu

    Na allegro udało mi się wyrwać silnik z przekładnią ze wspomagania z clio (2003r.) za 50zł, po kilku przeróbkach tokarskich i po zakupie odpowiednio wyliczonej wielkości tryba wszystko zostało ze sobą zespolone.
    (silnik ok. 115obr/min bez obciążenia, trybo 70mm)

    Napęd bramy przesuwnej własnego pomysłu Napęd bramy przesuwnej własnego pomysłu

    Dodatkowo została stworzona podstawa dla silnika, oraz zamontowane zostały wył. krańcowe (kontaktrony)

    Napęd bramy przesuwnej własnego pomysłu

    Cała płyta na której zamocowany jest silnik przytwierdzona jest do fundamentu na zawiasach i jest zawieszona na sprężynie, po zaniku napięcia wystarczy nadepnąć na konstrukcję i przesunąć bramę. Całość zamknięta jest w szumnej skrzynce wykonanej z nierdzewki.

    Napęd bramy przesuwnej własnego pomysłu

    Całkowity koszt ok. 600zł
  • #57
    cinek13
    Poziom 16  
    Jaką moc mają użyte przez was silniki do napędu? Bo zastanawiam się czy 250W 24V silnik od napędu wózka inwalidzkiego będzie odpowiedni?
  • #58
    Przemol
    Poziom 12  
    myślę że powinien się nadawać
  • #59
    harnasx
    Poziom 22  
    Przemol napisał:
    Sory za te pytania ale chciałem się dowiedzieć po co ci ten uchwyt zaznaczony na czerwono.
    Napęd bramy przesuwnej własnego pomysłu
    i czy dawałeś jakieś dodatkowe łożysko??


    To tylko dodatkowy wspornik silnika (wspiera nieruchomą część silnika - bez dodatkowych łożysk)

    Kolega soblik tez cos takiego zrobił i z perspektywy czasu wydaje sie to bardzo potrzebne - bo czasem szarpnie silnikiem mocniej
  • #60
    Przemol
    Poziom 12  
    Już wcześniej zajarzyłem i też dałem taki wspornik tylko że ja dałem dodatkowe łożysko i to łożysko jest właśnie w tym wsporniku.
    Zastanawiam się czy trafo toroidalne 100VA wystarczy bo teraz mam 50VA i trochę za mało bo niekiedy nie chce ruszyć brama?
    mój napęd jest wystawiony w konstrukcjach niedokończonych