Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd bramy przesuwnej własnego pomysłu

harnasx 09 Paź 2014 21:50 107641 72
  • #61 09 Paź 2014 21:50
    jorgus1j
    Poziom 9  

    soblik soblik Jestem w trakcie wykonywania podobnego napędu z wykorzystaniem w/w wspomagania i w/w sterownika, czy zabezpieczenie prądowe sterownika 3,5..10A STB12VM1)- nie jest zbyt małe przy rozruchu dle silnika wsp elrkt, jak sprawuje się funkcja łagodnego zatrzymania bramy

  • #62 10 Paź 2014 08:19
    soblik
    Poziom 9  

    Trudni mi Tobie zagwarantować, że bezpiecznik nie będzie się palił skoro nie mamy porównania naszych bram (wagi, średnicy zębatki). Wagi niestety nie pamiętam, a długość wynosi 3m w świetle. Jeżeli Twoja jest podobnej długości to i ciężar możemy założyć za podobny. I podsumowując w moim wykonaniu nie występuje zjawisko przepalania bezpiecznika 10 A. Dodatkowo sterownik wykrywa przeciążenie i automatycznie wyłącza napęd (np. przy zamykaniu bramy i jej dobiciu do samochodu w niej stojącego i to działa bez zarzutu).

    Funkcja łagodnego zatrzymania bramy nie działa tak jak powinna do końca. Nie ma tego efektu delikatnego podjechania bramy do słupka, tylko przyczyn tego może być wiele, od zbyt ciężkiej bramy do mocy silnika, przez nieodpowiednie sterowanie sterownika, po samo koło zębate. W moim wykonaniu ta funkcja jest wyłączona, a zatrzymywanie bramy na moment przed dobiciem do słupka sprawdza się w 100%.

    Trzeci rok pracy bramy i konstrukcja działa bezawaryjnie.

  • #63 10 Paź 2014 22:57
    jorgus1j
    Poziom 9  

    Dziękuje za odpowiedź jeśli chodzi o bramę to jest to konstrukcja lekka ok 50 kg podwieszona na 4 rolkach z prowadzeniem na kontowniku i rurze nierdzewnej. Napęd jak wspomniałem wspom elekt clio inowacjo to zębatka 11 zębowa wsk 50mm i łańcuch motocyklowy na profilu metalowym . Silnik podczas prób zasilany z prostownika 6 A zamyka braqnę 3mx2m ok 9s. Problem jest z szybkościa przesuwu brama ma małą bezwładność i lekko sie przesuwa po wyłączeniu przez krańcówki jeszcze przesuwa sie ok10 cm , liczyłem mocno na funkcję łagodnego zatrzymania mam nadzieję że elmes precyzyjnie reaguje na krańcówki nie jak opisywany w postach bramster. Napęd niekiedy czka przy rozruchu ale zapewne to wina przewodów doprowadzonych do krańcówek o małym przekroju które obecnie pracują bez udziału sterownika. Napęd bramy przesuwnej własnego pomysłu

  • #64 11 Paź 2014 08:48
    soblik
    Poziom 9  

    To, że napęd "czka" przy rozruchu to też może być wina słabego prostownika. 10cm bezwładności to trochę dużo. Brama nie jest ciężka i być może funkcja łagodnego zatrzymania w Twoim przypadku się sprawdzi. Alternatywą dla krańcówek są kontaktrony i wtedy dowolnie możesz regulować moment wyłączenia bramy przesuwając magnes zamontowany na bramie.

  • #65 03 Gru 2014 09:33
    rumunn95
    Poziom 10  

    Witam zbudowalem sobie taki naped na sterowniku elmes stb12vm1. Zasilanym toroidem 12v 150va i silniku wspomagania od clio 2 zebatka 16 zebow listwa metalowa .wszystko dzialalo wysmienicie do czasu jak temp zaczela spadac ponizej -5. Brama otwiera sie na okolo 1m i staje po ponownym wcisnieciu pilota zamyka sie i pali bezpiecznik 10A na plytce sterownika, sila otwierania na maks napisalem do serwisu elmes i po rozmowie serwisant poradzil mi wymienic rezystor pomiarowy na mniejszej wartosci wiec wymienilem oryginalny 0.03ohm na 0.016ohm zeby zwiekszyc prog dzialania zabezpieczenia nadpradowego pomoglo niewiele. Obciazenie bramy w czasie pracy okolo 8.5A na sucho silnik pobiera 3A ,czasen nawet brama otworzy sie na 20cm i pali bezpiecznik. Mam juz dosc ciaglego wymieniania bezpiecznika czy moge zastosowac bezpiecznik polimerowy resetowalny? W miejsce zwyklego? Jaki zastosowac ?kupilem na 7,8,9A jaki bedzie odpowiedni? Mysle tez nad zastosowaniem zworki zamiast rezystora pomiarowego zeby podniesc zabezpieczenie ,prosze o odpowiedz a wszystkie hejty prosze soobie darowac nie znam sie az tak na elektronice

  • #66 04 Gru 2014 00:17
    j4rek
    Poziom 18  

    Polimer raczej się nie sprawdzi bo i tak ten na 9A zapewne 'załapie' przy rozruchu. Może sprawdź w układzie bezpiecznik 'eske' np. na 16 A.

  • #67 04 Gru 2014 07:45
    rumunn95
    Poziom 10  

    Czy eska 16 nie bedzie za mocny? Zalezy mi na bezobsludze bo chodzic rozkrecac to troche lipa ;( co do polimera np 9 A on ma prog zalaczania o 100% wiekszy myslisz ze sie nie sprawdzi ? Dodam ze nie mam doswiadczenia z takim typem bezpiecznikow

  • #68 04 Gru 2014 14:23
    j4rek
    Poziom 18  

    Es 10A też ma większy zwarciowy, wszystko zależy od jakiego natężenia się spodziewasz przy rozruchu i domykaniu. Jak już masz te polimery to je przetestuj.

  • #69 04 Gru 2014 16:12
    rumunn95
    Poziom 10  

    w lokalnym elektroniku nie bylo polimerow powyzej 4A zamowilem na aledrogo beda jutro

    Soblik masz naped na takim samym sterowniku jak u ciebie wyglada sprawa z praca mechanizmu przy niskich temperaturach?

  • #70 06 Kwi 2015 00:08
    kazimierz1265
    Poziom 10  

    Kilka lat temu zacząlem budowę napędu do bramy, ale z braku czasu projekt musiałem na pewien czas zawiesić. Zastanawialem się nad umieszczeniem elektroniki sterującej w garażu a do silnika i fotokomórek puścić już 12V. Z garażu do bramy jest ok. 6m, czy np trafo 250VA; 230VAC; 12V; 20,833A będzie w tym wypadku wystarczające?

  • #71 06 Kwi 2015 01:05
    Zbyszek_64
    Poziom 20  

    Kaziu wszystko zależy od tego na jakie napięcie masz napęd . Jeśli 12 V to w zupełności wystarczy. Mniemam , że jest to samoróbka.

  • #72 06 Kwi 2015 09:34
    kazimierz1265
    Poziom 10  

    No tak nie napisalem z rozpędu jaki to napęd. Jest to taki silnik od wspomagania jak w poscie pierwszym.

  • #73 30 Lip 2015 13:45
    ihor_semenov
    Poziom 2  

    harnasx napisał:
    Witam!
    ...
    Silnik - zastosowałem silnik 12V pochodzący od wspomagania elektronicznego kierownicy (stosowany w Toyocie ale nie tylko - serwisy mają tego sporo po wymianach gwarancyjnych) silnik jest juz z przekładnią i jest dość "mocny" - niestety nie wiem jak "mocny" ...


    Witam!

    Jaki jest pobór prądu przez silnik podczas rozruchu i podczas ruchu bramy.
    Jaki jest ciężar bramy.

    Pozdrawiam
    Ihor - Ukraina - Lwów
    ihor.lviv.2013(malpa)gmail.com

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo