Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW B5-Moduł komfortu-przy zamykaniu drzwi otwiera bagażnik

15 Paź 2006 20:17 10727 16
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich.
    Po wymianie modułu 1CO 959 799 B; H01/S0001 (w B5 '00 1.8T AWT) na identyczny model z końcówką H01/S0003 (pochodzący ze Skody) przy zamykaniu dzwi (z pilota lub kluczyka) otwiera się bagażnik. Otwarcie samego bagażnika z pilota, przycisku wewnatrz samochodu czy na klapie nie przynosi rezultatu.
    Czy można gdzieś (jeśli tak to np. w której kostce) zamienić (przełozyć pin /piny / kabelki) sterujące otwarciem klapy bagażnika, tak by działało poprawnie otwieranie i zamykanie drzwi i bagażnika.
    Pozdrawiam i proszę o pomoc
    Grzegorz
  • Poziom 10  
    Nie grzeb już przy centralce komfortu wystarczy banalna przekładka kabli (zamiana)przy siłowniku w klapie i po zawodach
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Kodowanie ustawił- na 295 - zamyka/otwiera jednocześnie.
    Chodziło mi właśnie o potwierdzenie przekładki kabli.
    Dzięki.
    Ps. jeśli ktoś pamięta i potwierdza które zamienić (niebieski z zielonym?) to proszę o info, jęli nie to temat zamknęty.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    rudyrydz napisał:
    Nie grzeb już przy centralce komfortu wystarczy banalna przekładka kabli (zamiana)przy siłowniku w klapie i po zawodach

    Niestety ale sama zamiana kabli (niebieski i brazowy) przy silniczku pociagającym linkę w klapie nie wystarcza. Rzeczywiście przy zamykaniu samochodu nie otwiera klapy ale też nie można jej otworzyć inaczej jak tylko mechanicznie kluczykiem.
  • Poziom 16  
    -> Lesnik
    To w jakim położeniu pozostawiasz zamek w klapie - ma znaczenie.
  • Poziom 33  
    trafiłem na taki sam przypadek passat rocznik 2000 przy zamykaniu drzwi otwiera bagaznik brak błedow w module komfortu podstawiłem identyczny moduł znow to samo odpiołem jednostke sterujaca w drzwiach kierowcy znow nic nie pomogło zamiana kabli w siłowniku nie wchodzi w gre bo siłownik działa tylko w jedna strone cała instalacja sprawdzona wszystkie mikrowłaczniki samochod bezwypadkowy kupiony w salonie 1 własciciel zero wilgoci pod nogami kierowcy instalacja nowizna nie wiem gdzie jeszcze wsadzic rece zeby to działało prawidłowo sprawdziłem bezposrednio na pinie modułu komfortu niezaleznie czy z pilota czy z drzwi kierowcy impuls zamkniecia drzwi powoduje wyzwolenie plusa na siłownik tylnej klapy moduł ma prawidłowe kodowanie i numer zgodny z tym rocznikiem
  • Poziom 27  
    Oj PAnowie! Problem polega na tym że sterowniki które otwierają klapę pochodzą od golfów/passatów ze zwykłym siłownikiem w klapie ( golf chechback lub passat B5 przed liftem). B5 po lifcie i golf kombii mimo że ma ten sam sterownik to siłownik w klapie działą jednobiegunowo i to je różni. Sam nie wiem jak to zmienić ale wydaje mi sie że spraa dotyczy kodowania. Jak ktoś wie coś więcej to może pomoże. Ale moje informacje są pewne na 100%. Pozdr.
  • Poziom 33  
    kodowanie nic tu nie zmieni a w moim przypadku całosc jest orginalna tak jak wyszła z fabryki
  • Poziom 27  
    Jak calosc jest oryginalna jak zmieniłeś modół komfortu? Zmiana kabli nic tu nie zmieni wystepuje tu inny typ reakcji.
  • Poziom 33  
    klient przywiózł nowy kupiony w serwisie
  • Poziom 27  
    no to w takim razie nie jest do kombii tylko do chechback'a czy jakoś tak! tzn jak chodzi o passata to kupił do wersji po lifcie! A widze że wierzycie w te serwisy jak w Boga!
  • Poziom 1  
    witam, mam podobny problem z tym że ja wymieniłem moduł dokładnie na taki sam z identycznym symbolem S003 , ja mam sedana B5 2001 po lifcie i generalnie jest tak że przy zamykaniu otwiera tylna klape, jestem jeszcze przed kodowaniem i ustawianiem Vaga- jutro to zrobie. Jak możecie to pomóżcie jak poradzic sobie z tym i czy wszystko będzie działłoa ok ,
    byc moze to kwestia "ustawienia" w Vagu
    Moderowany przez robokop:

    To nie czat, proszę nie nadużywać w przyszłości zbędnych ozdobników

  • Poziom 33  
    w moim przypadku podstawiłem znów inny moduł i problem zniknął zaznaczam że że wczesniejszy moduł był nowy prawidłowo zakodowany o odpowiednim numerze seryjnym i brak było w nim błędów a jednak tak się działo
  • Poziom 10  
    Witam ponownie,
    Kolega Pati ma w 100% rację, zmiana kabli na pewno - nie ta droga, moduł (nawet nowy z serwisu) może być tak zaprogramowany by siłownikiem zamykał klapę czyli w sedanie B5 po lifcie otwierał ją elektrycznie ślimakiem. Serwisy niejednokrotnie same nie wiedzą co sprzedają. Jedynym sposobem jest zmiana kodowania ale nie taka z Vaga, vag-coma a ingerencja w oprogramowanie modułu (np. pod DOS) i zmianie mapy softu w hex'ach. Ja niestety nie znalazłem info co i gdzie zmienić by dokładnie tę niedogodność usunąć, a testowanie samemu i pomyłka w takim hard-code często skończy się śmiercią modułu. Jak to zmienić również na chwilę obecną nie wiem - czekam na wenę. Sam zaopatrzyłem się w inny egzemplarz który działa poprawnie, ale ma np. zaprogramowaną opcję alarmu, która w oryginalnym module nie była aktywna, była tylko kontrola wnętrza i też można by to zmienić we wsadzie softu - ale w tym przypadku też nie wiem jak i chyba nie warto - pojawia się tylko błąd że nie ma podpiętej syreny alarmowej.
    Pozdrawiam
    leśnik
  • Poziom 17  
    Witam,odgrzeję temat bo nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi.Mam ten sam problem,Passat B5 po lifcie.Moduł komfortu zgnił i klient kupił nowy z tymi samymi numerami ale z Golfa 4(różnica w numerze końcowym).Wszystko działa poza tylną klapą która się otwiera przy zamykaniu,a przy otwartym aucie zatrzaśnięcie klapy powoduje jej otwarcie.Brak również reakcji przycisku do otwierania tylnej klapy na pilocie.Czy da się to jednak przekodować czy wymiana na właściwy moduł komfortu?