Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Uno 1,4 ie NIE WIEM JUŻ SAM

16 Paź 2006 23:49 8175 17
  • Poziom 12  
    Witam posiadam Fiata uno 1,4 ie z 1995 roku przebieg około 120 tys Moj problem polega na tym ze mam wrazenie ze zbyt szybko sie grzeje. Temperatura po około 10-15 minutach jazdy rosnie do 90 stopni pozniej spada po właczeniu wentylatora o około 10 stopni i problem sie pojawia, najgorzej jest jak jezdze w miescie i stoje na swiatłach wtedy jest czesciej. Jaki powinien byc czas na załaczenie sie wentylatora i przy jakiej temperaturze Czy to moze byc czujnik temperatury?? Drugim problemem sa nierowne obroty po odpaleniu i w czasie postajow np na swiatłach wymieniłem filtr paliwa swiece i kable na boscha. Problem nie ustał. Kolejna sprawa jest duze spalanie srednio 10 nawet ponad 10 litrow na setke (a moze to normalne w tych autach I czy przy tym przebiegu opłaca mi sie zakładac gaz do uniaka czy nie ??Bede nim chciał zrobić około 40 tys POZDRAWIAM
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 20  
    Witam!
    Z temperaturą silnika jest wszystko ok. Tak powinno być.
    Powodem nierównych obrotów i dużego spalania moze byś niesprawna sonda lambda.
    jeśli chodzi o montaż instalacji gazowej to musisz sobie policzyć ile mógłbys zaoszczędzić. Te 40000km chcesz przejechac rocznie?
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Ale inne auta nie grzeją sie tak szybko i jeszcze jedno jak włacze ogrzewanie i mocniej przespiesze słysze jakies bulgotanie tak jakby z kratek wentylacji. Czytałem tu podobne zdarzenie opisane i niby było to zapowietrzenie nagrzewnicy Jak ja odpowietrzyć jeśli w aucie nie ma srubki odpowietrzającej ??
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 23  
    waskinos napisał:
    Witam posiadam Fiata uno 1,4 ie z 1995 roku przebieg około 120 tys Moj problem polega na tym ze mam wrazenie ze zbyt szybko sie grzeje. Temperatura po około 10-15 minutach jazdy rosnie do 90 stopni pozniej spada po właczeniu wentylatora o około 10 stopni i problem sie pojawia, najgorzej jest jak jezdze w miescie i stoje na swiatłach wtedy jest czesciej. Jaki powinien byc czas na załaczenie sie wentylatora i przy jakiej temperaturze Czy to moze byc czujnik temperatury?? Drugim problemem sa nierowne obroty po odpaleniu i w czasie postajow np na swiatłach wymieniłem filtr paliwa swiece i kable na boscha. Problem nie ustał. Kolejna sprawa jest duze spalanie srednio 10 nawet ponad 10 litrow na setke (a moze to normalne w tych autach I czy przy tym przebiegu opłaca mi sie zakładac gaz do uniaka czy nie ??Bede nim chciał zrobić około 40 tys POZDRAWIAM


    Przy takim przebiegu możliwe jest zapchanie katalizatora, co ma wpływ na spalanie i grzanie się silnika też. Chociaż ten model do super oszczędnych nie należy, wuj miał i też biadolił na spalanie. Sprawdź czy masz czystą chłodnicę, czasem samo porządne wymycie owadziego truchła pomaga. Nie pisałeś czy te problemy masz podczas jazdy po mieście czy po trasie, a to spora różnica. Nierówne obroty po odpaleniu na zimno to nie będzie wina sondy lambda, prędzej jakiś czujnik temperatury.
  • Poziom 15  
    Zacznij od sprawdzenia sondy lambda. Jakby były same falujące obroty, to pewnie silnik krokowy regulacji wolnych obrotów.
    Ten silnik oprócz Uniaka był montowany w Siena/Palio (97-99rok)
    Poszukaj na listach dyskusyjnydh tych samochodów (www.Autocentrum.pl)
    Inne przyczyny:
    - zanieczyszczony układ chłodzenia (pozatykana chłodnica od złego płynu)
    - za mały poziom płynu chłodniczego (stąd może być bulgotanie w nagrzewnicy)
    - zapchany katalizator (jak pisali przedmówcy)

    U mnie w cięższej Sienie palił do 10, ale w zimie i tylko krótkie trasy po mieście. Nie spodziewaj się, że zejdziesz poniżej 7, chyba że trasa i do 110 na godz.
  • Poziom 12  
    Witam odkurzyłem chlodnice przetkałem całą wentylacje z liści i innych farfocli. Teraz szybciej nagrzewa mi sie wnetrze :))))Płyn chłodzący jest w normie. Patrzałem na nagrzewanie sie rur wiec ta gorna robi sie bardzo ciepła a ta dolna ciepła wiec termostat chyba ok moze czujnik temperatury silnika do wymiany ?? Czy załaczanie sie wentylatora od chłodnicy moze powodować wzrost temperatury ??

    Dodano po 56 [sekundy]:

    O i jeszcze jedno czy wymontowanie katalizatora i danie tzw przelotowki jest dobrym rozwiazaniem ??
  • Poziom 11  
    Ja w swoim unolocie wymieniłem katalizator na strumienicę i nie zauważyłem istotnych zmian, poza tym, że nie gaśnie, jak to się działo wcześniej. Katalizator był prawie całkowicie zapchany.

    Jakby ktoś z Kolegów wiedział, jak sprawdzić sondę lambda? Czy tylko poprzez jej wymianę na inną dobrą? Pytam, bo od czasu do czasu komputer pokazuje (sporadycznie) błędy na sondzie.

    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Temperatura silnika jest ok. Zaryzykuję nawet stwierdzenie, że powinien rozgrzać się szybciej niż po przejechaniu 10 km. To bulgotanie to zapewne wynik złego odpowietrzenia układu chłodzenia, bardzo częste w uno.
  • Poziom 12  
    Po przejechaniu jakiegoś odcinka odkrecam korek od płynu chłodzącego czy w ten sposob odpowietrze układ i jak z tym katalizatorem czy moge go "wydłubac czy dać przelotówke a może musi być nowy kupiony ??
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Mogę umieścić gdzieś lub przesłać (np. na priv.) książkę o UNO w .pdf (po polsku ofc.)
    Co do katalizatora, to zalecana jest wymiana na nowy, nigdy używany, bo to jest część eksploatacyjna. Jeśli nie chcesz ryzykować dużego kosztu, to proponuję tańsze rozwiązanie: strumienicę. Kwota wydana na nią jest niewiele większa od zwykłej rurki, którą Kolega ma zamiar wstawić sobie zamiast katalizatora. Mówię o kosztach związanych z wyspawaniem katalizatora i wspawaniem czegoś innego. Czasem od wadliwego katalizatora może się uszkodzić sonda lambda.

    //Fiat Uno 1,4 ieS 1997// - jestem jego użytkownikiem, nie ekspertem.
    Mam nadzieję, że trochę pomogłem.
    Jeżeli tak, to pomóż mi ofiarowując punkciki.
  • Poziom 12  
    Prosze mi wysłać ta ksiązeczke na E maila waski1984(malpa)op.pl Serdecznie Dziękuje i pozdrawiam :)))
  • Poziom 11  
    Wysłałem na podany adres.
    Proszę o potwierdzenie.
  • Poziom 12  
    Witam przejechałem uniakiem około 50 km i znow słysze bulgotanie z kratek moze to tak ma byc ?????
  • Poziom 12  
    waskinos napisał:
    Witam przejechałem uniakiem około 50 km i znow słysze bulgotanie z kratek moze to tak ma byc ?????


    Bulgot oznacza zapowietrzony układ nagrzewnicy. Trzeba odpowietrzyć.
    1. Przede wszystkim,sprawdzamy poziom płynu i UZUPEŁNIAMY tylko na zimnym silniku, przy gopracym sprawdzanie nie jest miarodajne (przy okazji może płyn uciec i poparzyć rękę). Korek płynu chłodzącego okręcamy i uzupełniamy też tylko przy zimnym. Poszukaj zaworka odpowietrzajacego - powinien być przy chłodnicy lub na przewodzie do nagrzewnicy, w górnym punkcie układu chłodzenia.
    Odpowietrzanie nagrzewnicy:
    1. Sprawdź poziom płynu na zimnym silniku, ew. dolej do poziomu.
    2. Zapal silnik, włacz pokrętło nagrzewania na MAX. Nagrzewnica powinna wkrótce grzać powietrze w aucie. Jeżeli nie masz korka odpowietrzania na górze chłodnicy ani na przewodzie, to musisz stanąć samochodem "pod górkę", aby chłodnica była najwyższym punktem układu chłodzenia. Poszukaj jdenak wcześniej odpowietrznika - mały zaworek plastykowy. Poluzuj i lekko otwórz zaworek (korek wlewu , jeżemi nie masz zaworka), upuść powietrze aż do momentu gdy przestanie uciekać powietrze, a będziei sączył sie sam płyn. Jeżeli nie pomaga, trzeba to zrobić do kilku razy. Nie spuść za dużo płynu; ubytek musisz uzupełniać na zimnym, nie pracujacym silniku. Powodzenia.
  • Poziom 21  
    Witam mama podejrzenie na uszczelkie pod glowicą sprawdz dokładnie
    Pzdr
  • Poziom 37  
    Sprawdź czy przy mocnym ugniataniu górnego węża w zbiorniczku wyrównawczym pojawiają się bąble powietrza /przy pracującym silniku, lekko rozgrzanym/.
  • Poziom 11  
    Zawor odpowietrzajacy jest umieszczony z tylu silnika na grubym gumowym przewodzie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co do nierownych obrotow w pierwszym rzedzie sprawdzilbym przewody podcisnieniowe prawie na 100% jest to przyczyna.
  • Poziom 12  
    >>Witam przejechałem uniakiem około 50 km i znow słysze bulgotanie z kratek moze to tak ma byc ????? <<
    to możliwe, alel jeszcze raz spróbuj uzupełnic poziom płynu i solidnie kilka razy odpowietrzyc. Jeżeli znów pojawia sie bulgotania, to niestety, moze oznaczać przedmuchy spalin z garów do wody. Dokładnie - przy zimnym płynie - sprawdź dzystość płynu chłodzącego. Szczególnie uważnie obejrzyj, czy na powierzchni płynu w zbiorniku nie widać żadnych śladów zanieczyszczeń typu lepkich grudek, oczek oleju. Jeśli coś takiego jest, to moze być klapa - przedmuchy przez nieszczelności uszczelki pod głowicą - i konieczność demontażu i założenia nowej uszczelki głowicy.
    Może jednak jeszcze nie - tego życzę. Pozdrowienia.