Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mikrofony dla zespołu. Proszę o propozycje.

PX 17 Paź 2006 21:06 8523 36
  • #1 17 Paź 2006 21:06
    PX
    Poziom 19  

    Potrzebuje waszej pomocy, mianowicie chodzi o to, że współpracuje z zespołem 2*wokal, 2*gitara, 3* instrumenty dęte, perkusja. Ostatnio nagłaśniałem ich w pubie, jednak moje mikrofony są dosć kiepskie:
    2* philips i wsumie 3 sekaku bezprzewodówki(ciągle mi się mieszają częstotliwości, ale są juz dość stare więc może poprostu czas na zmianę), korzystałem też z mikrofonów AKG D66SE-ale to pożyczone więc nie ma o czym mówić. Jeśli chodzi o wokal myślałem o shure sm 58, ale wiadomo cena troche jak dla mnie za wysoka. Co proponujecie? Wsumie pewnie nie kupie wszystkich odrazu ale ceny muszą być wmiare na naszą kieszeń (ucznia):/. Pozdrawiam i dzięki za pomoc.

    0 29
  • Pomocny post
    #2 17 Paź 2006 21:58
    leeonP.H.U
    Poziom 19  

    Niestety w tym temacie jakość idzie w parze z ceną. Twój kierunek myślenia jest dobry na wokal najlepiej SM58 ale to zależy jeszcze od wokalisty bo ten mikrofon ma bardzo płaską harakterystykę więc może coś z bardziej basowym drzmieniem np SHURE BetaG 3 lub AKG D66, obydwa te mikrofony są wiele tańsze od SM58. Co do gitary to AKG D66 na pewno wystarczy, perkusja to już całkiem inny temat i do zrobienia jej potrzebujesz specjalnego zestawu ale jak go nie ma to D66 na stope, D66 na tom-tomy, a na hi-head padowało by pojemnościówki. Jeżeli szukasz bezprzewodówek to warto zainwestować w syncheiser-a. Na każdy z tych użądzeń można napisaćoddzielny post i tyle ilu odwiedzających tyle odpowiedzi tu nie na złotego środka.

    0
  • #3 17 Paź 2006 22:28
    PX
    Poziom 19  

    nie właśnie chcę zrezygnować z bezprzewodówek. Jeden wokal to dziewczyna więc sm 58 pewnie bylby doskonały, a drugi to chłopak, który śpiewa dość mocnym i niskim głosem wiec tu racja, że sm mógłby być nie najlepszy biorąc pod uwagę jego cenę. Perkusja ma być nagłośniona właśnie tak jak napisałeś max 3 mikrofony( stopa, tomy, tależe), jeszcze pozostaje kwestia dętych, tu bardzo ważna jest jakość przenoszenia, żeby saksofon miał naturalną barwę.

    0
  • Pomocny post
    #4 17 Paź 2006 22:36
    hirogen
    Poziom 33  

    Do polprofesjonalnych zastosowan na gary spokojnie polecam jeden z zestawow superlux taki za ok 850 spokojnie wystarcza do wiekszosci zastosowan okazyjnie uzywam drk-a5c2 Niektóre mikrofony z tego zestawu używam czasem do innych instrumentów
    Pozostale zalezy ile ma kto juz kasy wiadomo dobrze miec w stajni przynajmniej jeden mikrofon z wyzszej polki polecam beta58a okazyjnie mozna go wyrwac za ok 400-450zł tylko trzeba uwazac na podroby

    0
  • #5 17 Paź 2006 22:56
    PX
    Poziom 19  

    tak tylko, że jest jeszcze taka kwestia, że w pubach się dzieją różne rzeczy i nie chciałbym kupować najdroższych mikrofonów, albo raczej drogich, żeby nie mieć ewentualnie bardzo dużych strat. Na perke tylko mają iść zbiorcze bo i tak mam ograniczenie do 10 kanałów mikrofonowych na mikserze. A ten AKG D66SE to ile kosztuje bo nie mogę go znalźć.

    Dodano po 10 [minuty]:

    a co wogóle sądzicie o mikrofonach Alpharda, bardzo nie lubie tej firmy, ale kiedyś pracowałem na jakimś modelu i nie był zły. może warto prześledzić jakiś mogel, chociaż mimo wszystko jak już powiedziałem nie jestem przekonany do tej firmy.

    Dodano po 3 [minuty]:

    http://allegro.pl/item133451395_mikrofon_dynamiczny_akg_d_9000.html to jest D 9000 na saksofon i trąbke chyba byłby ok, cena jeszcze do przyjecia, choć jak już mówiłem nie jest to mało.

    0
  • #6 18 Paź 2006 10:00
    hirogen
    Poziom 33  

    Sluchaj jezeli tanie ja uzywam np X1800 behringerow oraz wharfadale pro srednio wychodzi jakies 50-70/mikrofon naglasniam tym lokalne gwiazdy oferuja one dosc przyzoita jakosc za smieszna cene

    0
  • #7 18 Paź 2006 14:15
    PX
    Poziom 19  

    no tez o nich myslalem to jest nisko budżetówka ale może warto:)

    0
  • Pomocny post
    #8 19 Paź 2006 00:18
    Babcia1981
    Poziom 15  

    Piszesz o dęciakach - zainteresuj się czymś takim: http://www.elmuz.com.pl/sklep/index.php?d=produkt&id=22
    Ten przypadek jest na kablu, ale zą tą cenę brzmi nieźle.
    A granie do mikrofonu na statywie to prawdziwa katorga - nawet sie porządnie pobujać nie można...
    pozdrawiam 8)

    -1
  • #9 19 Paź 2006 00:22
    PX
    Poziom 19  

    tak tylko oni nie chcą takich. To znaczy jeden z najbardziej doświadczonych powiedział, że jak jest na statywie to on sobie może regulować kiedy chce mieć roztrąb bliżej kiedy dalej, a klips go ogranicza :) pewnie ma racje:) a wracając do alphardów to może jednak ktoś się wypowie, to znaczy oczywiście nie mówie o tych za 20zł tylko o tych od 70 w góre.

    0
  • Pomocny post
    #10 24 Paź 2006 19:20
    _someone_
    Poziom 16  

    Ja bym radził na perke jeden mikrofon basowy do stopy, mikrofon dynamiczny do werbla np AKG CCS77 albo kup samsona qsnare(około 150zł) i jeden mikrofon pojemnosciowy najlepiej wielkomembranowy i masz cała perke w trzy mikrofony. mozesz zrobic inaczej a mianowicei na dwa paluszki pojemnosciowe i jeden mik dynamiczny do stopy. Co do wokalu to wg mnie najlepiej beta58a(ostatnio dorwałem taki za 330zł oryginał prawie nowy), a jezeli chcesz coś tańszego to moze coś z seri pg shura albo akg. Pod gitary to mysle ze akg ccsd77(ok190 za sztuke) lub jesli chcesz miec sprzet na dłuzej to sm57 shura. co do deciaków to sie nie wypowiadam bo nie mam takiego doswiadczenia.
    pozdr

    0
  • Pomocny post
    #12 28 Paź 2006 10:53
    adambyw
    Moderator Akustyka

    Warto popatrzeć jeszcze na ofertę takich firm jak senheeiser, czy audio technica. Za 250zł można kupić np Sen. e825 lub AT pro41, brzmią nieźle. I świetnie się z nimi pracuje na scenie. Jak dla mnie shure jest zbyt przereklamowany.
    A na audio technice grają eurowizję itp imprezy.

    0
  • Pomocny post
    #13 28 Paź 2006 22:15
    Ropniak
    Poziom 15  

    Już trochę pracuję w tej branży i z doświadczenia wiem, że ogromne znaczenie w realizacji dźwięku ma mikrofon. Więc proponuję Ci "zainwestować" np. w shure SM58. Jest to mikrofon który znajdziesz w każdej umowie dotyczącej realizacji koncertu. Jeśli nie masz funduszy to może shure PG58 ( gorsza ale i tańsza wersja SM 58 ). Na dęciaki założyłbym shure SM57. Pozdrawiam

    0
  • #14 29 Paź 2006 21:57
    PX
    Poziom 19  

    Mam taką nową wizje, bo pojawiło się troche kasy:)
    Bezprzewodowe:
    AKG WMS 40 2szt. 1399zł http://allegro.pl/item135663487_akg_dual_vocal_set_wms_40_nowy_gwar_fv_wilk_.html
    Shure PG24/PG58 990zł http://musiccenter.pl/?mod=item&g1=3&g2=51&g3=&id=7081
    Przewodowe:
    Wokal:
    Sennheiser E845-S 465zł http://musiccenter.pl/?mod=item&g1=3&g2=21&g3=39&id=2259
    Shure SM48 249zł http://musiccenter.pl/?mod=item&g1=3&g2=21&g3=39&id=895
    Shure PG58 220zł http://musiccenter.pl/?mod=item&g1=3&g2=21&g3=39&id=173
    Shure SM 58 LCE 399zł http://musiccenter.pl/?mod=item&g1=3&g2=21&g3=39&id=933
    Audio Technica PRO31 265zł http://musiccenter.pl/?mod=item&g1=3&g2=21&g3=39&id=4832
    Instrumentalne:
    Shure PG 57 219zł (dęte) http://musiccenter.pl/?mod=item&g1=3&g2=21&g3=39&id=172
    Audio Technica MB2K 219 (gitary) http://musiccenter.pl/?mod=item&g1=3&g2=21&g3=39&id=4829
    Audio Technica Kick/Tom 275zł (stopa) http://musiccenter.pl/?mod=item&g1=3&g2=21&g3=39&id=4857
    tylko trzeba wybrać, które bedą dobre, ale jednak zwracając uwagę na cene, wolałbym nie wybierać najdroższej opcji. Nie wiem co do bezprzewodówek, zachęcił mnie ten AKG tylko czy będzie dobry?

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Aha proszę o szybką pomoc, bo pewne pozycje muszą być już ustalone do piątku.

    0
  • Pomocny post
    #15 29 Paź 2006 23:24
    Babcia1981
    Poziom 15  

    Na wokal polecam Shure SM 58 ale wersję SE - z wyłącznikiem, niestety trochę droższą. Jest to porządny riderowy mikrofon, tak jak pisze Ropniak, a wyłacznik naprawdę czasem się przydaje.
    Na dętę, skoro już na statyw, podobnie - SM 57.
    Kup drożej, żebyś nie musiał kupować dwa razy :boss:

    0
  • #16 30 Paź 2006 00:01
    PX
    Poziom 19  

    tak tylko że sm 58 to jest w tej chwili najlepszy mikrofon wokalowy, a ja najcześciej nagłąśniam koncerty w małym klubiku i nie wiem czy mi nie szkoda kasy na mikrofon ktory przez przypadek może komuś spaść ze statywu, ale z drugiej strony wiem że warto i że zawsze będę mógł na niego liczyć. Hm a co sądzicie o tych bezprzewodówkach?

    0
  • Pomocny post
    #17 30 Paź 2006 10:34
    naud
    Poziom 14  

    Nie polecam tych bezprzewodowych akg - moim zdaniem ta wkładka mikrofonowa która tam jest nie powinna się tam w ogóle znaleźć. Już lepiej
    shure serii pgx z wkładką sm58 - wiem, że drożej, ale za te pieniądze masz już w miarę dobry zestawik. [/tex]

    0
  • Pomocny post
    #18 30 Paź 2006 13:09
    yvr
    Poziom 16  

    PX napisał:
    tak tylko że sm 58 to jest w tej chwili najlepszy mikrofon wokalowy, a ja najcześciej nagłąśniam koncerty w małym klubiku i nie wiem czy mi nie szkoda kasy na mikrofon ktory przez przypadek może komuś spaść ze statywu, ale z drugiej strony wiem że warto i że zawsze będę mógł na niego liczyć.


    Jesli się boisz że ktos go zglebi, to może się rozejrzyj za Behringerem X2000. Co prawda teraz jest problem z kupnem, ale z dobrze poinformowanego i pewnego źródła wiem, że to jest dokładnie Shure SM58, tylko w znacznie mniej trwałej obudowie. A swego czasu kosztował jakies 30% ceny Shure'a. Jedyna jego wada, to dostępność tylko na rynku wtórnym (albo szukanie jakichś resztek w sklepach online).

    0
  • Pomocny post
    #19 30 Paź 2006 16:44
    _someone_
    Poziom 16  

    poszukaj na allegro sm58 lub beta58 mozesz znaleźc lekko uzywane lub nowe* w cenach sm58 250-300 i bete za 320-370 cos takiego a to juz sprzęt klasowy i napewno trwalszy niz jakies tanie behringery nie obrazajac tej firmy bo tez jest dobra :)

    0
  • #20 30 Paź 2006 16:51
    PX
    Poziom 19  

    ok rozumem w takim razie wracając jeszcze do bezprzewodówek które polecacie w cenie do 1500zł za 2 szt. lub do 1000 za 1 szt. muszę szybko podjać decyzje. Powiem tak korzystałem z bezprzewodówek SEKAKU tylko że tam sie troche mieszały częstotliwości i nie chciałbym kolejnych bo przy 5 zestawach bedzie naprawde niefajnie, a chciałem coś o podobnej lub lepszej jakości, tak żeby mógł być jako mikrofon wokalowy.

    0
  • Pomocny post
    #21 30 Paź 2006 19:36
    Ropniak
    Poziom 15  

    Odzywam się ponownie... Shure SM58 jest rzeczywiście riderowym mikrofonem, ale z doświadczenia wiem, że nie można dobierać mikrofonu na zasadzie papierka. Należy go dostosować do barwy wokalu a to można osiągnąć tylko w testach i "na ucho" (byle dobre). Oczywiście można się opierać na dokumentacji technicznej i pomiarach charakterystyk przenoszenia itd. ale głównym kryterium jest właśnie słuch. Najlepiej skocz do porządnego sklepu z markowymi mikrofonami, i sprawdź brzmienie mikrofonów z "górnej półki" , sprawdź wrażliwość na sprzężenia, dynamikę mikrofonu... Później porównaj to brzmieniem tańszych mikrofonów i wybierz ten według Ciebie o najbardziej zbliżonych parametrach do droższych mikrofonów. Nie radziłbym Ci kupować Shure SM 48 gdyż jest on "sprzężenogenny". Jeśli nie potrafisz sobie jeszcze dostatecznie dobrze radzić ze sprzężeniami, to nie bierz pod uwagę tego mikrofonu.

    0
  • #22 30 Paź 2006 19:55
    PX
    Poziom 19  

    dzięki za tą uwagę, jest dla mnie bardzo wazna

    0
  • #23 30 Paź 2006 19:59
    Ropniak
    Poziom 15  

    A możesz mi napisać jaki posiadasz sprzęt od miksera zaczynając na nagłośnieniu kończąc????

    0
  • #25 30 Paź 2006 20:08
    PX
    Poziom 19  

    Mikser to Behringer UB2442FX-PRO, a kolumny to 4*craaft w najbliższym czasie dojdą do tego dołki na sigmie 18".

    0
  • #26 31 Paź 2006 14:06
    Ropniak
    Poziom 15  

    a jakie masz korektory, kompresory, bramki????

    0
  • #27 31 Paź 2006 14:11
    PX
    Poziom 19  

    nie mam. Niestety kasy brak na to :( czasem korektor jest podłączany, ale też nie zawsze.

    0
  • Pomocny post
    #28 31 Paź 2006 14:37
    Ropniak
    Poziom 15  

    Teraz zrobiłem Ci zestawik taki dokładnie jakibym sam złożył przy mikrobudżecie. Powinieneś do tego kupić jeszcze jakieś bramki na stopę, werbel (x2) i tomy, bramki z kompresorem na wokal i instrumety dęte. Jeśli chcesz mieć przejrzysty dźwięk, to musisz to zrobić!!! A te mikrofony powinny Ci wystarczyć na dłuzszy okres czasu. Napewno Cię nie zawiodą. Aaaa... A korektor jest nawet w małych nagłośnieniach OBOWIĄZKOWY!!! I to dobry!!!

    Dodano po 31 [sekundy]:

    Dęciaki:
    http://www.shure.com/ProAudio/Products/WiredMicrophones/us_pro_SM57-LC_content
    Wokal:
    http://www.shure.com/ProAudio/Products/WiredMicrophones/us_pro_SM58-CN_content
    Instrumenty akustyczne:
    http://www.shure.com/ProAudio/Products/WiredMicrophones/us_pro_SM81-LC_content
    Overhead:
    http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/03282#
    Stopa:
    http://www.shure.com/ProAudio/Products/WiredMicrophones/us_pro_Beta52A_content
    Werbel x 2 (na górną i dolną mębranę):
    http://www.shure.com/ProAudio/Products/WiredMicrophones/us_pro_SM57-LC_content
    Tom:
    http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm.nsf/root/04519
    Hihat:
    http://www.behringer.tk/catalog/product_info.php/cPath/27_42/products_id/77

    Dodano po 1 [minuty]:

    a ten mikrofon behringera jest przeznaczony do wykonywania pomiarów pasma przenoszenia, ale ma wyrównaną charakterystykę i fajnie przenosi brzmienie hihatu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tu masz dokumentację tego mikrofonu

    0
  • Pomocny post
    #30 31 Paź 2006 15:08
    Ropniak
    Poziom 15  

    nie ma sprawy ;)
    Jak coś.... pytaj

    0