Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wózek widłowy Linde E20-01 - brak jazdy.

swinger3 26 Sty 2008 22:07 41238 66
  • #31
    mkos1
    Poziom 29  
    Bezpieczniki główne zapewne są OK?
  • HelukabelHelukabel
  • #32
    Przemek1616
    Poziom 10  
    Tak.I właśnie tez niewiem co moze byc ta przyczyna duzo rzeczy juz wymienilem i nic. A czy mozna połączyć bezpośrednio akumulator??
  • #33
    picolo_1974
    Poziom 2  
    Moim zdaniem niestety wygląda to na moduł jazdy miałem podobny przypadek.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ale mozesz jeszcze przeciez sprawdzic styki styczników moze akurat one są wypalone.
  • #34
    Przemek1616
    Poziom 10  
    Dziękuje!Styczniki sprawdzałem i nic. To bardzo mozliwe że to właśnie moduł.
  • HelukabelHelukabel
  • #35
    Tarczel2
    Poziom 16  
    Mam identyczny problem z wózkiem LAFIS typ LEHCI
    Kupiony jako zepsuty za grosze a raczej za cene akumulatora bo ten akurat jest w nim dobry.
    Jak chcę jechać w przud lub tył to słychać przekazniki i nic więcej się nie dzieje. Były właściciel powiedział że w kółka wplatała się folia i ktoś go na siłe prubował rozruszać przez jazde na pełnej mocy i poszedł tylko dym i wózek juz nigdy nie ruszył. Na wyświetlaczu pojaiwi się poziom bateri. Mógł się spalić silnik czy poszły tranzystory w mostku?? I gdzie one są ukryte bo nigdy nie naprawiałem takiego wózka ale na elektronice się znam :D
  • #36
    Tarczel2
    Poziom 16  
    silnik ma przejściewięc sprawny. W module siedzą tranzystory irfp054.Nie miałem jak ich sprawdzić. Jakieś sugestie co może być zepsute???
  • #37
    Tarczel2
    Poziom 16  
    Naprawiłem :D
    Wypaliły się styki w przekaznikach.
  • #38
    azalewsk
    Poziom 12  
    Linde po niemiecku znaczy lipa i tak jest w rzeczywistości. Jeżdżą pięknie dopóki się nie popsują. W silnikach zamontowane są czujniki zużycia szczotek, ale wielu naprawiaczy je zwiera, co jest powodem późniejszego uszkodzenia komutatora lub modułu mocy. W nowszych modelach stosowane są silniki trójfazowe. Wyglądem przypominają silnik od pralki. Naprawa modułu jest zazwyczaj niemożliwa do wykonania. Moduły na tranzystorach MOS robi dla nich firma SEMIKRON i jest to moduł hybrydowy w zalewie glutowej. Jeżeli potrafisz wymienić struktury tranzystorów to życzę powodzenia. Cena nowego modułu około 4 do 5 tysięcy.
  • #39
    marek_ka
    Poziom 26  
    azalewsk napisał:
    Linde po niemiecku znaczy lipa i tak jest w rzeczywistości. Jeżdżą pięknie dopóki się nie popsują. W silnikach zamontowane są czujniki zużycia szczotek, ale wielu naprawiaczy je zwiera, co jest powodem późniejszego uszkodzenia komutatora lub modułu mocy. W nowszych modelach stosowane są silniki trójfazowe. Wyglądem przypominają silnik od pralki. Naprawa modułu jest zazwyczaj niemożliwa do wykonania. Moduły na tranzystorach MOS robi dla nich firma SEMIKRON i jest to moduł hybrydowy w zalewie glutowej. Jeżeli potrafisz wymienić struktury tranzystorów to życzę powodzenia. Cena nowego modułu około 4 do 5 tysięcy.


    Jeżeli są wypalone tylko tranzystory mocy to potrafię. Tak naprawdę nie jest to aż tak bardzo skomplikowane.
  • #40
    kwiatsad
    Poziom 2  
    witam . jestem "szczesliwym" posiadaczem wozka linde e 14-02 335 z 2004r w dodatku z chinskiej montowni i mialem problem z modulem jazdy . najpierw lapal blad i przestawal jezdzic , po wylaczeniu zasilania na 15 min dzialal i tak kilka razy az w koncu calkiem padl . pewna firma dwa razy napriawala ten nieszczesny modul ( chodzi o ten wiekszy , bo sa dwa albo wiecej )i historia sie powtarzala ...
    w koncu zostal zmieniony na nowy i narazie jezdzi.cena nowego modulu w linde kolo 11500 !!!!! ja zaplacilem 7500!!!!! + dwie naprawy okolo :2500, to jest chore wozek warty jest max 30000 tys
    czlowiek ktory naprawial ten modul powiedzial,ze wozki linde elektryczne sa niezle popaprane i kazdy inny bylby latwiejszy w naprawach elektroniki .
    aha madry polak po szkodzie !!! rozmawialem z serwisantem pewnej firmy logistycznej i powiedzial,ze maja miedzy innymi 6 takich e14 i mieli przypadek ,ze 4 byly uszkodzone w jednym czasie !!!!!! :cry:
  • #41
    pawelzx
    Poziom 2  
    Wymiana na kompletne polskie sterowanie podobno kosztuje 1000 - 3000 zł w Suchedniowie ...
  • #42
    kwiatsad
    Poziom 2  
    a moze ma ktos wiecej informacji na ten temat , bo jak padnie mi nastepnym razem to chetnie skorzystam .
  • #43
    re_darek
    Poziom 11  
    witam
    Poproszę o porade w którym miejscu znajduje się skrzynka z bezpiecznikami w wózku widłowym LINDE H30 diesel??
    prosze o odp
  • #44
    luksky
    Poziom 15  
    re_darek napisał:
    witam
    Poproszę o porade w którym miejscu znajduje się skrzynka z bezpiecznikami w wózku widłowym LINDE H30 diesel??
    prosze o odp


    Samych H30 jest kilka rodzaji, o ktory model konkretnie chodzi???
  • #45
    domino156
    Poziom 10  
    Witam
    Znajomy naprawia przeróżne wózki. W lato dostał linde nie pamiętem dokładnego oznaczenia na pewno jest 16, chyba e16, ale nie oto chodzi.
    Spalony był moduł od silnika podnoszenia. Jego kolega powiedział, że te modułu się palą gdy odłączy się kostkę łączacą sterownik silnika podnoszenia z modułem mocy przy podłączonym akumulatorze.
    Naprawiłem ten moduł, poźniej coś chciałem pokazać, się zapomniałem i odłaczyłem kostkę przy podłączynym zasilaniu, no i tranzystory poleciały. Naprawiłem znów, było ok, dopuki szczur nie przegryzł kabelków od tej kostki i historia się powtórzyła.

    Ktoś się spotkał z takim przypadkiem?? Może mi ktoś wyjaśnić dlaczego to tak się dzieje??
  • #46
    mezon
    Poziom 12  
    Witam
    mam dziwny problem z modułem jazdy w paleciaku elektr. L14 Linde. Poleciał w nim już drugi z kolei. W jednym była przegrzana ścieżka masowa pamięci AT27C256, a w drugim nie mogę namierzyć żadnego uszkodzenia. Końcówka mocy OK, drivery OK, napięcia 5V i 10V są, nawet przeleciałem wszystkie przelotki ścieżek. Wygląda na to że poleciała cyfrówka. Czy ktoś spotkał się z takim problemem i go rozwiązał? Ile taki sterownik może kosztować bo zaczynam myśleć już o wymianie całości?
  • #47
    wojti40
    Poziom 9  
    Witam potrzebuje schemat do linde foster 17 wymieniłem styczniki na krótko jedzie do przodu i tyłu na pedały nie reaguje stycznik do jazdy w tył grzeją sie styki.
  • #48
    AD2458
    Poziom 14  
    Witam.
    Wózek elektryczny LINDE L14AP nie działa jazda ani przód ani tył podnoszenie działa co może byc przyczyną z góry dziękuję za pomoc .
    Pozdrawiam
  • #49
    adik22
    Poziom 10  
    Witam
    Mam problem z wózkiem elektrycznym LINDe E15 z 1984r. Mianowicie wózek po wciśnięciu jednego z pedałów do jazdy jedzie max. prędkością wcześniej w zależności od wciśniecia prędkość ulegała zmianie. Z tego co zauważyłem to regulacja prędkości następuje poprzez wiązkę światła a nie tak jak zakładałem za pomocą potencjometru. Układ ten znajduje się pod pokrywą pedałów jazdy a kable uda do płyty sterowania. Może ktoś wie co go bili za to ze tak chodzi obarczają mnie i chcą mnie obciążyć kosztami

    Oto wygląd płyty sterującej oraz układy uruchamiającego jazdę:
    https://obrazki.elektroda.pl/4383868900_1317573657.jpg
    https://obrazki.elektroda.pl/8348057000_1317573800.jpg
  • #50
    luksky
    Poziom 15  
    O rany, muzeum techniki... nie pomoge........


    adik22 napisał:
    Witam
    Mam problem z wózkiem elektrycznym LINDe E15 z 1984r.
  • #51
    marek_ka
    Poziom 26  
    Jak jest rozwiązana regulacja prędkości?

    Pewnie na tyrystorach. Sprawdź tyrystor główny i wyłączające, oraz kondensatory i dławiki.





    ;
  • #52
    adik22
    Poziom 10  
    Regulacja prędkości jest na zasadzie wiązki światła. Światło czerwonej dioda jest przysłaniane czarnym plastikiem który odchyla sie po naciśnięciu jednego z pedałów. Plastik ten odchyla sie miedzy diodą a czujnikiem fotoelektrycznym.


    Nowym zjawiskiem jaki sie pojawił w wózku jest to ze po jakimś czasie pracy przestaje reagować na pedały jazdy "przód", "tył". Natomiast hydraulika wideł działa. By móc dalej jechac trzeba wyłączyć i włączyć kluczyk. Po takim restarcie nadal nie ma wolnej jazdy a wózek rozpędza sie od razu
  • #53
    marek_ka
    Poziom 26  
    Czytaj ze zrozumieniem!!!

    Daj spokój pedałowi.

    Wyraźnie ci napisałem co sprawdzić.
  • #54
    adik22
    Poziom 10  
    Musze wznowić tematr gdyż po chorobowym znów mi przyszło sie męczyć z owym widlakiem:(

    Oto tyrystory które są w tym widlaku:
    https://obrazki.elektroda.pl/8983178400_1322589306.jpg

    - tyrystor nr 1 został uszkodzony podczas sprawdzania:( ale juz jest zamówiony nowy:) (na wyjscie G posłałem 12V bez rezystora, spowodowało to iż anoda i katoda jest cały czas zwarta)
    - tyrystor 2 i 3 nie reaguje na sprawdzanie tym urzadzonkiem http://www.instructables.com/id/SCR-Tester-from-a-Flashlight/
    nie wiem może coś źle robie:(
    tyrystor 3 ma obustronne przejście między górną powieżchnia a środkowym odczepem natomiast 2 nie ma żadnych przejść.

    jak już wspomniałem nie reagują one na testowanie metodą
    http://www.google.pl/imgres?q=scr+tester&hl=p...tart=0&ndsp=19&ved=1t:429,r:4,s:0&tx=98&ty=96

    Dodano po 1 [minuty]:

    jutro dobiorę się do gławików. Jeśli chodzi o kondensator to jak narazie nie mam czym go sprawdzić( brak miernika pojemności)
  • #55
    marek_ka
    Poziom 26  
    Z tak marną wiedzą raczej nie naprawisz sterowania. Układy tyrystorowe mają pewne wymagania.
  • #56
    adik22
    Poziom 10  
    czyli zostaje mi zadzwonić po servis
  • #57
    zyga89
    Poziom 1  
    fryzbi napisał:
    Jeżeli to moduł jazdy to schematy na nic ci sie nie przydadzą. Jest tam tylko rozrysowana wiązka kabli. Linde nie udostępnia schematów płyt, nawet serwisanci ich nie maja bo oni nie bawią się w takie coś. Jeżeli serwisant stwierdzi usterkę to wymienia cały moduł i mówi nam cenę w euro, nawet jak padł tylko tranzystor.
    Jak znajdę w pracy schematy do tego wózka to ci podeślę, bo na pewno będę miał do E16.
    Jeżeli przypuszczasz, że to wina modułu to rozkręć go może to tylko banał i szybko usuniesz problem. Ja zaś nie spotkałem się z takimi objawami.

    Pozdrawiam


    mogłbyś mi przesłać schematy jakie masz do linde h16 ?
    wszystkie jakie masz, wielkie dzięki kolego z góry arielszoplik(malpa)wp.pl
  • #58
    Digers
    Poziom 9  
    Witam. Potrzebowalbym instrukcje eksploatacji do R 16. Ma ktos ?
  • #59
    8zaxior8
    Poziom 10  
    Witam,

    szukałem w wielu miejscach ale nic nie mogłem znaleźć więc sprubuję odświeżyć temat. Posiadam wózek widłowy LINDE R14 rok 1993 I jak na początku tematu nie jeździ. Podnoszenie jest, wspomaganie kierownicy też jest nie ma jazdy w tył ani w przód. Wywnioskowałem że nie działają przekaźniki od jazdy, na cewkach nie ma napięcia. Sprawdziłem wiązkę od pedałów do sterownika i jest ok. mokro swich w hamulcu ręcznym też jest ok. Wina leży pewnie po stronie sterowania ale nie mam pojęcia od czego zacząć poszukiwania usterki. Może Panowie forumowicze coś mi podpowiedzą. W razie jakichkolwiek pytań chętnie odpowiem. Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
  • #60
    luksky
    Poziom 15  
    To wózek 113 digital czy nie?

    Dźwignię rozdzielacza są manualne czy na joystickach?