Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

agregat kinzo problem - pomocy

blacha35 20 Oct 2006 19:55 10908 12
Bosch
  • #1
    blacha35
    Level 11  
    Witam serdecznie!
    Mam taki oto problem, kupiłem agregat prądotwórczy kinzo 650 VA.
    Chodził OK, po podłączeniu szlifierki silnik wchodził na wyższe obroty i wszystko grało, szlifierka cięła bez problemu i nagle zaczęło mu brakować mocy silnik pracuje cały czas w tym samym tępie a szlifierka straciła moc. Bezpiecznika w agregacie nie wyrzuciło. Co może być przyczyną???
  • Bosch
  • #2
    marian.s
    Level 13  
    Witam!
    A czy to na pewno wina agregatu?
    Czy nie iskrzą mocno szczotki na komutatorze szlifierki? Bo jeżeli tak to wirnik szlifierki padł. Spróbuj podłączyć do agregatu inne urządzenie.
    Pozdrawiam
  • #3
    blacha35
    Level 11  
    Niestety !!!
    Szlifierka z sieci chodzi. Próbowałem wiertarkę i też kręci powoli. Agregat nie chce wejść automatycznie na wyższe obroty jak to miało miejsce przed awarią
  • Bosch
  • #4
    atlantel
    Automation specialist
    Witam!
    A jakiej mocy była ta szlifierka? Sądzę, że agregacik jest uszkodzony dlatego,że elektronarzędzia mają spore zapotrzebowanie na prąd szczególnie w czsie rozruchu i tak małe agregaty nie nadają się do ich zasilania.
    Pozdrawiam
  • #5
    filip.s
    Level 23  
    Rozumiem ze szlifierka kątowa? Przy cięciu takimi szlifierkami potrafią one pobrać troszke z sieci, jak sie ją mocno dociśnie to i taka mała na tarcze 125mm potrafi 1 KW pobrać, wydaje mi sie ze prądnica w agregacie została uszkodzona.

    Pozdrawiam!
    Filip
  • #6
    blacha35
    Level 11  
    Witam !!!
    Tak to była szlifierka kątowa, ale czy to prądnica bo napięcie daje żarówka 100W świeci normalnie. Może ktoś ma schemat takiego agregatu
    pozdrawiam Marcin
  • #7
    KACZOREK
    Level 21  
    jest za niskie napięcie wzbudzenia a przyczyną jest prawie napewno zbyt mała pojemność kondensatora.
    po prostu wymień kondensator i bez obciżenia sprubuj agregat trochę przgazować.
  • #8
    prez8s
    Level 33  
    No cóż sama firma Kinzo - to sie poprostu musi zepsuć, to jest tak zaprojektowane zeby sie zepsuło. W jednej z hurtowni widziałem jak przywiezli całego busa zwrotów tych i jeszcze innych badziewi. Siedzą tam ludziki i coś z tego klecą i opychają dalej, np. na allegro. Nie kazdy o tym wie, ale taka jest rzeczywistość.
    W kazdym razie wracając do tematu, możliwe ze prądnica na stozku sie obraca przy duzym obciążeniu i tez tak bedzie sie dzialo, silnik dalej kreci, a pradnica zwalnia, bo slizga sie na połączeniu wałka silnika i prądnicy. Poprostu trzeba to mocno dokręcic, z drugiej strony pradnicy pod pokrywką powinna byc srubka na lozysku którą dociąga sie stozek. W kazdym razie podaj model tego agregatu!
  • #9
    wiesiek126
    Level 1  
    Jakie stosuje się paliwo E95 czy mieszanke(z olejem) do agregatu prądotwórczego Kinzo 650W 220V 50Hz???? Oraz czy stosuje się oloj do sparowania agregatu?? Proszę o odp na forum albo na adres wiesiek126(malpa)interia.pl
  • #10
    prez8s
    Level 33  
    Jest to dwusów więc trzeba dolewac troszke oleju do paliwa, moze byc najtanszy silnikowy, tak naprawde to bez znaczenia. No ale polecają dolewac mixol.
  • #11
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mixol to producent nagaru i stawiacz zasłony dymnej. Lepiej kupić jakiś jakiś nowoczesny olej do dwusuwa. W sklepach motoryzacyjnych lub lepiej motocyklowych powinni mieć.
  • #12
    Breżniew
    Level 22  
    prez8s wrote:
    Jest to dwusów więc trzeba dolewac troszke oleju do paliwa, moze byc najtanszy silnikowy, tak naprawde to bez znaczenia. No ale polecają dolewac mixol.


    Nie , no super porada!
    8-O
    Do silnika 2 suwowego trzeba stosowac mieszanke benzyny z olejem w stunku 1:50 zgodnie z instrukcja obsługi tego agregatu. Ja jednak chcąc żeby ten silnik dłuzej pochodzil stosował bym 1:40. Na 40 litrow benzyny 1 litr oleju.Dobry olej to semisyntetic 2t z Orlenu koloru czerwonego. Nie zostawia praktycznie nagaru i nie dymi po rozgrzaniu silnika. Oleje do motocykli 2T tez będą dobre podobnie jak te do pił spalinowych i kosiarek .
    Oleju silnikowego do silnikow samochodowych nie wolno stosować ,olej ten charakteryzuje sie innymi dodatkami i w 2 T nie zda egzaminu zawalajac nagarem komorę spalania, świecę i tłumik. Pozatym mocno będzie dymić.
  • #13
    prez8s
    Level 33  
    Breżniew wrote:
    prez8s wrote:
    Jest to dwusów więc trzeba dolewac troszke oleju do paliwa, moze byc najtanszy silnikowy, tak naprawde to bez znaczenia. No ale polecają dolewac mixol.


    Nie , no super porada!
    8-O
    Do silnika 2 suwowego trzeba stosowac mieszanke benzyny z olejem w stunku 1:50 zgodnie z instrukcja obsługi tego agregatu. Ja jednak chcąc żeby ten silnik dłuzej pochodzil stosował bym 1:40. Na 40 litrow benzyny 1 litr oleju.Dobry olej to semisyntetic 2t z Orlenu koloru czerwonego. Nie zostawia praktycznie nagaru i nie dymi po rozgrzaniu silnika. Oleje do motocykli 2T tez będą dobre podobnie jak te do pił spalinowych i kosiarek .
    Oleju silnikowego do silnikow samochodowych nie wolno stosować ,olej ten charakteryzuje sie innymi dodatkami i w 2 T nie zda egzaminu zawalajac nagarem komorę spalania, świecę i tłumik. Pozatym mocno będzie dymić.


    W zasadzie masz racje, ale do Kinzo osobiscie nie fatygowal bym sie lac drogich olei, bo ten silnik sam z siebie sie rozleci zaraz jak tylko minie gwarancja, one są tak poprostu skonstruowane. Mają być tanie i zawodne. Są robione na ilość a nie na jakość. Niska cena kusi kazdego. Materialy z jakich są robione te agregaty, to poprostu smiech na sali, prądnica nawinieta kabelkiem telefonicznym, cylindry z miekkiego aluminium, słabe pierscienie, itd, itd.. Kto w tym robil - wie jaki to badziew. A jesli chodzi o nagary to i tak sie będą odkładać, jakiego oleju bys nie nalal, problemem jest glownie nasza benzyna.