Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

laguna 97 automat szarpanie

21 Paź 2006 22:25 8474 30
  • Poziom 10  
    Pomocy!!!!
    Autko to laguna RXE z 97r. silnik 2l 8V automat (nie mam pojęcia jaki typ skrzyni nie znam sie) Problem dotyczy szarpania przy prędkości ok75km/h przy tej właśnie prędkości skrzynia zmienia bieg z 3 na 4 i wtedy samochodem szarpie przód-tył. Puszczam nogę z gazu i ponownie wciskam autko wskakuje na 4 i jedzie jak marzenie dodam, co jest bardzo istotne, że nie zawsze sie to zdarza,przy dynamicznej jeździe zjawisko nie występuje. W serwisie stwierdzili, że z kodów błędu wynika że to chwilowy zanik masy, ale nie maja pojęcia gdzie szukać
    Dzięki za wszystkie pomysły pozdrawiam
  • IGE-XAO
  • Poziom 10  
    No to masz kosztowny problem.Sprawa wygląda tak,że zazwyczj przy 160 tyś skrzynia od lali się sypie.Trzeba wymieniać główe tarcze sprzęgła.Z twojego opisu wygląda,że fiksuje ci elektrozawór odpowiedzialny za włączanie 4 biegu.Może to być spowodowane jego uszkodzeniem,lub zabrudzeniem.Najpierw wymienił bym olej w skrzyni i filtr i sprawdził styki.Olej musi być orginalny,żaden polski bo jest za gęsty.Trzeba zrobić trochę km żeby przepłukało.Nie wiem na jakim poziomie mechaniki jesteś,więc nie będe nudził szczegółami.W serwisie zazwyczaj nie mają zielonego pojęcia jak zdiagnozować automat z tego rocznika.
  • Poziom 26  
    Witaj. W Twoim aucie masz AD4 albo DP0 (najpredzej wlasnie ta). Czy oprocz diagnozy o masie nie bylo bledu usterka hydrauliczna skrzyni?Dla mnie to wyglada na cos ze sprzeglemi hamulcem biegu IV albo z panelem ster.
  • IGE-XAO
  • Poziom 10  
    Witam
    dodam jeszcze, że samochód ma 130tyś przebiegu według wskazań,
    są do niego ksiązki gwarancyjna i po gwarancyjna
    olej i filtr w skrzyni nie był jeszcze wymieniany
    serwis nie stwierdził żadnych innych błędów poza zanikiem masy i twardo Sie przy tym upiera a co ciekawsze to zasięgnąłem opinii innych fachowców i specjalistów od automatów,oni również zwalają wszystko na elektronikę.Wczoraj znajomy zrobił mi test jakimś programem komputerowym i wyszło mu, że jest jakiś problem z sondą lambda
    pomierzyłem ją tak jak doradził około 4 ohm przy temp.30 0c ze wzrostem temp rosła oporność sądy
    nie wiem co robić
  • Poziom 10  
    Chcesz chyba na siłę znaleść uszkodzenie z daleka od skrzyni.To co opisujesz,że przy normalnej jeździe szarpie ci,a przy sportowej nie odzczuwalne,to typowe uszkodzenie skrzyni.Napisz,czy włącza ci się kontrolka serwis?Dziwi nie też,że fachowcy od automatów zrzucają to na elektronikę.
  • Poziom 10  
    nie zapalają się żadne kontrolki nawet w momencie szarpnięcia.Dodam że kiedy szarpie obroty silnika spadają nic nie przygasa i nic sie nie zapala niech już będzie co chce nawet skrzynia ,wiedziałbym za co sie zabrać
  • Poziom 10  
    No to najpierw zobacz jaki typ masz typ skrzyni jak AD4 to mogę podpowiedzieć.Kup filtr i olej.Powinno wejść z 3.5 litra.Spuść olej,odkręć miskę,wymień filtr i oczyść magnes z opiłek.Srawdż pzewody i styki.Zobacz w misce który jest korek do poziomu oleju i go odkręć.Resztę złóż ponownie.wlej jakieś 2 l oleju,zapal silnik i dolewaj do momentu wylewania się z korka przelewowego.Zakręć go i musisz parę dni pojeździć.Czasem potrafi się odblokować po 1000km.Jak wymiana nie pomoże to i tak ten olej będziesz mógł wykorzystać ponownie.Zresztą i tak musisz się liczyć niedługo z wymianą sprzęgła.Serwisy żądają strasznych pieniędzy,a te kosztuję około 300 zł.Na hasło automat zdzierają 1000zł za wyjęcie i włożenie skrzyni.
  • Poziom 10  
    Nie wiem jak sprawdzić, jaki to typ skrzyni warsztacie specjalizującym sie automatami, w którym zasięgałem opinii za wymianę oleju i filtra chcą do 250zł, ale jeżeli to faktycznie sprzęgło to czy warto im zlecać wymianę skoro według nich skrzynia pracuje prawidłowo czy są wiarygodni
    I jesze jedno pytanie czy w ogóle istnieje taki kod błędu jak zanik masy czy można to zdiagnozować komputerem
  • Poziom 26  
    Nie istnieje kod bledu brak masy. A tak w ogole to gdzie wg. nich nie bylo tej masy? Usterka poza skrzynia nie da takich efektow, wymiana oleju (uznawana przez wielu jako lekarstwo jak cos nie tak) tez nie pomoze, olej w skrzyni wymienia sie po przebiegu, a nie jak cos sie psuje. Zawsze mozna zdjac panel i sprawdzic szczelnosc sprzegiel.
  • Poziom 10  
    Cytuje mechanika "komputer pokazał chwilowy zanik masy mogę to robić zejdzie dzień lub dwa, wezmę 100zł ale i tak nie wiem czy znajdę"
    Zalecili mi rozpinanie i smarowanie ważniejszych wtyczek (spray do obwodów elektrycznych)
  • Poziom 26  
    To patrze, ze mamy madrych mechanikow... sami kody bledow wymyslaja...chcial 100 i nie wie czy znajdzie,dobre. A serio to jedyne co jest to chwilowy zanik napiecia zasilajacego (opisany jako + staly lub + po zaplonie) moze byc, ale to nie jest ten problem. Nie baw sie wtyczkami, bo stracisz tylko kase na spray. Najpierw "na tapete" wzialbym panel sterujacy tzw. 'labirynt' jesli przy dynamicznej jezdzie tego z reguly nie ma. Przychodzi mi do glowy zacinajacy sie tlok wewnarz labiryntu,albo elektrozawor (tych troche akurat mam). TEORETYCZNIE da sie to zrobic samemu o ile masz pojecie jakies o tym, zawory sprawdzisz elektrycznie bez wyjmowania panela (piny na kostce wchodzacej do skrzyni-rezystancja), a wlasciwosci mechaniczne (czy nie przytkany) to juz musisz wyjmowac panel. Jaka masz skrzynie tam,mozesz to sprawdzic na tabliczce skrzyni.
  • Poziom 10  
    "wymiana oleju (uznawana przez wielu jako lekarstwo jak cos nie tak) tez nie pomoze"-napewno nie zaszkodzi.U mnie osobiście szwankowała jedynka i po wymianie i jakiś 250 km zaczeła pracować normalnie.A co do mierzenia rezystancji elektrozaworów-pewnie że można to zrobić,ale w tym wypadku stawiałbym raczej na uszkodzenie mechaniczne.Ale rady możemy dawać długo,tylko nie wiemy czy pomogą mu w czymś.Powinien się okreslić,czy ma możliwości techniczne i umiejętności do tego typu naprawy.
  • Poziom 26  
    No zaszkodzic, nie zaszkodzi. Ale u wieeeeelu osob, ktore spotykam jest zdanie, ze jak cos nie dziala w skrzyni to trzeba olej wymienic. Jak czasem sa opory z zalaczaniem biegu to mozna sprawdzac stan oleju, to jest uzasadnione. Sprawdzanie elektryczne rowniez powinno sie wykonywac, bo znam przypadki gdy elektrozawor czasem dzialal, a czasem nie z powodu uszkodzenia cewki. Moim zdaniem to jest tak jak napisalem cos z labiryntem, przycinajacym sie tlokiem lub przytkanym od syfu zaworkiem. Pozniej sprawdzilbym szczelnosc sprzegla, ale to raczej panel. Co do umiejetnosci to pisalem, jak kolega sie troche zna to ok, a co do rad to chodzi o to na forum ;-) pozdrawiam wszystkich!
  • Poziom 11  
    A jak sprawdza się szczelność sprzęgła?
  • Poziom 26  
    Zdejmujesz panel sterujacy, znajdujesz odpowiedni kanal olejowy dla danego sprzegla,"dajesz" sprezone powietrze,slychac jak sprzeglo zaskakuje (o ile zaskakuje) i patrzysz czy Ci nie ucieka cisnienie,powinno byc szczelnie bez ubytkow.
  • Poziom 10  
    Witam zainteresowanych tematem
    Samochód odwiedził dzisiaj serwis ASO, po krótce streszczę co wykonano i co zalecono do naprawy
    wykonano:
    -kontrole oleju w skrzyni aut.
    -kontrole przyrządem diagn. XR 25
    -kontrola układów sterowania skrzyni aut.
    zalecono:
    do natychmiastowej naprawy
    -wymiana łącznika elastycznego silnika (poduszka)
    -wymiana belki mocującej silnik (chodzi im tu o luzy na łącznikach metalowo gumowych)
    diagnoza ogólna:
    Powodem zrywania i szarpania samochodem są bardzo duże luzy w układzie zawieszenia (belka silnika) i uszkodzone mocowanie silnika

    opis ten pochodzi z "Świadectwa wykonania kontroli zleconych napraw"

    Coś przynajmniej drgnęło, ale czy to faktycznie pomoże czas pokaże
    Zabieram się za naprawę wymienionych usterek
    Jak tylko coś sie wyjaśni dam znać
  • Poziom 26  
    No troche mnie diagnoza zaskoczyla, zobaczymy co to da, nie wiem czy to daloby taki efekt jaki opisywales,wiec czekamy.
  • Poziom 10  
    Ja też jestem zaskoczony.Napewno na odległość jest trudno stwierdzić pewną przyczynę,ale mówiłeś o szarpaniu tylko między 3 i 4 biegiem.Takie luzy powinno się odczuć między niższymi biegami.Z ciekawością poczekam na dalszy rozwój wypadków.
  • Poziom 10  
    Można sie było tego spodziewać wymiana poduszki była zbędna w 90% była sprawna [przed wymiana szarpało i stukało a teraz tylko szarpie :)]
    Wymiana belki przedniego zawieszenia jest zbędna,posiada luzy ale spowodowane 130000 przebiegiem i sa one znikome
    Niestety nic się nie wyjaśniło gdzie szukać co robić ?
    pozdrawiam
  • Poziom 17  
    witam nie znam sie na skrzyniach ale czy istnieje mozliwość zamiany elektrozaworów miejscami to by wyjaśniło co nieco
  • Poziom 1  
    Jeżeli masz w oleju opiłki metalowe lub olej opalizuje to nie pomogą żadne dobre rady skrzynia jest do remontu. Jeżeli są kody usterkowe w skrzyni biegów to podaj ale dokładnie jakie kody i podaj dokładny opis kodu usterki, na tej podstawie można określić w przybliżeniu co jest uszkodzone w skrzyni. Jeżeli masz hak holowniczy w aucie i ciągnołeś przyczepę masz spalone sprzęgło 4-biegu.
  • Poziom 26  
    Koledzy koledzy, zamiana elektrozaworow miejscami nic nie da, gdyby byl padniety elektrycznie mialby usterke EVM. Kolego f2oxx, grzegorz wyraznie napisal,ze nie wie tylko cos w stylu brak masy...poza tym na podstawie kodu usterki nie okreslisz dokladnie co mechanicznego jest nie tak w tej skrzyni. Ja nadal smiem twierdzic, ze zajrzec wypadaloby do panela sterujacego przy okazji sprawdzajac szczelnosc sprzegiel na poczatek.
  • Poziom 16  
    witam, olej w automacie powinien byc wymieniany co 50-60tys km wraz z filtrem/ oczywiscie alecany przez producenta/, ale szarpanie /szczegolnie przy spokojnej jezdzie/ zwiazane jest z niskim poziomem oleju w skrzyni /mierzy sie na pracujacym silniku/, oczywiscie ,ze moze byc wiele innych przyczyn, ale trzeba zaczac od podstaw i nie "wchodzic ' DO SKRZYNI bo wtedy sie zacznie......pozdrawiam Zdzislaw ;zawsze pytam od kiedy sie zaczelo tak dziac, moze przy naprawie naruszono jakies polaczenie lub wezyk podcisnienia nie dolega
  • Poziom 17  
    opiłki jeśli są świadczą o przytarciu którejś części pewnie pompa,duża ilość mułu i zapach spalenizny zuciem sprzęgła (kosza) jednego lub kilku biegów ,szarpanie -zacina się zawór lub tłoczek w płycie sterującej.Jeśli nie ma jeszcze opiłk€w wymienił bym olej wraz z płukaniem ,wyczyszczeniem płyty sterującej ,elektrozaworów ,
  • Poziom 11  
    historia:
    zrywanie na 3 i 4 biegu
    czasami zbyt długie przełączanie
    czasami długa zwłoka po włączeniu biegu

    podobne objawy jak nie takie same jak w T4 z automatem pomogła wymiana elektrozaworów i taśmy łączącej ale bez ingerencji w skrzynię nic nie zrobisz
    po 3 m-cach wymieniona stacyjka - padła kostka - a następnego dnia dzwoni właściciel i mówi że auto ma 30 koni więcej i kultura pracy jest perfekt
  • Poziom 1  
    Witam ,w lagunie 1995 miałem ten sam objaw,pomogła wymiana potencjometru tps , przy spokojnej jezdzie kiedy przepustnica była lekko uchylona auto szarpało a przy ostrej jezdzie wszystko ok.proponuje sprawdzic tps oscyloskopem
  • Poziom 2  
    Posiadam lagune 94 automat chcialbym zrobic przekladke na manual i mam jedno pytanie czy skrzynia z od silnika f3p 1.8 pasuje rowniez do 2.0 f3r
  • Poziom 26  
    Skrzynia pasuje reczna,ale czy wziales pod uwage przekonfigurowanie komp. wtrysku i przerobke instalacji?
  • Poziom 14  
    Jodisess napisał:
    Posiadam lagune 94 automat chcialbym zrobic przekladke na manual i mam jedno pytanie czy skrzynia z od silnika f3p 1.8 pasuje rowniez do 2.0 f3r


    ale po co? rownie dobrze mozesz zdemontowac el. szyby i zamontowac korbki, centralny zamek, wywalic zepsute fotele z el. regulacja i zamontowac takie manualne od kaszlaka, albo najlepiej wymontowac jeszcze calkiem silnik i zaprząść do konia. Ja nie wiem skad sie biora takie stereotypy i trendy przekladek...Przeciez naprawa skrzyni nie bedzie wcale duzo drozsza od kupna manualnej i innymi czynnikami ktore beda wymagaly adaptacji do tej skrzyni, a za ktore trzeba bedzie zaplacic. Naprawa automatu w dobrym warsztacie powinna zajac max kilka dni, a przekladka to dłubanina i czasem jest z tego niezly klops. Nie polecam tez zakupu uzywanej skrzyni automatycznej!...
  • Poziom 2  
    Wielki dzieki za info a naprawa na dlugo nie starczy czytalem ze nie zbyt udane sa te skrzynie automatyczne w reniach wiec najlepiej kupic caly samochod z tym samym silnikiem i przelozyc dekoder i kompa plus wiazke i powinno byc po klopocie a naprawa skrzyni to 2000 PLN a ja mam tarczki rozwalone kompletna skrzynia ze wszystkim to 1300PLN oczywiscie manual w naswzym kraju a renia z 94 w anglii 150 funtow + 300 transport do polski i jeszcze mi zostaje cala reszta to jest jakies 2500 PLN a przekladke to sie zrobi samemu nie jestem mechanikiem ale sie troche znam na samochodach t bylo male wyjasnienie dlaczego chce przekladke jeszcze raz z gory dziekuje.