Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odcięcie zapłonu Golf 2. Jak zrobić podtrzymanie?

22 Paź 2006 18:51 5549 18
  • Poziom 23  
    Jest autko golf 2 wiadomo po przekreceniu kluczyka pojawia sie na pewnym kablu +12 przy stacyjce jak zrobic zeby pojawil sie tam prad dopiero po : wlaczeniu wentylatora nawiewu i/lub wcisnieciu hamulca i/lub wlaczeniu wstecznego i/lub wlaczeniu ogrzewania tylniej szyby i/lub pstryczka elektryczka ... chodzi o to by trzeba bylo zrobic dwie czynnosci by odpalic i by nie usieklo napiecie z przewodu jak puszcze hamulec, wylacze ogrzewanie szyby, wylacze wsteczny czy tez wylacze nadmuch.. chyba jasno napisalem ;) prosze o rade jak zrobic podtrzymanie pewnie na przekazniku/przekaznikach ale jak?
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Zakładam czasem proste blokady na przekaźniku, myślę, że da się zrobić tak jak chcesz. Schemat w załączniku. Działa to tak, że po włączeniu zasilania, naciśnięcie przycisku puszcza + przez diodę która podtrzymuje później zasilanie cewki przekaźnika.
  • Poziom 23  
    czyli tak:
    URZADZENIA to np. +12V po wcisnieciu hamulca
    +12V od strony zasilania czyli? tam gdzie ma sie pojawic +12V po wcisniecu np. hamulca i przycisku tak? auto nie zgasnie jak puszcze hamulec i przycisk?
  • Poziom 20  
    Schemat jest poglądowy, musisz soboe dopasować do tego co chcesz zrobic.
    Jako przycisk moze np byc wylacznik hamulca (przy pomocy dodatkowego przekaznika) urzadzenie to np. pompa paliwa. Pompa pracuje, jest +12 na przekazniku, dioda podtrzymuje cewkę, auto nie zgasnie.
  • Poziom 23  
    po co przekaznik na kabel hamulca ? ja widze to tak (to ma byc jak najbardziej amatorsko)

    tam gdzie "???" jest +12V po przekreceniu kluczyka wcisnieciu hamulca i wcisnieciu przycisku jak puszcze przycisk i hamulec to +12v bedzie nadal jak wyjme kluczyk +12V zniknie? (85 -87a musi byc dioda czy mostkowanie wystarczy?)
  • Poziom 20  
    jezeli na wylaczniku hamulca idzie plus to moze byc bez przekaznika.
    dioda musi byc, bo po puszczeniu przycisku przekaznik przestalby dzialac. Dioda bedzie podtrzymywac zasilanie cewki przekaznika dopóki bedzie zasilanie z urzadzenia (+12 ze stacyjki, jesli to ma byc blokowane)
  • Poziom 23  
    Nie ma to jak swietnie wyposazony sklep nie bylo diody IN4007 ale IN4002 4F moge go uzyc czy musze poszukiwac dalej? ewntualnie jakie jeszcze wchodza w rachube?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    to luzik ... dzieki

    niech mi to ktos lopatologicznie wytlumaczy bo schemat ktory jest wyzej jest raczej zle ... ktory przekaznik uzyc i jak podlaczyc?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    a moze byc tak? 86 stala masa
    85 +12V z po wcisnieciu hamulca
    30 +po przekreceniu stacyjki (od strony napiecia)
    87 stacyjka tam gdzie ma dojsc napiecie
    85 i 87 lacze dioda kreska w strone 85 (?)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    chodzi o to zeby przekaznik byl sterowany hamulcem +12V czyli jak wcisne hamulec to przekaznik zamknie obwod a po puszczeniu hamulca dioda przytrzyma napiecie na cewce.
    dlaczego diode podlaczyles z masy do +12V? tak jak opisales musialbym podlaczyc drugi przekaznik zeby z +12V z hamulca zrobic mase
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    a i tu jest moj blad w rozumowaniu :) bylem w zalozeniu ze sa rozwarte, napisz mi prosze jak to zrobic zeby pstryczek byl pod + a nie pod masa bo oglupialem do reszty.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    to jest mozliwe to zrobic? wlaczac plusem i zeby bylo bezpieczne? (nawet wykorzystujac dwa przekazniki)
  • Poziom 23  
    to nie dla mnie jest zabezpieczenie... czyli nie da sie zrobic na przekazniku i bezpiecznie?


    juz wymyslilemodciety obwod na styki w przekazniku 30 i 87a styk 86 i styk 30 zlutowane razem przylaczone do przewodu od strony napiecia styk 85 to masa z kontaktronem wiec gdy bedzie magnes i przekrece kluczyk przekaznik sie wlaczy i odciecie dziala gdy odsune magnes od kontaktronu przekaznik straci napiecie i mozna jechac ... tanio (koszt ok 7zl) bezpiecznie bo w czasie jazy cewka nie pracuje.