Witam.
Mam przezwoić silnik jednofazowy chyba 1,1 kW; 1400 obrotów. Piszę chyba bo na tabliczce znamionowej już nic się nie da rozszyfrować gdyż jest starta. Jest to silnik od pompy wodnej dwustopniowej, wnękowej i tam były używane silniki albo 3-fazowy 1,5 kW albo 1-fazowy 1,1 kW jeśli dobrze pamiętam. Ten jest 1-fazowy z kondensatorową fazą rozruchową i wyłącznikiem odśrodkowym, 24 żłobki, długość rdzenia stojana 116mm.
Chodzi o to że nie mogę go znaleźć w "Poradniku przezwajania silników - Jana Zembrzuskiego"1990r - tylko taki posiadam, a dane nawojowe, które z niego ściągnąłem wydają mi się trochę dziwne.
Oto one: uzwojenie rozruchowe - 4 cewki po 80 zwojów drutem 0,7mm,
uzwojenie robocze - 4 cewki po 2 zezwoje, w zezwoju średnio (od 28-50) po 29 zwojów podwójnych różnymi średnicami drutów - fi 0,95 i fi 1,1mm. Nadmieniam, że silnik już był przez kogoś przezwajany i nawet zaimpregnowany ale minią do metalu.
Przeglądałem przed chwilą temat "Przezwajanie silnika" i doszedłem do wniosku, że chyba mi pomożecie oczywiście jak zechcecie.
Moja prośba to jeśli ktoś zna fabryczne dane nawojowe tego silnika to bardzo bym był wdzięczny gdyby mi je podał.
Pozdrawiam.
Mam przezwoić silnik jednofazowy chyba 1,1 kW; 1400 obrotów. Piszę chyba bo na tabliczce znamionowej już nic się nie da rozszyfrować gdyż jest starta. Jest to silnik od pompy wodnej dwustopniowej, wnękowej i tam były używane silniki albo 3-fazowy 1,5 kW albo 1-fazowy 1,1 kW jeśli dobrze pamiętam. Ten jest 1-fazowy z kondensatorową fazą rozruchową i wyłącznikiem odśrodkowym, 24 żłobki, długość rdzenia stojana 116mm.
Chodzi o to że nie mogę go znaleźć w "Poradniku przezwajania silników - Jana Zembrzuskiego"1990r - tylko taki posiadam, a dane nawojowe, które z niego ściągnąłem wydają mi się trochę dziwne.
Oto one: uzwojenie rozruchowe - 4 cewki po 80 zwojów drutem 0,7mm,
uzwojenie robocze - 4 cewki po 2 zezwoje, w zezwoju średnio (od 28-50) po 29 zwojów podwójnych różnymi średnicami drutów - fi 0,95 i fi 1,1mm. Nadmieniam, że silnik już był przez kogoś przezwajany i nawet zaimpregnowany ale minią do metalu.
Przeglądałem przed chwilą temat "Przezwajanie silnika" i doszedłem do wniosku, że chyba mi pomożecie oczywiście jak zechcecie.
Moja prośba to jeśli ktoś zna fabryczne dane nawojowe tego silnika to bardzo bym był wdzięczny gdyby mi je podał.
Pozdrawiam.