Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 80 Kombi/94-autoalarm...?)

Janu50 02 Lis 2006 21:09 6665 45
  • #31
    Janu50
    Poziom 10  
    dziekuje bardzo za INFO.... a właściwie za pouczenie... - dziś juz jest pozna pora ale jutro wykonam probe symulacyjna na stole i sparawdze na "sucho" jak to dziala :)
    Z wykonanych prób zamieszcze Tu stosowna notatke - pozdrawiam !
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #32
    renqien
    Poziom 32  
    Moja rada przy podłączaniu na stole, nie używaj zasilacza, tylko dobrze naładowany akumulator 12V. SEO ma dobrze zrobiony układ stabilizacji napięcia, ale nie do końca wyprostowany prąd z zasilacza potrafi wprowadzać spore zakłucenia, jeśli nie w pracę alarmu, to czujników czy syrenki.
  • #33
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #34
    renqien
    Poziom 32  
    Podobnie jak norbert.s. uważam, że lepiej od razu zabrać się za montaż w aucie zamiast kombinować na stole bo niczego nie wykombinujesz, poza "wątpliwościami teoretycznymi". Nie kombinuj zbytnio, tylko podpinaj kabelki. Pamiętaj po podłączeniu alarmu zaprogramować czas centralnego zamka na 3 sekundy i opóźnienie na czujnik drzwiowy bo alarm pewnie jest ustawiony standardowo.
  • #35
    Janu50
    Poziom 10  
    Oczywiście... Obaj macie racje ... - najpierw praca a potem zabawa :) !!
    - U mnie zapanowała prawdziwa zima - jest dużo śniegu a do tego mróz... a garażu tez nie mam :( . Muszę poczekać aż aura pozwoli na prace instalacyjne pod "chmurką"...
    Zmontowałem cały układ oczywiście na stole - działa REWELACYJNIE a wręcz KONCERTOWO :)
    - mam obiekcje do przekaznikow zmieniajacych biegunowość sterowania centralnego zamka. Tak jakoś nie bardzo wiem gdzie je umiejscowić, wolałbym zeby byly zatknięte w jakąś podstawke montazową wygladało by to profesjonalnie. Czy da sie coś takiego kupić..?)
  • #36
    renqien
    Poziom 32  
    Jeżeli kupowałeś tam gdzie proponował XWIT, to tam są też podstawki, trzeba było zamówić. Teraz możesz kupić takie podstawki w każdym sklepie motoryzacyjnym. Nie powinna kosztować więcej niż 5 zł za sztukę.
  • #37
    Janu50
    Poziom 10  
    Nie łatwo było wytropić przewód sterujący kompresorem - ale udało sie :spoko:
    - Gdzie zamontować czujnik wstrząsowy ? ........ - powinien być chyba dostepny aby mozna bylo doregulować czułość a jednoczesnie sygnalizował wszelkie wstrząsy ..?) - proszę, podpowiedzcie :)
  • #38
    renqien
    Poziom 32  
    Ja zawsze przyczepiam do wspornika kolumny kierownicy czyli pod obudową nad nogami kierowcy. Wtedy czujnik najlepiej zbiera wibracje z kół, a o to głównie chodzi. Jeżeli raz dobrze (nie za czuło) wyrególujesz, to potem nie będziesz musiał się do niego dostawać. Pamiętaj, że czujnik w Seo jest widziany przez centralkę dopiero po pełnym uzbrojeniu alarmu, czyli ok. 40s. po włączeniu (jak dioda LED w kabinie zacznie migać powoli)
  • #39
    Janu50
    Poziom 10  
    W opisie Concerto obciążenie "blokady" jest do 15 [A] a cewka bendiksa podczas pracy może pobierać wiekszy prąd od 15 [A] ...?) - wypadało by chyba dołozyć przekażnik pomocniczy o wiekszym prądzie lub też zrezygnować z blokady rozrusznika i zblokować zapłon................?)
    - Co sądzi Szanowne Audytorium na Forum o tym szczególe ?
  • Pomocny post
    #40
    renqien
    Poziom 32  
    Spokojnie, przekaźnik pracuje z obciążeniem maksymalnym do 25A, a 15A to prąd ciągły (przez długi czas) Spokojnie możesz ciąć przewód od stacyjki włączający rozrusznik i na pewno nic się nie stanie. W Seo są najlepsze w tej chwili na rynku przekaźniki i możesz się o to nie martwić.
  • #41
    Janu50
    Poziom 10  
    Witam ......
    Pragnę zakomunikowac, że dzięki życzliwości i pomocy Uczestników Tego Forum moje zamierzenie zostało uwienczone pełnym sukcesem :)
    - Samochod mój juz SAM SIĘ PILNUJE !!
    Jutro wybiore sie w miejsce mniej publiczne aby wyprobować syrene. Napewno chcialbym sprawdzić dzialanie, dokonac regulacji i napewno zapoznac sie z tym urzadzeniem.

    PRAGNĘ PODZIEKOWAC WSZYSTKIM TYM KTÓRZY PRZYCZYNILI SIE DO MOJEGO SUKCESU..
    ****** DZIĘKUJĘ BARDZO :) ********
  • #42
    Janu50
    Poziom 10  
    Wróciłem z "poligonu doświadczalnego" w nienajlepszym nastroju...
    Chyba nie bardzo rozumiem wszystkich określeń funkcji "Concerto"
    .... - po nacisnieciu przycisku "I" na pilocie, c. zamek rygluje sie a dioda mruga z "dużą częstotliwościa" przez 25 sek a dopiero po upływie tego czasu zaczyna proces "powolnego mrugania" co oznacza ze alarm jest uzbrojony...
    - Czy można ten czas do pełnego uzbrojenia skrocic ... np. do 5 sek. ??
    - Co znaczy okreslenie funkcja "comfort" ??
  • #43
    renqien
    Poziom 32  
    Zacznijmy od końca, czyli funkcja "comfort" to domykanie szyb po uzbrojeniu alarmu. Niestety, u ciebie nie zadziała, w 94 Audi jeszcze tej funkcji nie miało.
    Czas 25s. po którym uzbrajają się czujniki dodatkowe jest stały i nie można go zmienić. Ma on na celu wyeliminowanie pobudzenia czujników w wyniku spadku napięcia wywołanego domykającymi się szybami czy gasnącym powoli oświetleniem. Również pompka zamka pneumatycznego potrafi w niektórych samochodach pracować dość długo i też potrafi wzbudzić czujniki. Lepiej, że ten czas jest dłuższy, niż miałbyś wracać i wyłączać alarm, po czym znów go włączać. Czytałeś pewnie nie raz na tym forum o różnych alarmach wyjących zaraz po włączeniu. Tutaj nie musisz się o to martwić.
  • #44
    Janu50
    Poziom 10  
    Podczas dzisiejszego testowania odniosłem wrazenie, ze dla czujnika "wstrząsowego" lokalizacja w okolicach srodka auta (czyli przy kierownicy) nie jest najlepszą...
    Wydaje mi sie ze korzystniejsza byłaby przy boku samochodu... ?)
    Ja owy czujnik zamocowałem pod kierownicą i podczas "kiwania" samochodem ten czujnik nie zareagował,choc ustawiony był na duża czułosc. Podczas tego "bujania" srodek auta minimalnie sie waha....
    - Czy pozycja zamocowania dla tego czujnika jest dowolna dla sprawnego jego dzialania ?????
  • #45
    renqien
    Poziom 32  
    Ale to nie jest czujnik na bujanie, tylko czujnik wstrząsowy, czyli wibracyjny!!! Reaguje na kopnięcie w koło, uderzenie w karoserię itp. Czujnik nie powinien reagować na bujanie na boki, bo włączałby się bez powodu od wiejącego wiatru itp.
    Jeżeli zamontujesz go z boku samochodu, to będzie wrażliwszy na wstrząsy z jednej strony.
  • #46
    Janu50
    Poziom 10  
    Dziś dokonano generalnej próby działania autoalarmu w moim "B4".
    Testy opcjonalnie dla kazdego zabezpieczenia wypadły zadawalająco - łącznie z kopnięciem w koło :)
    - Naprawdę warto było poświecić 24 posty aby pod "okiem profesjonalistów" dokonać fachowo montarzu.
    ....... jestem z siebie dumny :) :) :)
    - Życze Wszystkim udanych prac montazowych ! ! !