Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault scenic 2001,1,9DCI z klimatyzacja reczna?

Serwisxero 26 Oct 2006 21:52 42319 29
Automation24
  • #1
    Serwisxero
    Level 11  
    Gdzie w tym modelu znajduje sie rezystor dmuchawy,jak go wymontowac.
    Sprawdziłem,na podszybiu ponadto wewnatrz pod kokpitem od strony kierowcy oraz w okolicach dmuchawy od strony paszera nie udalo mi sie go zlokalizowac.
  • Automation24
  • #3
    Serwisxero
    Level 11  
    Dziekuję za rysunek,wynika z niego ze opornik znajduje sie obok dmuchawy to jest po stronie pasazera.Niestety po zdemontowaniu elastycznej osłony dmuchawy, rezystora nie widac.Przez otwór powstały po zdemontowaniu obudowy popielniczki równiez go niema.
    JAK SIE DO NIEGO DOBRAĆ?CO NALEZY ZDEMONTOWAĆ?
  • #4
    mateo027
    Level 26  
    Szczerze powiem, ze nie wyciagalem w takim. Rysunek jest do modelu z rocznika jak Twoj z dokumentacji Renault, wiec nie powinien sie mylic...pewnie znow dobrze schowali zabojady...
  • #5
    Serwisxero
    Level 11  
    Ten rysunek nie bardzo odzwierciedla rzeczywistosc.Zawziołem sie udało mi sie dotrzec do tego opornika,i nalezy to zrobi wen sposób:
    1.Zdemontowac osłony głosników na podszybiu z lewej i prawej strony,sa na zatrzaskach.
    2.Zostana odsłoniete sruby ktore nalerzy odkręcic (wkrętak z gwiazdką)
    3.Zdemontowac podszybie ciagnac je najpierw do tyłu samochodu,a nastepnie do góry.
    4.Zdemontować rurę nawiewu z prawej strony(wylot rury jest w górnej i dolnej cześci na zatrzasku i jest problem z jej wyjęciem z tego zatrzasku)
    5.Pod rurą na górnej częsci skrzyni nawiemu zamontowany oporniki i chyba termistor klimy w jednym zespole do wyjęcia po rozłączeniu dwóch wtyczek i odkręceniu jednego wkręta.
    U mnie w tym zespole zostal spolony bezpiecznik termiczny o tmp.192 C
    Wentylator działał tylko na czwartym biegu.Ponieważ takiego aktualnie nie posiadałem załozyłem drut mozna go nabyc w elektroniku za ok 4 zl
    Zdemontowałem równierz wentylator i nasmarowałem łozyska,w dolnej cześci był skorodowany i przed awarią piszczał
  • #6
    mateo027
    Level 26  
    Bo ten rysunek to tylko pogladowy o wygladzie zespolu, sluzy do zamawiania czesci, niemniej jednak pomyslalem, ze moze sie przydac w namierzeniu.
  • #7
    feryso
    Level 11  
    Serwisxero wrote:
    Ten rysunek nie bardzo odzwierciedla rzeczywistosc.Zawziołem sie udało mi sie dotrzec do tego opornika,i nalezy to zrobi wen sposób:
    1.Zdemontowac osłony głosników na podszybiu z lewej i prawej strony,sa na zatrzaskach.
    2.Zostana odsłoniete sruby ktore nalerzy odkręcic (wkrętak z gwiazdką)
    3.Zdemontowac podszybie ciagnac je najpierw do tyłu samochodu,a nastepnie do góry.
    4.Zdemontować rurę nawiewu z prawej strony(wylot rury jest w górnej i dolnej cześci na zatrzasku i jest problem z jej wyjęciem z tego zatrzasku)
    5.Pod rurą na górnej częsci skrzyni nawiemu zamontowany oporniki i chyba termistor klimy w jednym zespole do wyjęcia po rozłączeniu dwóch wtyczek i odkręceniu jednego wkręta.
    U mnie w tym zespole zostal spolony bezpiecznik termiczny o tmp.192 C
    Wentylator działał tylko na czwartym biegu.Ponieważ takiego aktualnie nie posiadałem załozyłem drut mozna go nabyc w elektroniku za ok 4 zl
    Zdemontowałem równierz wentylator i nasmarowałem łozyska,w dolnej cześci był skorodowany i przed awarią piszczał
    Witam i przepraszam że tak póżno wchodzę w temat ale mam problem w swoim scenicu ( głośna praca dmuchawy) i mam pytanie czy Jesteś pewny, że ona pracuje na łożyskach a nie na tulejkach ?
  • #8
    Serwisxero
    Level 11  
    Wirnik dmuchawy jest obraca sie na łozyskach slizgowych
  • Automation24
  • #9
    feryso
    Level 11  
    Więc wychodzi na to że wystarczy do dmuchawy się dostać , zdemontować i nasmarować łożyska. Mój scenic to ten sam rocznik co Twój, tylko klima automatyczna, mam nadzieję, że dmuchawa zamontowana po stronie pasażera da się wyciągnąć przy wykorzystaniu Twojego opisu wykonanych operacji :D

    Pozdrawiam !
  • #10
    Rose79
    Level 1  
    Serwisxero wrote:
    Ten rysunek nie bardzo odzwierciedla rzeczywistosc.Zawziołem sie udało mi sie dotrzec do tego opornika,i nalezy to zrobi wen sposób:
    1.Zdemontowac osłony głosników na podszybiu z lewej i prawej strony,sa na zatrzaskach.
    2.Zostana odsłoniete sruby ktore nalerzy odkręcic (wkrętak z gwiazdką)
    3.Zdemontowac podszybie ciagnac je najpierw do tyłu samochodu,a nastepnie do góry.
    4.Zdemontować rurę nawiewu z prawej strony(wylot rury jest w górnej i dolnej cześci na zatrzasku i jest problem z jej wyjęciem z tego zatrzasku)
    5.Pod rurą na górnej częsci skrzyni nawiemu zamontowany oporniki i chyba termistor klimy w jednym zespole do wyjęcia po rozłączeniu dwóch wtyczek i odkręceniu jednego wkręta.
    U mnie w tym zespole zostal spolony bezpiecznik termiczny o tmp.192 C
    Wentylator działał tylko na czwartym biegu.Ponieważ takiego aktualnie nie posiadałem załozyłem drut mozna go nabyc w elektroniku za ok 4 zl
    Zdemontowałem równierz wentylator i nasmarowałem łozyska,w dolnej cześci był skorodowany i przed awarią piszczał


    Dzięki za pomoc bardzo mi pomogłeś, pozdrawiam :D
  • #11
    jacek6707
    Level 1  
    Mam taki problem , próbuję wymienić opornicę nawiewu i za cholerę nie mogę ściągnąć podszybia .Owszem maskownice głośników schodzą pięknie tak samo jak wkręty które są pod nimi ukryte . Za to podszybie chociaż ciągnę i do siebie i do góry nie chce się ruszyć .Dodatkowo zaczęło coś trzaskać tak jakby się urywało no i wymiękłem .Jeżeli ktoś przerabiał ten problem prosiłbym o jakieś wskazówki a i fotki byłyby bardzo mile widziane
  • #12
    januszcmb
    Level 1  
    Witam wszystkich uzytkownikow Sceniców.Mam problem z rezystorem dmuchawy w scenicu 1,9dci 2002r klima manualna.Wymieniłem juz chyba 4 razy ten opornik przy dmuchawie podziała tydzien czasu i spalony.Prosze o pomoc
  • #13
    khorod
    Level 11  
    Mi też się pali co jakiś czas. Mam Scenica 1,6. Po wymienie pochodzi miesiąc i sie pali. Jaka jest tego przyczyna, może ktoś umie pomóc albo mial taki sam problem?
  • #14
    j23t
    Level 2  
    Widzę, że jednak jest to ogólny problem Sceniców, bo ja muszę też naprawić. Siadł mi po raz drugi. teraz pracuje tylko na 3 i 4 biegu - 1 i 2 wypadł (choć ostatnio zadziałał i przestał) Ostatnio za naprawę wzięli 320 zł. Nawet serwisy z Trójmiasta naprawiają u gościa w Gdyni, który zajmije się elektroniką Renault.
    Też się zastanawiam czemu to pada....
  • #15
    kisi
    Level 12  
    Ja wczoraj sie z tym babrałem. Nie działała mi dmuchawa na 4 biegu. Jak sie dostałem do tego rezystora to okazało się że zarówno mam wytopioną wtyczkę jak i gniazdo samego rezystora. Musiałem kupić cały rezystor wraz z wtyczką. Wymieniłem i okazało się że dmuchawa na III biegu zaczyna wydawać dziwne odgłosy - nie jest to pisk ale takie dziwne odgłosy. I i II i IV są w porządku. Na starym rezystorze nie było żadnych pisków. Teraz się zastanawiam co dalej z tym robić bo mam część deski rozdzielczej rozebranej.
  • #16
    robsons10
    Level 23  
    Witam wszystkich.Panowie problem z bezpiecznikiem termicznym w sceniku to bolączka tych wozów.Termik się pali bo przegrzewa się zespół rezystorów co świadczy o zużyciu łożysk w silniku dmuchawy.Do tego dochodzi charakterystyczne terkotanie czy świstanie,piszczenie...Można spróbować nasmarować te łożyska,lecz efekt będzie w zależności od stopnia ich zużycia.Wymiana silnika dmuchawy na nowy przyniesie koniec kłopotów.Ja osobiście mam scenika z 98r i zamiast bezpiecznika termicznego wlutowałem zworę w postaci miedzianego drutu takiego aby przeniósł 8-10 amper.Dmuchawa działa juz 1,5 roku i nic się nie dzieje,a też już nieźle terkocze na 2 biegu.Wybór pozostawiam dla właścicieli pojazdu.Pozdrawiam .
  • #17
    autoel
    Level 26  
    W scenicu wlewa się woda przez otwór pobierania powietrza przez dmuchawę, (często wylewałem z obudowy silnika ok. 2 szklanki), i silnik jest zamoczony dolną tulejką w wodzie, co skutkuje jej zatarciem i zwiększonym poborem prądu. Ja zawsze wiercę otwór w dolnej osłonie dmuchawy, bo lepiej jak woda jest na wycieraczce, zamiast w silniku :D.
  • #18
    kisi
    Level 12  
    robsons10 wrote:
    Termik się pali bo przegrzewa się zespół rezystorów co świadczy o zużyciu łożysk w silniku dmuchawy.Do tego dochodzi charakterystyczne terkotanie czy świstanie,piszczenie....



    Nie no nie żartuj. Moj scenic jest z 2004 roku, a znam przypadki że i młodszym Scenic'om padał tej rezystor (termik). Więc jeśli to taki awaryjny element (wentylator) to kaplica. Zwlaszcza że dostęp do rezystora jest strasznie trudny (Scenic II).

    Jak napisałem uporałem się z moją usterką - termik miałem dobry - problemem był styk w złączce który zaczął się przegrzewać i przytopił oba elementy. Dodatkowo popsikałem Kontaktem i już.

    Aha moje piszczenie wentylatora to był pogłos jaki wydobywał się z rurki klimatyzującej schowek pasażera. Po zabudowaniu schowka wszystko działa.
  • #19
    Mirek842
    Level 2  
    Serwisxero wrote:
    Ten rysunek nie bardzo odzwierciedla rzeczywistosc.Zawziołem sie udało mi sie dotrzec do tego opornika,i nalezy to zrobi wen sposób:
    1.Zdemontowac osłony głosników na podszybiu z lewej i prawej strony,sa na zatrzaskach.
    2.Zostana odsłoniete sruby ktore nalerzy odkręcic (wkrętak z gwiazdką)
    3.Zdemontowac podszybie ciagnac je najpierw do tyłu samochodu,a nastepnie do góry.
    4.Zdemontować rurę nawiewu z prawej strony(wylot rury jest w górnej i dolnej cześci na zatrzasku i jest problem z jej wyjęciem z tego zatrzasku)
    5.Pod rurą na górnej częsci skrzyni nawiemu zamontowany oporniki i chyba termistor klimy w jednym zespole do wyjęcia po rozłączeniu dwóch wtyczek i odkręceniu jednego wkręta.
    U mnie w tym zespole zostal spolony bezpiecznik termiczny o tmp.192 C
    Wentylator działał tylko na czwartym biegu.Ponieważ takiego aktualnie nie posiadałem załozyłem drut mozna go nabyc w elektroniku za ok 4 zl

    Zdemontowałem równierz wentylator i nasmarowałem łozyska,w dolnej cześci był skorodowany i przed awarią piszczał


    Dzięki!!! również bardzo mi pomogłeś, wymieniłem ten bezpiecznik i na razie jest ok!:D
  • #20
    Mirek842
    Level 2  
    No niestety długo się nie nacieszyłem, znowu walną ten bezpiecznik!!!
    Wymontowałem wentylator dmuchawy, podłączyłem do akumulatora i zmierzyłem prąd, bierze 14.5 A, to chyba trochę za dużo!
    Czy ktoś wie ile powinien brać prądu nowy wentylator?
  • #21
    czorcia7
    Level 10  
    Witam,

    U mnie kolena ciekawostka - mysle ze zwiazana z tematem.
    Dmuchawa dziala ladnie na wszystkch predkosciach ale....
    klima (mam reczna) zalacza sie tyko na 4

    Jak myslicie, czy przyczyna może byc wlasnie ten rezystor?
    Pozdr.
    :)
  • #22
    szczecik
    Level 2  
    Witam.
    Dostalem sie do rezystora. Pomierzylem i wychodzi ze jest sprawny. Moze mi ktos podpowiedziec jak zdemontowac wentylator.
    Pozdrawiam
    Krzysiek
  • #23
    Pietrowy
    Level 1  
    Witam prosze o pomoc czytam wszystkie posty i nie potrafie znalezc na temat :w ogole nie dzialajacenage nawiewu, z 6 biegami i klimatyzacja reczna bezpieczniki sprawdzilem caly rezystor tez wyglada na dobry kiedy przekrecam na 6 bieg slysze jak wlancza sie w rezystorze przekaznik wentylator spardzalem dziala nie stety nie dziala wogole nawieiw prosze o pomoc
  • #24
    Mirek842
    Level 2  
    Krzysiek, żeby dostać się do wentylatora trzeba położyć się pod siedzeniem pasażera, zdjąć miękką i tłumiącą osłonę zakrywającą wentylator. Następnie odkręcić trzy wkręty ( bodajże na klucz nasadowy 8 lub 6 ) i już wentylator powinien się opuścić. Teraz tylko odłącz wtyczkę wentylatora i to cała robota :D.
    Życzę powodzenia Mirek.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Pietrowy na twoim miejscu sprawdził bym wiązkę i wtyki między wentylatorem, bezpiecznikiem i układem sterującym.
  • #25
    januszc
    Level 15  
    Oto moje doświadczenia dotyczące dmuchawy w Scenicu.
    Mam dwa Sceniki z 1997 i 2002 roku. Od razu widać różnicę w wykonaniu. Ten nowszy ma wszystko delikatne, tandetny wycierający się plastik.
    To samo dotyczy dmuchawy
    Starsze auto ma 13 lat i z dmuchawą nie było żadnego problemu.
    W młodszym pomimo przejechanych 70 kkm już musiałem naprawiać nawiew.
    W wentylatorze dmuchawy kupa liści, śmieci, owadów. Myślę że niejeden z większym szczęściem mógł znaleźć tam nawet stare majtki.
    Moczenie silnika wentylatora w wodzie to też chleb powszedni.
    Kto to konstruował?

    Wnioski są następujące:
    1. Jeśli wysiadł rezystor czy termik to należy wyjąć dmuchawę sprawdzić czy lekko się kręci i nasmarować łożyska ślizgowe, sprawdzić też szczotki.
    2. Jeśli dmuchawa piszczy to też należy jak najszybciej działać , czyścić i smarować bo wkrótce piszczenie zniknie ale wraz nadmuchem i termikiem a dwieście kilkadziesiąt zł. Dojdzie też dodatkowe rozbieranie auta.

    Może ktoś wie gdzie można zatkać wlot aby uchronić wentylator choćby od liści bo z wodą to chyba ciężko będzie.


    Janusz
  • #26
    bar10der
    Level 10  
    Słuchajcie, ja też się dzisiaj z tym babrałem. Spalony dwukrotnie termik 192 stopnie zastąpiłem drucikiem, który póki co wytrzymuje. Do tego wszystkiego doszedł mi piszczący silnik wentylatora. Mało tego - po ostatnich okrutnych opadach deszczy woda kapała mi do wnętrza kabiny spod schowka wprost na wycieraczkę pasażera. Skąd to się wszystko bierze? Ano stąd, że jest bardzo kiepsko rozwiązane odprowadzenie wody z plastikowego przedszybia (takie plastikowe elementy zewnętrzne - tam gdzie są wycieraczki). Dziś je odkręciłem i zastałem tam mnóstwo wody. Z samego boku jest taki mały otworek, który tą wodę powinien odprowadzać (dziurka z ruchomą gumową zaślepką) ale był całkiem zawalony mułem, brudem, wszystkim tym co fruwa w powietrzu. I w tym miejscu gdzie ta cała woda się gromadzi jest wwiew powietrza do kabiny. Wwiew ten prowadzi wprost do silnika nawiewu, stąd przy gromadzącej się wodzie, po prostu przelewa się ona i moczy silnik. Silnik zamoczony koroduje i zaczyna piszczeć. Ponadto łopatki silnika podczas obrotów rozbryzgują wodę na najbliższą przestrzeń, a przecież tam jest bardzo, bardzo blisko ulokowany termik, który tak często się pali. Dziwić się, że się pali skoro jest ciągle zawilgotniony, a nawet mokry? Ponadto kiedy skorodowany silnik nawiewu kręci się nierównomiernie, potrzebuje więcej prądu i może powodować przepalanie tego termika. Taka jest moja teoria. Jestem wku... na żabojadów, że zrobili takie gów... Zero pomyślunku. Zero rozsądku. Niestety nie ma na to łatwego i prostego rozwiązania. Wydaje mi się, że średnio raz na miesiąc trzeba odkręcać plastiki przy wybieraczkach i sprawdzać czy nie zgromadził się syf i czy woda nie stoi. Wówczas czyścić, usuwać, drożyć odpływ wody.
  • #27
    Pan M
    Level 1  
    Witam.
    Proszę o radę: wentylator działał u mnie z max prędkością na wszystkich stopniach (od 1 do 6), czyli spalony tranzystor w module sterowania nawiewem. Ten wymieniłem (był buz342 jest irfp064n) i teraz nawiew we wszystkich położeniach działa z minimalną prędkością (albo jeszcze wolniej). Czy możliwe, że znów winny jest tranzystor? Zamiennik którego użyłem był już stosowany w takich przypadkach więc wnioskuję, iż fakt, że ma nieco inne parametry nie powinien powodować takiego problemu.
    Cała rzecz ma miejsce w samochodzie Renault Scenic z 1998r z ręczną klimą.
  • #28
    Wily
    Level 1  
    do bar10der
    Słuchaj ja trochę pomachałem scyzorykiem, trochę wyprofilowałem te plastiki o których piszesz i wody ani śladu!! One są dosyć cienkie więc wszystko z umiarem i efekty są zadowalające:)
  • #29
    dankul
    Level 2  
    Witam
    A czy wymiana silniczka regulacji nawiewu rozwiąże sprawę??
    Nie działa nawiew oprócz 4 biegu
    Scenic z 2005 roku klima manualna 1.5 dci
    Czy poniższy element będzie odpowiedni?

    [url=]http://allegro.pl/silniczek-regulacji-nawiewu-renault-megane-scenic-i1694653072.html[/url]

    Proszę o informację ewentualnie link z właściwym elementem pasującym
    dankul1(_at_)interia.pl
  • #30
    maxleszno
    Level 2  
    Uwaga na wsze wszystkie problemy z sterownikiem dmuchawy jest tylko jedne sposób REGULARNA WYMIANA FILTRA KABINOWEGO ZAPCHANY FILTR KABINOWY ZMNIEJSZA ILOŚĆ PRZEPŁYWAJĄCEGO POWIETRZA I STEROWNIK SIĘ PRZEGRZEWA I PRZEPALA. WYMIANA POWINNA BYĆ CO PÓŁ ROKU, MAX OSIEM MIESIĘCY.