Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1,9 TDI 1998r 110 KM dymi

27 Paź 2006 22:47 6151 18
  • Poziom 15  
    Witam
    Autko jak w temacie ma przejechane 130 000 km choć przebieg nie można powiedzieć ze jest wiarygodny. Jak wrzucę jedynkę i gaz do podłogi przy rozgrzanym silniku za mną chmura dymu takiego czarnego na 2 podobnie na 3 nie widać chyba juz za szybko jadę. Poza tym wszystko ok. Kopyto ma mało pali na 100, oleju nie łyka wcalę. Co moze byc przyczyna? Jedynie to chyba jest uszkodzony czujnik temp. bo czase swiroje. Weże sa szczelne raczej. Czytlem tez na forum o EGR czy to moze byc to? Gdzie to znajde? dzieki za podpowiedzi
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    W dizlu jest to normalna rzecz,w ukladzie wydechowym osadza sie sadza i przy gwaltownym przyspieszeniu zostaje wydmuchnieta w postaci pieknej czarnej chmurki.
  • Poziom 15  
    Tak ale nie w takiej ilosci. Pewnie ze moze zadymic ale nie tak ze zamna jest tak czarno ze nic prawie nie widac .
  • Poziom 15  
    podepnij vaga i sprawdz najpierw czy sa jakies bledy
  • Poziom 15  
    Vaga bede mial za 2 tygodnie to napisze co pokazal. Ale interesuje mnie ten egr gdzien on jest w moim aucie czy to moze byc przyczyna?
  • Poziom 19  
    A może masz tzw. boxa. Jest to stała rezystancja wpięta zamiast czujnika temperatury paliwa. Daje to tyle, że oszukuje komputer i ten daje więcej paliwa na wtryski co powoduje zwiększenie mocy ale może też spowodować kopcenie. Ale bez VAGA to się nie obejdzie.
  • Poziom 15  
    jak juz go podepniesz to sprawdz kąt wyprzedzenia wtrysku, moze sie rozjechal
  • Poziom 11  
    Witam Najpewniej zaczynają wysiadać wtryski i podlewają . Stąd kopcenie , By mniej kopcił odłącz wężyk od zaworu EGR i go zatkaj . Pojeździj z 1000 km ostro . Dymienie powinno zginąć , chyba że wtryski są kaput do wymiany.
  • Poziom 16  
    panowie piszecie bzdury. Tylko jeden z was ma rację, trzeba poprawnie ustawić początek wtrysku a następnie dawkę paliwa. Ze względu na zaawansowanie powyższych prac potrzebny jest nie tylko Vag ale i wiedza. Nie polecam "Grzebania" samemu, tylko trzeba pojechać do zakładu ktory sie specjalizuje w tym temacie lub do serwisu. Najcześciej występują takie objawy po wymianie paska rozrządu, bez w/w regulacji, lub po uszkodzeniu nastawnika.
  • Poziom 16  
    EGR raczej nie bo nie było by ciśnienia w kolektorzea a co za tym idzie(kopyta)!-chyba że lekko przepuszcza.Ale nie ma co kombinowac tylko podłączać pod kompa,bo tak szukanie igły w stogu siana.Może być też sytuacja że zatyka się katalizator.Jeśli chodzi o katalizator to możesz sprawdzić go jedynie gdy robisz dłuższą trasę i dociskasz gaz do końca żeby wydmuchać sadze,po dłuższej jeździe i rozgrzaniu nie powinien tak dymić.Jak najbardziej jest też możliwość z rozjechaniem wtrysku jak koledzy piszą i dawką paliwa,ale bez kompa się nie obejdzie.Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    ecsb napisał:
    panowie piszecie bzdury. Tylko jeden z was ma rację, trzeba poprawnie ustawić początek wtrysku a następnie dawkę paliwa. Ze względu na zaawansowanie powyższych prac potrzebny jest nie tylko Vag ale i wiedza. Nie polecam "Grzebania" samemu, tylko trzeba pojechać do zakładu ktory sie specjalizuje w tym temacie lub do serwisu. Najcześciej występują takie objawy po wymianie paska rozrządu, bez w/w regulacji, lub po uszkodzeniu nastawnika.
    Właśnie pasek był wymieniany ale rok temu a razem z tym pompa paliwa moze to jednak to? Bede mial vaga wszystko sie wyjaśni
  • Poziom 15  
    tak sie spodziewalem,u mnie bylo to samo, "mechanicy" ustawiaja kąt zazwyczaj na sluch.... :), jednak przy naprawde niewielkiej checi,no i oczywiscie podpieciu vaga mozna sobie z tym poradzic samemu
  • Poziom 10  
    jest kilka przyczyn usterki o ktorej piszesz. najczestsze to, egr, temp. silnika, nieszczelnosc na odcinku turbina-kolektor ssacy,slabe wtryski, no i kat wtrysku ktory i tak mozna sprawdzic za pomoca zwyklego zegara.
    wiele rzeczy mozna sprawdzic akurat w tych ukladach bez testera... chociaz zawsze taki tester jest wygodniejszy, ale nie do konca o wszystkim mowi i mimo wszystko zostaje ci sprawdzanie wszystkiego...
  • Poziom 15  
    zegarem-oczywiscie,ale masz na mysli statyczny kąt wtrysku,w zasadzie powinno sie od tego zaczac,ale procz statycznego jeszcze tez dynamiczny musisz ustawic, a tu bez podpiecia sie ni hu hu ;)
  • Poziom 10  
    Na poczatku bym sprawdzil czy powietrze gdzies nie ucieka. Ja jak mialem malenka dziure w jednej z rur od intercoolera to przy mocniejszym wcisnieciu gazu stawial taka zaslone dymna ze ho ho :)
  • Poziom 15  
    A umie pan nim robic korekcje licznika bo w tym co ja chce kupic kolo dorzuca pliki i podobno a przynajmniej tak ten kolo twierdzi idzie robic korekty licznika w wszystkich autach z grupy VW
  • Poziom 15  
    jak masz odpowiedni soft to zrobisz kazdym interfejsem :),soft mozna zassac, ale skoro dorzuca to juz twoj wybor :)