Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Twingo 1.2, D7FB700F,wersja C066M5,2000r., 65tk. elektryka

kmmarek 29 Oct 2006 09:59 4137 5
  • #1
    kmmarek
    Level 11  
    Pół roku temu kupiłem Twingo i męczy mnie średnio co dwa tygodnie usterka która powoduje że nie mogę ryzykować dalszego wyjazdu.Opis usterki:Usterka ta raz jest a raz jej nie ma tzn.nie zależy od pory dnia ,temperatury, zimnego czy ciepłego silnika,zdarza się na trasie (w czasie jazdy-gaśnie silnik) oraz gdy chcę np. zapalić czy to rano czy też w południe po wcześniejszym użytkowaniu samochodu. Objawy-zapalają się kontrolki świateł postojowych,mijania,szyby tylnej ogrzewanej oraz zaczyna chodzić tylna wycieraczka ,silnik w tym momencie gaśnie i nie da się go już zapalić. Dioda immobilaisera po włączeniu zapłonu gaśnie(nie miga).W trakcie trwania tej usterki wyciągnąłem bezpiecznik wycieraczki tylnej i pomimo tego ona dalej chodziła ale wolniej,migacze działają bardzo nieregularnie. Po kilku próbach zapalenia auta usterka mija , niekiedy mija po kilkiu godzinach, nie ma reguły dlatego jest to takie denerwujące.
    Byłem w dwóch serwisach Renault gdzie chcieli wymienić komputer a potem moduł UCH łączny koszt coś około 4000 zł !!!. Powiedziano mi że oni się nie zajmują szukaniem usterek, poza tym nikt nie ma pewności co jest powodem tej nietypowej usterki. Dodam jeszcze że komputer wykazał błąd wtryskiwaczy, ale nigdy nie udało mi się dostarczyć auta z aktualnie "działającą usterką", zawsze gdy go np. docholowałem na serwis auto było sprawne.Oglądało go jużkilku elektryków i nic.Mierzyli komputer, sprawdzali styki gdzie tylko sie dało ,wszystko czyste.
    Pomóżcie, bo nie mam zielonego pojecia do kogo i gdzie się zgłosić aby pozbyc się problemu, lub ewentualnie ktoś z Was się spotkał z czymś takim.
  • #2
    mateo027
    Level 26  
    Tak jak wspomniales, nie mozna miec pewnosci co do nietypowej usterki niestety, ale wyglada to na UCH wlasnie. Problem masz od poczatku uzytkowania auta?
  • #3
    lakiluk960
    Level 12  
    Sprawdź może czy połąćzemia do masy pojazdu nie są skorodowane i mają dobe połączenie. Ps. nie mam za dobrego zdania o niektórych serwisach Renaulta.
  • #4
    kmmarek
    Level 11  
    Auto w idealnym stanie kupiłem w kwietniu,jest super-gdyby nie ta sprawa.pierwszy raz stało się to żonie w czerwcu dwa razy w ciągu godziny na mieście na skrzyżowaniu potem miesiąc przerwy w lipcu raz, w sierpniu byłem na urlopie ale innym autem.We wrześniu raz i ostatnio tydzień temu i dwa dni temu. Zachodzi taka możliwość że poprzedni właściciel -65-letni pan , sprzedał auto bo to go też denerwowało, ale jemu auto było potrzebne aby jeździć na ogródek a ja dowożę żonę do pracy, dzieci do przedszkola i szkoły oraz samego siebie do pracy i od wakacji wychodzę pół godziny wcześniej aby odpalic auto i jakbyco to zdążyć z rodziną na autobus. Auto jest na kredyt więc go teraz nie sprzedam i szuka rozwiązania-żeby wymienić kompa albo UCH muszę mieć pewność że to jest na 100% to.

    Dodano po 4 [minuty]:

    lakiluk960 wrote:
    Sprawdź może czy połąćzemia do masy pojazdu nie są skorodowane i mają dobe połączenie. Ps. nie mam za dobrego zdania o niektórych serwisach Renaulta.

    Gdzie szukać tych mas i ile ich może być? Bo błąd na kompie ( wtryski) mówi o wtryskach ale po ustąpieniu usterki auto chodzi idealnie a reszta objawów wskazuje na UCH ale one też ustępują więc może to byc masa ale jak to zdiagnozować?

    Dodano po 12 [minuty]:

    To jest moje trzecie Renault .Miałem nowe Clio 98 przez trzy lata 93tk i mam jeszcze teraz Megane Kombi 2001, 87tk i kupiłem Twingo żonie bo ma sprawdzony silnik który miałem w Clio i wszystkie nówki serwisowałem w renault tzn. tylko przeglądy bo nic się szczególnego nie działo ale nigdy jak pojechałem do serwisu nie byłem załatwiony od ręki tylko acz kulturalnie było mówione że: "ten typ tak ma" . Serwisy się takimi pierdołami nie zajmują bo mają narzucone sposoby postępowania a jak cos wykracza poza opis w komputerze to by tylko wymieniali całe podzespoły i części tak jak w tym przypadku.A gdzie mam uzyskać informację jak nie w serwisie-mój piekarz się nie zna na autach.
  • #5
    mateo027
    Level 26  
    To raczej nie masa, mozesz to sprawdzic. Moze byc zwarcie na kablach gdzies, moze byc wtyk zasniedzialy... w zalaczniku masz schemat jako taki UCH, nie ma lepszych w wydaniu renault.
  • #6
    kmmarek
    Level 11  
    Proszę o jeszcze raz ten plik bo mi się nie chce otworzyć.Z góry dziękuję.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Już go otworzyłem.Jutro bedę działał.