Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

trochę retro"commodore c 64"

29 Paź 2006 21:11 2009 25
  • Poziom 10  
    mam w domu full opcję tego bardzo popularnego kiedyś komputerka ,wiem że był wykorzystywany do sterowania oświetleniem na koncertach oraz miał wiele innych zastosowań. jeśli ktoś ma sentyment i jakąś wiedzę co na tym poczciwym staruszku można zdziałać, niech się odezwie
  • Poziom 10  
    dzięki-nawet mi do głowy nie przyszło szukać w necie zaraz tam zawitam-pozdrawiam- grzesiek
  • Poziom 26  
    Kiedys byla taka gazetka Commodore & Amiga i w niej bylo duzo schematów różnych pomysłowych urządzeń, którymi sterował C64. A bylo tego sporo i niektóre calkiem ciekawe np. sterowanie róznymi urządzeniami, tablica swietlna itp. Czasami na allegro mozna te gazety kupic.
  • Poziom 13  
    Elektronika dla Wszystkich wyd. AVT tez w poczatkowym okresie pisala o 8 i 16-bitowcach. Do sterowania najlepiej wykorzystac port rownolegly, mamy wtedy do dyspozycji 8 kanalow.

    ech... wzruszylem sie :) wychowalem sie na c64
  • Poziom 26  
    Tez sie na nim wychowalem. To piekny komputer.
  • Poziom 10  
    byłem na stronie z tymi programami ale jak je przerzucić na dyskietki 5.1/2''z poziomu pc
  • Spec od komputerów
    Musiał byś się zaopatrzyć w taką stację na PC i stary komputer który ma w biosie opcję 5.1/4
  • Poziom 10  
    to raczej wszystko odpada-dzięki narazie
  • Poziom 26  
    Gdzies czytalem o interfejsie, przez ktory mozna bylo podlaczyc stacje 1541 do PC. Ale gdzie to bylo to juz nie pamietam. Chodzilo tam o przenoszenie danych C64 - PC tak ze nie wiem czy daloby sie nagrac obrazy programow.
    Moze poszukaj w ogloszeniach jakiegos C64, zwykle są sprzedawane z duza iloscia programow.
  • Poziom 21  
    Nie zatapiajcie tytanika >>> Nie zatapiejcie C 64 D::D

    Ja mam go do dzis i regularnir grywam w giana sisters D:d;

    mam tez mase romów i emulatorów do neigo D:D:

    Moża tez do Pc podlonczyc poprzes odp kabelki stacje dysków i odp program i mamy dostep do dyskeitek 5,25 D:D:

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ja mam gdzies na cd-kach opisy tych kabelków, programy tez , itp jak znajde dam linki
  • Poziom 10  
    fajnie że jest taki odzew na bądz co bądż temat trochę zapomniany, miło będzie gdy uda się coś konkretnie zrobić bo były naprawdę fajne programiki które wspomina się z łezką w oku pozdrawiam- grzesiek
  • Poziom 10  
    Oja ,piekne wspomnienia tez na tym kompie sie wychowalem ,Giana Sister RZADZI!!! oraz international soccer!!! pozdrawiam wszystkich ktorzy czuja klimat tych pieknych lat oraz wiedza co to znaczy ustawiac glowice srubokretem ahhhhh...
  • Poziom 22  
    Wiem że w jeszcze wielu szkołach posiadają sprzęt z obsłóga takich dyskietek, żaden kłopot się przejść i poprosić o przekopiowanie kilku plików:)
  • Poziom 43  
    Kabel się nazywał bodajże PC 1541 - wiem że można program skopiowac bit po bicie program, jesli jest krótki. Część programów można zgrać przez połaczenie magnetofonu Datasette Commodore, specjalne przejściówki na zlacza Pecetowskie nawet był program StarCommander z modem do obsługiwania protokołów Commodore 64.

    Ja sie wychowałem na Boulder Dashu, rzadziej Gianie Sisters czy Mr Robot, szukam teraz gry Power Play, - strzelaniny na 2playerów.

    Commodore z tego wiem miała wiele opcji tuningów. Mój pierwszy tuning polegał na zmianie diody zielonej na czerwoną. Wymiany klawiatury w najnowszej wersji C64 II ze starej wersji mydełka. Potem zrobiłem klawiaturę z klawiszami funkcyjnymi koloru czarnego ze starego Mydełka. na wyjściu wstawiałem wzmacniacze klasy HiFi i korzystałem z programów własno ręcznie napisanych w Basicu do sterowania generatorem dźwięków SID. Generowały bardzo ładne trójkąty.

    Teraz już częsciej męcze emulatory na PC w celu zabawy na starych gierkach.
  • Poziom 26  
    Jest tez mozliwosć skopiowania programow z PC na kasete i wczytania ich w C64. Muszą to byc pliki t64, ktore przerabia sie na wav i nagrywa na kasetę. Niedawno był o tym temat na elektrodzie.

    A moja ulubiona gra to Rick Dangerous. Przy Giana Sisters tez spedzilem dlugie godziny. Ten komputer ma swoją duszę.
  • Poziom 15  
    eh niema jak comodore ale już jak dlamnie zawolne to jest jak narazie lezy gdzies w domu i poniewiera sie i niewiem co z tym zrobić :/
  • Poziom 21  
    Daj mi jak ma się marnować i poniewierać aż szkoda takiego komputerka
  • Poziom 15  
    chyba to sprzedam na allegro moze komus sie zda to bo bez kitu niemam co z tym robić
  • Poziom 10  
    Do Mil999 -jak znależć pliki t64i jak je przerobić na wav
  • Poziom 26  
    O wlasnie tak :)
    A plików t64 szukaj na stronach z grami i programami na c64.
  • Poziom 10  
    jasne -dzięki