Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Instalacja LPG - centralka, przekaźnik, komp

30 Paź 2006 09:03 3685 3
  • Poziom 2  
    Czy mógłby mi ktoś udzielić informacji na temat niżej wymienionych podzespołów?
    Kupiłem autko z instalacją LPG i strasznie tam jest pokopane, kable sztukowane, co jeden element to z innej parafii.

    Centralka o symbolu - LD7 ? Tylko tyle na niej pisze
    Komp - Mini Echo Lambda
    Obok kompa jakiś przekaźnik o symbolu Sun Hold SCB-1-M-12-40
    klik

    Dzięki.
  • Poziom 13  
    getek33 napisał:
    Czy mógłby mi ktoś udzielić informacji na temat niżej wymienionych podzespołów?
    Kupiłem autko z instalacją LPG i strasznie tam jest pokopane, kable sztukowane, co jeden element to z innej parafii.

    Centralka o symbolu - LD7 ? Tylko tyle na niej pisze
    komputer - Mini Echo Lambda
    Obok komputera jakiś przekaźnik o symbolu Sun Hold SCB-1-M-12-40
    klik
    Dzięki.


    Na poczatek:

    1. http://www.lecholpg.pl/

    2. co dokladnie chcialbys wiedziec ?

    3. jest taka opcja na www.google.pl :D, sprobuj, to na prawe nic trudnego.
  • Poziom 10  
    Witam,
    Nie udzielę odpowiedzi na temat dokładnych parametrów opisywanych elementów, a mogę stwierdzić, że większość tego typu urządzeń pochodzących od różnych producentów jest kompatybilna. Zamiast dowiadywać się szczegółów n.t. każdego podzespołu zchęcam do sprawdzenia, czy całość działa prawidłowo. Myślę, że najprostrzym sposobem jest podpięcie się miernikiem uniwersalnym pod sondę lambda. Idealnie jest zrobić "przedłużacz" do kabiny, wtedy można badać pracę instalacji w czasie jazdy i taki test jest najistotniejszy. Przechodząc do konkretów: po podłączeniu miernika do sondy - jeśli sonda nie ma podgrzewacza, to włącza się miernik napięcia między wyjście sondy a masę.Należy następnie rozgrzać kolektor wydechowy poprzez utrzymywanie obrotów np. 2500 przez 2,3 minuty lub w przypadku zastosowaniu przedłużacza kabinowego poprzez ujechanie kilkuset metrów. W zależności od typu sondy napięcie powinno wahać się od 0 do 0,5V lub od 0 do 1V. Przyjmijmy,że mamy do czynienia z sondą 0-1V. I tak jeśli napięcie na sondzie zmienia się parę razy w ciągu sekundy oscylując wokół napięcia 0,5 0,6 V, to można przyjąć, że układ pracuje poprawnie. Jeśli napięcie oscyluje wokół innych wartości, to należy podregulować układ jedną z dwóch śrub: na wężu pomiędzy reduktorem a mikserem, bądź śrubą od składu mieszanki na reduktorze - trzeba się trochę pobawić uwzględniając dynamikę pracy układu. Jeśli zaś napięcie jest odpowiednie na wolnych obrotach bądź przy spokojnej jeździe, a drastycznie maleje przy dodawaniu gazu, to przyczyn tego może być kilka: uszkodzenie membran reduktora, nieszczelność układu dolotowego lub zbyt mały reduktor w stosunku do pojemności silnika (realne przy silnikach od 2500ccm). To cała moja amatorska wiedza na temat instalacji gazowych. Życzę udanych testów i regulacji.
  • Poziom 2  
    Potrzebuję dokładnego opisu wyjść od kompa mini lambda.
    Okablowanie mam nieoryginalne tylko jakoś kombinowane i nie wiem jak to poprawić. Na stronie producenta lecho jest wymienione 5 kolorów kabli a z kompa jest wyjście na 14 i nie wiem jak i co?
    Chciałbym podłączyć czujnik TPS ale w związku z tym że kable nie są oryginalne nie wiem jak to ugryźć?

    Od tego przekaźnika jw Sun Hold też wychodzą 3 kabelki i nie wiem jak i co z tym? Sądzę, że to ma odcinać wtryski, ale chyba nie działa poprawnie, bo występują błędy w komputerze auta (za duże napięcie na wtryskiwaczach)?

    Jestem słaby z elektroniki, ale może ktoś mi udzieli cennych informacji jak doprowadzić to do ładu.