Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV TDI 130PD ASZ 2003r. bardzo wolno wchodzi na obroty

30 Paź 2006 11:35 5085 6
  • Poziom 24  
    Witam. Pewnie tamat wałkowany kilka razy, ale wyszukiwarka akurat nie działa, więc zakładam temat.
    Auto muli się strasznie. Dopiero kiedy silnik osiąga około 2200 obr/min zaczyna ciągnąć, ale nie tak jak powinno. Test drogowy wyklucza przepływomierz (odczyt przy 3000 obr. na poziomie 1000), zresztą klient podstawiał drugi i było tak samo, potencjometr pedału gazu również jest ok. W 11 grupie zauważyłem, że wartość doładowania liczona wg ECU jest dużo większa od tej rzeczywistej, zanim silnik osiągnie 2200 obr. Wygląda to tak:
    Spec. Real.
    1200 1000
    1500 1100
    2000 1600
    i przy 2200 obr.
    2500 2500
    Klient twierdzi, że odkąd kupił auto to zawsze tak było. Jakiś czas temu turbina zaczęła mu przeładowywać. Podejrzewam, że wówczas kierownice miał zapieczone. Turbo podobno wysłano do jakiejś naprawy i ponownie zamontowano i auto znowu jeździło tak jak w momencie zakupu- było i jest strasznie mulaste.
    Klient służbowo jeździ actawią 110PS i ma porównanie. Twierdzi, ze jego ASZ 130 PD(przebieg na licz. 80 tys.) jest słabszy, mulasty.
    Wszystkie czujniki temperatur pokazują poprawne wartości, zero błędów w sterowniku silnika. Tylko po 2200 obr turbo jakby za głośno pracowało.
    Co o tym myślicie?
  • Poziom 17  
    Zaworek N75 , podciśnienie sterowania turbiną, dziura w przewodach za turbiną ,turbina.Tyle mozliwosci.
  • Poziom 10  
    WITAM Mam pytanie czy jest jakieś dymienie ? Czy sprawdzane były wtryski ?
  • Poziom 17  
    zgadzam sie z kolega maryca,najprawdopodobniej problem lezy po stronie N75..
  • Poziom 13  
    witam
    wskazania przeplywki sa o wiele za duze i
    stad te cuda .Zdejmij wtyczke z przeplywki iprzejedz sie
    jak bedzie ok wymien przeplywke a jak nie to wina bedzie
    turbo lub sterowanie turbina
  • Poziom 24  
    N75 był podmieniany, przepływomierz też. Na niskich obrotach cięgno sterujące łopatkami w turbo jest wyciągnięte przez gruchę do końca - także sterowanie wydaje się być ok. Nieszczelności w obrębie rur i samego IC nie stwierdziłem.
  • Poziom 11  
    U mnie pomogła wymiana przepływomierza powietrza