Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

podlaczenie nowych kabli no radia...

Petrachaj 31 Paź 2006 22:03 2011 21
  • #1 31 Paź 2006 22:03
    Petrachaj
    Poziom 9  

    Siema mam pytanie dzisiaj spalily mi sie kable w samochodzie (nie pytajcie sie jak) i teraz musze pociagnac nowe i jak mam je podlacvzyc? Zrobic czerwony kabel od akumulatora + i np czarny - i normalnie do radia podlaczyc? i czy mam dac jakis bezpiecznik moze na kablu + do radia? z gory dzieki

    0 21
  • #2 31 Paź 2006 22:09
    niemownikomu
    Poziom 13  

    zapewne zwarles + do masy...

    jesli to typowe radio to poprowadz + do accu i przy accu wepnij bezpiecznik co zapobiegnie kolejnemu spaleniu kabli ew bardziej powaznej usterce, a mase do karoserii i powinno byc ok.

    oczywiscie mase tez mozesz pociagnac do accu to nie zaszkodzi

    0
  • #3 31 Paź 2006 22:14
    Petrachaj
    Poziom 9  

    a jeszcze mi powiedz jaki tam ma byc bezpiecznik? i gdzie moge kupic taka oprawke do bezpiecznika? no tak polaczyl sie + z - i tragedia pol samochodu mi sie palilo :/ jutro musze rozebrac cala tapicerke z przodu bo jak podlaczam aku to nie wylacza mi sie stacyjka i dalej sie pali :/ pewnie gdzies sie wtopily kable i dalej zwarcie sie robi :/ a wszystko bez glupi przelacznik...

    0
  • #4 31 Paź 2006 22:19
    niemownikomu
    Poziom 13  

    uuuu chlopie to widze ze awaria to a nie usterka...


    ja bym sie martwil instalacja w aucie a nie podlaczeniem radia... jak sam masz malo o tym pojecia to moze podprowadz auto do aelektryka...


    bezpiecznik 10A powinien starczyc...

    jak juz chcesz sam naprawiac to najlepiej powyciagac wszystkie bezpieczniki (tylko musisz zapamietac albo zapisac gdzie jakie bezpieczniki byly) i wkladac po kolei to zobaczysz na jakiej "linii" ci sie robi zwarcie i tam szukac... i miej gasnice przy sobie w gotowosci :)

    0
  • #5 31 Paź 2006 22:20
    crazy_88
    Poziom 42  

    podjedz gdzies do sklepu elektronicznego tam beda mieli bezpieczniki oprawkowe :)

    0
  • #6 31 Paź 2006 22:21
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To znaczy, że jakaś rzeźba jest. Bo jeśli to są, a właściwie były oryginalne przewody do radia, to były one zabezpieczone jakimś bezpiecznikiem. A jeśli się to zgrzało, to znaczy, że ktoś puścił zasilanie radia bezpośrednio na aku.
    Jakie to auto? Masę możesz wziąć z dowolnego miejsca karoserii lub punktu masowego (będzie ładniej i profesjonalniej), a zasilanie powinno iść z właściwego bezpiecznika w skrzynce (właściwie dwóch bezpieczników jeśli to auto z logiką zapłonu - załączanie po stacyjce). Oprawkę kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym lub z podzespołami elektronicznymi/elektrycznymi. Oprawka oczywiście na bezpiecznik płaski.
    Jeśli ci nie rozłącza stacyjki, to może znaczyć, że albo się przewody zgrzały i masz kupę roboty albo prąd się cofa poprzez podtrzymanie pamięci radia na załączanie ze stacyjki. Bezpiecznik daj 10 - 15A. Wystarczy.

    0
  • #7 31 Paź 2006 22:37
    Petrachaj
    Poziom 9  

    ok dzieki jutro sie pobawie tym najpierw musze rozkrecic tapicerke bo tam gdzies mam zwarcie, jakby cos mialo to wspolnego ze swiatlami nie wiem :/ bo wtopil mi sie troche wlacznik do swiatel, jak mowiecie chyba powinienem sam sobie z tym poradzic wszystkim? :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    jest to polonez caro + a bezpieczniki maja byc plytkowe tak? nie takie okragle :)

    Dodano po 8 [minuty]:

    tzn z ta stacyjka to jest tak ze jak ruszalem na wylaczonym zaplonie kablami to nie raz zgasla itd czyli gdzies kabel i to pewnie + dotyka jakiegos kabla albo blachy i sie robi spiecie

    0
  • #8 31 Paź 2006 22:42
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To ty jesteś niezły ryzykant. Przewody ci się palą, wyłączniki topią, a ty się radiem przejmujesz!!! Głęboki podziw!!!
    Na szczęście to jest proste auto i jest do niego pełen opis.
    Na początek spraw sobie nowy wyłącznik świateł, odłącz aku i spróbuj doprowadzić instalację do stanu pierwotnego. Jak to się uda, to możesz sobie podłączyć radio. nie mam w głowie akurat tego poloneza, ale zasilanie radia było chyba (nie dam sobie za to uciąć ręki) na tym samym bezpieczniku, co awaryjne.

    0
  • #9 31 Paź 2006 22:45
    Petrachaj
    Poziom 9  

    aku juz dawno odlaczylem, a gdzie moge znalesc taki opis co mowisz? no to proste ze zajme sie najpierw instalacja odpale go normalnie to w tedy bede mogl podlaczyc radio ;) oby mi sie udalo bo jak nie to podlacze aku i niech sie pali do konca...

    0
  • #10 31 Paź 2006 22:55
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Proszę cię bardzo, tu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic93304.html
    Podejrzewam, że będziesz musiał dość mocno rozbebeszyć auto. Ale zdejmij ile się da i "posprzątaj" dobrze. Sprawdź dobrze punkty masowe, bo lubiło się czasem coś urwać i się cuda działy. Wszelkie nieoryginalne przewody wywalaj. Wszelkie nadpalone podzespoły wymień. Od biedy na używane. Znajdziesz sporo polonezów na szrotach i w punktach utylizacji aut.

    0
  • #11 31 Paź 2006 23:07
    Petrachaj
    Poziom 9  

    ok wielkie dzieki :) jakbym cos nie wiedzial to bede pisal

    0
  • #12 01 Lis 2006 12:25
    Petrachaj
    Poziom 9  

    mam jeszcze pytanie te radio bylo podlaczone chyba do swiatel pozycyjnych i mijania bo jak rozebralem to 2 kable byly spalone w tej kostce co sie swiatla zmienia na pozycyjne i mijania i do czego ida te 2 kable? 1 kabel jest na samej gorze a 2 pod tym pierwszym nie wiem jak mam to jasniej wytlumaczyc :/ musze te kable wymienic tylko nie wiem gdzie one ida :/

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    dobra w sumie nie wazne jutro zawolam elektryka niech to zrobi bo znowu cos spale ;)

    0
  • #13 01 Lis 2006 12:31
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przecież te przewody mają KOLORY, po których można zidentyfikować ich funkcję. No chyba, że jesteś daltonistą ;)
    Akuratnie obwód oświetlenia jest prosty jak budowa cepa... Przede wszystkim odłącz od tego wyłącznika przewody do radia.

    0
  • #14 01 Lis 2006 12:39
    niemownikomu
    Poziom 13  

    mozliwe ze ktos kombinowal z ilumination w radiu tak zeby jezdzic w dzien na swiatlach ale zeby podswietlenie w radiu sie nie zmniejszalo...

    wspomniales cos o przelaczniczku od ktorego sie chyba to wszystko zaczelo a wiec po nitce do klebka przesledz gdzie idzie i do czego jest podlaczony...

    przesledz tez linie od tych spalonych przewodow bo moze przyczyna lezy gdzie indziej a i tak musisz to sprawdzic czy gdzies te przewody nie zwieraja jeszcze do masy (jesli mocniej uszkodzone to wymien cale)

    0
  • #15 02 Lis 2006 13:52
    Petrachaj
    Poziom 9  

    no jakby te kable jeszcze mialy kolor :) caly pancerz z nich sie stopil zostal sam srodek kabla :) a nie moge dojsc do nich (chyba zebym zdjal cala deske rozdzielcza z przodu) kable wtopily mi sie gdzies w srodek deski roz..wraz z innymi kablami, oddalem dzisiaj samochod do elektryka to nawet on mowil ze trzeba wszystkie kable powymieniac :/ ja nie bede sie juz w to bawil bio cos znowu spale :) musze tylko sam podlaczyc radio ale teraz wezme oddzielny kabel z aku + bezpiecznik, tylko jaki kabel zasilajacy to ma byc? starczy 4mm?

    0
  • #16 02 Lis 2006 14:59
    niemownikomu
    Poziom 13  

    do radia starczy nawet 2mm^2 chyba ze masz jakies super mocne ( i nie chodzi tu o napis na panelu)

    mala rada:
    tylko porzadne beztlenowe kable kup a nie takie co sie czarne zrobia po miesiacu...

    0
  • #17 02 Lis 2006 18:45
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Przewody zasilające nie muszą być z miedzi beztlenowej. Głośnikowe raczej... Wystarczy standardowy przewód zasilający. Przyjmuje się, że 1mm kw wytrzymuje 8 A. A mało które radio aż tyle pobiera.
    To ty miałeś regularny pożar pod deską!!! Kto wie, czy nie bezpieczniej byłoby jednak zdemontować tą deskę i sprawdzić, co się tam porobiło.

    0
  • #18 02 Lis 2006 20:37
    Petrachaj
    Poziom 9  

    no to bylo tragedia:/ cala deska byla w ogniu tam gdzie sa biegi radio itd, jakbym nie wyrwal kabli od radia itd to chyba by sie caly samochod spalil :/ pozniej odlaczylem klemy bo jak mialem wylaczona stacyjke to normalnie wszystko dzialalo swiatla itd, a wszystko przez maly glupi przelacznik :/ PAMIETAJCIE WSZYSCY KAZDY KABEL ZASILAJACY MUSI BYC MOCNO PRZYKRECONY ALBO PRZYLUTOWANY W INNYM WYPADKU STANIE SIE WAM TO CO MI... :) elektryk powiedzial ze zdejmie cala ta deske i spalone przewody wymieni

    0
  • #19 02 Lis 2006 20:42
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To już chyba lepiej pojechać na szrot lub punkt utylizacji pojazdów i sprawić sobie brakujące elementy deski, czy nawet wiązkę przewodów. Bo wróżę, że popalone tam będzie sporo.
    Napisz skąd jesteś, to może coś ci pomogę.

    0
  • #20 02 Lis 2006 22:43
    niemownikomu
    Poziom 13  

    masz racje Błażej ale niech przynajmniej beda w powloce olowiowej ...

    0
  • #21 02 Lis 2006 23:14
    Petrachaj
    Poziom 9  

    tzn deska jest cala nie widac sladow spalenizny itd trzeba wymienic tylko przelacznik od swiatel mijania i pozycyjnych bo sie stopil :) i kable oddalem do elektryka niech on sie teraz tym martwi :) najgorzej martwie sie tym ze jak on zdejmie mi ta deske to nie zalozy spowrotem bo duzo przewodow tam jest itd :) nie wiem nie znam sie za bardzo na tym ale badzmy dobrej mysli heh a jestem z Warszawy a dokladnie 30 km od Nowy Dwor Maz. moze slyszeliscie ;) a smieszne jest to ze w ten dzien odebralem prawko i to byla moja pierwsza jazda (z prawkiem) to sie nazywa miec farta w zyciu, najezdzilem sie az 30 min :)

    0
  • #22 03 Lis 2006 11:23
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie wiadomo, jak ta deska wygląda od spodu. Tam mogą być powtapiane przewody lub zniekształcone temperaturą fragmenty. I możliwe, że aby ją zdjąć, to trzeba ją bedzie połamać... Wtedy czeka cię wycieczka na złmowisko.
    radzę ci też, byś obejrzał sobie stan auta po zdjęciu deski i zdecydował, czy chcesz naprawę doraźną, czyli wymianę tylko tych nadpalonych, czy naprawę gruntowną, cyli podmianę podejrzanego fragmentu wiązki.

    0