Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AGD wywala korki...

siwyyy 01 Lis 2006 20:12 4679 13
  • #1 01 Lis 2006 20:12
    siwyyy
    Poziom 12  

Więc tak...
    W domu jest nowa instalacja (ok 5. lat) robiona przez domorosłego elektryka.
    Są 4 korki (wył. różnicowo-prądowe) od światła, gniazdek, a pozostałe dwa od gniazdek w kuchni i łazience (osobno)
    Ich amperarz światło 6A pozostałe 16A.
    Problem jest tego typu że wywala prąd w dość dziwny sposób, w mieszkaniu nie wywala, ale wywala na klatce(osobne dla każdego mieszkania, na piętrze) i główny w klatce...

Wywala gdy idzie np. pralka(w łazience) i piekarnik elektryczny... nie zawsze ale ostatnio było kilka takich przypadków.

Sam jestem elektrykiem po szkole, ale niestety tylko po szkole, brak większej praktyki... jakieś rady, od czego zacząć co sprawdzić:?:

Dodam że niedawno zmieniałem dolną grzałke w piekarniku(może coś z czymś styka, powodując zwarcie), ale to chyba nie w tym tkwi problem...

Co o tym myślicie...

Moderowany przez skryn:

Przeniosłem z AGD.

0 13
  • #2 01 Lis 2006 20:35
    Artee18
    Poziom 22  

W takim razie sprawdź jaki prąd pobiera w momencie włączenia pralki i innego ,,ciężkiego sprzetu";)najlepiej miernik cęgowy o ile takowy posiadasz wtedy będzie można ustalić ile amper powinien mieć bezpiecznik

0
  • #3 01 Lis 2006 21:33
    zibi150
    Poziom 13  

Jeżeli przyczyną zadziałania bezpiecznika nie jest zwarcie (wtedy niema zasady który szybciej zadziała) to jest to jedynie przeciążenie bezpiecznika na klatce.
    Jaką ma wartość ten bezp.na klatce? i dobrze by było sprawdzić co wtedy jest jeszcze załączone,a najlepiej zmierzyć prąd tak jak radzi kol.Artee18.

0
  • #4 01 Lis 2006 23:21
    tolkien1980
    Poziom 18