Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie odpala P206 2,0 HDI. Pompa wysokiego ciśn. nie pompuje.

01 Lis 2006 21:43 4684 15
  • Poziom 19  
    Szwagier wywlekł licznik żeby zmienić jakieś żarówki w podświetleniu, po tej operacji (lub zbieg okoliczności) auto nie odpala. pompa w zbiorniku chodzi ale pompa wysokiego ciśnienia nie pompuje. Zauważył że nie ma sygnału dźwiękowego włożonego kluczyka. Nie kojażę Peugeota ale jestem diagnostą Opla. Proszę o pomoc lub jakieś wskazówki.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 13  
    Jesli dokladnie po tej operacji silnik nie chodzi,
    to trzeba bedzie sciagnac ten zegar i przyjzec sie dokladnie,
    co tam szwagier zmajstrowal.
    Chociaz jest to dziwne co ma wspolnego zegar z tym wszystkim.
    Mam jednak tez francuza co ma 307 bledow, wiec juz
    sie nie dziwie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    U mnie tablica z zegarami jest nierozbieralna, zarowek
    nie ma tylko diody, w 206 powinno byc to samo!!!
  • Poziom 19  
    No właśnie też się dziwiłem że są żarówki ale dzisiaj byłem u niego i rzeczywiście są. Pytałem jeszcze o ten dźwięk gdy kluczyk jest włożony do stacji, ponoć to jest ważne że go nie ma ( a był) i co to oznacza?
  • Poziom 13  
    Jesli chodzi o dzwiek to nie wiem.
    A kontrolki sie wszystkie zapalaja jak wczesniej?
  • Poziom 19  
    niby tak. jestem ciekaw jakie czujniki lub zawory zabudowane są na pompie wysokiego ciśnienia?
    Jeden to chyba czujnik obrtów pompy a drugi ? bo zauważyłem 2. Czy pompa powinna podać minimum 250 bar bez względu na czujniki i zawory? (jakiś tryb awaryjny?)
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 16  
    A może immobiliser zadziałał,kolega miał to samo też w 206 tylko że nic nie robił a na drugi dzień nie odpalił i też nie było dzwięku.Sprawdź to sobie.Najlepsze jest to że był fachowiec z kompem i nie pokazało żadnego błędu ale to było 2 lata temu-może teraz maja lepsze oprogramowanie?
  • Poziom 19  
    To jak mam sprawdzić czy IMMO blokuje? pompa niskiego ciśnienia działa a chyba przy rozprogramowanym kluczu by nie działała. Czy dźwięk przy włożonym kluczu do stacyjki jest wyznacznikiem sprawnego IMMO? a jak nie piszczy to IMMO blokuje?
  • Poziom 14  
    jesli pozostawiony klucz nie piszczy to powodem nie zapalania jest immo.
    co sie dzieje na drugim kluczu,bo moze transponder sie zepsul brak zwiazku z zegarami albo szwagier sciagnol zasilanie immo jesli przxed 2001 bezpiecznik f4 nad bsi, jesli po sprawdz 20amperowe w bsi -co do bezpiecznikow nie jestem pewien.napisz co ustaliles i troche wiecej info o
    aucie
  • Poziom 19  
    Bezpieczniki dobre, jeszcze parę dni temu zamek centralny działał z pilota, teraz już nie działa. Była robiona inicjacja wg instrukcji z forum ale bez powodzenia. Pytałem się diagnosty z Peugeota to stawia na BSI. Czy jest jakaś możliwość poza podłączeniem się do kompa żeby upewnić się że to BSI chociaż na 90% ? Ręce mi opadają bo szwagier mnie molestuje a ja dzwonię po ludziach i pytam się o coś czego nie widzę i nie mam możliwości sprawdzenia po swojemu. Dodam że szwagier mieszka na wsi i do jakiegoś normalnego serwisu ma ze 100km. Zastanawia mnie jeszcze jedno, tam jest założony alarm META niby w serwisie, jak serwisant mógł się wpiąć w instalację? może to alarm soś odcina w BSI. Centralka alarmu zawiera się w syrence (taki kompaktowy) wszystkie przewody czarne. Czy może ktoś zna ten alarm albo jego typ.
  • Poziom 19  
    Wywlekłem z tego auta alarm, oczywiście nic nie pomogło. Dalej nie odpala, kluczyk w stacji nie piszczy i nie działa pilot zamka centralnego. Inicjacja nic nie daje. Raz na 100 lub tysiąc razy wcisnięcia pilota zamknie samochód ale nie otworzy. Auto pojechało do serwisu. Panowie najpierw nie mogli połączyć się z BSI (niby leży) poczym stwierdzili że to antena IMMO. Zapytanie moje było dlaczego jesli antena od IMMO siedzi to nie można zamka z pilota uruchomić, odpowiedź : bo to też antena od pilota. Nic z tego nie rozumię, dla mnie to są dwa osobne układy. Proszę wytłumaczcie mi to , bo ktoś tu się nie zna, albo ja albo oni.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    No to masz pociechę ze szwagra, zrobił drobne zwarcie i coś się upaliło. Sprawdź dokładnie bezpieczniki. BSI niestety padają w tych autach. Co do anteny to niestety ty masz rację (ach ci fachowcy z serwisu). Jeżeli immo jest zablokowane to powinna ci migać kontrolka na desce. Żarówki w desce są do podświetlenia wyświetlacza.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    Panowie Elektrit i Pietrek_pl, serdeczne dzięki za rzeczową odpowiedź. Sprawdzałem bezpieczniki i połączenia. Niestety nie mam czym się połączyć , muszę być (a właściwie szwagier) zdany na diagnozę Panów z serwisu. Nie ukrywam że chciał bym w miarę możliwości kontrolować ich poczynania z Waszą pomocą :) .W serwisie na razie czekają na antenę, z tego co wiem to dzisiaj przyjdzie i zamontują. Przyznaję się że nie znam marki PEUGEOT i nie był bym w stanie postawić diagnozy. Mam nadzieję że jakieś kluczowe rozwiązania są podobne do innych marek samochodów, chociaż też słyszałem że to bardzo popaprane auto :)
    Dodam że kontrolka na desce nie miga tylko świeci, wsadzony kluczyk do stacji nie piszczy, sterowanie z kluczyka zamka centralnego nie działa i nie da się zainicjować, auto nie odpala. Wszystkie inne funkcje działają, światła, centralny z klucza, wycieraczki, pompa paliwa po włączeniu zapłonu, tykają jakieś przekaźniki przy silniku, słychać tez przepustnicę (tak mi się wydaje). Na pewno nie steruje zaworu na pompie ( i dla tego nie ma ciśnienia paliwa), nie sprawdzałem czy są impulsy na wtryskiwacze ale i tak wszyscy mówią że IMMO odcina więc po co grzebać w silniku.

    Dodam
    P 206 1999r 2,0 HDI
  • Poziom 15  
    Brak synchronizacji pomiędzy immo a komputerem.
    Klucz raczej ok.

    Pozdrawiam
  • Poziom 19  
    Panowie, auto działa. Z tego co wiem to nie było gdzieś zasilania lecz nie chcieli powiedzieć gdzie. Co prawda wszystkie bezpieczniki były sprawdzane i zasilanie na nich, chyba że gdzieś jeszcze był ukryty bezpiecznik. Zastanawiam się czy gdybym znalazł tą usterkę to czy auto by odpaliło czy trzeba by było coś programować. Niestety za późno ściągnąłem schemat do tego auta i wcześniej nie miałem możliwości sprawdzenia czy są wszystkie napięcia do modułów. Za pomoc serdeczne dzięki.
  • Poziom 14  
    hybryda 2000 napisał:
    jesli pozostawiony klucz nie piszczy to powodem nie zapalania jest immo.
    co sie dzieje na drugim kluczu,bo moze transponder sie zepsul brak zwiazku z zegarami albo szwagier sciagnol zasilanie immo jesli przxed 2001 bezpiecznik f4 nad bsi, jesli po sprawdz 20amperowe w bsi -co do bezpiecznikow nie jestem pewien.napisz co ustaliles i troche wiecej info o
    aucie
    skoro miała zarówki a nie diody to ma f4 do immo a jesli mial by diody to miał by bsi zbudowane na nec upd78xxxxx lub 75xxxxx pozdrawiam ps pompa niskiego cisnienie pracuje bez wzgledu na immo immo odcina wtryski w hdi napiecie przetwornicy jest ale impulsu na wtryski nie ma

    Dodano po 2 [minuty]:

    piotrdan napisał:
    Bezpieczniki dobre, jeszcze parę dni temu zamek centralny działał z pilota, teraz już nie działa. Była robiona inicjacja wg instrukcji z forum ale bez powodzenia. Pytałem się diagnosty z Peugeota to stawia na BSI. Czy jest jakaś możliwość poza podłączeniem się do komputera żeby upewnić się że to BSI chociaż na 90% ? Ręce mi opadają bo szwagier mnie molestuje a ja dzwonię po ludziach i pytam się o coś czego nie widzę i nie mam możliwości sprawdzenia po swojemu. Dodam że szwagier mieszka na wsi i do jakiegoś normalnego serwisu ma ze 100km. Zastanawia mnie jeszcze jedno, tam jest założony alarm META niby w serwisie, jak serwisant mógł się wpiąć w instalację? może to alarm soś odcina w BSI. Centralka alarmu zawiera się w syrence (taki kompaktowy) wszystkie przewody czarne. Czy może ktoś zna ten alarm albo jego typ.
    jesli meta jest wpieta w bsi na przejsciówkach to raczej nie odcina nic alarm bedzie wył ale autko da sie odpalic tego typu alarmy grupy psa czy meta czy tex nie odcina nic Cotroen i peugeot w fabrycznych alarmach nie oddcinanic ale były do texa przystwaki immo puszki ktore odcinaly dowolny element