Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wzmacniacz stereofoniczny od podstaw. Rady, wzory płytek, schematy.

pol102 01 Nov 2006 22:50 2591 27
e-mierniki
    pol102
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Mam kłopot. A mianowicie chciałbym złożyć kompletny wzmacniacz stereofoniczny o mocy około 100W. Wiem, wiem pewnie na jakimś TDA ale ja jestem w tym zielony i nie mam pojęcia która z tych kostek jest najlepsza. Innym problemem są koszty, mogę w ten wzmacniacz wpakować max 150zł, a chciałbym żeby konkretnie grało. Więc prosze którzy mają wiedze na ten temat o pomysły, dobre rady i wzory płytek, schematy.
    mam nadzieję że admin tego nie przeniesie...
  • e-mierniki
  • Helpful post
    Dar.El
    Level 40  
    Witam
    Na TDA7294 ale 100W nie osiągniesz a w mostku może przekroczyć budżet. Jeśli starczy ci 2x80W to te scalaki są tanie i w miarę dobre. Nie wierz nikomu że udało mu się wyciągnąć 100W z jednej sztuki, będzie się wyłączał od przegrzania. Oczywiście mowa jest o prawdziwej mocy RMS, muzyczną wyciągniesz dużo ponad 100W.
  • e-mierniki
    pol102
    Dobra ale jeżeli TDA 7294 to i tak chcę mieć wzmacniacz sterofoniczny.
    Swoją drogą jak dużo prądu może pobrać kompletny układ? I czy mógłbym prosić dobry, łatwy i działający na 100% schemat? oraz ewentualnie wzór płytki?
    Z góry dzięki:D
  • Helpful post
    krzysiek011001
    Level 14  
    Tak jak kolega, polecam tego TDA7294 dla początkującego jak znalazł. Nie bierz się czasem za TDA7250 (stereofoniczny wzmacniacz 2 x 150W) konstrukcja jest bardzo problematyczna, jeśli pojawi się gdzieś jakiś błąd, wszystko szlag trafia, scalak pali tranzystory i odwrotnie - sam to przeżyłem i przerzuciłem się na TDA7294.

A teraz co do kosztów: