Daje się zauważyć spore zainteresowanie woltomierzem samochodowym, i z pewnością wielu kierowców będzie chciało zamontować taki woltomierz.
Napewno staną przed dylematem jaki miernik wybrać, czy ze wskazówką obrotową, czy może ze wskazówką przesuwającą się w polu prostokątnym.
Miałem ten sam dylemat, i aby sprawdzić jak to będzie działało i wyglądało poprostu zrobiłem dwa woltomierze. Ten drugi przysyłam teraz w załączniku.
Oba mają swoje wady i zalety.
Miernik ze wskazówką obrotową jest czytelniejszy, daje się łatwiej podświetlić, ale zajmuje dużo miejsca na "płycie czołowej", bardziej nadaje się do zamontowania na peryferiach pola widzenia, np. na konsoli środkowej.
Miernik z przesuwającą się wskazówką zajmuje bardzo mało miejsca, i jest dobrze widoczny tylko w bezpośrednim polu widzenia, możn go montować poziomo lub pionowo. Ze względu na konstrukcję, praktycznie nie można zrobić oddzielnego podświetlenia wskazówki. Nadaje się do zamontowania w wyciętym otworze (bez obudowy) w polu widzenia na wprost.
W tym woltomierzu zastosowany jest układ 78L09 (9V), i widać na skali, że znacznik 12V i pole pracy są bliżej siebie.
Przestrzegam przed nadmiernym patrzeniem na wskazówkę tuż po zamontowaniu. Będzie się chciało wtedy bez przerwy sprawdzać jak to działa w czasie jazdy, i można spowodować zagrożenie, tak jak przy rozmowie przez telefon komórkowy.
Napewno staną przed dylematem jaki miernik wybrać, czy ze wskazówką obrotową, czy może ze wskazówką przesuwającą się w polu prostokątnym.
Miałem ten sam dylemat, i aby sprawdzić jak to będzie działało i wyglądało poprostu zrobiłem dwa woltomierze. Ten drugi przysyłam teraz w załączniku.
Oba mają swoje wady i zalety.
Miernik ze wskazówką obrotową jest czytelniejszy, daje się łatwiej podświetlić, ale zajmuje dużo miejsca na "płycie czołowej", bardziej nadaje się do zamontowania na peryferiach pola widzenia, np. na konsoli środkowej.
Miernik z przesuwającą się wskazówką zajmuje bardzo mało miejsca, i jest dobrze widoczny tylko w bezpośrednim polu widzenia, możn go montować poziomo lub pionowo. Ze względu na konstrukcję, praktycznie nie można zrobić oddzielnego podświetlenia wskazówki. Nadaje się do zamontowania w wyciętym otworze (bez obudowy) w polu widzenia na wprost.
W tym woltomierzu zastosowany jest układ 78L09 (9V), i widać na skali, że znacznik 12V i pole pracy są bliżej siebie.
Przestrzegam przed nadmiernym patrzeniem na wskazówkę tuż po zamontowaniu. Będzie się chciało wtedy bez przerwy sprawdzać jak to działa w czasie jazdy, i można spowodować zagrożenie, tak jak przy rozmowie przez telefon komórkowy.