Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra 16V 2.0 TDi 99r. Problem z komputerem pokładowym

03 Lis 2006 18:33 4659 14
  • Poziom 10  
    Witam. Mam następujący problem: z komputera nie przechodzą impulsy na pompe wtryskową (czujnik położenia wału jest dobry). Jaka moża być przyczyna?
  • Poziom 19  
    co ma komputer pokładowy do pompy? chyba że chodzi Tobie o sterownik silnika. Zapytanie w ogóle nie kompletne, brak wyjaśnienia dla czego tak się stało, czy auto było podłączone do Techa , jakie błędy są lub były??????????. Prawdziwa Enigma :| . Więcej konkretów kolego.
  • Poziom 26  
    I do tego silnik 2.0 TDI, z nowego VW se przerzucil??
  • Poziom 10  
    Czy możliwe jest, że luźny chip w kluczyku odcina wtrysk paliwa?
  • Poziom 19  
    Ancomp, szukasz do okoła. Na pewno luźny transponder nie ma wpływu. Opisz od początku problem, podaj pełne dane auta a może ktoś wreszcie Ci pomoże. Jeśli będziesz dalej "błądził" to ktoś wreszcie zamknie temat.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Auto chodziło idealnie. Po nocy już się silnik nie odezwał. Szybkiego migania lampki nie ma. Świece żarowe się włączają prawidłowo. Samochód nie był podłączany do komputera, chwilowo nie ma takiej możliwości. Pompa nie podaje paliwa na wtryski. W dokumentach ma wpisane TDi... Jakie jeszcze dane mogą być potrzebne do wykrycia usterki?
  • spec od auto-elektro
    odczyt wartości napieć każdego pinu z ECU, a dla czujników wykres oscyloskopowy,
    ale należało by zacząć od odczytania zawartości pamieci ECU wraz z odczytem parametrów
  • Poziom 19  
    W tym silniku nie może zabraknąć paliwa, wymiana filtra paliwa też wymaga umiejętności. Jedną z usterek może być zapowietrzenie układu paliwowego. Pewnie zaraz ktoś odpowie że jak było paliwo i nikt nic nie grzebał to się nie zapowietrzył. Otórz mógł poprzez uszczelnienie wtryskiwacza (trawers). Przez noc potrafi tak się zapowietrzyć że nie odpali. Łatwo sprawdzić czy uszczelnienie zawiodło, jeśli w filtrze paliwa paliwo będzie brudne (ciemne ) to do wymiany uszczelki. Jeśli będziemy chechłać zapowietrzony silnik to zniszczymy pompę wtryskową. Silnik odpowietrzamy specjalną pompą serwisową. Oczywiście nie musi to być przyczyną braku odpalenia w Twoim samochodzie ponieważ może być setki innych przyczyn mniej i bardziej poważnych. Wskazane podpięcie TECHA i odczyt kodów błędów jeśli występują.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    piotrdan napisał:
    W tym silniku nie może zabraknąć paliwa, wymiana filtra paliwa też wymaga umiejętności. Jedną z usterek może być zapowietrzenie układu paliwowego. Pewnie zaraz ktoś odpowie że jak było paliwo i nikt nic nie grzebał to się nie zapowietrzył. Otórz mógł poprzez uszczelnienie wtryskiwacza (trawers). Przez noc potrafi tak się zapowietrzyć że nie odpali. Łatwo sprawdzić czy uszczelnienie zawiodło, jeśli w filtrze paliwa paliwo będzie brudne (ciemne ) to do wymiany uszczelki. Jeśli będziemy chechłać zapowietrzony silnik to zniszczymy pompę wtryskową. Silnik odpowietrzamy specjalną pompą serwisową.
    Jest prostszy sposób - zatkać wlew paliwa korkiem do dymionu z osazonym wentylem i napompować ciśnienie pompką do materaca/pontonu - proste, skuteczne i niedrogie :) pompa potrafi się zapowietrzyć przez te wężyki zwrotne przy wtryskiwaczach a one lubią popękać lub się przetrzeć o osłonę silnika.
  • Poziom 10  
    tzok napisał:
    Jest prostszy sposób - zatkać wlew paliwa korkiem do dymionu z osazonym wentylem i napompować ciśnienie pompką do materaca/pontonu - proste, skuteczne i niedrogie Smile pompa potrafi się zapowietrzyć przez te wężyki zwrotne przy wtryskiwaczach a one lubią popękać lub się przetrzeć o osłonę silnika.

    Tyle że już próbowałem coś podobnego zrobić, ale bez efektów...
  • Poziom 19  
    Cytat:
    Jest prostszy sposób - zatkać wlew paliwa korkiem do dymionu z osazonym wentylem i napompować ciśnienie pompką do materaca/pontonu - proste, skuteczne i niedrogie :) pompa potrafi się zapowietrzyć przez te wężyki zwrotne przy wtryskiwaczach a one lubią popękać lub się przetrzeć o osłonę silnika.


    Może i dobry sposób tylko że zapomniałeś dodać że powrót z pompy trzeba rozłączyć, zatkać od strony zbiornika i wtedy pompować. Wydaje mi się że wtedy ma to sens. Jeśli tego nie zrobimy to ciśnienie wytwarzane w zbiorniku poprzez pompkę będzie oddziaływało na zasilanie jak i na powrót z taką samą siłą i wtedy paliwo się nie przepompuje i nie odpowietrzy pompy wrtyskowej. Jeśli się mylę to poprawcie mnie :) . Jeśli chodzi o wężyki z powrotów to producent zakładał je w pierwszych wersjach( nie raz wymieniałem je, drą się jak papier a potem wydłubać te resztki to czasami koszmar) potem zaczeli zakładać lepsze a nie te szmaciane.
  • Moderator Samochody
  • Poziom 19  
    elektrit napisał:
    Masz rację piotrdan,ale po mojemu podpięcie przelewów po stronie ssącej to pomysł idiotyczny.
    Zgadzasz się?
    Może być jeszcze wina uszkodzenia linii CAN sterownik silnika->sterownik pompy,ale bez diagnozy się nie obejdzie.


    Nie za bardzo wiem o co chodzi z tym podpięcie przelewów po stronie ssącej, ale jeśli dobrze myślę to o to że na przelewach jest podciśnienie a nie nadciśnienie. Masz rację Elektrit, to idiotyczna konstrukcja ale nie mamy na to wpływu. Jest to specjalnie zrobione żeby odsysać paliwo które wydostaje się z połączenia poprzecznego wtryskiwacza i żeby nie leciało do oleju silnikowego. Dla tego wytwarzane jest podciśnienie przez pompę wtryskową (0,3 bar) i wraca do pompy odessane paliwo. Jeśli jest uszkodzone połączenie w/w wtryskiwacza to zasysa też olej z powietrzem i paliwo się brudzi, dla tego samo sie nie odpowietrza bo powietrze krąży w kółko :) . Elektrit jeśli chcesz to bez problemu mogę przesłać Tobie jakieś rysunki albo opisy tego silnika. Jeśli go znasz to przepraszam za wykład, ale może inni zrozumieją zasadę działania obiegu paliwa :)