Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 1.9Dti ciężko pali na mrozie pomocy

scenicdti 13 Sty 2007 14:12 34726 54
  • #31 13 Sty 2007 14:12
    grzebacz
    Poziom 21  

    bogdan gruchała-nie masz zbytnio widze pojęcia o czym piszesz,np kable wn... prośba nie siej zamętu.z popychu można odpalić wsk a nie wysokoprężny.
    scenicdti:pompa jest tak zbudowana iż na pracującej przestawia początek wtrysku!jedz do warsztatu!sprawdzą tam początek wtrysku.

  • TermoPasty.pl
  • #32 13 Sty 2007 17:35
    scenicdti
    Poziom 16  

    ok koledzy jade do serwisu boscha i dam znac jak bedzie jakas poprawa

  • TermoPasty.pl
  • #33 14 Sty 2007 12:35
    bogdan gruchala
    Poziom 14  

    Ja może i się nie znam dobrze na dti ale mechanicy terz są różni i w przypadku scenicdti jeśli pisze że
    Po odpaleniu auta wszystko jest super i odpala bez problemu to stawiam na słabe styki na przewodach na przebicia wypalone styki bezpiecznika lub klemy zaśniedziałe teraz dlaczego bo trochę wilgoci mrozu tylko przeszkadza w odpaleniu a gdyby to buł wtrysk to zawsze by miał kłopot z odpaleniem.

    Na innym forum facet objezdził serwisy mechaników stwierdzono że tak ma i koniec auto też miało kłopot
    Z odpaleniem po nocy bp a usterka była niewielkie przebicie na cewce i tylko w pierwszej fazie rozruchu
    Potem nie buło przebicia i co ty.

    Pamiętaj ze prawdy są trzy.

  • #34 14 Sty 2007 18:22
    smelektryk
    Poziom 11  

    Problem ciezko pali - jesli masz mozliwosc zrob test rozruchu za pomoca diagnostyki i sprawdz cisnienie paliwa na pompie przed rozruchem i po wylaczeniu silnika, o ile sie nie myle powinno zostac pewne cisnienie ulatwiajace start silnika jesli go nie ma pompka ponownie musi je zrobic co pociaga za soba ciezki rozruch (tak jest w ciezarowkach). Zgadzam sie z kolega powyzej, wizyta w serwisie Boscha diagnostyka pompy i wtryskow napewno duzo wyjasni a koszty nie powinny byc duze. Daj znac jak poszlo. Pozdrawiam

  • #35 20 Sty 2007 08:27
    scenicdti
    Poziom 16  

    Witam auto juz jest w serwisie boscha dam znac jak bede cos wiedzial

  • #36 27 Sty 2007 10:07
    scenicdti
    Poziom 16  

    witam ponownie auto stoi juz prawie tydzien w serwise bosch posprawdzali wszystko co mozliwe i stwierdzili ze sa uszkodzone wtryskiwacze tzn jeden calkowicie uszkodzony (mocno lał) pozostale trzy tez nieciekawe w dodatku we wszystkich pelno syfu (takie mamy paliwo ) maja wymienic wszystkie koncówki poustawiac i zobaczymy co bedzie mowili tez ze byc moze trzebe bedzie czyscic pompe wtryskowa ale to w ostatecznosci

  • #37 27 Sty 2007 10:51
    bogdan gruchala
    Poziom 14  

    Nie ciekawie to wszystko wygląda ale jest to możliwe i nie możliwe
    do czego zmierzam nie odbieraj auta rozgrzanego i nie płać przyjęć po
    auto rano upewnij się że jest nie ruszane i sprawdź czy pali bez problemu
    jeśli nie trawili nie płać i zabierz auto i znajdź inny warsztat jeśli zapłacisz a
    będzie cos nie tak to znowu będą testować a ty płać.
    Pamiętaj –dyskrecja, dobry bajer, DYPLOMACIA.

  • #38 03 Lut 2007 19:14
    scenicdti
    Poziom 16  

    Witam po przerwie bylem dzis w serwisie dowiedziec sie co z tym moim autem i co jest gorzej niz bylo oczywiscie nieodebralem go z tego co mi mowili wtryski mialy po 180 barow ustawili je na 200 barow w zeszccie serwisowym pisze 200+-12 barow czyli niebylo chyba zle kat wtrysku byl przed przestawieniem na 0,15 co jest troche malo ale auto smigalo ladnie (wedlug zeszytu powinno byc 0.32) teraz ustawili na 0,40 czy 0,50 juz niepamietam dokladnie powiedzial tez ze jak wlozyli te wtryski po regulacji to strasznie glosno silnik pracowal i przestawili zapolon co dalo efekt ze cienko sie zbiera i tak nieodpala nadal chodzi glosno i do tego ma nierowna prace z tego co mi sie wydaje to zabardzo podniesli cisnienie wtryskow i dlatego tak glosno chodzi i zaplon tez zle ustawili dotychczasowa naprawe wyliczyli na 600pln gdzie auto chodzi gorzej niz przed dalem im czas do srody jesli niezrobia przynajmniej tak jak bylo to zabieram auto

  • #39 22 Lut 2007 14:03
    scenicdti
    Poziom 16  

    Witam wyciagnolem wtryskiwacze z silnika po sprawdzeniu mialy cisnienie po 180bara ale dwa niestety mocno lały a dwa nastepne tez niebyly ciekawe wymienilem wiec koncowki , ustawilem cisnienie na 190 barow tak jak pisalo na obudowie wtrysku wszytskie rozpylaly idealnie niewiem tylko czemu w zeszycie serwisowym pisze 200 barow dla tego typu silnika po zamontowaniu wtryskiwaczy odpalilem go i buja silnikiem w przedziale obrotow od 1200 do 1500 wtedy tez dosc glosno slychac wtryski na jałowym biegu jest ok i na wysokich tez.Po rozgrzaniu sie stukanie wtryskow i bujanie silnikiem sie zmniejsza ale nieustepoje kąt wtrysku został ustawiony na 0.32 ale nic to niepomoglo dodam ze jest zamontowana druga pompa i efekt jest identyczny czy ktos cos doradzi bo w serwisach juz rozkladaja rece

  • #40 22 Lut 2007 14:59
    grzebacz
    Poziom 21  

    podjedz do kogoś kto ma tester diagnostyczny,podłączcie go do samochodu i przejedzcie się razem na podglądzie wartości rzeczywistych,luz zaworowy jest ok?jakie ciśnienie na listwie?może pompa niewyrabia?mogą być spadki ciśnienia.niech zmierzą ciśnienie przed filtrem,jakie daje tam ciśnienie pompa wstępna?zimne luty na przekażniku?może kturyś z czujników ciśnienia wariuje.
    troche się zagalopowałem..masz na pompie rotacyjnej nie common..
    kts nie jest dobrym testerem do renault-oszukuje!

  • #41 22 Lut 2007 17:15
    scenicdti
    Poziom 16  

    tester mam swoj ale wszystkie wartosci rzeczywiste sa ok pompa jest zamontowana druga sprawna napewno wyjeta z dobrego samochodu i efekt jest taki sam jak na moiej stawiam ze cos jeszcze jest z wtryskami czemu wszedzie podaja dla tego silnika 200 barow a na wtryskiwaczach pisze 190 , zmierze jeszcze cisnienie na cylindrach moze jest nierowne i dlatego tak go buja ale niesadze bo wszystko to sie stalo zaraz po wymianie koncowek typ DSLA 145P619

  • #42 22 Lut 2007 19:12
    tkoziol

    Poziom 19  

    pierwszy blad regulacja poczatku wtrysku to znaczy ze masz zle ustawiony kont wtrysku pewnie za puzno jezeli nie chce palic a drugi wymien przekaznik i sprawdz ile czasu na zimnym gzeja swiece

  • #43 23 Lut 2007 00:18
    scenicdti
    Poziom 16  

    co do kąta wtrysku to sprawdze i ustawie jeszcze raz a przekaznik grzeje swiece i zalezy od temepratury silnika po nocy przy -10 grzeje dosc dlugo z 15 sek bo podlaczalem zaroweczke pod swiece pozniej po rozruchu tez jeszcze dogrzewa jakis czas

    Dodano po 3 [godziny] 59 [minuty]:

    a czy ktos sie orientuje czy od zlego kat wtrysku na zimnym silniku przy ruszaniu moga stukac wtryski najbardziej je slychac tak do 1600obr

  • #44 23 Lut 2007 10:33
    grzebacz
    Poziom 21  

    jakie masz obroty biegu jałowego?wtryski stukają :wybite,ew za mocno podkładkami napięte spręzyny.ale wtryski na jałowym słychać nawet w bęzynie,możesz podstawić inne?kąt wtrysku nie ma tu znaczenia!tylko dla pracy silnika.

  • #45 23 Lut 2007 13:00
    scenicdti
    Poziom 16  

    obroty biegu jalowego 850 obr/min i pracuje rowniutko wtryski wtedy pracuja normalnie tylko powyzej 1000 do 1500 stukaja dosc głosno i silnik pracuje wtedy tak jak benzynowy niepali na jednym cylindrze i wtedy kolysze nim

  • #46 23 Lut 2007 13:42
    tkoziol

    Poziom 19  

    to znaczy ze wtryski sie zawieszaja bo sa zanieczyszczone musisz je wyjac i niech w jakims warsztacie je wyczyszcza ale najpierw sprawdz je na przelew pewnie sa juz slabe i dlatego ciezko pali na 98%

  • #47 23 Lut 2007 15:15
    scenicdti
    Poziom 16  

    brudne napewno niesa bo gosc przymnie je czyscil i wkladal nowe koncowki a jak mam je sprawdzic na przelew bo niezabardzo rozumie oco chodzi

  • #48 23 Lut 2007 15:29
    karolrak
    Poziom 17  

    Kolega tokoziol sugeruje sprawdzenie ilości paliwa które wraca z wtryskiwacza przewodem nadmiarowym, ale jest to metoda na sprawdzanie wtryskiwaczy w systemie common rail a scenic dti nie posiada takowego systemu paliwowego.

  • #49 23 Lut 2007 21:34
    riko419
    Poziom 12  

    Proponuję wymianę końcówek wtryskiwaczy ,dobranych do kodu silnjka i pompy uznanego producenta.

  • #50 23 Lut 2007 23:26
    scenicdti
    Poziom 16  

    koncowki sa dobrane do tego kodu silnika i pompe mam druga identyczna jak moja i napewno jest sprawna bo widzialem jak samochod odpalal na niej na mojej efekt jest taki sam cos musi byc nie tak z wtryskiwaczami a powiedzcie mi takie wtryski maja dwa cisnienia gorne i dolne umnie ustawione jest tylko to dolne czyli 190 baro a to gorne tez sie jakos ustawia?

  • #51 03 Mar 2007 16:02
    scenicdti
    Poziom 16  

    panowie poleccie jakis serwis z łodzi lub okolic ktory wyreguluje mi wtryski w tym aucie

  • #52 13 Lip 2008 01:36
    MSWOLA
    Poziom 18  

    Temat trochę stary, ale czy ktoś pokusił się na sprawdzenie ciśnienia sprężania na cylindrach (być może to wina uszczelki pod głowicą). Należało by sprawdzić luz na zaworach.

    Kupiłem właśnie takiego Scenic - a , wydaje mi się że auto jest trochę słabe jak na DTI . Często na wyższych obrotach zapala się żółta lampka ostrzegawcza (jak EKG) i auto traci całkiem moc. Proszę o podpowiedz gdzie szukać usterki. Czym diagnozujecie swoje renówki (gdzie i za ile kupić interfejs i oprogramowanie)

  • #53 15 Lut 2009 12:21
    sorgo
    Poziom 1  

    Witam wszystkich. Miałem problem z zimnym silnikiem w moim sceniku. Problem rozwiązałem sam. Przyczyną okazało się cofające paliwo i rozrusznik. Wystarczyło wymienić ręczną pompę paliwa w której zepsute były zaworki zwrotne. A co do rozrusznika to po prostu za wolno kręcił, wystarczyła wymiana łożysk igiełkowych na wirniku. I samochodzik pali jak nowy.Słuchanie że to pompa, wtryski czy elektronika, to mało prawdopodobne. Życzę powodzenia.

  • #54 23 Lut 2009 21:55
    kamil2503
    Poziom 9  

    kolego mam pytanko czy jak silnik byl cieply to odpalal bez problemow

    Dodano po 2 [minuty]:

    bo zabieram sie wlasnie do sprawdzenia rozrusznika wszystko inne pomijam wtryski ok swiece pompa juz niewiem co w nim szukac a rozrusznik kreci ale moze za slabo dam znac jutro biore sie za rozrusznik

  • #55 26 Kwi 2009 21:35
    kubiusz
    Poziom 2  

    Witam!!!

    Mam pytanie. Jakim programem i przy użyciu jakiego interfejsu najlepiej ustawic początkowy kąt wtrysku w scenic 1,9 dti.
    Chodzi o to żeby było jak najtaniej i jak najprościej.