Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolumny JBL JRX125 Jaka końcówka mocy?

axel715 23 Lis 2006 23:49 11960 70
  • #31
    mlody_elektronik
    Poziom 27  
    Ludzie polecacie mu dobre koncówki za duze na te kolumny....

    Pamietajcie jednak ze JBL JRX i TR to nie byly szalenczo dobre wersje. I przy mocy 500W to one juz konczą zywot. MIalem TR i wiem cos o tym. WIbrujacy dzwiek. Skaczace membrany...

    Tu sie nei pomoze nawet najlepszym wzmacniaczem. Tu potrzeba dobry limiter i koncówke z zapasem mocy. Inaczej to jak bedize za mala to bedize walic CLIPy jak bedize za duza porozrywa sklejona a nie skrecona skrzynke... Albo popali glosniki....

    PS: NIE kłóćcie sie tylko racjonalnie do tego podejdzcie. BO wiadomo jak byla by to SRX seria to PLX'a albo jakiegos dobrego CROWN'A i po sprawie. A tu trzeba znalesc jakies porozumienie...

    A jezeli nie oddzielnie to moze razem np YAMAHA P3200 ma 2x520W i limiter
    KIdys ja gralem jzu dawno bo najnowsza nie jest ale spisywala sie calkiem calkiem
  • #32
    Jon-X
    Poziom 28  
    bosz, idz mi z jamahami ; )

    u mnie w budzie 2 lata hulają dwa jrx z adsem 1100, nierzadko na jakichs dyskach łochy tak to gonią że czerwone nie gasnie, ani paczkom ani wzmacniaczowi sie nic nie dzieje, pomijajac niezbyt fajne brzmienie calosci (ja sobie przynosilem 2x31 jak mialem cos na tym robic) zestaw mega idiotoodporny.
  • #33
    dyskoteka89
    Poziom 20  
    Hej
    Jon-x, a co to za "buda", podstawówka, czy gimnazjum...
    Juz prawie mnie nagrałeś z tym "grzebaniem w gratach", a tu sie okazuje, że w zabawkach, czyba ...
    Miałem TR 225, i przy normalnym, graniu, bez 'czerwonych lampek", padły driverki, i dopiero wymiana na eminence z cewaczka 2 cale, zapobiegła dalszym stratom, ale bas jaki był, taki pozostał, do d....
    Zatem jakies bajiki piszesz... albo tem ADS, niema tej mocy która deklaruje producent.
    pozdro
  • #34
    stageman
    Poziom 17  
    czy jest cos takiego jak ban za chuliganstwo forumowe i ciagle pisanie bzdetow?*

    dot. dyskoteka
  • #35
    hirogen
    Poziom 33  
    yamahy koncowki mocy to poziom nizszy od behringera z ich e-engine trafko wielkosci zakretki, jak sie mocniej je przycisnie to kaszana straszna wchodza wszystkie zabezpieczenia i z deklarowanych 500W robi sie 100 :P mialem wiecej ni chce
  • #36
    dyskoteka89
    Poziom 20  
    hirogen napisał:
    yamahy koncowki mocy to poziom nizszy od behringera z ich e-engine transformator wielkosci zakretki, jak sie mocniej je przycisnie to kaszana straszna wchodza wszystkie zabezpieczenia i z deklarowanych 500W robi sie 100 :P mialem wiecej ni chce

    Hej
    Tez mam takie zdanie...
    pozdro
  • #37
    foxik000000
    Poziom 29  
    Kiedys obslugiwalem EMX 5000, jako mikser moze byc ale i tak czasami działo sie tak ze nic nie robiac(nie kręcac potencjometrem PAN) sygnał z mikrofonu grał tylko z jednej kolumny :roll:
    Zacytuje tekst z opisu tego sprzętu: "maksymalna moc wyjściowa, 0,5%THD 1kHz, 2 x 500W/4Ohm, 2 x 325W/8Ohm, 1000W/8Ohm bridge." jak to ma 2x100W przy 8Ohm to bedzie dobrze i jak jest troche głosniej to sie co chwile limiter włacza :?
  • #38
    Jon-X
    Poziom 28  
    dyskoteka89 napisał:
    Hej
    Jon-x, a co to za "buda", podstawówka, czy gimnazjum...
    Juz prawie mnie nagrałeś z tym "grzebaniem w gratach", a tu sie okazuje, że w zabawkach, czyba ...
    Miałem TR 225, i przy normalnym, graniu, bez 'czerwonych lampek", padły driverki, i dopiero wymiana na eminence z cewaczka 2 cale, zapobiegła dalszym stratom, ale bas jaki był, taki pozostał, do d....
    Zatem jakies bajiki piszesz... albo tem ADS, niema tej mocy która deklaruje producent.
    pozdrawiam



    technikum, koncowka pedzona prosto z miksera stanton rm-100, gonione toto na jakichs osiemnastkach i dozynkach czasami po 10 godzin. poki co drivery cale - pewnie dlatego ze reszta sprzetu z tym uzywanego ma dosc spory overhead (pewnie nie wiesz co to jest) i nie zniekształca sygnału podawanego na koncowke.

    gra to wiadomo jak - jak jrx, wyglada juz tez nie najlepiej (ten kocyk sie zdrapuje w paru miejscach), ale ani paczki sie nie rozlatuja, ani nic sie nie drze.

    poza tym jako specjalista powinienes wiedziec ze spalenie drivera czesto wynika z za slabego wzmacniacza (a nie z za mocnego), poza tym mocniejszy wzmacniacz ma lepsza kontrole nad glosnikami - moze dlatego nie sa podarte.

    a o ADS się nie bój, parę razy w mostku na 4 omach pędził sobie znajome dołki polaudio, wszystko mruczało aż miło.
  • #39
    dyskoteka89
    Poziom 20  
    Hej
    Jon-x ile jeszcze znasz słówek po angielsku, palców obu rąk pewnie będzie za duzo...???
    O ile wiem tr, i JRX to ta sama klasa, g..... , i żaden wzacmiacz na ta przypadłośc nie pomorze, wiem cos o tym, bo jak juz pisałem, umoczyłem d.... na tr-ach.
    Dlatego przestałem słuchac takich "podpowiadaczy" jak ty, a posłuchałem sie prawdziwego fachowca.

    Za kilka dni dotrą do mnie budy basowe od niego, głosniki basowe już sa. (18 g 550).

    Co do ADS, to każda sroczka własny ogon chwali, zapewne i ty, będąc posiadaczem takiego wzmacniacza, nie chcesz przyjąć do swiadomości, że można kupic tańsze i lepsze..
    A może ty nalezysz do kasty tych najmądrzejszych "di-dżejów", którzy nawet własnego mikrofonu nie mają, a sa najmadrzejsi na swiecie.
    Ja z kolegami płacimy za sprzęt GOTÓWKĄ, zatem musimy wybrac opcje najlepszą.
    Ty poza monotonną spiewka ads, ads... i obrażaniem, nic nie wniosłeś konstruktywnego w podejmowaniu naszej decyzji, a gdybyśmy posłuchali twoich, i satgemana wywodów, pewno byśmy mieli tp 118, bo tylko na tyle was stac.
    Nie da się "grzebaniem w gratach.." zdobyc odpowiedniej wiedzy, czyli zrozumienia, ze to co jakoś jest tolerowane w odtwazaniu muzyki, najczęsciej tanecznej, na jakiś "18", może byc nie do zastosowania przy prawdziwym graniu.
    Pisałeś, ze zdobyłeś doświadczenie, ale tyczy ono tylko klasy gratów w których "grzebałes.."
    To doświadczenie tyczy tez klasy imprez które obsługiwałeś, a z tego co piszesz, to jakies szkolne "podskakiwanki", czy prywatne "18"
    Pomysl, jaka znikoma jest twoja wiedza w porównaniu do kolesia, z którego rad, i to już wiemy, ze właściwe, skorzystaliśmy...

    pozdro
  • #40
    stageman
    Poziom 17  
    rece opadaja...

    chlopaku, w dupie byles - gowno widziales. Ktos ci naklad czegos do glowy czego nawet nie potrafisz wyrecytowac poprawnie na forum internetowym. Idz sobie testuj swoje paczki ale nam oszczedz swoich wywodow bo i tak oprocz twoich kolezkow nikt nie bierze pod uwage tego cholernego lobbingu.

    Acha - i jeszcze jedno. Juz na koniec bo rece wczesniej opadly. Z tego co wiem i z mojego doswiadczenia wynika, ze paczki bronia sie i sprzedaja same bez zbednej (nawet tak uporczywej i nachalnej) kryptoreklamy. EOT.
  • #41
    PANICZKAMIL
    Użytkownik obserwowany
    Panie Krzyśku jak mozna korzystać ze swoich rad - to sie chyba doświadczenia nazywa nieprwdaż ?

    TR225 + PLX4000 na 40% mocy i .... nic - grało cała noc. Miałem już 8 sztuk TRek i w ŻADNEJ nie upaliłem drivera,wiec nie rozumiem ludzi,ktorzy je palą nagminnie.

    Do autora tematu - możesz śmiało dawać LX1100 ale dźwięk będzie słabej jakości - zakup może uzywanego PLX2400 - cena jak dobrze znajdziesz około 2kpln.

    Pozdrawiam
  • #42
    Jon-X
    Poziom 28  
    Cytat:
    O ile wiem tr, i JRX to ta sama klasa, g..... , i żaden wzacmiacz na ta przypadłośc nie pomorze, wiem cos o tym, bo jak juz pisałem, umoczyłem d.... na tr-ach.
    Dlatego przestałem słuchac takich "podpowiadaczy" jak ty, a posłuchałem sie prawdziwego fachowca.


    zauważ, że autor tematu ma już kolumny, chce kupić do nich końcówkę. polecam mu to, co się z tymi kolumnami dobrze sprawdza, tworząc w miarę niezawodny zestaw, odporny na głupotę. jak sam zauważyłeś, brzmienie tych kolumn jest tak spaprane, że nie potrzeba cudu brzmieniowego do ich pogonienia - dlatego polecam ADSa, ktory ma limiter i ich nie popali ani nie porwie, jesli dostanie OK sygnał.

    Cytat:
    Za kilka dni dotrą do mnie budy basowe od niego, głosniki basowe już sa. (18 g 550).


    men, kolega juz ma kolumny, nie wiem w jakim celu podałeś tą informację.

    Cytat:
    Co do ADS, to każda sroczka własny ogon chwali, zapewne i ty, będąc posiadaczem takiego wzmacniacza, nie chcesz przyjąć do swiadomości, że można kupic tańsze i lepsze..


    biorąc pod uwagę ceny używanych LXów 1100 oraz to, jak ta końcówka radzi sobie z JRXami (tak, z JRXami, bo o to chodzi autorowi tematu) nie widzę mądrzejszej opcji w tej cenie - to ma być niezawodne, a gonienie po 10h sprzętu na przesterach przez łochów jest najlepszym sprawdzianem, nie sądzisz?

    Cytat:
    A może ty nalezysz do kasty tych najmądrzejszych "di-dżejów", którzy nawet własnego mikrofonu nie mają, a sa najmadrzejsi na swiecie.


    a po co djowi mikrofon?

    Cytat:
    Ja z kolegami płacimy za sprzęt GOTÓWKĄ, zatem musimy wybrac opcje najlepszą.


    rispekt, hasta manjana karlos santana czikita banana

    Cytat:
    Ty poza monotonną spiewka ads, ads... i obrażaniem, nic nie wniosłeś konstruktywnego w podejmowaniu naszej decyzji, a gdybyśmy posłuchali twoich, i satgemana wywodów, pewno byśmy mieli tp 118, bo tylko na tyle was stac.


    kupicie sobie SS, będziecie zadowoleni - chyba o to chodzi. nikt ci nie odradza jego paczek - rajt?

    Cytat:
    Nie da się "grzebaniem w gratach.." zdobyc odpowiedniej wiedzy, czyli zrozumienia, ze to co jakoś jest tolerowane w odtwazaniu muzyki, najczęsciej tanecznej, na jakiś "18", może byc nie do zastosowania przy prawdziwym graniu.


    men, narobiłem się przy plenerach, koncertach, roznych dziwnych gigach ktorych nie policze, dlatego twoje stwierdzenie

    Cytat:
    Pisałeś, ze zdobyłeś doświadczenie, ale tyczy ono tylko klasy gratów w których "grzebałes.."
    To doświadczenie tyczy tez klasy imprez które obsługiwałeś, a z tego co piszesz, to jakies szkolne "podskakiwanki", czy prywatne "18"


    jest lekko nietrafione. odwiedzilem z plytami wiecej klubow, niz ty odwiedziles zeby napic sie piwa. pozatym jesli chodzi o SS - szanuję tego gościa, bo ma bardzo zdrowe podejście do tematu nagłaśniania klubów, głównie jeśli chodzi o sekcje basowe.

    i kończąc tego przydługiego posta serdecznie pozdrawiam stagemana, ktory jak widze mysli i czuje to co ja : ) yo
  • #43
    4064484
    Użytkownik obserwowany
    Ja polecam ADS'a ma on tą moc, a mniej szkodzi głosńiką. BArdzo sztywne zasilanie = bardzo mały wychył membrany przy duzej mocy - dlatego baswoych głosńików tym nie zajedziesz - a ja osobiście upalilem juz jedne driverki ADS'em xD ale JAK NAJBARDZIEJ GO POLECAM - sprzęt bardzo idiotoodporny, i nie perpetum mobile tak jak crown czy dap - z trafa 300 W robią 2 KW na wyjściu - i do tego z 2 par tranzystorów.
  • #44
    maniak dużych mocy
    Poziom 18  
    Do JRX 125 najbardziej odpowiednim wzmacniaczem według mnie jest ADS LX 1100. Wiem bo sam słucham w domu na ADS Lx800 z JRX 115. Seria JRX to nie są to wyczynowe paczki, ale swoje potrafią. Kiedyś podłaczyłem jednego JRX 115 w mostku do ADS-a LX 800 i wysterowałem na maxa. Pograłem pare minut i nic się nie stało, czasam zapaliły się żarówki od zabezpieczenia drivera. ADS jest odporny na każdą głupote, barzdo dobry limiter szereg zabezpieczeń, porzadna konstrukcja. Taki wzmak pochodzi bezawaryjnie przez długie lata. LX 1100 spokojnie da rade JRX 125 nie przeciażając ich. Polecam ADS-a , poniewaz jestem szcześliwym uzytkownikiem kilku końcówek tej firmy. :)

    Pozdrawiam.
  • #45
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #46
    maniak dużych mocy
    Poziom 18  
    Ale ja nawiazuje do normalnej pracy ADS-a LX 1100 z para kolumn JBL JRX 125. Przy takiej konfiguracji napewno nic sie nie stanie.
  • #47
    michalek_101
    Poziom 12  
    A ja kupiłem ADS PLX2400 i jest na 1/2 mocy (za jakiś czas dokupię 2 kolumienki JRX125 i będzie OK) :)
  • #48
    maniak dużych mocy
    Poziom 18  
    Nie kupuj JRX 125 mają bardzo słaby driver!
  • #49
    dj arq
    Poziom 25  
    Może zapodam moje zdanie: kupując paczki za śmieszną cenę taka jak choćby te jabolki z tej serii trzeba się przygotowac że coś się zchajczy prędzej czy później - dlaczego? Ano dlatego że nie zawsze sami będziemy grać na nich, prędzej czy później znajdzie się ktoś kto podkręci gałką za dużo i klops. Z drugiej strony - naprawdę chciałbym wierzyć że ci co dyskutują o brzmieniu końcówek na paczkach serii najniższej naprawdę czuli różnicę nie widząc co jest akurat podłączone. Na koniec polecam ADS zgodnie z tym co ktoś powiedział o srokach, jak równiez na własnym doświadczeniu i doświadczeniu producenta gdzie niezawodnej i sprawdzonej konstrukcji serwuje się malutkie zmiany kosmetyczne w elektronice a nie wypuszcza lóńty z coraz mniejszym trafem i dodawać literek do symbolu tudzież parę watów do napisu.
  • #50
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #51
    michalek_101
    Poziom 12  
    "Morderstwo z premedytacja - chyba nie wiesz na co stac te maszynki... NAJBEZPIECZNIEJ jak NIE CHCEMY niczego upalic to do tych JRXow dac LX800 i niech sie juz przestana przejmowac wszystkim..."


    EEE chyba przesadzasz dobrze ustawiony sprzed i wszystko będzie ok.Na tym ADSie te JRX dopiero zaczynają gadać.Mam ADS PLX 2400 od 6 miesięcy (2 JBL JRX125) i wysterowany jest na 6 ,wszystko hula jarz miło.Nagłaśniam praktycznie wszystko plenerki,dyskoteki i.t.d.Wiem ludzie piszą że szkoda tyle pieniędzy wydawać na ADS do tych JBL ale ja uważam że mimo wszystko warto.
  • #52
    maniak dużych mocy
    Poziom 18  
    Po pierwsze to gdzie z tymi paczkami na plener, z tym to mnie tylko rozbawiłeś. Na dyskie to jeszcze ujdzie. Jam mam dwa JRX 115 to mniejszy brat Tych twoich, i koledzy na forum uświadomili mnie jaki to badziew, a głownie driver, posiada moc aż 25W i to powyżej 2kHz. Te paczki z seri JRX mają dziury w paśmie. Też na poczatku nie chciałem w to uwierzyć, ale to niestety prawda. Ja właśnie jestem na etapie przeróbek moich jrx 115, wywalam driver i zmieniam go na BMS-a 4550 i całkowicie wywalam zwrotnice i zasile jew bi-ampie. A do tych Twoich JRX 125 pasuje idealnie do ADS lx 1100. W takiej konfiguracji wszystko działać będzie bez zarzutu, nic sie nie spali. Ja swoje 115 zasilam ads-em lx 800 i słucham na tym tylko w domu, bo gdzie z tym na plener... Tylko bym takim czyms śmiech wzbudził w ludziach.
  • #53
    Ash Ketchum
    Poziom 27  
    barthezz napisał:
    sebidino napisał:
    Jak już mówiłem
    Crown XLS602 załatwi sprawe ...
    2 x 600W/4ohm
    Będzie grało bardzo dobrze ... i cena nie jest straszna

    Pozdrawiam Sebidino



    W zyciu tego gluta bym nawet patykiem nie tknal - to jest zlom nie wzmacniacz, nie ma nic wspolnego z parametrami [jesli wogle je trzyma] ktore sa napisane [moc znamionowa] siegaja dopiero przy h=10% gdyz zasilacz jest wyzylowany na max oraz smiesznie dzialajacy limiter ktory odlacza kolumny... nie zapomnijmy ze trafo moze sie urwac podczas transportu. Najgorsze co moze byc po wszystkich holywodach, dapach, omnitronikach czy alphardach. I to nie jeden pechowy egzemplarz tylko juz widzialem z 15 sztuke szybko zwrocona do sklepu z ta sama wada w postaci spalenia doszczetnego wiec nawet serwis nie wie jak to naprawic.

    Dokładnie, zgadzam się z tym w 200% - tylko szkoda że kolega niepodał "pozytywnych cech" kolumn JBL JRX. Otóż jest to najgorsza seria z możliwych. Klasy alphardów i omnitroników na nieestradowych zabawkowych głośnikach. Bas ma malutki magnesik jak one. Zawieszenie z przetłoczenia kartonowej membrany (w JRX mniej to widać, dopiero po wyjęciu głośnika widać od tyłu bo z przodu namalowali zawieszenie, natomiast seria SF - właściwie SyF - poprzednik na tych samych głośnikach miał widoczne to). Te głośniczki dają głuchy bas bez zejścia i charczą przy wiekszej mocy jak to już ktoś napisał powyżej 450w - 400 i mają dosyć. 1x15" basu niema tylko charczenie samo. Do tego dziura w paśmie jak Rów Mariański. I driver jak w altusach -palą sie jak zapałki i dają pasmo do 12k słyszalne i mają tendencje do charczenia i strzelania. Sprzedaj to najlepiej albo kup taniego dapa p900 - starczy do tego badziewia.
  • #54
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #55
    michalek_101
    Poziom 12  
    Szanowny Panie "maniak dużych mocy" nie każdy mieszka i pracuje w Warszawie.Są ludzie którzy mieszkają i pracują w małych miejscowościach tak zwanych dziurach.Ja pracuję w małym MGOK-u i nasza firma nie ma pieniędzy na kupno lepszego sprzętu trzeba pracowa na tym co się ma:(
    A jeśli chodzi o :pokazanie się do ludzi to TWOJA SPRAWA!!!

    Dodano po 7 [minuty]:

    barthezz napisał:
    michalek_101 napisał:
    "Morderstwo z premedytacja - chyba nie wiesz na co stac te maszynki... NAJBEZPIECZNIEJ jak NIE CHCEMY niczego upalic to do tych JRXow dac LX800 i niech sie juz przestana przejmowac wszystkim..."


    EEE chyba przesadzasz dobrze ustawiony sprzed i wszystko będzie ok.Na tym ADSie te JRX dopiero zaczynają gadać.Mam ADS PLX 2400 od 6 miesięcy (2 JBL JRX125) i wysterowany jest na 6 ,wszystko hula jarz miło.Nagłaśniam praktycznie wszystko plenerki,dyskoteki i.t.d.Wiem ludzie piszą że szkoda tyle pieniędzy wydawać na ADS do tych JBL ale ja uważam że mimo wszystko warto.


    Na milion procent powiem Ci ze przy pozycji juz zaczyna ci swiecic clip :) jak ledwo swieci to jest to 80% mocy wzmacniacza. Ads`ow mialem tyle (w naprawie, w przerobkach, konserwacji) ze wiem o nich wszystko, nawet o tym ze crossover w PLXach jest spierd***** - zamiast odcinac od 75Hz w pozycji Hi odcina dopiero od 110Hz :D ). Wysteruj mixer do konca tzn do pozycji 0dB co odpowiada +4dBu (1,23V) to koncowka bedzie juz wysterowana na max - czulosc wejscia wynosi 0,75V. Biedne oporniki w zwrotnicy w tym ustawieniu bo juz drivera nie bedzie...


    Dzięki za rady a jak będzie jak dokupimy jeszcze 2 JRX ?
  • #56
    maniak dużych mocy
    Poziom 18  
    Nie kupuj drugich JRX 125 bo to porazka.
    Wiem cos o tym. Zapytaj barthezza to ci powie czym to pachnie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Driver 1" do jednego 15" calowego to juz porazka a co dopiero driver !" do dwóch piętnastek to juz kompletna porażka!
  • #58
    maniak dużych mocy
    Poziom 18  
    Dodam jeszcze że przetwornik niskotonowy M 115- 8A stosowany w JBL JRX 115 i JRX 125 nie jest taki zły jak niektórzy mówia. Ma pożądny duzy magnes ferrytowyo średnicy 17 cm. Cały głośnik waży ponad 8 Kg. A srednica cewki to 2,5". Ja dawałem na ten głośnik zdrowo ponad 500W z ADS lx 800 w mostku i nic mu się nie stało.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Kolumny JBL JRX125 Jaka końcówka mocy?
  • #59
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #60
    maniak dużych mocy
    Poziom 18  
    Z tym że sa za małe obudowy to się zgodzę. A dziurę mają małą na krawędzi tylko na tym zdjęciu tego nie widać.