Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

astra 94r pompa paliwa

daniel tt 04 Lis 2006 09:41 5073 12
  • #1 04 Lis 2006 09:41
    daniel tt
    Poziom 15  

    witam mam problem z astra 94r pojemnosc silnika 1,4l 8v na pełnym wtrysku po wymianie pompy paliwa orginał o numerze 0580453966 na zamienik link do strony http://moto.allegro.pl/item138109618_pompa_paliwa_opel_astra_f_vectra_corsa_0580453966.html sa problemy z uruchomienie na zimnym silniku samochod odpali na moment i gasnie tak trzeba nawet przez dziesiec minut krecic.kiedy juz odpali podczas jazdy działa poprawnie i na ciepłym silniku nie ma problemu z ponownym uruchomieniem dodam jeszcze ze w samochodzie jest instalacja gazowa.byłem na warsztacie gdzie zajmuja sie instalacjami lpg stwierdzili ze instalacja lpg nie ma na to wpływu,byłem równiez u goscia który zajmuje sie naprawa samochodow stwierdził ze to winna pompy zrobił pomiar wydajnosci ale nie wiem jaki był wynik.prosze o pomoc bo to niestety nie moja dziedzina pozdrawiam i z góry dziekuje

    0 12
  • #2 04 Lis 2006 15:03
    slajas
    Poziom 21  

    witam a ile kilomertów po wymianie tej pompy zrobiłes bo tak jak piszesz to asterka jest z gazem no i jak nie zrobisz odciecia paliwa po przełaczeniu na gaz a jest mało paliwa to pompa sie zaciera bo chłodzona jest paliwem. nie jestem pewny ale ta pompa to jest do wielopunktowego wtrysku a ty masz jednopunktowy i za duże ciśnienie paliwa podaja spróduj podmienic na inną może byc od poloneza albo uno tylko od jednopunktowego miałem taki sam problem też w astrze po wymianie pompy i załozeniu przekażnika odcinającego pompe astra jezdzi 2lata i nic pozd.

    0
  • #4 04 Lis 2006 23:49
    Adam Walko
    Poziom 12  

    Zawsze można dowiedzieć się coś nowego. Proszę mi wierzyć, że pompa
    "nie daje ciśnienia". Jak już ma coś dawać to "wydatek". Mierzy się go w $$\franc{jednostka objetości}{jednostkę czasu}$$ np.$$\franc{l}{min}[\tex]. Ale do rzeczy!
    Nie piszesz z jakiego powodu była dokonana wymiana pompy. Jeżeli zimny silnik nie daje się uruchomić, a ciepły pracuje normalnie to prawdopodobieństwo, że przyczyna tkwi w pompie jest niewielkie.
    O ile mogę się domyślać, ( bo jednoznacznie z treści postu to nie wynika,
    to wymiana pompy nic nie dała- co potwierdza, że to nie ona jest powodem nieszczęścia).

    Zobacz co z tą starą pompą - czy jesteś w 100% pewny, że ona jest niedobra?

    Weź starą pompę i jakieś naczynie z olejem napędowym, lub naftą.
    Benzyna nie - bo łatwopalna! Zanurz w nim pompę z przewodami i podłącz
    12 V. Na króciec wylotowy nasadź wąż i skieruj do drugiego naczynia.
    Jak daje wydatek to dobra.
    Gdy chcesz sprawdzić tą w aucie, to zdejmij wąż za fitrem paliwa i niech ktoś pokręci starterem, ( nie oblej się benzyną), jak wydatek daje to jest dobra, jak nie daje to zła.
    Sprawdź to i dopiero można działać dalej.

    $$

    Dodano po 8 [minuty]:

    Zawsze można dowiedzieć się coś nowego. Proszę mi wierzyć, że pompa
    "nie daje ciśnienia". Jak już ma coś dawać to "wydatek". Mierzy się go w [t{jednostka objetości}/{jednostkę czasu} np.{l}/{min}.
    Ale do rzeczy!
    Nie piszesz z jakiego powodu była dokonana wymiana pompy. Jeżeli zimny silnik nie daje się uruchomić, a ciepły pracuje normalnie to prawdopodobieństwo, że przyczyna tkwi w pompie jest niewielkie.
    O ile mogę się domyślać, ( bo jednoznacznie z treści postu to nie wynika,
    to wymiana pompy nic nie dała- co potwierdza, że to nie ona jest powodem nieszczęścia).

    Zobacz co z tą starą pompą - czy jesteś w 100% pewny, że ona jest niedobra?

    Weź starą pompę i jakieś naczynie z olejem napędowym, lub naftą.
    Benzyna nie - bo łatwopalna! Zanurz w nim pompę z przewodami i podłącz
    12 V. Na króciec wylotowy nasadź wąż i skieruj do drugiego naczynia.
    Jak daje wydatek to dobra.
    Gdy chcesz sprawdzić tą w aucie, to zdejmij wąż za fitrem paliwa i niech ktoś pokręci starterem, ( nie oblej się benzyną), jak wydatek daje to jest dobra, jak nie daje to zła.
    Sprawdź to i dopiero można działać dalej.

    0
  • #5 05 Lis 2006 10:36
    wloc
    Spec od samochodów

    a sprawdzałeś regulator ciśnienia tego paliwa objawy jakie opisałeś mogą być od uszkodzonej /zbyt małe ciśnienie/pompy ale również należy sprawdzić regulator cisnienia na listwie wtryskiwaczy

    0
  • #6 05 Lis 2006 10:53
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 05 Lis 2006 11:30
    pnaw
    Poziom 10  

    Witam. Wymień filtr paliwa

    0
  • #8 05 Lis 2006 12:36
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jezeli jest na pełnym to proponuje sprawdzic równiez czujnik temperatury płynu,
    jezeli bedzie uszkodzony to ciezko bedzie odpalic na zimnym. sprawdz cisnienie paliwa tzn.
    włóż przlotówke pomiedzy listwe a odpływ z listwy taka końcówke z 3 wyjsciami, po odtatnie podłącz manometr.
    Cisnienie tak jak pisał wczesniej kolega powinno byc między 2,5-2,8 mbara... pozdro

    0
  • #9 06 Lis 2006 19:57
    daniel tt
    Poziom 15  

    witam ponownie pompa na 100% była uszkodzona obciażała instalacje elektryczna i palił sie bezpiecznik, a jak juz zadziałała to chwile podziałało zgasło i było juz po zawodach.
    Filtr paliwa wymieniłem w momencie wymiany pompy spróbuje jeszcze domowymi sposobami czyli odkrecic przewód paliwowy przed filtrem.
    Jestem umówiony na pomiar ale niestety godziny mojej pracy pokrywają sie z godzinami otwarcia warsztatu. Ciekawe jest to z tym czujnikiem temperatury cieczy mozna go jakos obejsc(mam nadzieje ze to ten który jest w pompie wodnej wkrecany badz w chłodnicy) ?,i gdzie znajduje sie regulator cisnienia paliwa?

    0
  • #10 06 Lis 2006 21:56
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Czujnik temperatury ten do komputera bedzie gdzies w okolicach pompy. ten przy chłodnicy będzie do załączania wentylatora.

    Regulator Cisnienia będzie przy listwie z wtryskami najczęsciej z boku okragły i beda do niego podłączone 2 lub więcej
    gumowych przewodów z podcisnieniem, słuzacym do regulacji owego cisnienia paliwa jezeli nie bedziesz pewny czy to
    jest to, po zdjęciu węzyka na pracującym silniku obroty powinny sie zmienic.

    A własnie przypomniałem sobie ze miałem astre kiedys u siebie która miała podobny problem jak twoja, co sie okazało
    usterka ustąpiła po wymianie sterownika, a znajduje sie in w prawym przenim słupku pod tapicerką koło schowka, proponuje
    abys wyciągnął i przeczyscił styki. A kontrolka od komputera ta zółta nie zapala sie przypadkiem??

    0
  • #11 06 Lis 2006 22:22
    daniel tt
    Poziom 15  

    własnie byłem sprawdzić po wyjeciu gumowego przewodu obroty silnika wzrosłe,a co do tego sterownika co pisałeś masz na mysli przekaznik?.Jeżeli byłby to czujnik temperatury cieczy to można go zastapic do próby rezystorem czy nie tak chyba dobrze mysle,w miare nagrzewania sie silnika rezystancja czujnika maleje czy rosnie?,a kontrolka o której pisałeś nie zapala sie

    0
  • #12 07 Lis 2006 09:06
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jezeli obroty wzrosły to regulator jest dobry, nie wiem dokładnie jakiego typu tam jest ten czujnik czy rosnie opór w temp czy maleje,
    najlepiej podpiąc drugi taki sam i wtedy sprawdzic. a sterownik który miałem na mysli to komputer auta,
    jest on troche głębiej niz przekażniki.... pozdro

    0