Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Diesel nie pali zimą. Opel Vectra b 1.7 td.

04 Lis 2006 21:00 18253 18
  • Poziom 11  
    witam wszystkich forumowiczow :D mam wielki problem mianowicie z nadejsciem mrozow moj dieselek (opel vectra b 1.7 td) nie chce palic .gdy zostawilem akumulator na noc to z samego rana nie moglem go wogole odpalic dopiero metoda przyniesienia aku do domu i zostawienie go na cala noc a na drugi dzien wstawienie go do samochodu moja bryka raptem zapalila nei wiem co sie dzieje czy to wina aku czy moze cos innego .pomocy
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 16  
    Witam!!! Zacznij od wymiany świec żarowych. Powinno zadziałać
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Cytat:
    gdy zostawilem akumulator na noc to z samego rana nie moglem go wogole odpalic

    gdzie go zostawiłeś na noc bo nie rozumiem (domyślam się że w aucie)
    a rozrusznik kręcił przynajmniej?
  • Poziom 11  
    swiece zarowe wymienilem ..a co do pytania kolegi to akumulator zostawilem w aucie na zimna mrozna noc samochod krecil tylko przez chwile a po kilku chwilach tak jakby akumulator padl
  • Poziom 21  
    Witam!Sprawdż świece żarowe( odłączając je pojedyńczo zmierz omomierzem).Jak swiece są dobre (nie mają przerw)przekręć kluczyk i zmierz czy na świecach masz zasilanie.Jeśli masz to pozostaje Ci podstawienie drugiego akumulatora lub sprawdzenie prądu rozruchowego akumulatora w stacji diagnostycznej.Pozdrawiam Zygik.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    raczej akumulator będzie przyczyną twojego problemu
  • Poziom 11  
    niedawno kupilem akumulator w tej chwili go laduje zobacze co da sie zrobic a co do swiec to sprawdzalem na swiecach i jest zasilanie .....nie mam pojecia co sie dzieje
  • Poziom 15  
    Robi się chłodno-aby diesel palił,silnik musi być sprawny,po drugie swiece żarowe muszą wszystkie grzać,po trzecie rozrusznik musi dobrze kręcić.
  • Poziom 26  
    Te autko ma już chyba trochę przejechane kilometrów, dlatego nie ma już dobrej kompresji i tu jest przyczyna niedomagania wszystkich diesli zimą.
    Co trzeba pilnować, oczywiście świece żarowe, rozrusznik, a co najważniejsze - aku.
    Diesel musi mieć tego kopa przy starcie, bo jak nie będzie dobrze kręcił to nie odpali, a za to najbardziej odpowiada akumulator, czyli sprawdzić ładowanie, stan elektrolitu i przy większych mrozach nosić go do ciepłego pomieszczenia, aby nie tracił zdolności rozruchowej, bo przy dużych mrozach, może jej ubywać nawet do 50 %.
    Pozdr.
  • Poziom 11  
    dzieki wszystkim jak cos poradze to napewno napisze na forum
  • Poziom 11  
    Też przychylam się do opini o bardzo słabym akumlatorze.Powinieneś zacząć od niego.Przy słabym akumlatorze spadek napięcia podczas startowania może być tak duży,że nie otwiera się zawór pompy wtryskowej odcinający paliwo.Tymsamym silnik nie dostaje paliwa. Zdiagnozuj dobrze akumlator.
  • Poziom 24  
    Miałem kiedyś pełnoletną audiolę 80, i jak były mrozy to kombinowałem najpierw z podgrzewaniem miski olejowej (są takie panele grzewcze, mają po ok 60-80W, samochód stał w garażu nieogrzewanym), później zamontowałem podgrzewanie w układ chłodzenia (grzałka grzała płyn i blok był lekko ciepły). Dowiedz się czy do Twojego modelu nie było grzałek w bloku silnika... mogłoby pomóc. Druga sprawa to olej, jeśli dasz gęsty i o słabych parametrach, który przy mrozie zrobi się jeszcze gęstrzy, to może być gorzej. Jestem elektrykiem z zawodu, i wiem z doświadczenia, że dużo domorosłych mechaników składa rozruszniki na smar, tzn smarują panewki w rozruszniku na wirniku, te tulejki powinny być z fosforbrązu, jest to materiał samosmarujący i nie smaruje się go, ewentualnie przy składaniu rozrusznika można lekko nawilżyć olejem silnikowym, ale to bardziej dla swojego zadowolenia, niż z takiej potrzeby... jeśli masz rozrusznik nasmarowany np. towotem lub gorzej grafitowym to są dodatkowe opory tarcia i obciążenie dla akumulatora (na mrozie to katastrofa). A świece żarowe tak jak koledzy piszą, to podstawa, ale pisałeś że są sprawne, w audioli były dwa rodzaje, szybkiego i długiego grzania, nie wiem jak w oplu, jeśli miałbyś zamontowane długiego i przekaźnik sterujący krótkiego grzania, mogą się nie zdążyć rozgrzać.
  • Poziom 20  
    Witam.Moje zdanie jest takie
    1-czy od1-listopada kolega czesto wykonuje duze trasy pare kilometrow za jednym uruchomieniem silnika
    2-czy sa to trasy np 1km istop
    3-ile amp ma akumulator i jaki prad rozruchowy
    4- powinienes miec akumulator okolo 74 ah
    i to moga byc twoje klopoty .Disel bo takim jezdze jak dobrze kreci i wszystko sprawne musi palic moj ma 2,5 l
  • Poziom 2  
    Witam! Osobiście też miałem nielada problemy z moim wcześniejszym opelkiem w dieslu ale dałem rade!
    Z własnych doświadczeń wiem że przed zimą w dieslu należy:
    1.Sprawdzić stan świec zarowych może się zdazyć że są już przepalone i nie dają odpowiednio wysokiej temperatury żarzenia.
    2.Polecam wymienic filtr paliwa ponieważ w naszym kraju często kupujemy wodę z domieszką Oleju napędowego i w filterku sama parafina jest nio co w rezultacie przepływ blokuje.
    3.Dolac jakiegos ustrojstwa do czyszczenia wtrysków w bak raz że wtryski i pompę przeczyści to jeszcze zapobiega zamarzaniu ON w układzie zasilania.
    4. Nio i jesli fabrycznie akumulatorek w autku nie ma zadnego ocieplenia to
    polecam wydać to 20 zł i problem z akumulatorem znika Bez ocieplenia nawet nowiutki przy mrozach długo nie pociągnie.

    To już chyba koniec mojej litanii ciesze się jeśli pomogłem
    pozdrawiam
  • Poziom 11  
    nasuwa sie pytanie koledzy pisza ze mozna dolac do zbiornika paliwa jakas substancje a jak ona sie dokladnie nazywa??

    Dodano po 3 [minuty]:

    co do pytan :to mianowicie samochodem pokonuje male trasy praktycznie jezdze po miescie i nieraz wyiberam sie do bialego itd mam w aucie obecnie aku 50 ah filtr oleju wymienilem .chyba wezme kupie tesh ocieplenie do aku
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Cytat:
    mam w aucie obecnie aku 50 ah

    trochę mały
  • Poziom 11  
    niom wiem ze maly przydal by sie conajmniej 75 ah wtedy mysle ze bylby o wiele lepszy rozruch auta
  • Poziom 11  
    mam taki problem w benzyniaku u mnie to była wina tulejek w rozruszniku wymiana dużo lepsze obroty i pali odrazu zima czy lato. pozdrawiam