Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi a4 1.9 TDi 1997 problem

Radagast20 13 Lis 2006 06:53 24066 44
  • Pomocny post
    #31
    henjek
    Poziom 12  
    Gdy sterownik silnika otrzymuje niewłaściwą wartość ciśnienia doładowania w stosunku do aktualnych obrotów silnika to wyłącza turbinę (przechodzi w stan awaryjny). Masz to napisane na kwicie z diagnostyki!
    Pozdrawiam.
  • #32
    Radagast20
    Poziom 19  
    kolejna wizyta u mechanika sprawdzil przeplywomierz i prubowal sprawdzac samochod bez wydechu ale watpie zeby bez wydechu na miasto wyjechal wiec nie wiem czy mozna to tez wykluczyc czujnika cisnienia nie sprawdzal wiec wymienie go na nowy i jak nie pomoze to oddam mu na dwa dni i niech sie dowie co z nim nie tak
  • Pomocny post
    #33
    henjek
    Poziom 12  
    Nie wiem jak wyglądało to sprawdzanie przepływomierza - można to zrobić jedynie urządzeniem diagnostycznym, tak samo czujnik ciśnienia doładowania. Są to to najważniejsze czjniki mające wpływ na dynamikę silnika. Wkręć czujnik ciśnienia i sprawdż czy nie jest zaolejony. On ma bardzo malutki kanalik (otwór) co przy przeciekach oleju łatwo się zapycha fałszuje rzeczywisty pomiar wartości ciśnienia. Starczy tych wykładów - zrób wreszcie to co napisałem a problem zniknie.
    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przepraszam za błędy ale klawiatura mi szwankuje - ma być WYKRĘĆ CZUJNIK CIŚNIENIA
  • #34
    serg77
    Poziom 15  
    a sprawdz jeszcze czy nie ma czasami nieszczelnosci na "akumulatorze podcisnienia", to taka plasyikowa kula (czarna lub zielona) do ktorej tez dochodza przewody podcisnieniowe,mialem przypadek ze byla ona peknieta, w zasadzie to pekniecie bylo niewidoczne ale wystarczylo zeby nie bylo utrzymywane podcisnienie i objawy podobne - sterownik wchodzil w tryb awaryjny i mulil silnik. Co do przeplywomierza to watpie aby on byl winien Twojej usterki, jesli kierownice dzialaja prawidlowo to skoncentrowalbym sie raczej na zaworze N75, lub innych czujnikach (zaworach), jak masz interfejs to zrob test tych czujnikow i zaworow,niepamietam jak to dokladnie sie robilo,wieczorkiem podepne sie u siebie i napisze Ci
  • #35
    Radagast20
    Poziom 19  
    kupilem kabel obd 2 czekam jeszcze na laptopa jutro powinno wszystko przyjsc i bede sie staral w koncu sprawdzic czujnik cisnienia najwyzej wymienie na nowy w warsztacie koles podmienil przeplywomierz na nowy i nie przynioslo to rezultatu zaczal szukac sprawdzil przewody wezyki i wypial wydech od turbiny zeby wykluczyc katalizator ale watpie zeby w taki sposob dalo cos rade bo nie wyjechal napewno samochodem na miasto gadalem z gosciem polakiem ktory tam pracuje i mowil ze facet robi dobze ale lubi dlubac a koszt jego pracy to 40funtow plus wat wiec lepiej mi jest wymienic czujnik i zawor n75 niz zostawiac samochod w warsztacie za kazdym razem kod bledu wychodzil
  • Pomocny post
    #36
    serg77
    Poziom 15  
    jeszcze jedno mi sie przypomnialo,zrob taki test: obserwuj ten silownik co steruje kierownicami i niech ktos odpali fure i zobacz czy unosi sie,dodawaj gazu i caly czas obserwuj czy pracuje, a jaki masz typ silnika? w AFN podobna charakterystyke ma zawor EGR (wyglada tak samo jak N75 tylko ze ma czarna glowke), nawet ma taka sama wtyczke, mozesz je zamienic na testy, troche pojezdzic i zobaczyc czy cos sie poprawi,zakladajac ze EGR masz w tej chwili sprawny i jak je zamienisz i bedzie chodzic dobrze to masz problem z glowy :)

    Dodano po 7 [minuty]:

    jesli masz inny silnik a EGR i N75 podobnie wygladaja tak samo (tylko inny kolor glowki) i maja ta sama wtyczke to tez swobodnie mozesz na testy je zamienic,jesli sie nie myle to w silniku 1Z wygladaly inaczej
  • #37
    Radagast20
    Poziom 19  
    jesli masz na mysli ta srebrna gruszke polaczona ze sprezarka to juz sie temu przygladalem w miare dodawania gazu od 1000 do 2200 silownik sie rusza (skacze) gdy wciskam i puszczam gaz

    Dodano po 1 [minuty]:

    silnik afn
  • Pomocny post
    #38
    serg77
    Poziom 15  
    tak tak,chodzilo mi o to, czyli sterowanie jest, pytanie czy dobre?, zamien zatem te zawory (N75 - z biala glowka i EGR - z czarna glowka), i zrob test, zakladajac ze EGR jest dobry, a N75 jest uszkodzony to powinno sie polepszyc
  • #39
    Radagast20
    Poziom 19  
    a gdzie moge mniej wiecej znalesc egr ?? jest on gdzies obok n75 ????

    Dodano po 1 [godziny] 1 [minuty]:

    zabralem sie do wyjecia czujnika cisnienia a ze mialem problemy wypialem cala rure i co sie okazalo ze polaczenie elastyczne miedzy platikowa rurą a metalowa czescia jest peknieta wedlug mnie jest to przyczyna problemu zwiazanego z turbo oraz zababranego silnika olejem jade kupic nowa zamontuje i zobacze czy to jest problem mam pytanie czy to normalne ze jest tam w tej rurze olej ??
  • #40
    Radagast20
    Poziom 19  
    ok autko smiga dzieki wszystkim za pomoc i sory za stracony czas pozdro radagast20
  • Pomocny post
    #41
    serg77
    Poziom 15  
    mowilem od razu sprawdz wszystkie przewody ;),najwazniejsze ze chodzi :)
  • #42
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    I pewno pęknięte od dołu jak dodajesz gazu to się rozszczelnia pod ciśnieniem ten wąż :) .
  • #43
    Radagast20
    Poziom 19  
    dokladnie tak bylo kupilem nowa gume 20 funtow w serwisie audi i wszystko ok groznie wygladajaca awaria z tak prostej przyczyny.
  • #44
    dj05
    Poziom 1  
    witam.w moim audi80tdi komputer wyrzuca blad-poczatek tloczenia,regulacja,nieprawidlowy.Okolo 6miesiecy temu pompa byla regulowana(serwis bosch). Auto w czasie jazdy traci gwaltownie moc.Nie jest to zpowodowane filtrem,ani przewodami paliwowymi(wymieniłem kilka razy i jest to samo).Znajomy polecił mi wymienic przestawiacz wtrysku.Prosze o pomoc.Pozdrawiam
  • #45
    Kristof2103
    Poziom 1  
    Witam radagast20 chciabym sie dowiedziec gdzie znajduje sie ta rura co wymieniles bo dzisiaj odczulem taki sam problem.