Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Szukam schematu układu kick down mercedes W124 300D '87

czmiel 06 Nov 2006 00:32 6421 1
Relpol
  • #1
    czmiel
    Level 16  
    nagle przestał działać mi kick down (czyli najprawdopodobniej elektryka) jeśli ktoś ma jakieś materiały, to będę bardzo wdzięczny, z góry dziękuję

    pozdo
  • Relpol
  • #2
    czmiel
    Level 16  
    Jakiś czas temu zabrałem się za to wreszcie, może to co napisze przyda się komuś.

    Po pierwsze okazało się, że linka kick down (połączona z linką gazu, schodząca w stronę skrzyni, po lewej str. silnika, patrząc od przodu) jest luźna, po jej odpowiednim naciągnięciu auto zaczęło lepiej redukować, jednak tylko przy niższych prędkościach, czyli kick down elektryczny nadal nie działał.

    Zabrałem się więc za naprawę kickdownu elektrycznego.

    Pod maską po stronie akumulatora jest moduł D-Kickdown, z 4 pinami:
    - 15 - plus po stacyjce,
    - 31 - masa,
    - 87k - zasilanie przycisku kickdown pod pedałem,
    - ... zapomniałem numeru, ale 4 pin to najprawdopodobniej sygnał albo z czujnika wału, albo z alternatora (w module jest filtrowany przez kondensator, więc raczej z alternatora)

    Czwarty pin odpowiada (najprawdopodobniej) za dostarczenie sygnału, na podstawie ktorego moduł ustala aktualną prędkość obrotową silnika i puszcza, bądź nie napięcie na przycisk kickdown. W module oprócz elektroniki znajduje się przekaźnik, normalnie zamknięty (przez niego realizowane jest zasilanie przycisku kd) po przekręceniu kluczyka, a wiec podaniu napięcia na 15 przekaźnik się otwiera, po odpaleniu silnika zamyka i wtedy powinno pojawić się napięcie na jednym z pinów przycisku pod pedałem (u mnie niezależnie od położenia dźwigni zmiany biegów).

    Z wejscia 87k na module poprowadzony jest przewód czarny z białym paskiem do skrzynki z bezpiecznikami, w skrzynce tej na dole łączy się przez wtyczkę (lewa wtyczka, przyczepiona do dna skrzynki, patrząc od przodu auta) z takim samym przewodem, ale w czarnej koszulce. U mnie to był właśnie problem - ta wtyczka kompletnie zaśniedziała. Przewód wędruje sobie do przycisku, a od przycisku do elektronagnesu w skrzyni (po prawej stronie na dole, patrząc od strony dyfra). Warto sprawdzić, czy sam elektromagnes działa, przykładając napięcie do jednego z 2 pinow przycisku powinno być go słychać.

    Po wyrzuceniu tej wtyczki w skrzynce i polutowaniu na stałe, wreszcie układ zaczął działać jak należy to znaczy auto redukuje przy wyższych prędkościach, ale tylko wtedy kiedy to ma sens (czyli zostało jeszcze trochę rezerwy obrotów, żeby przeciągnąć na niższym biegu).


    Pozdrawiam