Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta 1.8 D ciężko zapala

gurban 06 Lis 2006 13:30 6580 6
  • #1 06 Lis 2006 13:30
    gurban
    Poziom 13  

    Witam, problem jak w tytule.Akumulator jest nowy i dobrze kręci,a mimo to za 3-4 podgrzaniem zapala,ale dziwnie telepie silnikiem,świece żarowe sprawdziłem są dobre,może macie inne rady,obawiam się że przy większych mrozach nie zapale.Jak zapali to potem nie ma problemów.

    0 6
  • Pomocny post
    #2 06 Lis 2006 14:16
    HALDA
    Poziom 2  

    Witam
    Troche mało informacji, ale rozumiem, że fiesta jest starszej daty, klasyczny diesel.
    Przyczyna ciężkiego palenia tych silników jest zazwyczaj jedna - zły kąt wtrysku. Silniki te sa na to bardzo czułe.
    Jeżeli chodzi o regulacje to są dwa warianty, zależne od pompy.
    W tych silnikach były montowane dwie pompy wtryskowe: promieniowa LUCAS/ROTODIESEL lub osiowa BOSCH. Generalnie bosch pali lepiej. Ustawienie kąta w boschu wymaga czujnika zegarowego, i większość mechaników związanych z dieslem sobie poradzi. Z LUCASEM jest gorzej. Jest to tzw pompa promieniowa i potrzebne są specjalne przyrządy do ustawienia początku wtrysku. Generalnie najlepiej oddać auto do zakładu autoryzowanego przez LUCAS lub mechanika który naprawdę ma pojęcie o tych pompach.
    Objawy złego kąta są właśnie takie: wszystkie inne elementy wydają się sprawne a mimo to auto zapala po długim kręceniu rozrusznikiem.
    Uwaga z praktyki jest taka, że generalnie te silniki zimy nie lubią, ale przy dobrym kącie i akumulatorze, do -20 stopni nie ma problemu z rozruchem.
    Jeżeli masz trochę wprawy w mechanice, możesz sam spróbować przestawić kąt wtrysku. Na kole zębatym paska pompy powinny być fasolki. Spróbuj trochę opóźnić kąt kręcąc kołem na poluzowanych śrubach.
    Należy jednak pamiętać, że jeżeli nie ma się podstawowego doswiadczenia, majsterkowanie przy rozrządzie może zakończyć się tragicznie dla motorka.
    Niepokoi mnie natomiast ta nierówna praca po rozruchu. Należałoby wykonać pomiar kompresji, koniecznie na zimnym silniku. Źle traktowane, silniki te czasami potrzebują remontu już przy 200 tyś. km.
    Pozdrawiam

    1
  • #3 07 Lis 2006 19:14
    gurban
    Poziom 13  

    Dzieki ,fiesta z 1997r 1.8 d,żle napisałem o tej dziwnej pracy,silnikiem telepie tylko jak zapalam,tak jakby chodzil na 2-3 gary,a jak zapali to chodzi idealnie,pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #4 07 Lis 2006 19:25
    asterix17td
    Poziom 17  

    Witam
    Czy świece zarowe sprawdzałeś sam?
    Jeżeli tak to czy pojedynczo każdą mierzyłeś - po odłączeniu od wspólnej szyny?
    Pozdr

    0
  • #5 09 Lis 2006 14:59
    HALDA
    Poziom 2  

    No i właśnie to jest pytanie.
    Telepie, dla mnie to znaczy delikatnie nieróną pracę

    Natomiast jeżeli po odpaleniu wydaje Ci sie, że nie palią wszystkie cylindry, a objaw przechodzi po około 10-15 sec. to są to świece (silnikiem wtedy mocno nienaturalnie rzuca, dopóki nie zalącza się inne cylindry).
    Tak jak wspomniano, trzeba je sprawdzć pojedynczo. Można omomierzem, ale najlepiej wykręcić i podłączyć każdą do akumulatora. Poza tym, dobry mechanik jest po wyglądzie świecy zauweażyć także inne usterki silnika (analogicznie jak po wyglądzie świecy w benzynie, tyle że w mniejszym zakresie)

    To co napisałem powyżej jest aktualne, jeżeli poprawnie sprawdziłeś świece i ich zasilanie.

    Pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #6 09 Lis 2006 15:34
    elek555
    Poziom 37  

    Jeśli nie masz doświadczenia w wykręcaniu świec żarowych to zrób to w serwisie. Przy wykręcaniu bardzo ważne jest wyczucie czy świeca się wykręca czy ukręca.:) Nie wymieniaj pojedyńczych świec tylko komplet.

    0
  • #7 19 Lis 2006 11:16
    gurban
    Poziom 13  

    Witam,dzieki wszystkim,okazało się że świece,wymieniłem i wszystko jest ok,pozdrawiam

    0