Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Samsung 80GB i unmountable_boot_volume ?

dabu 06 Nov 2006 21:08 1740 16
  • #1
    dabu
    Level 32  
    mam problem z tym już 2 raz mi wyskoczyło to i nawet nie było dostepu do dysku C wieć format c i wszystko.
    parametr występuje z błędem 0x0000032 więc to uszkodzony jest system plików. czy jest mozłiwe ze dysk powoli sie wysypuje gdyż zdarza sie zę podczas włącznia kompa przy wykrywaniu dysków się zawiesi i slychać stukanie z niego.
    Dysk to samsung 80gb
    Moderated By TONI_2003:

    Zmieniłem i poprawiłem temat postu!

    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    TAURUS_TT
    Level 13  
    Radzę zacząć od podłączenia PORZĄDNEGO zasilacza.
    Wysiadający zasilacz potrafi mocno "napaskudzić" (nawet zepsucie płyty głównej czy HDD).

    Po podmianie zasilacza przetestuj dysk czy nie ma bad sectorów
    np. programem HDD Tune -> http://www.hdtune.com/

    I napisz co sie dzieje dalej.
  • #3
    artur00
    Level 25  
    TAURUS_TT wrote:
    Radzę zacząć od podłączenia PORZĄDNEGO zasilacza.

    A jak Kolega "wykrył" że autor postu ma "nie porządny" zasilacz ?
    Ja akurat piłem właśnie kawę ekspresową więc z fusów nie powróżę.

    Najpewniejszym rozwiązaniem będzie, podpięcie dysku pod 100% sprawny komputer. Wtedy będzie wszystko jasne, można też sytuację odwrócić i podpiąć pod Kolegi komputer 100% sprawny dysk. Drogą eliminacji dojdziemy czy to dysk czy reszta systemu. Jeżeli Kolega nie ma możliwości zrobienia ww testów, pozostaje wymiana taśmy sygnałowej dysku, pomiar miernikiem napięć wyjściowych zasilacza, i test dysku. To tak na początek.
    Pozdrawiam
    artur
  • #4
    dabu
    Level 32  
    Zasilacz mam dobry na 100%
    1- niedawno kupiony Tagan 380W
    2-napięcia mam zmierzone miernikiem i są ok!

    HD Tune nic nie wykazał tak samo hutil zer błędów, nic , sam już nie wiem. Możliwe jest że dysk mi się wysypuje a programy nic nie pokazują ?
  • #5
    artur00
    Level 25  
    Zapomniałem dodać do mojego poprzedniego postu: a jak test pamięci (memtest) i wymiana taśmy sygnałowej na 100% sprawną ?
  • #6
    zorg666
    Level 21  
    raczej sa potrzebne logi ze SMART-a, tam widać co się z dyskiem dzieje.
  • #7
    dabu
    Level 32  
    To tak z pamięcią wszystko OK nie ma będów , natomiast taśma jest podmieniona i to już wcześniej jak 1 raz mi się wysypał. A zauważyłem że gdy dysk tak stuk podczas uruchamianiai i komp się wiesza wtedy to nawet reset nie pomoże. Wystarczy że stukno w obudowe i po resecie dysk chodzi normalnie.
    Więc nadal nie wiem czy go oddawać na gwarancje, a śpieszy mi się tak gdyż został mi niecały miesiąc z tej gwarancji. Więć lepiej oddać za wczasu zanim się wysypie na dobre jak mi się gwarancja skończy.
  • #8
    bernanio
    Level 14  
    Ja osobiscie mam niezly uraz do dyskow samsunga, pracowalem w sklepie komputerowym. Szef ogromnie promowal dyski samsunga,ze sa super i wogole, nie ma z nimi zadnych problemow, pozniej jak sie okazalo istnieje program partnerski samsunga, za towar dostaje sie punkty, ktore mozna pozniej wymieniac na nagrody :] no i sprawa sie rozjasnila.
    Wracajac do jakosci dyskow tej firmy to sprawa bardzo nie ciekawa, wyskakiwaly niebieskie ekrany, zawieszaly sie kompy, nie dalo sie zainstalowac systemu, albo dalo sie zainstalowac tylko winde, przy FreeBSD i Linuksie czasami nawet nie widac bylo partycji. Byl taki okres ze wysylalismy nawet 3-5 dyskow do serwisu, jeszcze ciekawsza sprawa ze seerwis automatycznie rozpatrywal gwarancje, co nie mialo miejsca w przypadku dyskow innych firm, w sumie to wysylalismy tylko dyski samsunga :]
    Moja rada. Dopiesc dysk zapalarka elektryczna po najwiekszych scalakach i oddaj dysk do serwisu, tylko zeby nie chodzil :]
    No i jeszcze jedna sprawa, jak bedziesz kupywal dysk to omijaj ta firme szerokim lukiem
    Wybierz sprawdzone rozwiazania: Seagate, Maxtor, Hitachi, Wester Digital. Osobiscie polecam Makstora, za jego szybkosc i niezawdnosc jak i za serie dyskow serwerowych Atlas

    Pozdrawiam
  • #9
    End
    Level 29  
    Oddaj na gwarancję, bo Twój dysk widac zwyczajnie się sypie.

    A formata robiłeś niepotrzebnie, bo wystarczy wsadzić płytę XP do CD-ROM i użyć opcji R i tam wpisać komende chkdsk /r lub instalator samoczynnie zacznie konserwację dysku twardego i po wszystkim... system nadal działa i nie trzeba formatować nic.
    Oczywiście może trafić się ten przypadek, że jednak tylko format, ale miałem już kilka razy ten sam niebieski ekran stopu i instalator to naprawił.
  • #10
    zorg666
    Level 21  
    a jaka będzie wada podana przy oddawaniu do serwisu, dysk się zawiesza przy instalacji.
    a możesz podać te logi ze SMART-a.
  • #11
    dabu
    Level 32  
    jak wróce do domu to podam logi ze smarta, lecz z tego co pamiętam to są bardzo dobre (chyba)
    A pow łażeniu płyty z windowsem niedało rady naprawić tego gdyż wogóle wyświetlało mi ze jest błąd i niemożna dostać się do dysku . A dysk ma też tą wade ze czasami sie zawiesi podczas startu kompa i stuka cały czas. trzeba wyłączyć komputer i stuknąć w obudowe zeby zaczął normalnie pracować.
    Oto smart, nie ma w nim nic niepokojacego
    Samsung 80GB i unmountable_boot_volume ?
  • #12
    Saturas
    Level 11  
    SIEMACIE!

    ja miałem taki sam problem z Western Digital 160 GB
    siedział on w kieszeni
    PO PEWNYM CZASIE doszedłem do wniosku, że sprubuję wyjąć go z niej
    a więc wyjęłem, przykręciłem do obudowy i ani razu taki komunikat mi się już nie pokazał.
    Czyli winę za wszytko ponosiła kieszeń.


    Nara! pozdro!

    S@TURAS
  • #13
    dabu
    Level 32  
    No tak to też czytalem gdzieś ze ktoś miał problem przez kieszeń lecz to nie rozwiązuje mojego problemu gdyz ja jej nie mam, a problem z dyskiem chyba jest ;/
  • #14
    oko2505
    Level 2  
    Witam ! Polecam sprawdzić kabelki ide i zasilacz . Jesli to nie pomoże jedynie format niskiego poziomu troszke to trwa ale dysk prawie jak noofka jest !
    Jeśli dalej będa pojawiac się problemy polecam zastanowić się nad wymianą płyty.
    pozdrawiam
  • #15
    zorg666
    Level 21  
    no SMART taki czysty to nie jest.
    offline Correctable, reallocated event count po 1 zdarzeniu, czyli dysk był bity.
    zobacz co ci powie " Perform an in-depth online analysis of this hard disk" po podłączeniu do WWW.
  • #16
    dabu
    Level 32  
    Nie wiem co masz na myśli mówiąc "dysk był bity" Z dyskiem obchodze się ostrożnie bo wiem czym to moze grozić , o to zrzut z tego co mi pokazał
    "Perform an in-depth online analysis of this hard disk"
    Samsung 80GB i unmountable_boot_volume ?
    :arrow: TONI_2003 :D Kliknij aby powiększyć :!:
  • #17
    dabu
    Level 32  
    Czy powie mi ktoś według tego co pokazało mi na tym obrazku czy dysk jest do naprawy ?