Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chiptuning TDI- jak wycisnąć z 110'tki 160 KM za 300 zł

xmarek 18 Sie 2009 23:39 240001 216
  • #151
    tocka
    Poziom 23  
    Ale po co kolego podnosić moc aż tak mocno ( przecież, nie w tym rzecz tu jest potrzebny moment).

    No chyba że chcesz z robić z tego auta ścigacza - czyli 8000 obr/min i 160KM a to akurat jest bez sensu.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #152
    KONRAD GAJDA
    Poziom 10  
    Z tymi pompowtryskami i interkulerem to chciałem się tylko dowiedzieć, bo gość który będzie mi robił chipa to właśnie mi jeszcze zaproponował takom przeróbkę.
    Za informacje bardzo dziękuje.
    Pozdrawiam.
  • #153
    Dulan
    Poziom 26  
    Ja mam pytanko.
    Czy ktoś robił ten moduł?.
    Chiptuning TDI- jak wycisnąć z 110'tki 160 KM za 300 zł

    Jeżeli tak, to gdzie jest ESP 1?.
    Gdzie wpinamy np. w Sharan 1.9 TDI (wyprodukowany przed 2000 rokiem o mocy 90hp) ESP 2 i ESP 3?. Rozumiem, że pod pompę, ale gdzie dokładnie i czy łączenie jest równoległe czy w szeregu?.
    Może któryś z kolegów dysponuje opisem wpięcia box`a w ten pojazd?
    Dziękuję.
  • #154
    KONRAD GAJDA
    Poziom 10  
    witam wszystkich.
    Powracając jeszcze do tego chipowania to mam pytanie z czystej ciekawości bo jedni piszą że dla każdego silnika oczywiści TDI musi być napisany osobny program, inni zaś piszą że to są gotowce,czyli przykładowo zgranie mapę od 130KM i wgranie ją do 101KM i chodzi. Jaka jest prawda.
  • #155
    Dulan
    Poziom 26  
    Myślę, że tu się nie dowiesz, bo nie specjalnie mają tu pojęcie o tym.
    Ci co mają jakąś większą wiedzę, to nawet tu nie zaglądają.
    Co do mnie, to korzystałem jeszcze w E-30 z gotowców i działały znakomicie.
  • #156
    tocka
    Poziom 23  
    Dulan napisał:
    Myślę, że tu się nie dowiesz, bo nie specjalnie mają tu pojęcie o tym.
    Ci co mają jakąś większą wiedzę, to nawet tu nie zaglądają.
    Co do mnie, to korzystałem jeszcze w E-30 z gotowców i działały znakomicie.


    Po co się powtarzać już raz został poruszony ten temat i znakomicie został wyjaśniony, należy troszeczkę poszukać na tym forum.
    Ale widzę że mięśnie nie idą w parze z mózgiem.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #157
    daw2
    Poziom 18  
    Ja też nie rozumie jednej rzeczy np. 10 samochodów jedzie do firmy na chip z takim samym silnikiem (np. TDI 1Z) i każdy chce miec ok. 115 KM to każdemu piszą inny program? Skoro silniki maja te same podzespoły, prawdopodobnie podobne przebiegi? I czy właściciel 11 samochodu nie może sobie skopiowac mapy od nich? Pod warunkiem że była diagnostyka silnika i wszystko gra...Wg mnie te firmy to troszke przesadzają z krojeniem kasy dlatego ze maja hamownie i przedstawiają wykresy klientom.
  • #158
    KONRAD GAJDA
    Poziom 10  
    Witam wszystkich.
    Masz racie kolego że ten temat był już wałkowany. Tylko nie widzę tu żadnego związku przeczytaj powoli i dokładnie,mnie tu chodzi o to kto tu kłamie ci co niby piszą te programy dla każdego silnika osobno, czy ci co piszą że wgranie mocniejszej mapy nie robi żadnej różnicy.
    I ogromna prośba docinki tego typu pozostaw sobie !
  • #159
    tocka
    Poziom 23  
    KONRAD GAJDA napisał:
    Witam wszystkich.
    Masz racie kolego że ten temat był już wałkowany. Tylko nie widzę tu żadnego związku przeczytaj powoli i dokładnie,mnie tu chodzi o to kto tu kłamie ci co niby piszą te programy dla każdego silnika osobno, czy ci co piszą że wgranie mocniejszej mapy nie robi żadnej różnicy.
    I ogromna prośba docinki tego typu pozostaw sobie !


    Nic do ciebie kolego nie ma w poprzednim poście słowa skierowałem do kolegi DYLAN.
  • #160
    KONRAD GAJDA
    Poziom 10  
    Witam wszystkich.
    To przepraszam.
    Mam jeszcze jedno pytanie ostatnio przeczytałem że każdy komputer z grupy VW,Seat, Skoda,itd. mają ten sam soft tylko różnią się jakimiś dodatkowymi czujnikami i najważniejsze tak zwanym ECU (mogę się mylić).
    To czy jeśli ja przylutuje to ECU do innego kompa to będzie działał (oczywiście mocniejszy).
  • #161
    Dulan
    Poziom 26  
    ECU, to skrót od Engine control unit :) czyli właśnie ta skrzyneczka zwana "komputerem", a w sumie jest to bardzo wolny i toporny sterownik.
  • #162
    tocka
    Poziom 23  
    KONRAD GAJDA napisał:
    Witam wszystkich.
    To przepraszam.
    Mam jeszcze jedno pytanie ostatnio przeczytałem że każdy komputer z grupy VW,Seat, Skoda,itd. mają ten sam soft tylko różnią się jakimiś dodatkowymi czujnikami i najważniejsze tak zwanym ECU (mogę się mylić).
    To czy jeśli ja przylutuje to ECU do innego kompa to będzie działał (oczywiście mocniejszy).


    Jeśli się różnią czujnikami to nie mogą mieć takich samych wsadów bo każdy z nich inaczej może liczyć impulsy/sygnały tak więc jest bzdurą, że mają taki sam wsad a co do sterownika to wsad określa jak ma pracować ECU, przynajmniej jest tak w 50 % sterownikach.
    Inaczej pracuje sterownik pod automat a inaczej pod manual a niby są takie same tylko chipem się różnią, nawet numery mają takie same a jednak nie pracują tak samo.
  • #163
    KONRAD GAJDA
    Poziom 10  
    Witam.
    Koledzy ja jestem laikiem w tej dziedzinie co prawda przybliżyliście mi trochę ten temat za co wam dziękuje i proszę jeszcze o trochę cierpliwości.
    Załatwiłem sobie kompa od 130KM na próbę do 101KM założyliśmy go i o dziwo bryka jeździ tylko świeci mi cały czas czek od silnika, zapieliśmy vaga 4,9 i pokazało nam błąd (18000)czyli (czujnik barometryczny BARO lub podciśnienie MAP-sygnał nieprawidłowy) i nie można tego skasować proszę o jakąś podpowiedz.
  • #164
    tqmeh
    Poziom 19  
    Witam,

    sprawdź w etce czy do tych sterowników idą te same czujniki, co do mocy to nie kwestja ECU tylko programu w nim, wiec podniesienie mocy polega na wymianie wsadu jak piszesz wyżej, oczywiście można zrobić ctr+c +v ale będzie to działać co najwyżej średnio, silniki te różnią się peryferjami wiec zakresy sygnałów sterujących też są inne

    pozdr
  • #165
    estebio
    Poziom 1  
    Tak tanio to przeważnie dlatego że wszyscy kradną programy prawdziwych chiptunerów i albo wgrywają kopie albo próbują się nauczyć i sami coś skrobią.

    Nie wierzę w niemieckie firmy za 200 złotych bo Niemca na steuer by stać nie było nawet jakby 100% zysku dostał.

    Ciekawe kiedy wreszcie ktoś zrobi zabezpieczenie takie żeby chipa nie dało się przeczytać przez obd. Wtedy przynajmniej w nowych sterownikach zabawa w kopiowanie cudzej roboty się skończy.
    Sam szukam takiego zabezpieczenia bo nie chcę żeby to co robię od razu mieli inni.
  • #166
    Dulan
    Poziom 26  
    Estebio, Pan Bóg kazał się dzielić, a Ty jesteś chytry jak te dwa cygany.
    Jakie zabezpieczenie?. Zawsze można go wymienić.
    Jakbyś dobrze szukał, to znalazłbyś sporo wsadów, które są udostępniane przez samych twórców zmodyfikowanych wsadów.
    Nie wszyscy są złodziejami jak myślisz. Dla niektórych to fajna zabawa, często chęć zrobienia czegoś dobrego bezinteresownie itp.
  • #167
    pivvo
    Poziom 22  
    estebio napisał:
    Tak tanio to przeważnie dlatego że wszyscy kradną programy prawdziwych chiptunerów i albo wgrywają kopie albo próbują się nauczyć i sami coś skrobią.

    Dlaczego nie zgłosisz tego do BSA wystarczy prześlesz program i dowód w postaci komentarzy w liniach kodu.
    A tak na marginesie to gdzie kupiłeś prawa do programu w sterowniku? w serwisie WV ?
    Bo zmiana map to jest włamanie do softu, który może ułomnie ale jednak jest zabezpieczany checksum, lock bit, czyli producent aut nie życzył sobie aby grzebać w jego sofcie.

    estebio napisał:
    Sam szukam takiego zabezpieczenia bo nie chcę żeby to co robię od razu mieli inni.

    Jaki problem zmienić adresy w kodzie dla pętli do lub while
  • #168
    popaw1
    Poziom 19  
    Estebio widzę, że jesteś w temacie. Możesz mi napisać ile kosztuje szkolenie przez wykwalifikowanego pracownika grupy VW odnośnie oprogramowania sterowników, oraz wszystkie pozwolenia między innym producenta oraz oryginalne oprogramowanie bym mógł w pełni legalnie i profesjonalnie zajmować się przeprogramowywaniem sterowników VW?
  • #169
    KONRAD GAJDA
    Poziom 10  
    Witam.
    Mam prośbę mógłby koś podać nazwę lub sam program którym się zgrywa i wgrywa mapy do ECU.
  • #171
    siwy2241
    Poziom 2  
    Tak czytam ten temat i moim skromnym zdaniem, a prowadzę warsztat sam. czy to benzyna czy diesel każdy silnik spalinowy działa na zasadzie doboru
    optymalnej mieszanki paliwowo-powietrznej w całym zakresie obrotów. Jeżeli tym powerboxem dowalimy paliwka bez powietrza to jest nie w porządku jest to
    sztuczne oszukanie komputera.Tak samo jak są w sprzedaży takie pierdolniki które oszukują temp. silnika na kompa auto dłużej chodzi na bogadszej
    mieszance tak jakby na ssaniu i piszą o przyroście mocy jeden wielki kit konsekwencje wiadomo jakie. Jeżeli chodzi o chipy gotowce, fabryka stworzyła
    bezpieczną mape po to by silnik pracował niezawodnie przez długie lata, są różne nogi różne jakości paliwa itd, jeżeli ktoś stworzył takiego gotowca
    podnosząc bezpiecznie wszystkie parametry pod konkretny silnik to jestem za. Powinno być tak jak mam chęć coś takiego kupić jade na hamownie serią
    biorę wydruk, kupuje od gościa kość z możliwością zwrotu lutuje potem hamownia porównuje wszystkie parametry przed i po jak się nie znam to się radze
    kogoś kto się zna jeśli są rażące błedy oddaje kość i zwrot kasy.
    Jeśli gość jest pewny tego co robi to da gwarancje. Ostatnia możliwość chip tuning u tunera, mam złe wspomnienia z tym związane.
    Miałem Golfa IV 1.8T 150km 210Nm po zrobieniu samemu wydechu wypluło 158km 250Nm więc dobry początek na dłubanie programu nie dość że naczekałem się
    pół dnia zapłaciłem kupe kasy wypluło 179km 336Nm niby fajna okolica, miałem dodatkowo zamontowany zegar doładowania seria miała 0.6 potem wskoczyło
    na 1.2 bara wydawało mi się troche za dużo, tych niutków też troche za dużo, mówiłem mu że po zjęciu klemy mam problem z wolnymi obrotami
    auto gasło lub falowało przez dzień potem wracało do normy, dowiedziałem się że to adaptacja przepustnicy gość o tym nie wiedział ja wtedy nie
    wiedziałem on się na tym zna, wykręcił go na hamowni do odcięcia tak niestety się to mierzy na luz i auto mu zgasło gość spokojnie czekał aż koła się
    zatrzymają, wiadomo co się dzieje z turbiną po takim pałowaniu Nacieszyłem sie dwa tygodnie po którymś ruszeniu poczułem spadek mocy i turbawka wróciła
    prawie do serii 0.7 bara gość powiedział mi że to moja wina lub mojego zużytego silnika lecz jak go hamował wtedy był ok aby wyrwać kase.Sprzedałem auto
    w takim stanie bo nadal jeżdziło a pacjent myślał że ma 180km tylko moja kasa poszła psu w dupe.Teraz zrobie anty reklame nie był to zwykły garaż tylko
    Warszawska firma Kreator Mocy robiąca auta na 1/4 mili np Audi S4 1000km OZZZ więc potrafi. Potem dowiedziałem się od gościa co tam pracował był u mnie
    w warsztacie że gość sam ładuje gotowce nawet nie lutuje tylko wysyłał pracownika do kogoś nie daleko by to w lutował więc to jest kurestwo biorąc trzy
    razy więcej niż bym sobie sam kupił i w lutował. Widziałem auto po tuningu z firmy VTG masakra zawór egr śrubą chamsko zaślepiony za tyle kasy zapłacił
    1600zł no bo to warszawka. Więc tzw gwarancja tunera nie istnieje bo zawsze coś wymyśli że to twoja wina. Ok nie wszyscy są tacy sami np znam dużo
    pochlebnych opini o Warszawskiej firmie Masters Tuning gość bierze 1500zł i nawet nie spuści złotówki ale podobno jest dobry. Dobra ok bo już się
    rozpisałem podsumowanie: wszystko zależy od podejścia wykonywanej przez siebie pracy czy to tuner czy ten co robi gotowce. Jak ma mi ktoś spier. auto
    za 1100zł to wole wydać 400zł i mieć do siebie pretensje jak coś padnie. Zresztą nie kupujemy kota w worku jest możność sprawdzenia parametrów.
  • #177
    seba019
    Poziom 12  
    Nooo spoko ten chip z allegro... Ja planuje kupić niebawem i mam nadzieje że nie trafie na taki wynalazek jaki jest pokazany na fotce. Pozdrawiam :)
  • #178
    Dulan
    Poziom 26  
    "czip" znakomity, nawet nie pofatygował się cymbał, żeby to polutować -pewnie nawet nie ma lutownicy.
  • #179
    seba019
    Poziom 12  
    Kolego "cezio24" ile za tego chipa dałeś? zwróciłeś go chociaż?
  • #180
    cezio24
    Poziom 2  
    dalem za niego 120 zł. zaciekawilo mnie dlaczego kazali go podpiąć do czujnika temperatury paliwa. wiec sobie go rozebralem i co zobaczylem?? oporniczek :-)
    zrobilem zdjecie i wyslalem klientowi.
    opisalem temet, zarzadalem zwrotu gotowki i ku mojemu zdziwieniu jeszcze tego samego dnia mialek pieniadze na koncie.
    kolo kazal sobie odeslac ten chip, chyba zeby mu nie zrobic reklamy. ma nadzieje ze jeszcze oszuka pare osób.