Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chiptuning TDI- jak wycisnąć z 110'tki 160 KM za 300 zł

xmarek 08 Lis 2006 11:02 238936 216
  • #1
    xmarek
    Poziom 16  
    Witam.
    Chciałbym się podzielić z wami moimi niewielkimi doświadczeniami w zakresie podnoszenia mocy samochodu z silnikiem TDI.
    W Polsce taka przyjemność kosztuje od 1400 do 2500 zł.
    W Niemczech taka przyjemność jest niewiele tańsza (dziwi mnie to, że w kraju gdzie koszty są kilka razy większe cena usługi jest porównywalna).
    Więc postanowiłem zrobić to sam. (nie dysponuje żadnym profesjonalnym warsztatem). czy to możliwe i jakie mogą być efekty??
    Na początku pomyślałem o boxie, więc przegrzebałem cały Internet za poszukiwaniem jakiegoś schematu i udało mi się znaleźć schemat takiego boxa( jest niestety po niemiecku)
    troszkę go przerobiłem i w efekcie jest odpalany z kabiny samochodu w razie potrzeby.
    Cena 15 zł wraz z obudową a efekt bardzo odczuwalny. (nie mierzone na hamowni)
    Nie byłem pewien jaki wpływ moze mieć taki box na moj silnik więc zacząłem myśleć za jakimś bardziej profesjonalnym rozwiązaniem.
    przeszukałem oferty niemieckich firm tuningowych i okazuje się, ze wiele z nich produkuje chipy tuningowe. koszt to od 45 - 70 euro. ja kupiłem za 55 euro.
    z dwa tygodnie potrwało to zanim mi go znajomy przysłał.
    Pozostało mi tylko wydobyć komp z auta i wylutować stare chipy i wlutować podstawki.
    nie mam sprzętu więc pomyślałem, ze zwróce się z tym do ludzi co robią to na codzień. przecież wylutowanie dwóch scalaków nie może kosztować dużo.
    obdzwoniłem trzy bardzo znane fimy tuningowe z tą właśnie prośbą i cena mnie zmizdrzyła. 200 zł!!!!!!!!
    teraz już wiem skąd się bierze 1800 zł za tuning.
    Poszedłem więc do serwisu rtv i zrobili mi to za 20 zł.
    zamontowałem i efekt naprawdę piorunujący. autko przestało dymić na czarno i przyspiesza rewelacyjnie. pojeździłem chwile i jak już ochłonąłem z emocji to przypomniałem sobie, ze mam jeszcze boxa w samochodzie. wcisnąłem guzik z czystej ciekawe ości i jak nitro. auto frunie.
    Parę miesięcy później pod namową kumpli zhamowałem go i chip daje 140 KM a po włączeniu boxa autko ma 158 KM.

    Sprzęgło nie ślizga, auto nie dymi na czarno!
    zrobiłem już w takiej konfiguracji 17 000 km i nic się nie dzieje . tylko ze boxa odpalam bardzo, ale to bardzo żadko.

    na konic dozuce taką opowiastke, ze mój brat kupił sobie 2 lata temu audi A4 130 KM w automacie i zrobił tuning w V-.....( nie podam nazwy firmy)
    zapłacił 1600 zł i był już 3 razy na reklamacji bo coś mu nie tak działo.
  • #2
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #3
    xmarek
    Poziom 16  
    norbert.s. napisał:
    Nie pozostaje ci nic innego,jak zacząć sprowadzać te kości,nawiązać współpracę z tym serwisem rtv{w hurcie bedą ci przelutowywać te kości po 15zł} i montować to po 500zł jak leci.Przy dobrej reklamie rozbijasz rynek w promieniu 300km.

    to żadna tajemnica. schemat boxa jest ogólno dostępny w internecie.
    A chipy jak się poszuka w necie to są dziesiątki firm co je produkują masowo. ( niestety żadna w polsce).
    Ale jest kilku ludzi na allegro co je sprowadzają i sprzedają po 300 - 500 zł.
    Chciałem tym postem zwrócić uwagę na to, ze w Polsce chiptuning jest za drogi i jest alternatywne rozwiązanie dla ludzi nie bojących się majsterkować.

    Firmy tuningowe nie używają "cudzych" propgramów tylko sami modyfikują seryjny indywidualnie dostrajając je dla kazdego samochodu.

    Ja osobiście uważam, ze dobrze zrobiony uniwersalny program tuningowy (przez niemicką firmę działającą o dziesiątek lat na rynku tuningowym) wcale nie bedzie odbiegał od indywidualnego dostrojenia w polskiej Hamonio- tuningowni. Gdyż takie indywidualne dostrojenie jest tylko indywidualne na daną chwile i w momencie gdy poszczególne elementy się zuzyją (zostaną wymienione na nowe) to już taki program nie beedzie super optymalny.
  • #4
    wojtekryba
    Poziom 32  
    xmarek napisał:
    Parę miesięcy później pod namową kumpli zhamowałem go i chip daje 140 KM a po włączeniu boxa autko ma 158 KM..


    wstaw w szereg z perwszym drugiego BOXA
    będziesz mial następne 18 KM :D

    ps jakoś nie wierze w ten szeregowy wzmacniacz mocy. :idea:
  • #5
    xmarek
    Poziom 16  
    wojtekryba napisał:

    wstaw w szereg z perwszym drugiego BOXA
    będziesz mial następne 18 KM :D

    ps jakoś nie wierze w ten szeregowy wzmacniacz mocy. :idea:


    jakbyś zerknął choć przez chwilke na schemacik boxa to byś zobaczył, ze wpina się go równolegle w instalacje a nie szeregowo.
    Po co wpinać drugi jak można zmienić parmetry rezystorów, ale nawet to nie jest konieczne bo przy tych parametrach gdy się zbyt mocno odkręci potencjometr to silnik się przeładowuje i wpada w tryb awaryjny. cała zabawa z dosrojenim boxa polega na nastawieniu potencjometra tak aby uzyskać to maksimum bez dymienia z rury lub wpadania silnika w tryb awaryjny.
    Jesli auto nie jest chipowane to zawsze to działa.
    Jeśli jest po chipieto zależy to pewnie od chipa bo np u mnie pozwala odkręcić się na prawie maksa a np w A3 kolegi (tuningowanej podobno w ABT) nie pozwala prawie w ogóle.

    sprawdzone chipy, które pozwalają na prace z boxami tego typu robi np : http://www.bs-chiptuning.com/
  • #6
    yam1530
    Poziom 11  
    Jezdze galantem 99r 2.0td przydało by sie wiecej mocy bez zbytniego wyteżenia silnika podobno w krakowie robia tego typu silnik do 120KM i jest to dla niego absolutnie bezpieczne Czy jest to prawda???
    Moze ktoś zna adres firmy z woj opolskiego badz dolnoslaskiego który robi takie cuda
  • #7
    waldi_82
    Poziom 10  
    witam jak mozesz wyslij jakies linki to tych niemieckich firm tuningowych z tymi chipami
  • #8
    ksionc
    Poziom 10  
    jakie masz oznaczenie silniczka? ASV? pytam z ciekawosci. chodzi o to ze jak podjedziesz do jakiegos tunera to zrobi ci program tak jak ty bedziesz chcial. po co np robic ostrego softa od samego dolu jak autko ma nastukane 190tys km i tym samym obciazac mocno sprzeglo? wlasnie na tym polega ta indywidualnosc. a boxy z reguly daja do 30% mocy wiecej. a ile masz momentu po boxie? nie mniej jednak post warty uwagi i ładnie podkręcone autko.
    pozdrawiam
  • #9
    colin_2b
    Poziom 13  
    Dziwna sprawa, bo programem mozna wycisnac takasama dawke paliwa jak boxem (albo minimalnie mniejsza) bez zadnego boxa czy czegos podobnego. Kwestia tylko zmiany odpowiednich ogranicznikow w programie. Ale jak program jest na tyle nieudolnie zrobiony (albo ktos pomyslal i nie przesadzil z ogranicznikami) to jedynie box ratuje sprawe.

    A co do softów z allegro itp to sa to zwykle albo domowej roboty programy albo podwedzone sprawdzone softy z innych firm. Jaka szansa trafic na co to niestety nie wiem, bo ja wole wydac pieniadze i miec swiety spokoj, niz pozniej siedziec i beczec zeby kupic i wlozyc silnik majacy serie.
    A co do firm, to w sumie z niektorymi jest tak jak z allegro, ale one w wiekszosci korzystaja z radosnej tworczosci pana z krakowa :D
  • #10
    hacper
    Poziom 12  
    Ja poprosze tylko o wykres z hamowni i bedzie wszystko jasne.
  • #11
    kamyczek
    Poziom 34  
    Różnica pomiędzy zmianą oprogramowania komputera a boxem jest taka że BOX okłamuje komputer zmieniając parametry z czujników efekt odczuwalny... A jak stanie sie z wypaloną dziurką w tłoku bo dawka była żle dobrana do parametrów turbiny i zamiast mieszanki obojetnej był nadmiar tlenu który sukcesywnie w wysokiej temperaturze reagował z powierzchnią tłoków utleniając je aż do zrobienia dziurki to zrobi się oczy wielkie bo sie zepsuło ... Wnioski niech wyciągnie każdy sam . Ja jestem zdania ze tanio nie oznacza wcale dobrze a czasem dzis mniej oznacza jutro znacznie większy wydatek...
  • #12
    andrzej34105
    Poziom 2  
    Witam,w jakim samochodzie kolega zamontował ten zestaw wzmacniający,
    który silnik 1.9 tdi. Konkretniej jaki kod silnika, i jak to wszystko wytrzymuje
    turbo i węże do IC.
    Pozdrawiam
    andrzej34105
  • #13
    plotek
    Poziom 10  
    Witam
    Posiadam audi a4 1.9tdi afn,przebieg 250000km od 30000km jeżdżę na chipie firmy bs-chiptuning, auto sprawuje się bardzo dobrze, nie byłem jeszcze na hamowni ale passat 130ps zostaje z tyłu.

    W sobotę byłem na hamowni 131,8PS i 298Nm
  • #14
    roxford
    Poziom 11  
    porównywanie boxa do dobrze zrobionego programu to profanacja!!!!!!!!!!!
  • #15
    surmacer
    Poziom 15  
    Cytat:
    przydało by sie wiecej mocy bez zbytniego wyteżenia silnika

    Takie rzeczy to tylko w Erze.....
    Wzrost mocy bez zmian konstrukcji mech = wzrost wytężenia
  • #16
    jack35
    Poziom 10  
    Chip faktycznie nie jest zadnym problemem i kazdy wsady sciagal z innych firm robiac teraz na tym duze pieniazki w firmach tuningowych gdzie maja hamownie. Nalezy pamietac ze to obniza trwalosc silnika ale tego nikt glosno nie powie. Mam jedno chipowane tdi a jedno nie potrzebuje chipowac bo ma 225ps a wiem ze te nowe silniki nie maja takiej wytrzymalosci mechanicznej jak stare. Odradzam kazdemu , kto chce autem jezdzic dlugo i bezawaryjnie. Sama sprzedaz takiego samochodu chipowanego to problem bo , kto sie zna zaraz widzi po VAG ze siedzi virus i wyobraza sobie te dziury w tlokach lub luzne czopy korbowodowe.
  • #17
    ciasteczko
    Poziom 11  
    jack35 napisał:
    Chip faktycznie nie jest zadnym problemem i kazdy wsady sciagal z innych firm robiac teraz na tym duze pieniazki w firmach tuningowych gdzie maja hamownie. Nalezy pamietac ze to obniza trwalosc silnika ale tego nikt glosno nie powie. Mam jedno chipowane tdi a jedno nie potrzebuje chipowac bo ma 225ps a wiem ze te nowe silniki nie maja takiej wytrzymalosci mechanicznej jak stare. Odradzam kazdemu , kto chce autem jezdzic dlugo i bezawaryjnie. Sama sprzedaz takiego samochodu chipowanego to problem bo , kto sie zna zaraz widzi po VAG ze siedzi virus i wyobraza sobie te dziury w tlokach lub luzne czopy korbowodowe.


    jeśli dbasz o motor i przestrzegasz zasad to chip nie skraca żywotności. w PL jeździ sporo aut po 400tys na chipie od młodości..ale cóż..skoro softy z allegro to rewelacja to spoko - ja nigdy nie wlożyłby, tego w kompa
  • #18
    profil120
    Poziom 13  
    ja posiadam golfa4 2003r seryjne 110KM od 230000km (dwiescie trzydzisci) mam 139KM i 360Nm.
    dokladnie tyle kilometrow katowalem ten silnik i jeszcze nic sie nie stalo.
    dodam ze jezdze na czerwonej(tylko)
  • #19
    andrzejluczuk
    Poziom 17  
    Kolego xmrek bo to wlasnie nasz kraj i pazerna mentalnosc naszych rodakow. Ja rowniez skusilem sie na gotowe chipy z niemieckiego ebaya i nie narzekam. Znam juz wlasciciela osobiscie bo bylem u niego kilkakrotnie na zakupach (okolice dortmundu) i wcale nie twierdze ze tanio znaczy zle. Nie jestem specem w tej branzy, ale zaplecze owej firmy robilo wrazenie. Kupowalem tam juz kilkdziesiat chipow do roznych marek aut i jak na razie brak problemow. Cena za gotowego chipa to srednio 40 euro. Wiesz czemu tak tanio? Bo gosc jest normalny i otwarty na klientow. A u nas?? Sam pewnie wiesz, ze u nas kazdy kto zaczyna robic na siebie na nastepny tydzien musi jezdzic okularem a klientow musi traktowac z gory- taki nawyk nie wiedziec skad. Maksymalizacja zyskow ktorej nauczyly polakow lata klepania biedy. Ile Ci zaspiewali za przelutowanie chipa? 200 zeta?? No powiedz czy to normalne?? Za 30 minut pracy??Polska i Polacy... Wiem, ze zaraz odezwa sie rzesze wlascicieli okularow ktorzy beda belkotac o zusach, srusach, czynszach i innych obciazeniach, ale co zrobic- niech nazekaja. Sam od juz prawie 13 lat place te zusy, podatki i inne bzdury a mimo tego szanuje swoich klientow i kieruje sie rozsadkiem w kasowaniu klientow. Moze dlatego mam dobra opinie i mase klientow, ale moze nie wszystkim na tym zalezy...??
  • #20
    matigdy
    Poziom 2  
    Bardzo zaciekawiło mnie podejście do tematu, szczególnie chodzi o Wasze poglądy... jestem tego samego zdania - zdzierają z nas kase :/

    Mało kto raczył odpowiedzieć także postanowiłem zapytać tutaj:

    Czy mogę skopiować zawartość pamięci EEPROM z jednego komputera (pamięć zawierająca soft po chip tuningu) i wgrać ją do EEPROMU innego komputera (pamięć bez chip tuningu).

    Dodam, że są to identyczne samochody(model, silnik, sterownik-komputer ECU, pamięć, rocznik).

    Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź.
  • #21
    szogun0
    Specjalista grupy V.A.G.
    Brak słów.
    Prawo polskie stanowi, że wykonujący usługę musi dać 1 rok gwarancji na nią.
    Na allegro nie daje nikt takiej gwarancji.
    Co wy myślicie, że gwarancję ma się za darmo.
    Ktoś musi mieć na tą gwarancję rezerwę. I dlatego cena jest taka a nie inna.
    Poza tym warsztaty płaca podatki, a sprzedawcy z allegro....
  • #22
    tplewa
    Poziom 38  
    Inna kwestja to proponuje tym wszystkim "specjalista" od kopiowania zawartosci - opracowac wlasne mapy wtrysku/zaplonu. Zobacza ile to pracy, paliwa na testy i calej reszty zabawy...

    Latwo jest powiedziec ze ktos sie nie chce dzielic itp. trudniej siasc i zrobic samemu (moze wtedy nabralo by sie szacunku do czyjejs pracy)... lepiej ukrasc czyjes opracowanie...
  • #23
    dziadek-nfc
    Poziom 11  
    czy wyscie zwariowali ?
    moze jeszcze sobie wstawcie rezystory +15 KM ?

    chip-tuning polega na tym ze zaklad sprawdza ile mozna wyciagnac z danego silnika ( kluczowe jest w jakim stanie jest silnik zanim zostanie poddany czipsom ) i wtedy mozna cos tam reznac.
    Wiekszosc profesjonalnych firm dostraja program do samochodu.

    Fajnie ze przejechales juz 17 kkm i nic nie padlo ... ale mimo wszystko profanacji AUDI ( sam jezdze Audi C4 ) takim druciarstwem mowi stanowcze NIE !

    PS : Ile dmucha Ci ten zmodyfikowany czips ?
  • #24
    piotrmarczak
    Poziom 13  
    kolego dziadek do firmy tuningowej jedzie sie poto by miec mocny samochod za kase zedu 1000 zl rad typu twoj samochod ma przejechane 400000 i przy najblizszym wyprzedzaniu korba wypadnie bokiem udzieli ci kazda stacja diagnostyczna za 50 zl
  • #25
    somsiad511
    Poziom 15  
    te czipy boxy itp sprawy to jest kicz a nie czip czip powinien zostac tworzony w aucie kturym zostaje zakladany i jeszcze jest wiele czynikow zalezoacych co mamy juz pod maska przez przejazdy albo na chamowni a nietka ze tu pasuje do bmw a ten tu cc dodam jeszcze ze znajomy ma golfa 4 tdi 130kone przerobiony zostal komputer w firmie oetinger auto bylo unich i dolozyli mu 15koni jeszcze niewidzilamem zeby 50koni z czipa doszlo 30koni to slyszalem gdzies na TK pisalo
  • #26
    piotrmarczak
    Poziom 13  
    jak juz pisal kolega wyzej zwiekszenie mocy bez przerubek mechanicznych zawsze wplywa na zywotnosc silnika i niema cziptuningu ktury niepomuglby koncowi silnika czy tez turbiny wystarczy popatrzec na parametry po programie czy boxie i odrazu widac co sie dzieje z silnikiem zreszta kazdy tuner informuje o tym klijeta jesli nie to poprostu naciagacz a nie tuner jesli by cziptunig byl taki dobry i prosty mysle ze vw niewyprodukowal by silnika 1,9 tdi iposwiecal lata badan i pieniedzy tulko najalby polskich tunerow kturzy przy dobrych czestych wymianach oleju stwozyli by silnik 16 td o mocy 130 km ale niestety tak niejest wystarczy przyjzec sie ruznicy silnikow 90 km110 km i 130 km odrazu idzie zauwazyc ze ta moc niebieze sie z boxa czy programu tylko z czesci mechanicznych silnika co bylo poprzedzone latami badan i nakladu pieniedzy a nie cziptuningu za 1000 zl czy boxa za 80 gr
  • #27
    RoteFarbe
    Poziom 2  
    TeŻ mam pytanie czy do komputera z 316[bmw] można wrzucić program z 318??Tak żeby zamiast 102 km miała 316-ka tych koników 115??Wyczytałem niedawno że oba modele mają te same komputery sterujące praca silnika.Z poważaniem....!
  • #28
    CzarekJ
    Poziom 12  
    Montuję na terenie W-wa i okolice chipy kupowane przez klientów na Allegro, m.in od Fasttuning GmBh (wcześniej bs-chiptuningcom) i mogę je śmiało polecić. Zamontowałem już prawie setkę tuningowych "kości" wiec chyba troszkę rozeznania mam. Do sprzedającego nie można mieć żadnych zastrzeżeń (prawie 500 pozytywnych komentarzy z dwóch kont). Jak do tej pory nikt z osób którym montowałem takie chipy nie przyjechał do mnie by je wymontować i włożyć oryginalne. Jest też możliwość zgrania oryginalnej "mapy", przesłania jej pocztą do firmy tuningowej, która po przerobieniu odsyła zmodyfikowany soft, a ja wgrywam go w drugą "kość". Całość trwa 2 godziny i kosztuje 200 PLN. Jak widzicie, do wyboru do koloru, ale zasada jest jedna, jeżeli silnik jest w stanie "przedagonalnym" to nawet tuning za 1500 PLN mu niewiele pomoże.
    Niestety iloczyn mocy silnika i jego żywotności jest raczej wielkościa stałą i zawsze będzie coś za coś, albo żywotność albo moc. Wybór należy do użytkownika.
  • #29
    kamyczek
    Poziom 34  
    Jak ktoś wie jak uda sie zrobić wszystko tyle że powinno sie sprawdzić pewne parametry pracy jednostki napędowej np skład mieszanki. Jak będzie za bogata to zrobi sie z katalizatora żarówka za uboga to zrobi sobie dziurki w tłoczkach. A ponieważ mało kto z normalnych kierowców chipuje sobie autko to kretyn który potrafi zajechać 110 w 2 lata po chipie zajedzie ją w 2 miesiące. I to nie wina chipa tylko braku świadomości że ktoś w fabryce dobrze wiedział jak obciążyć jednostkę napędową żeby działała sprawnie przez założony czas eksploatacji. A jadąc polskimi drogami mijamy wiele krzyżyków i wiele z nich jest autorstwa tych którzy myślą lub myśleli ze życie to need for speed tylko nie doczytali instrukcji że nie ma w nim klawisza next life...
  • #30
    and1111
    Poziom 2  
    Czytam ze ludzie tuninguja autka które maja 300000 km przebiegu.W takim samochodzie teoretycznie nie ma juz silnika.(panewki ,lozyska czesto są w takim stanie ze moc silnika nalezalo by raczej obnizyc a nie jeszcze podwyzszac).Tuninguje sie auto o przebiegu do 100 tys. lub przy duzych przebiegach raczej po remoncie silnika.Oczywiscie w nawet w zlomie mozna podniesc moc silnika, ale nalezy sie liczyc z tym ze w kazdej po silniku moze zostac tylko wspomnienie.