Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skaner SUBLIME, zasięg, nasłuch 2 stron jest możliwy?

jasieczek1 08 Nov 2006 15:32 2189 5
    jasieczek1
    Level 14  
    witam. mam skaner analogowy o nazwie SUBLIME, jest to chyba przestarzałe urządzenie i dosyć prymitywne. strojenie odbywa się za pomocą gałki, antena teleskopowa o długości max.ok 61 cm. radyjko działa i na paśmie PB odbiera odbiera dwustronnie (patrol-centrala) policję, oraz jednostronnie (centrala) choć choć z wielkim trudem taxi i bardzo rzadko pogotowie lub stację amatorską. jako że jestem laikiem w tej dziedzinie, proszę o podpowiedź , czy w takim urządzeniu jest możliwy nasłuch dwuch stron jak w przypadku policji, czy jest potrzebne bardziej zaawansowane urządzenie. czy skaner typu uniden UBC 60XLT-2 umożliwi odbiór dwustronny i na jaką odległość jest możliwy nasłuch przy wykorzystaniu orginalnej anteny. oczywiście ze nie chcę w żaden sposób ingerować w działanie tych służb- kieruje mną tylko ciekawość.
    proszę o odpowiedź. życzę miłego dnia.
    medicb
    Level 28  
    Jak na oryginalna antenę zasięg będzie raczej niewielki. Zakładając że będziesz znajdował się np na 1/2 piętrze powinieneś odbierać silne nadajniki z odległości ok 15km
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Odbierasz korespondencję jedenostronnie ze względu na to żesłużby typu straż miejska czy taxi pracują z tzw shiftem, inna jest częstotliwość nadawania a inna odbioru korespondencji.Co do zasięgu - wszystko zależy od mocy nadajnika, ukształtowania terenu, wysokości na jakiej się znajdujesz.
    SQ7FJA
    Level 14  
    Witam