Witam
Nie wiem czy ten post trafil w dobre miejsce jesli nie to prosze mederatora o jego przeniesienie.
Na poczatku wspomne ze jestem totalnym amatorem jesli chodzi o elektronike wiec
czytajac moje pytanie prosze wziasc to pod uwage.
A oto moj problem
Chce zamontowac radio w bagazniku (tak w bagazniku).
(wiele razy mi ukradziono radio samochodowe) .
Bede je obslugiwal z pilota.
Problem polega na tym ze czasami nie jezdze sam. Czesto jezdze z malym dzieckie z tylu wiec chcialbym miec mozliwosc wylacznia lub wyciszana tylnych glosnikow.
Pilot nie obsluguje takich funkcji.
I oto pytanie. Zakladajac ze chcialbym moc wylaczac tylne glosniki za pomoca przelacznika na desce rozdzielczej , czy musze prowadzic az 4 przewody?
Czy jest cos takiego (pewnie jest ale jak to sie zwie) co umozliwia sterowanie
za pomoca jednego sygnalu kilkoma sygnalami?
Wiem ze wyrazam sie nieprecyzyjnie ale chodzi o to ze chcialbym poprowadzic tylko
dwa przewody i teraz w zaleznosci czy te dwa przewody beda polaczone czy nie (jeden przelacznik na desce)
chcialbym zeby to urzadzenie laczylo lub rozlaczala DWA ODDZIELNE kanaly (chcialbym miec jednak stereo z tylu). ?
Rozumiem ze to cos to jakis rodzaj przekaznika, czy tak ?
1. Jak sie cos takiego nazywa?
2. Czy na tych dwoch przewodach musze miec doprowadzone oddzielne napiecie
czy wystarczy to napiecie z tych wejsc ktore maja byc zalaczane (2 tylnich glosnikow)
Z gory dziekuje o pomoc i prosze o odpowiedz bardzo konkretna.
Jesli to byloby mozliwe poprosze o nazwe typ i jak to sie podalcza.
(chyba nie musze przypominac ze w samochodzie jest 12V, glosniki mam jakies nieduze)
Dzieki i pozdrawiam
Nie wiem czy ten post trafil w dobre miejsce jesli nie to prosze mederatora o jego przeniesienie.
Na poczatku wspomne ze jestem totalnym amatorem jesli chodzi o elektronike wiec
czytajac moje pytanie prosze wziasc to pod uwage.
A oto moj problem
Chce zamontowac radio w bagazniku (tak w bagazniku).
(wiele razy mi ukradziono radio samochodowe) .