Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przekaźnik? Radio w bagażniku. Możliwość wyłączenia tylnych głośników.

logolo 08 Nov 2006 15:47 1925 6
    logolo
    Level 10  
    Witam

Nie wiem czy ten post trafil w dobre miejsce jesli nie to prosze mederatora o jego przeniesienie.

Na poczatku wspomne ze jestem totalnym amatorem jesli chodzi o elektronike wiec
    czytajac moje pytanie prosze wziasc to pod uwage.

A oto moj problem
    Chce zamontowac radio w bagazniku (tak w bagazniku).
    (wiele razy mi ukradziono radio samochodowe) .
    Bede je obslugiwal z pilota.

Problem polega na tym ze czasami nie jezdze sam. Czesto jezdze z malym dzieckie z tylu wiec chcialbym miec mozliwosc wylacznia lub wyciszana tylnych glosnikow.
    Pilot nie obsluguje takich funkcji.

I oto pytanie. Zakladajac ze chcialbym moc wylaczac tylne glosniki za pomoca przelacznika na desce rozdzielczej , czy musze prowadzic az 4 przewody?
    Czy jest cos takiego (pewnie jest ale jak to sie zwie) co umozliwia sterowanie
    za pomoca jednego sygnalu kilkoma sygnalami?
    Wiem ze wyrazam sie nieprecyzyjnie ale chodzi o to ze chcialbym poprowadzic tylko
    dwa przewody i teraz w zaleznosci czy te dwa przewody beda polaczone czy nie (jeden przelacznik na desce)
    chcialbym zeby to urzadzenie laczylo lub rozlaczala DWA ODDZIELNE kanaly (chcialbym miec jednak stereo z tylu). ?
    Rozumiem ze to cos to jakis rodzaj przekaznika, czy tak ?

1. Jak sie cos takiego nazywa?

2. Czy na tych dwoch przewodach musze miec doprowadzone oddzielne napiecie
    czy wystarczy to napiecie z tych wejsc ktore maja byc zalaczane (2 tylnich glosnikow)

Z gory dziekuje o pomoc i prosze o odpowiedz bardzo konkretna.
    Jesli to byloby mozliwe poprosze o nazwe typ i jak to sie podalcza.
    (chyba nie musze przypominac ze w samochodzie jest 12V, glosniki mam jakies nieduze)

Dzieki i pozdrawiam
    mrrudzin
    Level 39