Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LPG - czujnik temperatury przy parowniku

08 Lis 2006 18:10 20255 12
  • Poziom 22  
    mam instalke lpg 2gen. z kompem Autronic AL-700, prog przelaczenia na gaz jest zalzny od obrotow i temperatury.
    czujnik temperatury jest na blaszcze obok parownika(patrz foto) ale nie wydaje mi sie, zeby to bylo ok, bo bardzo dlugo sie nagrzewa - ustawiony jest teraz na 20st. i przy +8st. na zewnatrz trzeba zrobic z 5 km zeby sie przelaczyl na lpg...
    jak to powinno byc zrobione prawidlowo??
    LPG - czujnik temperatury przy parowniku
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 16  
    Mam podobnie zamocowany czujnik w takiej instalacji i nagrzewa się znacznie szybciej. Może masz zapowietrzony obieg i płyn chlodzący ma duże opory przepływu i dlatego słabo ogrzewa się reduktor. A może czujnik jest usytuowany w strumieniu zimnego powietrza które intensywnie chłodzi reduktor i czujnik. Może jakaś oslonka pomoże.
  • Poziom 12  
    Z mojej obserwacji do dość częsty przypadek Gazownicy nie biorą pod uwagę schładzania czujnika na blaszce. Najlepiej jeśli to możliwe korzytać się z termostatu samochodu. Przy takim rozwiązaniu są trzy możliwości 1. obiżyć temperature ale to zmienia czas załaczania instalacji inaczej w lecie a inaczej w zimie. 2. zmienić usytuowanie czujnika tak by miał dobry kontakt z elementami nagrzewającymi się najszybciej i nie był narazony na przewiewy itp, 3. najprostszy otoczyć termostat dodatkową izolacją termiczną by się nie ochładzał od otoczenia np wata szklana styropian, gąbka lub inny. Ważne by blaszka nie była zbyt cieńka, przylegała do części grzejnej szeroką powierzchniom i możliwie krótka. Powodzenia
  • Poziom 23  
    prosty sposob -wykrec jedna srube ta na srubowkret krzyzakowy i tam bezposrednio wkrec czujnik ,srube wybierz od strony wodnej na reduktorze i jak najblirzej krućca zasilajacego i bedzie git ---chyba ze monter skrocił gwint na czujniku wtedy trzeba wymienic czujniczek ,mam ich chyba ze 100
    ,,jesli nie rozumiesz gdzie to najlepszym miejscem bedzie sruba pod napisem ITALYoczywiscie na twoim reduktorze
  • Poziom 22  
    prezes11 napisał:
    najlepszym miejscem bedzie sruba pod napisem ITALYoczywiscie na twoim reduktorze


    u mnie akurat zasilanie jest od dolu a przy napisie ITALY jest wyjscie plynu wiec jak cos to raczej gdzies na dole dam ten czujnik...
    druga sprawa to taka, ze ten co mam ma mniejszy gwint i nie da sie wkrecic w miejsce fabrycznej srubki... gdzie mozna kupic jakis inny czujnik i czy bedzie tak samo wskazywal temperature czy trzeba go jakos kalibrowac??
    jest tez bardzo mozliwe, ze uklad moze byc zapowietrzony bo parownik jest mniej wiecej na wysokosci zbiorniczka plynu wyrownawczego a weze ida nad oslona silnika gdzies w okolice przepustnicy i sa nad zbiorniczkiem wiec moze byc w mnich powietrze...
    jak odpowietrzyc taki uklad??
  • Poziom 16  
    Jeżeli dobrze zrozumiałem to rzeczywiście przweód idący nad silnikiem jest idealnym miejscem dla powsania bąbla powietrza. Jeżeli nie można go odchylić tak by nie tworzył łuku nad silnikiem, to może jakiś zaworek odpowietrzający w najwyższym punkcie łuku. Jeżeli nie zamarza Ci reduktor to na początek postaralbym się osłonić czujnik i blaszkę np. kawałkiem styropianu. Pozatym popraw przewodzenie ciepła między blaszką a reduktorem. Oczyść powierzchnię styku reduktora, blaszki i czujnika. Nie zaszkodzi jakaś pasta poprawiająca przewodzenie ciepła.
  • Poziom 22  
    ponawiam pytanie - gdzie mozna kupic jakis inny (taki wkrecany) czujnik i czy bedzie tak samo wskazywal temperature czy trzeba go jakos kalibrowac??
  • Poziom 10  
    sliver1 napisał:
    ponawiam pytanie - gdzie mozna kupic jakis inny (taki wkrecany) czujnik i czy bedzie tak samo wskazywal temperature czy trzeba go jakos kalibrowac??


    zmień programowo temp. zalączania

  • Poziom 21  
    Np. czujnik temperatury od Bingo M lub S wkręcisz bezpośrednio w reduktor.
  • Poziom 22  
    andrzej-sk napisał:
    sliver1 napisał:
    ponawiam pytanie - gdzie mozna kupic jakis inny (taki wkrecany) czujnik i czy bedzie tak samo wskazywal temperature czy trzeba go jakos kalibrowac??


    zmień programowo temp. zalączania


    to zrobilem w pierwszej kolejnosci! obecnie mam ustawiony na 20st. C i musze rano przy ok. +5st. przejechac ok. 5 km zeby przelaczyl sie na LPG... dlatego szukam innego rozwiazania.
  • Poziom 22  
    podono mozna podlaczyc sie tez pod fabryczny czujnik temperatury, ten z ktorego info sa przesylane do zegara na desce rozdzielczej.
    jak to zrobic w vectrze b z silnikiem 1.6 16V??
    wystarczy podpiac kabelek od centralki LPG (Autronic AL700) pod czujnik w termostacie czy trzeba stosowac jakies rezystory zeby pomiar nie byl zaklamany??
  • Poziom 14  
    Witam! Mozesz ominąć ten czujnik,zwierając go z masą,wtedy tylko obrotami regulujesz moment przełączenia na LPG.Latem się nawet sprawdza.Albo po prostu umieść czujnik bezpośrednio na węzu zasilającym reduktor i owiń np taśmą izolacyjną.Proste i skuteczne!Powodzenia