Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

lanos 1.5 16v lpg - kłopoty z .... ?

08 Lis 2006 20:05 5029 11
  • Poziom 12  
    no właśnie: pozbyłem się starego poczciwego Kadetta E1.3 ze względu na rdzę i zakupiłem koreańczyka(stan raczej marny) a że słyszałem że lubią wypić to zdecydowałem się na instalację LPG, doświadczenie miałem tylko z instalacją I gen. (zrobiłem na gazie ok.100kkm-samodzielna regulacja) więc wcisnęli mi Staga2l! (teraz to wiem) no i się zaczęło: kichanie, prychanie, brak mocy, check engine non stop, więc zacząłem studiować tą "instalkę" - co odkryłem: TPS nie podłączony! emulacja sondy ustawiona na niewiadomo co! poprawiłem sam bo rozmowa z instalatorem to jakby wczasy w Tworkach, po własnoręcznych poprawkach jakby lepiej (wymieniłem jeszcze świece i przewody)=nie strzela, trochę więcej mocy, check nie zapalił się ani razu, ale pali jak smok! trasa jeszcze ujdzie-ok.9 l. ale w mieście wynik 15l to norma, regulowałem z 50 razy(metodą wodno-bąbelkową i na miernik z sondy) i żadnego rezultatu, zawsze ten sam wynik 15l/100km. więc wziąłem się w garść i postanowiłem jeździć jedno tankowanie jak mój ojciec (jemu taki sam pojazd spala w mieście 8,5l. benzyny) nie katowałem nic, obrotów pow. 3000 nie widział i co? g...o na stacji wyszło 15l/100km. ręce mi opadły ale się nie poddam, ostatnio robiłem porządki w piwnicy i znalazłem map sensor po Kadecie, postanowiłem go podmienić, to raczej nie jest odpowiedni model ale po usunięciu plastikowej wkładki się udało (nic sie nie spaliło)zainstalować, ale co się okazało: samochód na LPG dostał skrzydeł! masakra wchodzi na obroty, wciska w fotel od niskich obrotów, przy ruszaniu nie ma takiego "buuuu" ile pali to nie wiem bo jazdę z tym map sensorem uniemożliwia mi jedna rzecz-mianowicie na benzynie silnik wogle nie działa! nie można odpalić, przełączając z LPG na benzynę robi "buuuu" i gaśnie (jak wciskam gaz to szybciej) zgłupiałem i już nie wiem o co chodzi, resetowałem kompa ale po resecie nie mogę odpalić na benie, może ktoś pomoże bo zbankrutuje przez to auto
  • Poziom 13  
    Ja podobnych problemów z gazem nie miałem, ale może poprostu pompa paliwa padła, a podobno komputer tego nie zauważy.
  • Poziom 27  
    emilg1 napisał:
    Ja podobnych problemów z gazem nie miałem, ale może po prostu pompa paliwa padła, a podobno komputer tego nie zauważy.


    Bzdury piszesz, co ma pompa paliwa do spalania na gazie
  • Poziom 11  
    Masz uszkodzonego MAP`a. Przy pracy na gazie nie bierze on udziału. Potrzebny jest do pracy na benzynie.
  • Poziom 31  
    berni06 napisał:
    Masz uszkodzonego MAP`a. Przy pracy na gazie nie bierze on udziału. Potrzebny jest do pracy na benzynie.


    następne bzdury a skąd ECU bedzie wiedziało o chwilowym obciążeniu silnika żeby skorygować kąt wyprzedzenia zapłonu ???
  • Poziom 15  
    leinadzs napisał:
    emilg1 napisał:
    Ja podobnych problemów z gazem nie miałem, ale może po prostu pompa paliwa padła, a podobno komputer tego nie zauważy.


    Bzdury piszesz, co ma pompa paliwa do spalania na gazie


    z tego co kolega pisze to nie może auta na paliwie odpalić!
    proponuje sprawdzić przekaźnik pompy i czy jest napięcie na pompie. Co do spalania na gazie możliwe ze jest żle dobrany mikser albo źle umieszczony w dolocie.
    Pozdro j
  • Poziom 25  
    1.Jaki parownik masz założony?
    2.Jaki mikser? (średnica zwężki/dolotu).
    3. Czy w ślepym pędzie za oszczędnością nie poszedłeś w kierunku bezmyślnego zubażania mieszanki?, instalacja potrafi zachowywać się złośliwie, im bardziej ją "przykręcasz" tym więcej pali:D
    Sprawa podstawowa: w całym zakresie obrotów i obciążeń sonda musi "skakać" bogata/uboga.
  • Poziom 12  
    fajnie że ktoś po takim czasie zareagował, dzięki, postaram się w skrócie przedstawi może jaśniej mój problem:
    1. PB - OK
    2. Gaz - trasa 8.5 l/100km, miasto 15 l/100km
    3. regulacja staga na miernik - OK w całym zakresie obrotów faluje, wydaje się że problem tkwi podczas przyspieszania z obciążeniem - na co wskazuje dziwne zachowanie po podstawieniu innego MAPa - wtedy na gazie dostaje kopa-ale na PB nie chce chodzic!!!!
    4. Jacek_paw - nie o to chodzi!
    5. berni06 - "Masz uszkodzonego MAP`a. Przy pracy na gazie nie bierze on udziału. Potrzebny jest do pracy na benzynie" - nieprawda!
    6. autoel - parownik to jakiś BRC 100kW, model mogę podac potem, mixer faktycznie ma jakąś chorą zwężkę, regulowałem już chyba na milion sposobów wszystko kończy się tymi samymi wynikami spalania bez różnicy kto jeździ - czy żona czy ja
  • Poziom 16  
    Ta cała instalacja to wielka kombinacja wszystkich firm
  • Poziom 25  
    Cytat:
    Ta cała instalacja to wielka kombinacja wszystkich firm


    To nie ma większego znaczenia, jeszcze nie widziałem instalacji w której WSZYSTKO było by tej samej firmy. Po mojemu największe znaczenie ma odpowiednie dobranie układu mikser-dolot, zazwyczaj jest problem z liniową pracą takiego ukł., z mojego doświadczenia mogę podpowiedzieć mikser strumieniowy, zazwyczaj było lepiej, BRC to całkiem dobry parownik.
  • Poziom 16  
    zależy ktury
  • Poziom 12  
    odświeżam temat - znalazŁem przyczynę takiego spalania. EGR, zaślepiŁem dziada i spalanie w mieście zmalaŁo o ok.2l !!!
    temat zamykam , dzięki