Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lanos alternator. Nie ma ładowania, kontrolka ładowania nie pali się.

08 Lis 2006 21:59 8912 7
  • Poziom 15  
    Nie ma ladowania, kontrolka ladowania nie pali wogule, czasem w czasie jazdy kontrolka czasem mrugnie na ulamek sekundy. Altek wyjety ale jeszcze nie rozebrany bo nie mam torxow, dopiero jutro zakupie i rozbiore:( .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Moze poprostu szukam pomocy? Jak sadzisz?
    Napisalem objawy pracy kontrolki, wiec moze ktos odrazu bedzie w stanie stwierdzic czy to szczoty, dioda, czy moze regulator? Moze ktos robil taki altek z identycznymi obiawami?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    szczotki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Kontrolka po zwarciu do masy dziala przawidlowo, napiecie wzbudzania dochodzi od alternatora,B+ rowniez wzorowo polaczony z akumulatorem, przebieg alternatora to w 100% 180 tys km, bo jestem jedynym wlascicielem samochodu od nowosci.
  • spec od auto-elektro
    To jest naturalne zużycie więc napewno do wymiany szczotki ,łożyska, być może pierścienie ślizgowe/komutator/ a resztę stwierdzisz po rozebraniu.P
  • Poziom 15  
    Sprawa po rozebraniu wyglada tak, jeden pierscien slizgowy na wirniku ok i sczotka, drugi mocno zorany, prawie do konca, ta szczotka rowniez krotka, ale powinna kontaktowac, choc nie jestem pewien. Diody OK na 100%. Wyglada na to ze kontrolka nie swiecila z powodu braku styku szczotki ze slizgaczem, chyba ze regulator byl walniety w co watpie a czego nie jestem w stanie sprawdzic.

    W zwiazku z tym ze lozyska byly mocno szumiace koszt ze 30 zl, szczotkotrzymacz kosztowal ponad 60zl, konieczna byla wymiana pierscieni slizgowych pewnie ze 40-50 zl i raczej nie do zrobienia w domowym zaciszu, watpliwosc ze na koniec wyskoczy jeszce regulator za okolo 100zl, postanowilem zakupic nowiutki alternator ktory siedzi w samochodzie.


    Sadze ze stary ruszylby po wymianie pierscieni i szczotkotrzymacza, bo po rozbiorce wszystko na to wskazuje. Ale niestety brak czasu, watpliwosci co do regulatora, i samochod potrzebny na wczoraj zmusil mnie to takiego rozwiazania problemu.