Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik 24V 20A. Czy wymaga podłączenia akumulatora, żeby zaskoczył?

zybex 09 Lis 2006 11:25 3690 14
  • #1 09 Lis 2006 11:25
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    Mam pytanie, czy taki prostownik wymaga podłączenia akumulatora, aby w ogóle "zaskoczył"?
    W tej chwili, jak go wączę to nie ma żadnego napięcia na wyściu, a na wyświetlaczu świeci cyfra "0" i miga ta czerwona dioda na dole.

    0 14
  • #2 09 Lis 2006 11:40
    karel21
    Poziom 27  

    Możliwe że tak jest.Niewiadomo co w nim jest w środku,może mieć układ załańczania prostownika po podłończeniu akumulatora.Czyli napięcie akumulatora steruje jakimś przekażnikiem załańczającym prostownik.

    0
  • #3 09 Lis 2006 12:04
    zbyszek.camrogroup
    Poziom 17  

    Miałem podobny prostownik do ładowania akumulatora wózka inwalidzkiego. Napięcie na zaciskach się nie pojawi dopóki nie podłączysz do niego akumulatora. Wtedy idzie coś w rodzaju sprzężenia zwrotnego do prostownika i powoduje wystartowanie prostownika. Jest to zabezpieczenie przed zwieraniem końcówek prostownika. W niektórych modelach tego typu prostownikach akumulator musi mieć też pewne napięcie żeby wogóle prostownik wystartował.

    0
  • #4 09 Lis 2006 12:08
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    Że to możliwe to ja też przypuszczam, ale pytanie moje głównie skierowałem do tych, którzy mogą przetłumaczyć ten opis z płyty czołowej.
    Przekaźnika w środku nie ma, ale to nie oznacza, że załączanie nie ma nastąpić później. Sa dwa duże tyrystory, które użyto jako diody sterowne z płytki elektroniki. Jest jakiś procesor Siemensa i obok pamięć EPROM.

    Jak zaimitować taki akumulator, aby się przekonać że prostownik działa?

    0
  • #5 09 Lis 2006 19:03
    eP
    Poziom 27  

    Podepnij jakis zasilacz na 12V przez diodę, ewentualnie obciaz to wszystko jeszcze zarowka na 12V.

    0
  • #6 09 Lis 2006 19:20
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    Mam do dyspozycji akumulator 12V, ale nie wiem czy można go podłączyć, aby zaskoczył? W końcu dostałem go do naprawy z jakiegoś powodu.

    0
  • #7 09 Lis 2006 20:10
    eP
    Poziom 27  

    Faktycznie nie na 12V tylko na 24V -przepraszam za zamieszanie

    0
  • #8 09 Lis 2006 20:23
    karel21
    Poziom 27  

    Koledzy to jest prostownik na 24V a ni na 12V.Więc jak ma zaskoczyć przy 12V.Za małe napięcie dla jego rozruszania,przy akumulatorze 12V.

    0
  • #9 09 Lis 2006 20:56
    ANDYW6
    Poziom 24  

    Połącz szeregowo dwa akumulatory 12V lub coś podobnego aby uzyskać 24V.

    0
  • #10 09 Lis 2006 21:02
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Nie akumulator 12V, tylko 24. To wygląda na nowoczesny prostownik z diagnostyką baterii. Miałem podobne przy wózkach widłowych. I potrzebna jest do niego odpowiednia procedura podłączeniowa. Są tam jeszcze jakieś przyciski funkcyjne?

    0
  • #11 09 Lis 2006 21:23
    DarekBytom
    Poziom 17  

    Aby uruchomić ten prostownik musisz do niego podłączyć akumulator 24V.
    Bodajże minimalne napięcie baterii nie może być mniejsze od 20V poniżej tego napięcia prostownik się nie włączy . Diody LED na prostowniku oznaczają następująco :
    1 zielona - ładowanie rozpoczęte , bateria rozładowana ~20%
    2 - zielona ładowanie ,cykl końcowy ładowania >80%
    3 - żółta zakończenie ładowania, ładowanie wyrównujące ,następuje jak dobrze pamiętam po 24 godzinach od zakończonego pełnym cyklem ładowania normalnego ( 2 zielona dioda). Funkcja która pozwala na zachowanie akumulatora w stanie 100% naładowania przy dłuższym nie używaniu baterii.
    4 czerwona - awaria np. bateria za głęboko rozładowana , nieprawidłowa bateria ,zła biegunowość , bateria rozłączona podczas cyklu ładowania bez wcześniejszego wyłączenia ładowarki.
    Bardzo podobne prostowniki stosuje Jungheinrich do ładowania baterii w wózkach widłowych , także jak interesuje Cię więcej szczegółów to coś poszukam na ich temat. A zapomniałem napisać że prostownik ten jest w pełni automatyczny , i możesz nim ładować baterie kwasowe tradycyjne jak i bezobsługowe tzw. żelowe. Prostownik z tego co widzę to pochodzi z jakiejś myjki do podłóg tzw. maszyny myjącej .

    0
  • #12 09 Lis 2006 21:33
    karel21
    Poziom 27  

    W dowolnym tłumaczeniu.1,2-ostrzeżenie o pracy przy podanym zasilaniu.3/Informuje o włączeniu urządzenia.4/Informuje o podłączeniu jakiegoś urządzenia np.akumulatora.5/że bateria jest naładowana 6/informacja o awarii np.brak połączenia. 7/brak świecenia diód-uszkodzenie bezpiecznika.

    0
  • #13 09 Lis 2006 21:35
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    DarekBytom chyba trochę kolory pomieszałeś. Zdaje mi się, że tam gdzie piszesz o żółtych, powinny być zielone i na odwrót.
    Ten prostownik wygląda na inteligentny i prawdopodobnie przeprowadza po włączeniu test siebie i przyłączonej baterii. Przy zbyt niskim napięciu na zaciskach się nie włączy, to sam jeśli stwierdzi zbyt małą pojemność.

    Dodano po 1 [minuty]:

    DarekBytom chyba trochę kolory pomieszałeś. Zdaje mi się, że tam gdzie piszesz o żółtych, powinny być zielone i na odwrót.
    Ten prostownik wygląda na inteligentny i prawdopodobnie przeprowadza po włączeniu test siebie i przyłączonej baterii. Przy zbyt niskim napięciu na zaciskach się nie włączy, to sam jeśli stwierdzi zbyt małą pojemność.

    0
  • #14 09 Lis 2006 21:48
    DarekBytom
    Poziom 17  

    Zgadza się bo akurat pisząc tego posta miałem pod reka prostownik od wózka Jungheinrich stąd te kolory troszku inne , potem spojrzałem na fotke stąd tez moja poprawa .

    0
  • #15 09 Lis 2006 23:13
    zybex
    Pomocny dla użytkowników

    Nie ma żadnych przycisków, jedynie włącznik zasilania. Przewód sieciowy i przewody wyjściowe ktoś całkowicie obciął. Jak ten zrobię, to dostanę prawdopodobnie do naprawy 24V/70A. Tam podobno jest jeszcze więcej elektroniki.

    Jeszcze pokażę ten 20A w środku.

    0