Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Filtr stożkowy Ford Escort.

borek1209 09 Lis 2006 15:17 8102 23
  • #1
    borek1209
    Poziom 14  
    Mam Escorta 1.3 na wtrysku i chcem zamontowac filtr stozkowy.Jest tam taki okragly duzy filtr z wielka rura do przodu to chcem zlikwidowac i przerobic tylko niewiem co to za wąż wchodzi do filtra z korka oleju i od niego jeszcze sie rozlacza dalej i czy moge go zlikwidowac????? Niewiecie czy mozna kupic gdzies gotowe cały juz zabudowy zamiast tego oryginalnego wielkiego plastiku?????

    (?...?) – ozdobnik ?

    Rady:
    - dbaj o styl swojej wypowiedzi
    - nie popełniaj błędów
    - nie zaniżaj poziomu elektroda.pl
    Dziękujemy! [h]


    Poprawiłem ten tytuł [n]
  • #2
    hefid
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Post był raportowany.
    Przeniosłem z: CarAudio
  • #3
    borek1209
    Poziom 14  
    halo żyje ktos tam?????
  • #4
    snookie
    Poziom 11  
    A masz instalacje LPG :?: Jeśli tak to zapomnij o stożku
  • #5
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    A nie lepiej z tym pytaniem udać się na forum forda? Jest takie...
  • #7
    lukas313
    Poziom 13  
    snookie napisał:
    A masz instalacje LPG :?: Jeśli tak to zapomnij o stożku



    a dla czego ma zapomnieć o stożku przy gazie ?nie rozumiem ja ma i wszystko działa jak należy
  • #8
    borek1209
    Poziom 14  
    LPG niemam. a to wszystko chcem wykonac sam i dlatego sie pytam.ten waż wchodzi do kolektora dolowowego jeszcze i dalej sie rozdziela do (niewiem czy dobrze sie wyrazam) komputera wyprzedzenia kata zaplonu w Fordzie po lewej stronie.kasy niemam na caly dolot.
  • #9
    senso
    Poziom 20  
    Waz od korka oleju do filtra/dolotu to odpowietrzania w ukladzie zamknietym,czyli opary oleju,lub nadmiar oleju z nad klawiatury dostaja sie do dolotu i tam zostaje przepalony po dotarciu do celindrow z powietrzem.
  • #10
    borek1209
    Poziom 14  
    ale czy moge go odlaczyc od filtra i zlikwidowac lub cos innego zrobic? czy to czegos nie zepsuje bo on jeszcze dalej gdzies idzie i sie rozdziela na dwa??
  • #11
    senso
    Poziom 20  
    nie wolno go zaslepic bo Ci bedzie wyciskalo olej uszczelka spod klawiatury,musi miec ujscie badz do dolotu lub spusc go bokiem tak zeby kapalo na ziemie,lepiej niech idzie do dolotu.A gdzie idzie ta druga koncowka po rozgalezieniu?
    Moze do zbiornika wyrownawczego od chlodnicy? czesto tak jest ze waz odpowietrzajacy od klawiatury i zbiorniczka chldnicy wchodza do przepustnicy/doloty.
  • #12
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Odmy nie wolno zaślepiać. I musi ona doprowadzać gazy ze skrzyni korbowej do kolektora celem ich dopalenia w cylindrach.
    Pierwsze słyszę żeby odma była doprowadzona do zbiornika płynu. I żeby było jakieś odprowadzenie od zbiornika płynu chłodniczego, szczególnie w nowych autach, gdzie układy chłodzenia są ciśnieniowe.
  • #13
    senso
    Poziom 20  
    Opel calibra 8v polaczenie: odma-kolektor,zbiorniczek wyrownawczy-kolektor :) a jednak he he
  • #14
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Ale to chyba przelew idzie do kolektora? A i tak w sumie dziwne rozwiązanie; zalewać dolot płynem...
  • #15
    borek1209
    Poziom 14  
    ten dodatkowy jeszcze wchodzi do kolektora dolotowego i dalej kolejne rozgałęzienie do komputera wyprzedzenie kata zaplonu czy wtrysku(ale nie jestem pewien czy tak to sie nazywa) to lipa czyli nic nie moge z tym zrobic bo zamontowanie filtra na wlocie nic nieda bo ta rura jest zebrowana i to jest zawielkie.
  • #16
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Te rurka idzie do modułu sprawdzającego podciśnienie i na jego podstawie ustawiającego wyprzedzenie zapłonu (nie przypadkiem taki czarny moduł z wejściem na jedno złącze elektryczne i jedną rurkę?).
    A tak na marginesie, to jakbyś poczytał o zmianach, to efekt uzyskasz po zastosowaniu odpowiedniego filtra, przeróbce układu dolotowego i wylotowego. Bo co z tego, że silnik będzie mógł otrzymać więcej powietrza skoro nie bedzie mógł wypuścić więcej spalin?
  • #17
    borek1209
    Poziom 14  
    tak idzie tam rurka i jakas wtyczka.ja juz mam strumienice zamiast katalizatora i sportowy tlumik K&M,a teraz chcialem nad dolotem popracowac,tylko sie boje zlikwidowac te rurki lub tylko ta z filtra bo niewiem jakie beda tego zle efekty??Myslicie ze to normalne ze tym eskortem sie rozpedzam na maxa 130km/h a puzniej juz mam pedał wcisniety do dechy i nic,mam nowy silniczek krokowy swiece i cala ta przepustnice(tak to sie chyba nazywa).to co radzicie co zrobic z dolotem zeby to ladnie wygladalo i dalo jakis efekt,ja materiały mam tylko niewiem co z ta rurką???
  • #18
    senso
    Poziom 20  
    Błażej dokładnie tak jak mowisz,jesli zalałbys zbiornik chlodnicy do pelna a potem ostro pojezdzil to zalejesz silnik-:) ale tak jest.Od zbiorniczka do kolektora.
  • #19
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Borek
    Tej rurki od modułu nie możesz odłączyć, bo ona podaje do czujnika podciśnienie panujące w kolektorze dolotowym i na jego podstawie wyliczany jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Zresztą możesz się trochę "pobawić". Zdejmij tą rurkę z kolektora, odpal auto na niskich obrotach i sam zassij raz mocniej, raz słabiej tą rurkę. Powinieneś usłyszeć zmiany w pracy silnika.
    130km/h to troche mało jak na to auto ale nie wydaje mi się, żeby to była wina kolektora dolotowego. Radzę zrobić mu diagnostykę i regulacje. A skoro miałeś katalizator, to jest i sonda lambda. Może ona wariuje po zmianie katalizatora na strumienicę?
  • #20
    borek1209
    Poziom 14  
    OK ale wczesniej przed wymiana tego wszystkiego on nawet nie mielił a teraz jest ok,tylko moc mu sie kączyna tak ok 120 - 130 to juz max i to na dlugiej prostej, takiej regulacji mi nie zrobia w zwyklym warsztacie tylko na jakiejs stacji diagnostycznej??? juz mam dosc tego auta a niedawno kupilem i za naprawe 350zl a dzis mandacik za swiatla 100zl hehe to pomysle nad ta regulacja a przynajmniej sie dowiem ile to moze kosztowac.A sportowy wklad cos mi da?????

    Dodano po 3 [godziny] 30 [minuty]:

    Slyszalem ze mozna ta rurkr wsadzic do wlotu stożka jakis orworek zobic tej rurce i tam go wcisnac,tylko czy to niezmieni jakiegos ustawienia kąta w...????
  • #21
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Pomyśl zanim napiszesz! Jak zmienisz średnice przewodu dolotowego i opór filtra powietrza, to raczej zmienią się warunki podciśnienia panujące w kolektorze. Proste...
    A jak wywiercisz otworek w bocznej ściance dolotu, to będzie przez niego zasysane powietrze i będzie można tamtędy mierzyć podciśnienie. A jeszcze lepiej jakbyś zamontował tam zagiętą w kierunku silnika rurkę, tak by zasysane powietrze wysysało z niej powietrze.
  • #22
    borek1209
    Poziom 14  
    czyli najlepiej olac zakladanie stożka i tyle bo jak cos zrobie to i tak bedzie zle???czemu nie moge dawac punktow na poprzednim forum moglem a teraz nic sie mi tu nie wyswietla??
  • #23
    Erd 13
    Poziom 2  
    Witam jestem (świeżym :D ) właścicielem Forda Escorta 1.3 benzyna (61)km przynajmniej na papierze:cry: i chciałbym prosić was o pomoc.Mianowicie chce odzyskać trochę mocy do stanu pierwotnego lub nawet podnieść powyżej tego stanu. Wiem na pewno że trzeba udrożnić układ wylotowy powietrza (rozwierceniem)wlotów o kilka milimetrów to ponoć daje lepszy przepływ powietrza a co za tym idzie silnik się nie dusi to ponoć o parę % zwiększa moc silnika również wiem że jest możliwość zmiany układu dolotowego ale nie wiem jak to zrobić ponieważ mam okrągły filtr powietrza no i mój escort jest na gazniku jak zamontować filtr stożkowy czy to jest warte świeczki no i czy to jest kosztowne .

    Proszę o pomoc jeśli ktoś wie o co w tym chodzi bardzo proszę o poradę najlepiej z dołączonymi fotkami Z góry dziękuje


    :D:D:D:D:D:D:D:D