Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Golf 1.9 TDi - problem

09 Lis 2006 17:08 4466 10
  • Poziom 19  
    Witam
    mam problem z VW golf 1.9 Tdi (90 KM) 1995r.
    problem polega na tym że, w czasie jazdy po przekroczeniu około 4500 obr/min. samochód nagle traci moc i tak jakby się dusił. Zanik mocy nie jest aż taki żeby samochód zwalniał ale utrzymuje się na tych 4500 obr i dalej nie idzie.(podobno wchodzi w tryb awaryjny)
    Trochę się naczytałem na ten temat przeglądając posty. Naprawę zacząłem od sprawdzenia przepływomierza powietrza. Napięcia zasilające na pinach są ok. Po podłączeniu miernika między pin 2 a 4 widać wychylenie wskazówki od 0,5 do około 5 V w zależności od obrotów. Po wyjęciu złącza zasilającego zupełny brak mocy. To działa prawidłowo.
    Przepływomierz ok więc mówię sobie zaworek N75. Tutaj bliżej bo po wyjęciu okazało się że się zacina. Po włożeniu do auta było lepiej więc to była jedna z usterek(bo wtedy ciął obroty przy 4 tys.).Wyczyściłem go środkiem do usuwania korozji WURTH. Reszta złącz też zabezpieczona tym środkiem. Wszystkie wężyki dochodzące do zaworka szczelne. Wymienione wężyki przelewowe wtrysków.
    Dalej podejrzenie padło na turbinę i tutaj ten problem. Wraz ze wzrostem obrotów słychać że ładnie gwiżdże. Niestety moja wiedza na tym sie kończy. Proszę o podpowiedź czy może to być jej wina?????Jest to chyba turbina ze zmienną geometrią więc może łopatki są zapaskudzone przez osad.

    Dodano po 8 [minuty]:

    dodam że filtr paliwa jak i powietrza są wymienione więc należy wykluczyć to że dostaje zbyt małą dawkę paliwa lub powietrza. Od jakiegoś czasu tak się działo. Pod Vag go nie podłączałem i nie znam kodów usterek
  • Poziom 30  
    trudno powiedzieć.. Moga byc błedy w sterowniku i moze przez to pracowac w trybie awaryjnym. Moze byc cos z sama turbina. Nie pamietam czy tam turbina otwiera sie mechanicznie czy jest moze ptwierana podciśnieniem tak jak w nowszych modelach. Jesli podcisnieniem, sprawdz miech przy turbinie zazwyczaj brudzi sie od spalin i nie chodzi... rusz go kilka razy czymś mocnym góra-dół jak pójdzie lekko to to jest ok, jak poczujesz ze stoi musisz go spróbować pchnąć może ruszy.. Jesli nie ma tam miecha, a wydaje mi sie ze moze nie byc bo stary model to sugeruje uszkodzenie pompy wtryskowej..
  • Poziom 19  
    pompa według mnie raczej odpada. nigdy nie zauważyłem w jej pobliżu żadnej kropli ropy lub czegoś podobnego co mogłoby wydostawać się z jej wnętrza. Wtryski też są suche. Co dziwne nie kopci zanadto przy ostrym dodawaniu gazu.Przyczyna tkwi gdzieś w podciśnieniu. Pytanie gdzie??? To jest samochód mojego ojca więc znam go lepiej od niego.
  • Poziom 30  
    to ze ropa z pompy nie leci to o niczym nie świadczy, może być iglica wytarta itp i w efekcie pompa podaje za małe cisnienie. podcisnienie idzie do tego miecha poprzedzane servozaworkami ale w starym tdi chyba tego nie ma, to prosty silnik..
  • Poziom 19  
    Najlepiej by było gdybyś przewiózł się z testerem. Wtedy wszystko widać jak na dłoni. Nie wiem jak stwierdziłeś że przepływomierz jest w 100% sprawny. Najlepiej podstawić sprawny (nowy lub ze sprawnego auta) i w drogę. Jak maż pompkę podciśnieniową to możesz sprawdzić w garażu czy siłownik turbiny wychyla się w pełnym zakresie i bez przycięć.
  • Poziom 19  
    przepraszam że tak długo się nie odzywałem. już dawno temu naprawiłem tą usterkę z pomocą kolegów. temat uważam za zamkniety
  • Poziom 11  
    A możesz zdradzić co to za usterka była. pozdrawiam
  • Poziom 19  
    oczywiście. po tym wszystkim moje podejrzenia padły na turbosprężarkę. w końcu trafiła na stół. rozebrałem ją, przemyłem w benzynie nitro i złożyłem. do dziś chula jak należy :D wreszcie silnik kręci się do około 5,5 tys obrotów
  • Poziom 16  
    w tdi czesto rowniez padaja zaworki od sterowania turbina N75

    Dodano po 2 [minuty]:

    [quote="Tomasz008"wreszcie silnik kręci się do około 5,5 tys obrotów[/quote]

    Chyba troszke przesadziles
  • Poziom 13  
    1.9 tdi 90km w 95r nie mialy zmiennej geometrii tylko upuszczanie spalin
  • Poziom 19  
    bo nie było zmiennej geometrii. łopatki na stałe. i nie przesadziłem. teraz silnik chodzi jak burza. czasami lubię go tak przeciągnąć na 3 biegu do tych obrotów
    temat jak pisałem można zamknąć