Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez Caro 1.6 GLI Wentyaltor na chłodnicy + przekaźnik

lukgwo 09 Nov 2006 18:33 2506 5
  • #1
    lukgwo
    Level 10  
    Witam mam dwa małe problemy z moim samochodem (polonezem)
    pierwszy to problem związany z cykaniem przekaźnika w skrytce (w momencie cykania włącza mi się kontrolka stop na desce)

    drugi problem to nie wylączający się wentylator na chłodnicy - mialem problem bo ostatnio rano przychodzę a akumulator zimny ledwo żyje a pod maską ledwo kręci się wentylatorek przyczepiony do chłodnicy (normalnie wyłącza się po chwili od wyłączenia samochodu)

    co może być przyczyną w/w usterek i czy moge je naprawić we własnym zakresie

    dodam że usterki pojawiły się po zamontowaniu instalacji Gazowej - jeśli to w czymś pomoże

    Usterki nie wpływają na zapłon samochodu jeździ ok (pod warunkiem że się akumulator nie wyładuje) aktualnie odłączyłem wentylator jest zima więc nie ma źle
  • #3
    lukgwo
    Level 10  
    No ok w sumie jest to racja, ale co znowu pojade i coś zwalą innego, pozatym przez ok 3 miesiące było ok więc też trudno będzie im te winę udowodnić

    Czy ma ktoś jakieś pomysły a najlepiej czy miał tego typu usterki i je usunął??
  • #4
    Telex
    Level 28  
    lukgwo wrote:
    Witam mam dwa małe problemy z moim samochodem (polonezem)
    pierwszy to problem związany z cykaniem przekaźnika w skrytce (w momencie cykania włącza mi się kontrolka stop na desce)

    drugi problem to nie wylączający się wentylator na chłodnicy - mialem problem bo ostatnio rano przychodzę a akumulator zimny ledwo żyje a pod maską ledwo kręci się wentylatorek przyczepiony do chłodnicy (normalnie wyłącza się po chwili od wyłączenia samochodu)

    co może być przyczyną w/w usterek i czy moge je naprawić we własnym zakresie

    dodam że usterki pojawiły się po zamontowaniu instalacji Gazowej - jeśli to w czymś pomoże

    Usterki nie wpływają na zapłon samochodu jeździ ok (pod warunkiem że się akumulator nie wyładuje) aktualnie odłączyłem wentylator jest zima więc nie ma źle




    Normą jest przegrzewanie się silnika na gazie (wiem bo mam poldka z tym samym wtryskiem - Bosh). Co do cykania przekaźnika (podczas jazy) może to świadczyć o braku płynu chłodniczego w układzie chłodzenia (podczas jazdy osobiście najczęściej patrzę na wskazanie temperatury silnika a dopiero później na prędkościomierz i inne lampki). Co do ciągłej pracy wentylatora (jednego z dwóch) to może już się skleiły styki przekaźnika od ciągłego załączania dużych prądów z obciążeniem indukcyjnym. Natomiast ta lampa stopu - a chyba raczej hamulca - (legy dolny róg - bursztynowy kolor) to już chyba coś z instalacją bądź spadkami napięć w układzie elektrycznym albo samym sterowniku coś nie jest tak.
  • #5
    lukgwo
    Level 10  
    Dzięki za obszerną odpowiedź muszę sprawdzić jutro ten stan płynu bo faktycznie jest to w trakcie jazdy, a co do lampki to ta sama lampka czerwona duża na środku deski rozdzielczej u góry z napisem stop (to samo co jak się ręczny zaciągnie)-zaświeca się do taktu z przekaźnikiem

    Pozdrawiam jeszcze raz dzięki za odpowiedź
  • Helpful post
    #6
    Andrzej2311
    Level 11  
    Moim zdaniem nie musiały się skleić styki przekaźnika. Mógł ulec awarii jeden z termowłączników, które są wkręcone w chłodnicy. Sa one umieszczone na dwóch bokach od strony silnika, każdy z nich na innej wysokości i każdy włącza jeden z wentylatorów. Możesz zamienić je ze sobą, powinny być takie same (ale nie jestem pewien), gdyż drugi wentylator praktycznie nigdy się nie włącza.
    Pozdrawiam