Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 406 td nie pali na ciepło

techrys 10 Lis 2006 01:35 9149 27
  • #1 10 Lis 2006 01:35
    techrys
    Poziom 28  

    Było tak: znajomy kupił po baaaaaaardzo okazyjnej cenie peugeota 406 '98 1,9 TD z padniętą turbiną (rzeka ojeju). Pojechaliśmy po autko, zablokowaliśmy zasilanie i powrót oleju do turbiny, i przywieźliśmy autko.
    Jest tak: na zimnym silniku samochód pali niemal na dotyk, na ciepłym można rozładować aku a silnik nawet nie kichnie. Silnik gaśnie po osiągnięciu temp. około 90stC, po przestygnięciu znowu pali na dotyk. Wymieniony został filtr paliwa, uzupełniony olej. Wentylatory pracują, wtryski oczyszczone z nagaru, świeczki czyste i grzeją. Przy mocnym dodaniu gazu kopci na czarno w ilościach hurtowych (kilka dni temu kopcił jeszcze na biało ale to wypalał się olej z układu wydechowego :)). Odnosi się wrażenie, że silnik z dnia na dzień jest silniejszy, ale to może efekt nauki kompa.
    Co mu dolega że nie chce palić na ciepło - czy przyczyną jest uszkodzone turbo (trochę potrwa zanim skołuje "nowe"), a jesli nie to co?

    1 27
  • #2 11 Lis 2006 11:43
    zbyniuś
    Poziom 26  

    Może luzy na zaworach za małe?

    0
  • #3 11 Lis 2006 20:21
    ficek
    Poziom 11  

    A jaką ma kompresję na ciepym siliniku??
    Miałem kiedyś cytrynkę 1,9D. Jak był zimny palił na dotyk jak się zagrzał nie było opcji żeby go zapalić - trzeba było czekać aż ostygnie. Winą były zjechane tuleje. Jak się zagrzał tracił kompresję.
    A ten wasz skoro ma tak uszkodzoną turbinę to mógł porządnie dostać w rurę (i jeszcze tak baaaaaaaaardzo okazyjna cena).
    Ja bym od tego zaczął. Zmierzyć ciśnienie na zimno a potem na gorąco i będzie widać. Wcześniej oczywiście sprawdzić luzy na zaworach tak jak pisał kolega wyżej - powinno być na zimnym silniku 0,15 i 0,30.

    Pozdr.

    0
  • #4 11 Lis 2006 22:50
    techrys
    Poziom 28  

    Cena tu nie gra roli - angole raczej poważnych usterek nie naprawiają - na taki samochód (sprawny oczywiście) pracuje się średnio miesiąc :) Ciśnienie raczej trudno będzie nam sprawdzić podobnie jak luzy - trzeba będzie podjechać na warsztat.
    Na pompie u góry jest czujnik - potencjometr - czujnik położenia przepustnicy. Po jego odłączeniu nie dzieje się zupełnie nic, a sam czujnik ma pewną rezystancję, która zmienia się w niewielkim zakresie - tak ma być? I wie ktoś czy a jeśli tak to gdzie w tym samochodzie znajduje się czujnik spalania stukowwgo?

    0
  • #5 11 Lis 2006 23:12
    chumik
    Poziom 13  

    Witam.
    Najpierw sprawdź czy to jest TD czy TDI?
    Rozpoznasz po czujniku na wtrysku (czyli z wtryskiwacza odchodzi kabelek)
    Jeżeli odchodzi to przyczyn może być dużo
    ale jeśli nie to stawiam na 40% luz zaworowy(lub wypalone), 30% pompa, 20 wtryski i 10% czujnik temp. jeśli z komputerem? A jeżeli TDI
    to radzę najszybciej sprawdzić luzy zaworowe lub ciśnienie sprężania jak kolega sugerował inaczej będzie to igła w .....
    Pozdrawiam

    Dodano po 3 [minuty]:

    Najlepiej napisz symbol silnika a odpiszę Ci
    Najważniejsze przyczyny.

    0
  • #6 12 Lis 2006 09:07
    techrys
    Poziom 28  

    PEUGEOT 406 LX DT - do wtrysków nie dochodzi żaden kabel za wyjątkiem jednego - pierwszego od lewej, ale to chyba jakiś czujnik ale nie wiem jaki. Jest jeszcze tak, że po osiągnięciu temp. 90stC zaczyna lekko migać kontrolka oleju. O którym czujniku temp. piszesz i gdzie on jest bo do tego samochodu nie mogę znaleźć serwisówki, chyba żeby podeszła z innego modelu.
    Dzisiaj jeszcze zdejmiemy zaślepienie z oleju do turba i zrobimy by-pass'a, może to coś da.

    0
  • #7 12 Lis 2006 10:09
    ficek
    Poziom 11  

    Miga kontrolka od oleju??!!. A po zwiększeniu obrotów również? Trzeba w takim razie zmierzyć ciśnienie oleju. Wegług serwisówki którą ja mam powinno być 4,1bar /2000rpm.
    A jaki ma przebieg??

    Pozdr

    Ps.
    Z tym olejem to przypominają mi się czasy maluchów po 100kkm.
    A tak z ciekawości ile kosztuje przeróbka na lewą stronę takiego auta.

    0
  • #8 12 Lis 2006 15:15
    grzebacz
    Poziom 21  

    wygląda na to że padła głowiczka pompy,na 100% do pompiarza,sprawdzić wszystko ustawićdobrze pompe-może ktoś coś grzebał,ale na gorącym polej głowice pompy zimną wodą i sprubuj...
    ale forum elektryczne!usterka mechaniczna!

    0
  • #9 12 Lis 2006 16:49
    techrys
    Poziom 28  

    Przy normalnym zwiększeniu obrotów kontrolka nie miga - tylko od momentu osiągnięcia temp. 90stC i nie jest to typowe miganie - to wygląda tak jakby miała migać ale ktoś jej włączył ściemniacz oświetlenia w obwód - nie wiem jak to opisać :)
    Przebieg samochód ma 120tys. mil - przy czym moja vectra ma 150 a silnik żyleta :).
    Może to będzie miało jakieś znaczenie - w maju wymieniany był pasek rozrządu, a w dokumentach samochodu (mamy wszystkie przeglądy) znaleźliśmy fakturę datowaną na maj na środek "easy start" - trochę dziwny zbieg okoliczności.
    Co jeszcze próbowaliśmy - na gorącym silniku odłączyliśmy czujnik ciśnienia oleju - czyli komputer myślał że jest ciśnienie - ale silnik i tak nie wystartował.
    Napisałem na tym forum bo nie wiem czy to usterka mechaniczna czy elektryczna, a ludziska mówią że to coś czujnikowatego.
    Co do ceny przeróbki - nie mam pojęcia, przy czym podejrzewam że się nie opłaca przy cenie samochodu z uszkodzonym czymś tam w okolicach 400 funtów albo jeszcze niżej - przyjechać, kupić, pojeździć w polsce, w terminie przeglądu oddać na szrot i przyjechac po kolejne :)
    Jeżeli masz serwisówkę, może mogłbyś wrzucić tutaj albo na priv rozmieszczenie i opis czujników - bardzo by to ułatwiło naprawę - jedyne co znalazłem w necie to schemat i opis wyprowadzeń kompa.
    Co jeszcze: nagle przestała działać klima (manualna), i raczej nie jest to braku czynnika - tak jakby komputer nie pozwalał na jej włączenie (z tego co mi wiadomo to powinien dostawać informację z czujnika że klima ma być włączona żeby zwiększyć obroty).
    Oprócz tego termometr wewnątrz kabiny pokazuje stale 12stC.

    0
  • #10 13 Lis 2006 23:18
    tominex
    Poziom 18  

    Sprawdź luzy na zaworach, ten silnik ma komputer tylko do starowania kątem wtrysku.[/quote]

    0
  • #11 14 Lis 2006 01:14
    chumik
    Poziom 13  

    Ta kontrolka ciśnienia oleju jest najwżniejsza.
    Mój znajomy tak jeździł i po pół roku jeżdżenia silnik
    zatarł!
    Poszukam jutro w serwisie odnośnie tego silnika i jak cośznajdę to odpiszę (typowy TDI lub HDI)

    0
  • #12 14 Lis 2006 07:38
    mateo027
    Poziom 26  

    Kolego Ty znow z tym TDI, gdzie Ty i kiedy widziales TDI w Peugeocie czy Cytrynie, HDI jest nowszy i to calkiem nie ta bajka. To jest zwykly 1.9TD z serii XU9. Nikt tam nie wszczepial silnika z VW czy innego vagowatego wynalazku!

    0
  • #13 14 Lis 2006 18:03
    Jezior2000
    Poziom 17  

    Proponuję sprawdzić szczelność układu chlodzenia a później zmostkować czujnik temperatury do układu świec grzejnych rezystorkiem jeden kiloom i tak żeby świeczki uruchamiały się za każdym razem.

    0
  • #14 14 Lis 2006 20:47
    techrys
    Poziom 28  

    Najpierw chciałbym wiedzieć gdzie on ma jakieś czujniki bo oprócz czujnika ciśnienia oleju i lambdy nie mamy bladego pojęcia gdzie są inne - termometr w kabinie pokazuje teraz ciągle 12stC (wcześniej pokazywał dobrze) i też nie wiemy gdzie jest czujnik do tego.
    Sorki, wiemy jeszcze gdzie ma czujnik otwarcia przepustnicy, trzy czujniki wokół filtra paliwa - ale który do czego? Oprócz tego jest jakiś czujnik na pierwszym wtrysku i jakiś czujnik z prawej strony pompy - ale co to i do czego? I gdzie reszta?

    0
  • #15 14 Lis 2006 22:48
    tominex
    Poziom 18  

    Ciekawe gdzie tam widziałeś lambde i czujnik otwarcia przepustnicy. W cytrynach świece grzeją również na ciepłym silniku. Z takimi wiadomościami daleko nie zajedziemy.

    0
  • #16 14 Lis 2006 23:18
    techrys
    Poziom 28  

    Czujnik otwarcia przepustnicy - proszę bardzo - popatrz na pompę - na górze widać bardzo ładny potencjometr przymocowany metalową opaską za pomocą dwóch śrub typu torx.
    Co do sondy lambda mogę się mylić, ale powinna być wkręcona w przedni tłumik.

    Proszę o rzeczowe posty.

    1
  • #17 14 Lis 2006 23:34
    tominex
    Poziom 18  

    Przepustnica nie jest chyba na pompie wtryskowej.
    To jest sterowanie EGR-em.

    1
  • #18 15 Lis 2006 00:27
    techrys
    Poziom 28  

    Po otwarciu maski, po lewej stronie przed korpusem silnika widzimy pompę wtryskową. W górnej części widzimy linkę, która pracuje w momencie naciskania pedału "gazu". Praca tej linki powoduje ruch przepustnicy, która znajduje się na pompie. Do tego wszystkiego przymocowany jest czujnik położenia przepustnicy.

    0
  • #19 15 Lis 2006 10:41
    grzebacz
    Poziom 21  

    człowieku mało nie spadłem ze stołka przepustnica w pompie wtryskowej???
    elektrit widzisz to i nie grzmisz!!!!!

    0
  • #20 15 Lis 2006 14:11
    tominex
    Poziom 18  

    techrys napisał:
    Po otwarciu maski, po lewej stronie przed korpusem silnika widzimy pompę wtryskową. W górnej części widzimy linkę, która pracuje w momencie naciskania pedału "gazu". Praca tej linki powoduje ruch przepustnicy, która znajduje się na pompie. Do tego wszystkiego przymocowany jest czujnik położenia przepustnicy.

    Myślę, że temat nadaje się do zamknięcia. Dalsza dyskusja i tak do niczego nie doprowadzi.

    0
  • #22 16 Lis 2006 22:59
    techrys
    Poziom 28  

    W sobotę podnosimy silnik i robimy przegląd/wymianę wszelkich czujników, wymontowanie i sprawdzenie termostatu, sprawdzenie i regulacja luzów zaworowych, no i montaż turbo.
    O wynikach dam znać.

    0
  • #24 21 Lis 2006 23:15
    sebek1111
    Poziom 15  

    Praca tej linki powoduje ruch przepustnicy, która znajduje się na pompie.

    Nie osmieszaj sie z ta przepustnica. Linka powoduje przesowanie listwy zebatej obracajacej tloczki w pompie.

    0
  • #25 22 Lis 2006 21:29
    tominex
    Poziom 18  

    sebek1111 napisał:

    Nie osmieszaj sie z ta przepustnica. Linka powoduje przesowanie listwy zebatej obracajacej tloczki w pompie.

    Tak jak napisałeś jest w pompie rzędowej, a to jest rotacyjna i zasada jest trochę inna:D

    0
  • #26 23 Lis 2006 00:22
    techrys
    Poziom 28  

    Niech wam będzie, to wy jesteście spece :)
    Katalizatora nie ma, sondy lambda nie ma. Z czujników jedyny niesprawdzony to czujnik stuku, ale czy jest a jeśli tak to czy sprawny to będziemy mogli sprawdzić znowu dopiero w sobotę. Zostały jeszcze do sprawdzenia luzy zaworowe, a jeśli to też nie będzie to to tylko do mechaniora i niech on główkuje.
    Powiedzcie jeszcze co to za kabelki na pierwszym wtrysku - jest tylko jeden taki.

    0
  • #27 23 Lis 2006 19:40
    Wielki8
    Poziom 10  

    Przeczytałem wasze wypowiedzi na temat tego biedneg francuza i moje spostrzeżenia sa takie :

    1. ciśnienie oleju to priorytet , jego minimalna utrata może być spowodowana przez ten wasz tuning przy zaślepianiu przewodów, lub co bardziej prawdopodobne panewki mają dosyć , bez remontu pomorze tylko gęsty olej ale też nie na długo zależy ile jeździsz.

    2. Wtrysk z kabelkiem to wtrysk sterujący w latach 90 takie wtryski montowano w autach , wtrysk ten odpowiada za poprawną pracę pompy wtryskowej dająć sygnał do komputera , najprawdopodobniej służy on też za czujnik spalania stukowego .

    3.Czujnik temperatury napewno jest dobry i nic mu nie dolega, streruje on pracą "ssania" komputer zwiększa dawkę paliwa jeżeli temperatura jest zbyt niska , i rozłącza to "ssanie" po rozgrzaniu silnika

    4.Co do odpalania na ciepłym silniku to musisz zrobić tak: jak już silnik się rozgrzeje i zgaśnie , zagrzej świece żarowe manualnie czyli podaj biegun dodatni na świece i po ok. 8 - 10 sekund spróbuj odpalić jeżeli to nie pomoże to oznacza żę twój silnik to ZŁOM i należy go rozebrac i wyremontować .
    Ale jeżeli odpali to wina leży po stronie pompy wtryskowej a konkretnie po stronie sterownika pompy , koszt naprawy jakieś 400-600 zł

    Miłej zabawy z samochodzikem !!!

    0
  • #28 25 Lis 2006 16:58
    techrys
    Poziom 28  

    Turbo już założone. Nie sprawdzaliśmy czy zapala na ciepło po zagrzaniu świec, poniżej 90stC trzeba trochę pochechłać ale pali. Jeżeli sterownik pompy to ta mała kostka obok komputera to podmieniliśmy to i dalej jest to samo. Nie możemy zdobyć tego sterującego wtrysku, jeżeli to nie on to faktycznie tylko mechanior.

    0