Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Projektowanie płytek

ghost666 11 Nov 2006 10:38 1869 6
Altium Designer Computer Controls
    ghost666
    Translator, editor
    Mam do zaprojektowania płytke, komercyjnie. Bede ją robił w Eaglu, prawdopodobnie 2 warstwyz jakimiś udziwnieniami.
    Mój problem na tym że nie wiem ile policzyć za taką usługe zaprojektowania płytki. Jesli już to kiedyś robiliście, to powiedzcie ile braliście za jakie wymiary i jaki czas nad tym spędzony. Z góry dzięki.
  • Altium Designer Computer Controls
    Balu
    Level 38  
    Gdzieś tu już był taki wątek. Wszstko zależy od użytych rastrów, i ilości dziurek/nóżek.
  • Altium Designer Computer Controls
    szachu-cad1
    Level 12  
    Cena zależy od wielu czynników:
    1. Czy jestem początkującym projektantem (bierzemy pod uwagę ewentualne poprawki, jest ich szczególnie dużo przy dwóch warstwach i krótkim czasie wykonania),

2. Dla kogo robię projekt (jeżeli wiesz, że jest to firma prężnie się rozwijająca gdzie nie liczy się kasa, a jakość i czas, możesz nieźle zarobić),

3. Z góry uzgodnij ze zleceniodawcą czy ma być to tylko projekt płytki (plik Eagle lub Altium Designer), czy masz wykonać dodatkowe gerbery, czy może dodać do projektu spis elementów (tzw. bills of materials). Często jest tak, że dopiero po wykonaniu płytki "szef" chciałby dodatkowy spis elementów lub jeszcze jedną wersję, gdzie trzeba poprawić to i tamto, dodać kilka elementów - wlicz to w koszta, dogadaj się ze zleceniodawcą przed rozpoczęciem pracy. Nie ma nic gorszego w takiej robocie jak "drobne niedomówienia",

4. Zadaj sobie pytanie: