Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyskakują bezpieczniki. Wadliwe gniazdko czy coś z fazą?

11 Lis 2006 11:46 4689 31
  • Poziom 10  
    Mam taki problem: podczas pracy pralki automatycznej zdarza się, że wybijają bezpieczniki. Problem istnieje podczas podłączenia pralki do gniazdka w łazience. Gdy podłączę do gniazdka na korytarzu, wszystko jest w porządku. Pytanie brzmi: czy to jest problem z fazą czy możliwe jest, że wadliwe gniazdko się do tego przyczynia?
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 10  
    gniazdko na korytazu napewno jest podpiete w innym obwodzie dlatego nie wybija ,łazienka powinna miec swój obwód jeżeli tak jest to masz za mały bezpiecznik wymień go na 16 A i sprawdz ponownie.
  • Poziom 16  
    jeden bezpiecznik czy więcej , czy gniazdo z którego "chodzi" pralka posiada podłączony "bolec" ochronny?, czy w gniazdach jest ten sam układ połączeń? (pytam o gniazdo w którym działa i w tym gdzie wywaskakuje bezpiecznik) . Patrząc na gniazdo z lewej strony powinna być "faza" z prawej "zero" a wyżej ochronny"bolec".

    Dodano po 1 [minuty]:

    jeden bezpiecznik czy więcej , czy gniazdo z którego "chodzi" pralka posiada podłączony "bolec" ochronny?, czy w gniazdach jest ten sam układ połączeń? (pytam o gniazdo w którym działa i w tym gdzie wywaskakuje bezpiecznik) . Patrząc na gniazdo z lewej strony powinna być "faza" z prawej "zero" a wyżej ochronny"bolec".
  • Poziom 32  
    Przyczyny należy szukać w podłaczeniu instalacji w samym gnieździe. Powodzenia .
  • Poziom 20  
    silwercircle napisał:
    gniazdko na korytazu napewno jest podpiete w innym obwodzie dlatego nie wybija



    Zobacz jaki masz bezpiecznik. Włóż jak kolega pisze 16A.

    Dodano po 3 [minuty]:

    andrzej34 napisał:
    Patrząc na gniazdo z lewej strony powinna być "faza" z prawej "zero" a wyżej ochronny"bolec".


    Zapytam jakąróżnice w działaniu pralki czy jakiegokolwiek urządzenia robi faza z prawej lub lewej strony w gniazdku???
  • Poziom 10  
    Ale wcześniej było ok, problem zaczął się jakiś czas temu, a pralka wciąż ta sama. Poza tym bezpieczniki są nowego typu, takie z plastikowymi przełącznikami.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Cytat:

    jeden bezpiecznik czy więcej , czy gniazdo z którego "chodzi" pralka posiada podłączony "bolec" ochronny?, czy w gniazdach jest ten sam układ połączeń? (pytam o gniazdo w którym działa i w tym gdzie wywaskakuje bezpiecznik) . Patrząc na gniazdo z lewej strony powinna być "faza" z prawej "zero" a wyżej ochronny"bolec".


    Bezpieczników jest kilka, w tym oddzielny na łazienkę. Gniazdko jest z bolcem, natomiast co do tego układu to nie jestem pewien, ale biorąc pod uwagę fakt, że wcześniej nie było problemu, tylko od pewnego momentu, to chyba nie ma znaczenia...(?)
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 20  
    Moze właśnie od pewnego czasu masz jakieś dodatkowe obciązenie podłączone na tym samym obwodzie co pralka. A inne urządzenia działają w tym gniazdku??? Czy obydwa gniazda są z bolcem ochronnym???
  • Poziom 16  
    Różnica polega na tym, że jeżeli pralka ma zwarcie do obudowy to w jednym przypadku faza może zwierać się z zerem co powoduje natychmiastowe zwarcie i wywala bezpiecznik a w innym przypadku zwiera się zero z przewodem ochronnym i jeśli brak wyłącznika różnicowoprądowego sprawia, że o tym nie wiemy.
    Jeżeli pralka pracuje z innego gniazda to może być inny układ połączeń w gniazdkach lub przedłużacz jest bez przewodu ochronnego co umożliwia pracę tego urządzenia . Jeśli jest tak to korpus pralki może być pod napięciem !!
    W nowych instalacjach wymagany jest układ z wyłącznikami różnicowoprądowymi, z zachowaniem , że w prawej „dziurce” jest faza gdyż takie połączenie gwarantuje poprawne działanie filtrów p/zakłóceniowych (szczeg. urządzenia elektroniczne)
    Pozdrawiam
  • Spec od sprzętu Unitra
    Sprecyzuj co Ci wybija czy jest to bezpiecznik czy moze roznicowka?Bo to jest wazne.
  • Poziom 16  
    W ostatniej odpowiedzi powinno być, że faza jest w lewej "dziurce"- PSZEPRASZAM!!


    właśnie wył.różnicowoprądowy wybije jeśli jest upływność do "ziemi" fazy lub przewodu zerowego
  • Admin grupy audio
    Witam

    :arrow: andrzej34

    Przecież jest wyraźnie napisane ze "podczas pracy zdaża sie ze wybija bezpieczniki" więc możliwość przebicia do obudowy można moim zdaniem wykluczyć. Gdyby było przebicie to by wywalało w momencie włączenia do gniazdka.


    :arrow: szpurg

    Czy ten problem zaczał sie po wymianie instalacji (i bezpieczników) ??

    Może rzeczywiście obwód łazienki jest jeszcze z czymś połaczony.

    Czy wybijanie bezpieczników ma związek z włączeniem sie silnika od pralki albo przejścia z tryb wirowania ??
    Podaj model pralki, napisz który dokładnie bezpiecznik wywala (jego oznaczenie)

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    marian1981.02 napisał:
    Sprecyzuj co Ci wybija czy jest to bezpiecznik czy moze roznicowka?Bo to jest wazne.


    Muszę się przyznać, że nie wiem i nie wiem też jak to sprawdzić bo się na tym nie znam. Byłbym wdzięczny za wskazówki.


    Co do wcześniejszych pytań to inne urządzenia działają w tym gniazdku, działa także pralka, a opisana przeze mnie sytuacja występuje czasem (nieregularnie) i to nie na początku, tylko w trakcie prania.

    Co do bolców: gniazdko, w którym występuje problem posiada bolec, a to drugie, bezproblemowe, jest bez bolca :)
  • Poziom 20  
    andrzej34 napisał:

    W nowych instalacjach wymagany jest układ z wyłącznikami różnicowoprądowymi, z zachowaniem , że w prawej „dziurce” jest faza gdyż takie połączenie gwarantuje poprawne działanie filtrów p/zakłóceniowych (szczeg. urządzenia elektroniczne)


    A gdy mamy gniazdo podwójne kolego???
    Pomyśl nad tym i odpowiedz. Wkładając wtyczkę w dolne gniazdo zakładamy że mamy fazę z lewej strony wtyczki, a w górnym wkładamy wtyczkę odwrotnie i mamy z ją z prawej strony wtyczki.

    A jeśli chodzi o filtry w urządzeniach to w każdym urządzeniu "na wtyczkę" nie ma różnicy z której strony przychodzi faza.

    Może być tylko róznica w urządzeniach podłączanych na stałe do sieci,wtedy na zaciskach oznaczone jest L ; N ; Pe

    Dodano po 3 [minuty]:

    szpurg napisał:
    marian1981.02 napisał:
    Sprecyzuj co Ci wybija czy jest to bezpiecznik czy moze roznicowka?Bo to jest wazne.



    Co do bolców: gniazdko, w którym występuje problem posiada bolec, a to drugie, bezproblemowe, jest bez bolca :)



    Czyli najpewniej masz przebicie do obudowy przy pralce.
  • Poziom 10  
    Artur k. napisał:


    :arrow: szpurg

    Czy ten problem zaczał sie po wymianie instalacji (i bezpieczników) ??

    Może rzeczywiście obwód łazienki jest jeszcze z czymś połaczony.

    Czy wybijanie bezpieczników ma związek z włączeniem sie silnika od pralki albo przejścia z tryb wirowania ??
    Podaj model pralki, napisz który dokładnie bezpiecznik wywala (jego oznaczenie)

    Pozdrawiam


    Problem pojawił się nagle i nie miało to związku z jakąkolwiek wymianą bezpieczników albo podobnych.

    Pralka to bardzo stary Philips z oznaczeniem 098.
    Bezpieczniki wywalają się dwa (o tym wcześniej nie wspomniałem, bo nie sądziłem, że mogłoby być istotne):
    Jeden na klatce, starego typu z oznaczeniem L20A, drugi, w mieszkaniu, nowego typu: S191 B16.
    Nie wiem czy podałem dobre oznaczenia, ale te wydają się najbardziej charakterystyczne.

    Jeśli chodzi o moment wywalania bezpieczników, to nigdy tego nie wychwyciłem - była to sytuacja niespodziewana.
  • Poziom 20  
    Artur k. napisał:



    który dokładnie bezpiecznik wywala (jego oznaczenie)



    Przeczytaj co na nim pisze?
  • Poziom 10  
    Witkacy8 napisał:

    Czyli najpewniej masz przebicie do obudowy przy pralce.


    I jak to naprawić?
  • Poziom 20  
    Przeczytaj jeszcze te oznaczenia z bezpiecznika
  • Poziom 10  
    Witkacy8 napisał:
    Przeczytaj jeszcze te oznaczenia z bezpiecznika


    na tym w domu:
    S191 B16 230/400 V

    a na klatce:
    L 20 A -
  • Poziom 20  
    Pewny w 100% nie jestem,
    ale moje zdanie jest takie ze wali zwarcie do obudowy w pralce. Jeśli byłoby to przeciązenie to raczej nie wywaliłby L20A.
    Być może gdzieś kabelek jest przytarty.
    Jeśli sam nie jesteś w stanie tego naprawić to przynajmniej powinieneś kogoś poprosić by ci sprawdził te pralkę,gdyż może to być niebezpieczne dla twojego życia.
  • Poziom 33  
    a jakie to ma znaczenie , skoro wywala róznicówkę ... , podczas pracy pralki możesz miec jakiś wyciek lub obwód obwód elektryczny dostaje wilgoć i to wystarczy by pojawiła sie faza na obudowie pralki ,

    dobrze jest mieć oddzielna różnicówke na pomieszczenia w których możliwe jest zalanie , czyli łazienki , kuchnie , czy oświetlenie ogrodu :idea:

    co do naprawy pralki , sprawdź czy pompa nie ma wycieku , a najlepiej w jakim cyklu prania pojawia się problem ...
  • Poziom 10  
    Witkacy8 napisał:
    Pewny w 100% nie jestem,
    ale moje zdanie jest takie ze wali zwarcie do obudowy w pralce. Jeśli byłoby to przeciązenie to raczej nie wywaliłby L20A.
    Być może gdzieś kabelek jest przytarty.
    Jeśli sam nie jesteś w stanie tego naprawić to przynajmniej powinieneś kogoś poprosić by ci sprawdził te pralkę,gdyż może to być niebezpieczne dla twojego życia.


    Dzięki za odpowiedź.
    Ale w takim razie, jeśli w łazience zamontowałbym gniazdko bez bolca to tego typu problem by zniknął? W końcu w gniazdku na korytarzu on nie występuje;)
  • Poziom 32  
    Moim zdaniem przebiciu ulega grzałka pralki po chwilowym nagrzaniu jej .Sprwdź grzałke na przebicie najlepiej jak by Ci to zrobił znajomy elektryk.Powodzenia
  • Poziom 20  
    Broń boże.Jeśli bije na obudowę to tylko ten bolec broni cię przed porazeniem,bo dzięki niemu masz uziemioną pralkę. A jesli jego nie będzie na na obudowie może wystąpić faza i ... az strach pomyślec

    Dodano po 3 [minuty]:

    Kazde urzadzenie elektryczne z wtyczką która posiada styk Pe(uziemienie) powinno być podłączane tylko do gniazdek z bolcem. Gniazda bez bolca stosuje się tylko do sprzętów rtv(nie wymagających uziemienia np. telewizor,wieza,tuner satelitarny itp.
  • Poziom 10  
    Dzięki. Dobrze wiedzieć... człowiek uczy się całe życie;)
  • Spec od sprzętu Unitra
    Z tego wynika ze wywala Ci roznicowke ktora jest bardzo czula i wcale nie musi byc pelnego doziemienia zeby ona reagowala,wystarczy male doziemienie Tzn 30mA" poplynie" do ziemi i juz wywali! :arrow: Artur K nie masz racji ze musi wywalac po zalaczeniu do gniazdka bo wystarczy ze silnik bedzie mial uplywnosc ktory nie pracuje od razu po wsadzeniu wtyczki.Taka usterka jest trudna do wykrycia i mozna ja ominac tak ze odcinamu uziemienie i laczymy bolec w gniazdku z przewodem "N" pod warunkiem ze nikt nie bedzie wsadzal paluchow do gniazdka bo wtedy roznicowka nie zadziala!!!!
  • Poziom 16  
    pomysł odłączenia uziemienia i uzerowania pralki może powodować zadziałanie wyłącznika różnicowoprądowego- to jest częściowe rozwiązanie problemu
  • Spec od sprzętu Unitra
    Wlasnie ten sposob ktory podalem omijamy roznicowke wiec bedzie OK sam tak robilem.
  • Poziom 20  
    Według mnie jeśli wywala S191 B16 to wcale nie jest tam jakaś mała upływowość.



    marian1981.02 napisał:
    Taka usterka jest trudna do wykrycia

    Napewno ciężko jest wykryć taką usterkę,ale chyba trzeba.
    Bo po co montuje się róznicówki,żeby póżniej oszukiwac ją??? :

    marian1981.02 napisał:
    ] mozna ja ominac tak ze odcinamu uziemienie i laczymy bolec w gniazdku z przewodem "N" pod warunkiem ze nikt nie bedzie wsadzal paluchow do gniazdka bo wtedy roznicowka nie zadziala!!!!
  • Poziom 16  
    co do urządzeń "na wtyczkę" zachowując kolejność podłączeń ZAWSZE mamy zero i fazę po właściwej stronie odstępstwo mają urządzenia z II klasy izolacji i one nie mają uziemień
    a podwójne gniazda-to temat złożony bo mamy gniazda o konstrukcji "równoległej" i tam to zjawisko odwracania nie istnieje, przykładem może byc listwa komputerowa- gniado obok gniazda
  • Spec od sprzętu Unitra
    Roznicowki montuje sie po to aby byly wlasnie takie problemy bo kiedy ona ma zadzialac to tego nie robi,wiem z wlasnego doswiadczenia!Metoda ktora opisalem moze byc tylko chwilowym rozwiazaniem a potem jak ktos chce to niech sie zaopatrzy w miernik izolacji i niech wymontowuje poszczegolne urzadzenia z pralki i je sprawdza.Zycze powodzenia!