Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Głośnik do mp3 ze wzacniaczem by Duch

Duch__ 18 Lis 2006 16:43 17485 76
  • #31
    Mix
    Poziom 11  
    :) 5-

    Moderowany:

    ostrzeżenie, pisanie wiadomości nic nie wnoszących do tematu

  • TermopastyTermopasty
  • #32
    Kluczownik
    Poziom 12  
    Spróbuje skombinować drugie mini radio to zapodam fotki płytki ...:|
  • TermopastyTermopasty
  • #34
    c++
    Poziom 22  
    Witam,
    świetny pomysł, tylko troche głośnik za słaby, to tylko 4W ale jesli mialo zalezec na malych gabarytach to konstrukcja super. 5/6
    PZDR
    P.S. oby takich więcej:D
  • #35
    Macieks14
    Poziom 17  
    cześc bardzo fajny pomysł a gdybym chciał coś takiego zamatować do komurki to działało by?????
  • #36
    żarówka rtęciowa
    Poziom 36  
    Macieks14 napisał:
    Cześc bardzo fajny pomysł a gdybym chciał coś takiego zamontować do komurki to działało by?????


    Raczej nie.

    W komórkach wykorzystuje się wzmacniacze cyfrowe, a tu potrzebny jest zwykły wzmacniacz m. cz. Można natomiast wykorzystać do tego celu przenośne radio na baterie podpinając źródło sygnału pod potencjometr.
  • #37
    Ogro
    Poziom 16  
    Duch jak ci to gra?? ja to złożyłem, i na małych głośnikach gra to miernie...(8 wat, 4 ohm) a jak założyłem 100 watt 4 ohm grało lepiej :D. Gdy przełączyłem na mostek, i dałem kolumne 8 ohm 250 watt też grało super !!!!!! i jeszcze jedno : tylko na zasilaczu, bo na bateri "buczy" w głośnikach.
  • #38
    foxik000000
    Poziom 29  
    Ogro napisał:
    Duch jak ci to gra?? ja to złożyłem, i na małych głośnikach gra to miernie...(8 wat, 4 ohm) a jak założyłem 100 watt 4 ohm grało lepiej :D. Gdy przełączyłem na mostek, i dałem kolumne 8 ohm 250 watt też grało super !!!!!! i jeszcze jedno : tylko na zasilaczu, bo na bateri "buczy" w głośnikach.


    Wiesz co to jest kondensator :P Trzeba go dac na wyjściu zasilania, żeby odfitrowac tętnienia (zakłócenia) ;)
  • #39
    Duch__
    Poziom 31  
    Ogro napisał:
    Duch jak ci to gra?? ja to złożyłem, i na małych głośnikach gra to miernie...(8 wat, 4 ohm) a jak założyłem 100 watt 4 ohm grało lepiej :D. Gdy przełączyłem na mostek, i dałem kolumne 8 ohm 250 watt też grało super !!!!!! i jeszcze jedno : tylko na zasilaczu, bo na bateri "buczy" w głośnikach.



    Nie słyszałem o głośnikach 100W wielkości mniejszej od paczki od papierosów chyba że przesłuchiwałeś to na gwizdkach.... :|
  • #40
    ALTON
    Poziom 38  
    Kluczownik widzę jeszcze nikt Ci nie odpowiedział. CSC2822m to nic innego jak zaszyfrowany TDA2822m. Aplikację znajdziesz na www.google.pl
  • #41
    Ogro
    Poziom 16  
    100 watt - vhodziło mo o głośniki samochodowe. Zrobiłem teraz na zasilaczu 9v 500mA i gra super. Podpiolem dwie 10 watowe kolumienki. :D
  • #42
    kurylek
    Poziom 10  
    bardzo fajne chcialbym takie cos zbudowac tylko ze mam 14 lat i interesuje sie eltroniką(robie proste płytki drukowane), poprostu nie wiem jakich elementów użyc chciałbym o wykaz takich żeczy
  • #43
    Duch__
    Poziom 31  
    kurylek napisał:
    bardzo fajne chcialbym takie cos zbudowac tylko ze mam 14 lat i interesuje sie eltroniką(robie proste płytki drukowane), po prostu nie wiem jakich elementów użyc chciałbym o wykaz takich żeczy



    Na pierwszej stronie dałem schemat i tam masz wykaz elementów...
  • #44
    Beattracks
    Poziom 21  
    ja zrobiłem wzmaka według tego schematu i też mam 14 lat!tylko że to niedziała!jak włącze to słychać tylko pierdzenie głośnika!co się stało?płytke mam z tektóry a ścieżki z folii aluminiowej!jak orginalne!w tea urwały mi sie dwie ostatnie nożkijak je przymocowaći kond mam wstawiny ceramiczy jakiś taki zielony nawet niewiem ile ma!i ten elektrolit co ma 470 to ominąłem!pomocy!
  • #45
    lord_blaha
    Poziom 33  
    Beattracks napisał:
    ja zrobiłem wzmaka według tego schematu

    brawo
    Cytat:
    tylko że to niedziała!

    hmm...może dlatego, że:
    Cytat:
    płytke mam z tektóry a ścieżki z folii aluminiowej

    i
    Cytat:
    w tea urwały mi sie dwie ostatnie nożki

    oraz
    Cytat:
    kond mam wstawiny ceramiczy jakiś taki zielony nawet niewiem ile ma!i ten elektrolit co ma 470 to ominąłem


    Kup nowy scalaczek, zrób to nawet na pająka a nie na folii aluminiowej...A jak składasz to złóż wszystko TAK JAK NA SCHEMACIE, nic nie omijaj, pomierz wartości elementów i masz spore szanse na to że zadziała ;D
    pzdr
  • #46
    stereosystem
    Poziom 12  
    Beattracks - kiedyś zrobiłem wzmacniacz jabla j-215 też miałem pomysł na zrobienie aktywnego głośnika do mp3 tylko zasilanego przez zasilacz. Po złożeniu normalnie działał tylko dźwięk buczał wmontowałem pod kanał jakiś byle jaki kondensator papierowy i pomogło
  • #47
    Beattracks
    Poziom 21  
    no tylko że ja niemam blisko sklepu z elektroniką!ą i ten 470 już mam!tylko ten scalaczek!a nieda się jakoś kabla przymocować w miejsce tych dwóch nóżek!na schemacie to 7 i 6 za co one odpowiadająa i poco mi lewy kanał?a c9 to niemoże być np taki kond 2A153j to ten zielony!lub440BK i nadbk kreska a nadole 'j'i jest niebieski w kształcie pokrywki od pudełka na buty!

    Dodano po 2 [godziny] 2 [minuty]:

    już zrobiłem i dziala tylko ze cicho ale to wina tych dwoch nóżek albo konda ktory nie jest elektrolitem dzięki

    Dodano po 40 [minuty]:

    noi po tea!bez komentarza!a gdie jest takie tea??w czym?a i mam jeszcze tda2228A!czy da sie z tego na tej samej płytce i elementach zrobić wzmaka?a i jak ktoś może to niech mi do tego schemat narysuje!błagam!i mam plyte główną i jakieś piloty a i jeden tranzystor !czy da sie coś z cześci ze wzmaka tea pilotow płyty głównej i tranzystorka zrobić wzmaka??
  • #48
    Ogro
    Poziom 16  
    niezadawaj takich głupich pytań !!! wszystko mozna znaleźć, wystarczy chcieć !!! jak zrobisz wzmacniacz z płyty albo pilota to pochwal sie na elektrodzie... <lol2>
  • #49
    Beattracks
    Poziom 21  
    jak zrobie to sie pochwale!a i kolego ogro przeszukałem wszystkie niepotrzebne sprzęty w domu i nie ma tego tea!wiem że jest w jakiś radyjkach ale gdzie jeszcze?a i ty może wiesz jak przymocować w tea kable zamiast urwanych nóżek???
  • #50
    dzetix
    Poziom 18  
    witam,jesli masz zestaw 2.1 tracer disco to tam we wzmaku do suba jest tea2025,pozdrawiam
  • #51
    Ogro
    Poziom 16  
    mozna by było lekko pilnikiem podpiłować układ, zeby troche te nóżki wysunąć, ale czy to sie uda to niewiem

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha i mówiąc ze wszystko mozna znaleźć niechodziło mi o układ, tylko np. o shematy do innych rzeczy np. tego tda2228a :D
  • #52
    Beattracks
    Poziom 21  
    acha!ja zanim to przeczytałem to już to zrobiłem! i trzy nóżki przymocowane a i wiesz może czy w tym TEA jest więcej niż jedna masa? a i działa tylko coś przerywa!A I ZA CO ODPOWIADA KONDENSATOR C9 I C4?Z GÓRY DZIĘKUJE!a znalazłem na to TDA ale ma tylko i to w mostku dwa waty!a i głośno to gra bo mi bez nóżki 7 na tym schemacie i beza c9 i 4 cicho to gra!

    Dodano po 1 [minuty]:

    dzetix właśnie z tego zestawu mam to TEA!
  • #54
    Beattracks
    Poziom 21  
    czyli ta 7 to co jest?ja mam identyczne schematy co w twoim załączniku!a te kondy sa potrzebne na 100%do dzialania?
  • #55
    mskojon
    Poziom 31  
    Czy te kondensatory 100n to sa monolityczne? Jesli tak to jakie maja na sobie oznaczenie i jak wygladaja?
  • #56
    Ogro
    Poziom 16  
    tak, to są monolityczne kondensatorki i są one potrzebne. jakby niebyły potrzebne, to by ich niebyło :D oznaczenie mają 103 lub 104 niepamiętam juz, ale w sklepie dadzą ci taki jak trzeba. Beattracks o co ci chodziło o to 7 ???
  • #57
    Beattracks
    Poziom 21  
    siódma nóżka w scalaku?na tym schemacie ducha z elki!ale to już niewaŻne!a mi grało bez tych kondów!a do wzmaka na TDA2822a nie mam rezystorów!
  • #58
    mskojon
    Poziom 31  
    Zmontowałem ten układzik, działa, i mam 3 pytania:
    1.Gdzie należy zamontować potencjometr?
    2.Jak i gdzie zamontować filtr (kondensator) żeby usunąć szumy/trzaski z zasilania?
    3. Duch__ gdzie kupiłeś tą płytkę?
  • #59
    Ogro
    Poziom 16  
    między źródłem muzyki a wzmacniaczem potencjometr. kondensator zamontuj na lini zasilania(równolegle do układu) a płytke no to mozna mieć z kitu. ale łatwo ją mozna zrobić. ja pierwsze wydrukowałem na kartce w orginalnych wymiarach, nakleiłem na laminat, powierciłem otwory a potem namalowałem scieżki i do wytrawiacza.
  • #60
    Beattracks
    Poziom 21  
    Mam 14 lat jestem początkującym elektronikiem!nie mam praktycznie nic oprócz miernika za 12 zł!co potrzebuje na początek i ile by to ok kosztowało?a i jak zrobić wzmak na TDA2822 bez tych rezystorów?

    Na początek proszę poprawić błędy we WSZYSTKICH swoich postach PRZED napisaniem kolejnego postu na Forum!
    [jankolo]