Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zasilanie. Wzmacniacz wyłącza się przy pierwszym uderzeniu basu.

mike21 11 Lis 2006 22:20 2145 21
  • #1 11 Lis 2006 22:20
    mike21
    Poziom 29  

    Witam mam ponownie problem z zasilaniem wszystko było ok, ale odkąd zacząłem jeździć na światłach zaczęły się problemy z zasilaniem. Aktualnie mam alternator 90A i 2 akumulatory 55Ah. Pierwszy objaw pojawił się przy odpalaniu auta włączone radyjko się wyłączało na skutek spadku napięcia, czego wcześniej nie było. Dzisiaj zaczęły się większe problemy po dłuższym słuchaniu wyłączył się pierwszy raz wzmacniacz potem był coraz gorzej wzmacniacz wyłączał się coraz szybciej. Teraz wyłącza się przy pierwszym uderzeniu bassu. Sprawdzałem wszystko miernikiem wszystko jest ok. Napięcie przy odpalonym aucie 14V napięcie na akumulatorze normalne wiec nie mam pojęcia, co jest? Akumulatory maja prawie rok. Czy przy takim używaniu przy takich mocach możliwe ze te akumulatory sa już złużyte? Napięcie niby dobre, ale co z pojemnością?

    P.s Chciałbym rozwiązać ten problem raz na zawsze, co radzicie by było wszystko ok? Wiem ze wina leży w ładowaniu, skoro wzmacniacz ma 115A poboru wiec niemożliwe jest nadążenie z ładowaniem alternator jest 90A.

    0 21
  • #2 11 Lis 2006 22:55
    powalla
    Moderator CarAudio

    Sprawdź wodę w aku(poziom),jak nie pomoże to przynajmniej nie zaszkodzi.

    0
  • #3 11 Lis 2006 23:04
    eP
    Poziom 27  

    Jeżeli wzmacniacz pobiera 115A to może warto by pomyśleć nad zastosowaniem akumulatorów trakcyjnych do jego zasilania ?
    (Takich jakie się stosuje np. w Melexach )

    0
  • #4 11 Lis 2006 23:33
    mike21
    Poziom 29  

    hmm to sa aku bezobsługowe :|.A mozliwe ze sie poprostu juz złuzyły?dodam ze to najtansze aku :D które były uzytkowane na maxa przez rok czasu.A moze zrobiło sie zwarcie w aku?napiecie niby wpozadku ale przy obciazeniu momentalnie spada napiecie nawet ponizej 10v :cry: Co radzicie jaki aku o jakiej pojemnosci?chce myslec o czyms mocniejszym bo planuje wymienic wzmacniacz duzo mocniejszy 2,5kw

    P.s Co do aku nie znam sie na tym


    A co myslicie o tym daje tylko przykład
    http://www.alka.pl/sklep/pokaz_produkt.php?idprod=260

    Warto kupic taki aku?

    0
  • #5 11 Lis 2006 23:39
    powalla
    Moderator CarAudio

    Nawet bezobsługowe,a w szczególnosci te "tańsze" miały korki(zamaskowane czasem naklejką) posprawdzaj (poziom zobaczysz przez obudowę,bo są znaki MIN -MAX na obudowie).

    0
  • #7 11 Lis 2006 23:46
    eP
    Poziom 27  

    mike21 napisał:

    ...
    Co radzicie jaki aku o jakiej pojemnosci?chce myslec o czyms mocniejszym bo planuje wymienic wzmacniacz duzo mocniejszy 2,5kw

    P.s Co do aku nie znam sie na tym


    A co myslicie o tym daje tylko przykład
    http://www.alka.pl/sklep/pokaz_produkt.php?idprod=260

    Warto kupic taki aku?


    Przy takich mocach warto by pomyślec nad zmiana instalacji elektrycznej na 48V przynajmniej dla samego wzmacniacza.
    I stosować akumulatory trakcyjne które byłyby doładowywane na postoju czy w domu z gniazdka przez prostownik - spadnie wtedy też zuzycie paliwa - mniejsze obciążenie alternatora.

    Ten w linku powyżej jest zdecydowanie za drogi.
    Natomiast dobre akumulatory trakcyjne mogą być wielokrotnie dlużej ładowane -tzn. większa ilość cykli. Stosuje się je w pojazdach z napędem elektrycznym. Z ładowaniem nie ma problemu - potrzebny jest tylko wydajny prostownik.

    0
  • #8 11 Lis 2006 23:50
    mike21
    Poziom 29  

    powalla napisał:
    Nawet bezobsługowe,a w szczególnosci te "tańsze" miały korki(zamaskowane czasem naklejką) posprawdzaj (poziom zobaczysz przez obudowę,bo są znaki MIN -MAX na obudowie).


    Hmm no sa korki ale nima zadnej skali patrzałem do srodka no wydaje sie mało ale nieznam sie wiec nie ruszałem.

    Dodano po 2 [minuty]:

    eP napisał:
    mike21 napisał:

    ...
    Co radzicie jaki aku o jakiej pojemnosci?chce myslec o czyms mocniejszym bo planuje wymienic wzmacniacz duzo mocniejszy 2,5kw

    P.s Co do aku nie znam sie na tym


    A co myslicie o tym daje tylko przykład
    http://www.alka.pl/sklep/pokaz_produkt.php?idprod=260

    Warto kupic taki aku?


    Przy takich mocach warto by pomyślec nad zmiana instalacji elektrycznej na 48V przynajmniej dla samego wzmacniacza.
    I stosować akumulatory trakcyjne które byłyby doładowywane na postoju czy w domu z gniazdka przez prostownik - spadnie wtedy też zuzycie paliwa - mniejsze obciążenie alternatora.


    hmm za duzo roboty :cry: ale przeciez sa te aku 12v o pojemnosci nawet 250Ah.A jak z ładowaniem czy taki aku trakcyjny moze byc tak samo uzywane jak zwykły?Chodzi mi o ciagłe ładowanie.

    0
  • #9 12 Lis 2006 00:05
    eP
    Poziom 27  

    mike21 napisał:

    ...
    hmm za duzo roboty :cry: ale przeciez sa te aku 12v o pojemnosci nawet 250Ah.A jak z ładowaniem czy taki aku trakcyjny moze byc tak samo uzywane jak zwykły?Chodzi mi o ciagłe ładowanie.


    Trakcyjne po to się stosuje by nie trzeba było ich ciągle ładować.
    A przy bardzo dużym poborze prądu w instalacji na wyższe napięcie będą mniejsze straty lub nie będzie wymagała bardzo grubych kabli.
    Wyższe napięcia w instalacji to standard przyszłości. Ale jak już ktoś teraz używa takich mocy w pojeździe to warto poważnie nad taką instalacją pomyśleć.

    0
  • #10 12 Lis 2006 00:10
    mike21
    Poziom 29  

    eP napisał:
    mike21 napisał:

    ...
    hmm za duzo roboty :cry: ale przeciez sa te aku 12v o pojemnosci nawet 250Ah.A jak z ładowaniem czy taki aku trakcyjny moze byc tak samo uzywane jak zwykły?Chodzi mi o ciagłe ładowanie.


    Trakcyjne po to się stosuje by nie trzeba było ich ciągle ładować.
    A przy bardzo dużym poborze prądu w instalacji na wyższe napięcie będą mniejsze straty lub nie będzie wymagała bardzo grubych kabli.
    Wyższe napięcia w instalacji to standard przyszłości. Ale jak już ktoś teraz używa takich mocy w pojeździe to warto poważnie nad taką instalacją pomyśleć.


    Ale moge go podepiac jak standardowy aku?Alternator bedzie go ładował?

    0
  • #11 12 Lis 2006 00:13
    eP
    Poziom 27  

    mike21 napisał:

    Ale moge go podepiac jak standardowy aku?Alternator bedzie go ładował?


    Oczywiście.

    0
  • #12 12 Lis 2006 00:20
    mike21
    Poziom 29  

    hmm to taki jeden by wystarczył do zasilenia wzmacniacza 2,5kw który ma ponad 200A poboru?Chodzi mi o ten z tej stronki -12v 210Ah 6PT210 (20h)

    http://www.republika.pl/gestor4/baterie.html


    P.s A tak zapytam czy stosuja te akumulatory w DBdragu?

    0
  • #13 12 Lis 2006 00:38
    eP
    Poziom 27  

    mike21 napisał:
    hmm to taki jeden by wystarczył do zasilenia wzmacniacza 2,5kw który ma ponad 200A poboru?Chodzi mi o ten z tej stronki -12v 210Ah 6PT210 (20h)

    http://www.republika.pl/gestor4/baterie.html


    P.s A tak zapytam czy stosuja te akumulatory w DBdragu?


    Jeden na długo by niewystarczył - jego pojemność 210Ah (20h) oznacza ze przez 20 godzin może być obciążony prądem 10.5 A do pełnego rozładowania. Przy obciażeniu 5-cio godzinnym pojemność mu spada do około 180 Ah czyli średni prąd wychodzi 36 A.

    4 sztuki zapewniłyby 3-4 godziny zabawy z pełną mocą nawet przy wyłączonym silniku.
    A za niedługo te akumulatory będzie można zastąpić ogniwami litowymi znacznie lżejszymi od akumulatorów kwasowych.

    Nie wiem czy stosują je w dBDragach, ale stosują je w pojazdach które pobierają chwilowo po kilkanascie kW mocy i wiecej - czyli do normalnego napędu pojazdu o masie 1500kg.
    To chyba powinno być wystarczającą rekomendacją dla nich.

    0
  • #14 12 Lis 2006 00:51
    mike21
    Poziom 29  

    eP napisał:
    mike21 napisał:
    hmm to taki jeden by wystarczył do zasilenia wzmacniacza 2,5kw który ma ponad 200A poboru?Chodzi mi o ten z tej stronki -12v 210Ah 6PT210 (20h)

    http://www.republika.pl/gestor4/baterie.html


    P.s A tak zapytam czy stosuja te akumulatory w DBdragu?


    Jeden na długo by niewystarczył - jego pojemność 210Ah (20h) oznacza ze przez 20 godzin może być obciążony prądem 10.5 A do pełnego rozładowania. Przy obciażeniu 5-cio godzinnym pojemność mu spada do około 180 Ah czyli średni prąd wychodzi 36 A.

    4 sztuki zapewniłyby 3-4 godziny zabawy z pełną mocą nawet przy wyłączonym silniku.
    A za niedługo te akumulatory będzie można zastąpić ogniwami litowymi znacznie lżejszymi od akumulatorów kwasowych.

    Nie wiem czy stosują je w dBDragach, ale stosują je w pojazdach które pobierają chwilowo po kilkanascie kW mocy i wiecej - czyli do normalnego napędu pojazdu o masie 1500kg.
    To chyba powinno być wystarczającą rekomendacją dla nich.


    Hmm a jak one maja sie w porównaniu z akumulatorami żelowymi?I jesli bym dał tylko 2sztuki to mój alternator 90A poradzi sobie z ładowaniem?

    Aha miałem zapytac skoro mam te aku bezobsługowe a maja korki to nalezy je tez uzupełniac?Patrzałem z ciekawosci ale nima zadnej skali?Ale poziom wydawał sie bardzo niski az wystawały jakies elementy delikatnie czy to zle?Czy mozliwe jest uzupełnienie tego aku?Moze to jest przyczyna moich problemów brak elektrolitu?Przeciez uzywałem te akumulatory na max przez rok czasu wiec musiały sie troche złuzyc.

    0
  • #15 12 Lis 2006 01:22
    eP
    Poziom 27  

    mike21 napisał:

    ...
    Hmm a jak one maja sie w porównaniu z akumulatorami żelowymi?I jesli bym dał tylko 2sztuki to mój alternator 90A poradzi sobie z ładowaniem?

    Aha miałem zapytac skoro mam te aku bezobsługowe a maja korki to nalezy je tez uzupełniac?Patrzałem z ciekawosci ale nima zadnej skali?Ale poziom wydawał sie bardzo niski az wystawały jakies elementy delikatnie czy to zle?Czy mozliwe jest uzupełnienie tego aku?Moze to jest przyczyna moich problemów brak elektrolitu?Przeciez uzywałem te akumulatory na max przez rok czasu wiec musiały sie troche złuzyc.


    Takie są skutki pracy akumulatorów pod mocnym altkiem.
    Po prostu taki akumulator pada z "obżarstwa".

    Przy energochłonnej instalacji elektrycznej należałoby pomyśleć też o kontrolerze który by czuwał nad stanem naładowania akumulatorów i zapobiegał ich przeładowaniu oszczędzając równocześnie paliwo - mniejsze obciążenie silnika przez alternator.

    Istnieje duża dysproporcja między obciążeniem akumulatorów latem a zimą - a wydajność alternatora jest ta sama. To co dobre jest zimą albo nawet jeszcze za słabe latem wykańcza akumulator z przeładowania.
    To jest jeszcze jeden argument za tym by używać większej ilości akumulatorów a popracują znacznie dłużej niż zmieniane co sezon po kolei.

    0
  • Pomocny post
    #16 12 Lis 2006 03:16
    raveland
    Poziom 28  

    ja najpierw bym pozyczyl od kogos aku i sprawdzil czy ba drugim tez wzmak sie wylacza podczas jazdy na swiatlach jezeli tak to pozostaje wymiana altka na mocnijeszy tak samo jak aku
    najlepiej sie rozgladaj za drugi mdo kompletu albo za jakims altkiem 150A bo mniej to szkoda kasy wydawac patrzac na twoje potrzeby

    0
  • Pomocny post
    #17 12 Lis 2006 09:02
    eP
    Poziom 27  

    raveland napisał:
    ja najpierw bym pozyczyl od kogos aku i sprawdzil czy ba drugim tez wzmacniacz sie wylacza podczas jazdy na swiatlach jezeli tak to pozostaje wymiana altka na mocnijeszy tak samo jak aku
    najlepiej sie rozgladaj za drugi mdo kompletu albo za jakims altkiem 150A bo mniej to szkoda kasy wydawac patrzac na twoje potrzeby


    To może od razu niech wymieni sobie także silnik na mocniejszy i bak na bardziej pojemny ? :D
    Mocniejszy altek z czegoś tą energię musi przecież czerpać. A latem jeżeli nie będzie miał w tym układzie kontroli nad poziomem naładowania to w ten sposób może szybciej wykończyć większą ilość akumulatorów za większą kasę.

    pozdrawiam

    0
  • #18 12 Lis 2006 10:18
    mike21
    Poziom 29  

    A mozecie mi odpowiedziec czy da sie uzupenic elektrolit w takim aku bezobsługowym?Bo ten poziom podejzanie niski był?Moze to jest przyczyna?jak to uzupełnic?Jak nima zadnej miarki?

    0
  • Pomocny post
    #19 12 Lis 2006 12:51
    powalla
    Moderator CarAudio

    Woda destylowana za 1zł na stacji benzynowej i zaraz jak dolejesz podładuj go(nalej tak 5mm więcej niż poziom płyt w aku).

    0
  • #20 12 Lis 2006 13:04
    mike21
    Poziom 29  

    Witam juz znalazłem ustereke wina lezała w kablu minuswym który był przyczepiony do karoseri drugiego aku.Kabel przy konektoze oczkwym był zabrudzony.Oczysciłem i przykreciem na nowo i wszystko gra!Zasilanie tak szybko sapadało bo wzmacniacz ciagnał prad z jednego aku bez ładowania.Ale i tak dolałem wody.W jednym aku było minimum a w drugim jeszcze mniej.Uzupeniłem płyn i wszystko jest w pozadku. :D


    P.s Ale tak czy siak planuje zmienic instalacje na mocniejsza bo napewno nie poradzi sobie ze wzmacniaczem 2,5Kw

    0
  • #21 06 Sty 2007 17:56
    niko123
    Poziom 29  

    11,8v przy zapalonym silniku muza na full
    Kable 22mm2 ( plusowy 3m i masa 30cm ) kondzik 2F
    przy ful muza 3/4 gain i podbicie na 1 kanale były spadki do 13,9v ale na mostku to już 11,8v ( alternator do wymiana na mocniejszy? bo kable 22mmm2 to może nic wielkiego ale zato bardzo kruciutkie a to ma też znaczenie, to chyba coś jak 35mm2 i 5,5m długości.

    zx3-t2d + yakuza 15 , altek 70A aku 45ah.
    jak zmienie aku na 70 to mzoe byc niedoladowany przez alternator czyli zostaje tylko alternator?
    Jak tak to mam problem bo do hondy civic 92- 95 75A był najmocniejszy z hondy acord są mocniejsze 90a ale mechanik powiedział że może nie pasować :(

    0
  • #22 06 Sty 2007 18:19
    łowieca
    Poziom 29  

    Jeśli nie będzie coś pasowało to można dorobić inne mocowanie altka, bądz też może będzie pasowało od Accorda.
    Ewentualnie czeka Cie zmiana koła pasowego na alternatorze.
    Ogólnie przeróbka dość prosta :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha ogólnie spadki napięć są w normie jak na taki wzmacniacz.

    0