Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 nierówno chodzi silnik

12 Lis 2006 16:29 23592 22
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich . Mam problem z Peugeotem 206 silnik 1,6 benzyna z 1999r z instalacją gazową. Auto ma przebieg 145 tyś km. Auto zapala normalnie ale silnik "faluje" na benzynie i na gazie jest to samo. Gdzie szukać usterki ?. Czy ktoś miał taki przypadek lub wie gdzie szukać usterki. Prosze o pomoc
  • TestoTesto
  • Poziom 13  
    zacznij od najprostrzej czynnosci sprawdzenia i wyczyszczenia silniczka krokowego regulatora biegu jałowego
  • Użytkownik usunął konto  
  • TestoTesto
  • Poziom 12  
    Panowie to w takim razie gdzie szukać usterki? Może przewody do świec ( listwa ) jest już wysłużona bo swiece wymieniłem tydzień temu ale porawy niestety nie ma.
  • Poziom 14  
    Sprawdź czy nie bierze "lewego" powietrza.
  • Poziom 31  
    Moze zaczalbys tak od diagnostyki?
  • Poziom 18  
    ja bym się upierał przy czyszczeniu silniczka krokowego , ha ,ha,ha!!!! najlepiej piaskarką !!!
  • Poziom 13  
    elektrit jesli ktos nie jest do konca zorientowany w dziedzinie mechaniki i doagnostyki to jak w warunkach domowych ma zdiagnozowac PEUGOTA ??

    a jak napisałem czyszczenie silniczka krokowego jest najprostszą czynnaścią w takim przypadku i warto od tego zacząć !!

    o ile się nie myle to w PEUGOTACH wystepował problem z samym sterownikiem tzn. driver silniczka krokowego w sterowniku ulegał uszkodzeniu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Podłaczałem auto pod KTS ale nic nie wykazało . W takim razie może faktycznie sprawdzę ten silniczek krokowy tylko mam dwa pytania : gdzie go szukać pod maską i jak go wyczyścić
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    szukać go musisz w okolicach przepustnicy.
    a czym go wyczyścić ?? hmm może w myjce ultradźwiękowej ?? :) :) :) :)
  • Poziom 11  
    Jaką masz instalację lpg? do tego auta tylko wtrysk ! jeśli taką masz to najważniejszą rzeczą jest tak dobranie dysz i ciśnienia reduktora aby czasy wtrysku były identyczne z benzynowymi ecu w tym aucie jest samouczące i z tego te problemy jeśli na gazie masz złą emulację wtryskiwaczy benzynowych (czasami komputery wtrysku lpg nie dają odpowiedniej emulacji!)lub za duże różnice w czasach wtrysku a widziałem takie dochodzące do 3-5 milisek. to masz problemy na benzynie murowane ! wiedz że w sterownikach peugota po nie autoryzowanym kasowaniu błędów po 40 razie ecu blokuje się trwale!
  • Poziom 12  
    Panowie czyściłem silniczek krokowy ale nic nie daje , ale jak się odłączy wtyczkę od silniczka krokowego ( silniczek zamontowanak w układzie) to na wolnych obrotach chodzi bardzo ładnie i równo. Chciałem kupić ten silniczek na allegro jest ich bardzo dużo ale jak zaczynam podawać oznaczenie z mojego silniczka to cisza nikt nie ma. Samochód to 206 z 99 roku silnik 1.6 benzyna 8 zaworowy a silniczek to magneti marelii M1959L B31/00 . Może ktoś pomoże zdobyć taki silniczek
  • Poziom 12  
    Panowie jeszcze Was trochę pomeczę . Szukałem wszędzie ale nigdzie nie znalazłem Magneti Marelli o oznaczeniu B31/00 . Może mozna włożyć jakiś zamiennik. Pozatym nie jestem do końca pewny czy ten silniczek co siedzi w moim aucie jest oryginałem auto z trzeciej reki
  • Poziom 21  
    Licz sie z tym ze po wymianie "krokowego" trzeba wykonac kalibracje narzedziem diagnostycznym.
  • Poziom 10  
    Witam. Miałem ten sam problem z falującymi obrotami w moim Peugocie. Okazało się że przewód podciśnieniowy jest uszkodzony, (łykał lewe powietrze) i mechanizm biegu jałowego świrowł. Sprawdź wizualnie szczelność przewodów podciśnieniowych, zwłaszcza w pobliżu kolektora dolotowego, mają one tendencje do przecierania się pod wpływem drgań silnika.
    Powodzenia
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    P206XS/1.6L/TU5JP-MCU->MP7.2 BOSCH/1998/8V/LPG->BingoS
    średnie spalanie LPG -> 10L/100km

    Ponieważ jeżdżę na LPG już kilka ładnych lat to podam kilka uwag:

    1. Można stosować instalkę II generacji w P206 i jestem tego żywym przykładem...i jakoś nie zaliczyłem strzału w kolektor -> nigdy !!!
    ...auto ma 9 lat i reguluję sam śrubą na parowniku co jakiś czas i ustawiam przez laptopa, nigdy nie byłem u gazownika po założeniu LPG. Wówczas instalacja gazowa kosztowała mnie 2100zł, a gaz był po 1,10 zł/L ;)

    2. Duży wpływ na pracę na LPG mają świece,
    po ich wymianie trzeba regulować instalację...jest czuły na to i wcale nie muszą to być 3-elektrodowe :)

    3. Wszelkie falowania obrotów to:
    - nieszczelności przewodów powodujące łapanie lewego powietrza, poluzowanie miksera ..etc..nieszczelność przewodu z miksera do silnika krokowego benzyny.
    - zatykanie resztkami oleju/oparów zwężki wpiętej w pokrywę zaworów.
    i łapanie lewego powietrza na tym przewodzie.
    - nieszczelna instalacja wydechowa !
    - błąd komputera (w 206 do 2000r (o ile pamiętam) kasujemy zdjęciem klemy z akumulatora)
    - silnik krokowy LPG -> wytarty plastikowy cylinderek i na to po 5-ciu latach go wymieniłem. Wstawiony był SONCEBOZ 7217R045, a wstawiłem 7217R048
    - filtr powietrza - nigdy nie wymieniany !...(tylko dobry odkurzacz)
    - czujnik temperatury cieczy chłodzącej (jednak przed wymianą oczyścić styki i reset kompa dla pewności)
    - słaby akumulator/słaba masa - włączanie się, (i) (lub) wyłączanie LPG.

    4. Problemem jest instalacja elektryczna która czasami płata psikusy
    szczególnie przy zmianach temperatury powodującej skraplanie się pary wodnej, deszczowej pogodzie etc..
    i trzeba raz na jakiś czas ją przejrzeć, przeczyścić i zakonserwować.
    Wiele do życzenia pozostawia jakość styków w:
    - złączu komputera
    - skrzynce bezpieczników pod maską i tutaj zaczynać sprawdzanie
    i czyszczenie jeśli chodzi o dziwne zachowania auta ze zwróceniem szczególnej uwagi na bezpiecznik od pompy paliwa ;)
    Polecam stosowanie bezpieczników wyższej jakości - polskie szybko pokrywają się nalotem !
    Warto też założyć (jeśli ktoś nie ma) osłonę silnika od spodu - zapobiega to zalaniu z kałuży alternatora i unieruchomieniu auta.
    Wlot powietrza w masce silnika powoduje czasami "przemycanie wody" w okolice pierwszego cylindra na świecę i okolice co może powodować niestabilną pracę silnika, usterkę wtryskiwacza etc.

    Słyszałem również o wpływie przebić z cewki na resety i zakłócenia MCU
    i w tym przypadku należy zaizolować (utworzyć masę na przewodach elektrycznych biegnących obok (wzdłóż) cewki zapłonowej).
    Można również asekuracyjnie zastosować transil-a na zasilaniu komputera LPG.

    5. Bingo-S4 ... Sam projekt ma trochę wad, płytka elektroniki przegrzewa się w dwóch miejscach pod rezystorami i całość się zbyt mocno nagrzewa wskutek czego wysychają elektrolity które już raz podmieniałem.
    Objawia się to dziwnym zachowaniem instalacji, zalącza się, wyłącza...jest mało stabilna, a przecież filtrują one między innymi napięcie 5V na tej płytce, chyba nawet ostatnio wstawiłem 330uF w zasilanie 5V.
    Warto również przeczyścić co jakiś czas bezpieczniki na zasilaniu BINGO-S, mogą powodować niestabilność.

    Problemy z pracą układu po kilku latach eksploatacji powoduje (przynajmniej w moim przypadku) czujnik rezerwy..gdy zaczyna działać wprowadza niestabilność do układu, może mam uszkodzony :)
    Nie budzi mojego zachwytu montowany w Bingo-S zintegrowany wskaźnik i włącznik gazu. Jest to switch który montowany jest również w pilotach centralnego zamka i w nich często ulega odlutowaniu.

    Sama nowa instalacja LPG przez 1-2 lata nie sprawia problemów, ale później trzeba mieć trochę cierpliwości.

    Trochę odbiegając od tematu:
    6. Po przejechaniu 65tys wymieniałem skrzynię biegów...rozsypała się 5-ka ..mam ciężką nogę...ale pasuje skrzynia od 1.4L.

    7. Wymiana wahaczy to norma, a powodem ich uszkadzania się w Peugeotach jest słaba jakość gum przegubowych które pękają i wydostaje się smar, a dostaje się do przegubu końcówki wahacza piach który powoduje wycieranie się i niebezpieczny luz. Kiedy auto zaczyna "tańczyć" po drodze i puka na kocich łbach to znaczy, że wahacz do wymiany, szkoda że nie same końcówki. Podróby wahaczy wystarczają góra na 3 lata.

    8. Po przejechaniu 100 tys km.
    Wymiana łożysk kół prawych.
    Wymiana łożysk amortyzatorów przednich.
    Naprawa manetki kierunkowskazów.

    9. Po przejechaniu 110 tys km
    Wymiana łożysk kół lewych.

    8. Po przejechaniu 145tys (auto ma 16lat)
    - wymiana drążków stabilizatorów.
    - łożysk w tylnej belce.
    - silnika zamka tylnej klapy.
    - naprawa przewodu prądowego zasil. wentylator silnika (zgnił na długości 10cm).
    - wymiana wahaczy (czwarta).
    - rozebranie i wyczyszczenie reduktora LPG + regulacja LPG.
    - wymiana Butli LPG.
    - wymiana akumulatora 4-ta.
    - naprawa zwijacza pasa bezpieczeństwa pasażera.
    - wymiana płynu wspomagania.
    - siedzenie kierowcy już jest w jednym miejscu (boczku) przetarte.

    Add. Wahacze.
    Dłuższa jazda jest niebezpieczna ponieważ może spaść kolumna zwrotnicy z kołem z wahacza ! Dobrze dociągnąć śruby na zwrotnicy przy zakładaniu nowego wahacza.
    Same drążki stabilizatorów wymieniłem pierwszy raz po 9 latach :)..-> zaczęły pukać - oryginały były mocne.

    Do wymiany pozostał:
    - rozrząd (norma 120tys lub 5 lat), a więc sporo przekroczyłem normę.
    - cewka WN - czasami przebija na masę jak auto się mocno nagrzeje. Auto gaśnie i trzeba wówczas się zatrzymać, zdjąć klemę z aku i założyć, odpalić i jechać dalej.
  • Poziom 2  
    Mam problem z moim Peugeotem 306 1999r. sedan 1.4 z gazem sekwecyjnym. Odkąd założyli mi gaz ciągle łapie błędy na kompie.
    Raz mi resetowali u elektromechanika i okazało się, że sonda podaje złą temperaturę silnika. Czy jest możliwość kasowania błędów w tym aucie tak jak np. w Mazdzie 323 poprzez odkręcenie plusa z akumulatora i przytrzymanie przez 20 sek hamulca?

    Auto na zimnym silniku zachowuje się tak jak polonez przy -10 stopni C. Jak się rozgrzeje to jest ok ale bywa to denerwujące zwłaszcza w simne poranki jak mi zgaśnie na skrzyżowaniu.
  • Poziom 12  
    bdyczewski napisał:
    Mam problem z moim Peugeotem 306 1999r. sedan 1.4 z gazem sekwecyjnym. Odkąd założyli mi gaz ciągle łapie błędy na kompie.
    Raz mi resetowali u elektromechanika i okazało się, że sonda podaje złą temperaturę silnika. Czy jest możliwość kasowania błędów w tym aucie tak jak np. w Mazdzie 323 poprzez odkręcenie plusa z akumulatora i przytrzymanie przez 20 sek hamulca?

    Auto na zimnym silniku zachowuje się tak jak polonez przy -10 stopni C. Jak się rozgrzeje to jest ok ale bywa to denerwujące zwłaszcza w simne poranki jak mi zgaśnie na skrzyżowaniu.

    Kolego, reset sterownika silnika można wykonać poprzez odpięcie klemy aku ma około 10 min. Nie trzeba trzymać żadnego stopu itp.
    W twoim przypadku proponuje jechac do gazownika który montował u ciebie instalacje LPG i kazać mu zkalibrować (ustawić) instalke LPG tak aby żadnych błędów nie wywalał sterownik silnika.
    Sonda nie może podawać temperatury silnika ! Jak już to czujnik temperatur (zielony w okolicach termostatu). Sonda lambda służy do czego innego.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    1. Odsuń przewody instalacji gazowej od cewki wysokiego napięcia (pewnie przebija) i dodatkowo można zamontować transile na zasilaniu 5V i 12V centralki gazu - po tym zabiegu ta przypadłość bezpowrotnie ustąpiła u mnie.

    2. Akumulator musi być naładowany i trzymać !
    3. Szczelny układ wydechowy
    4. Szczelny układ dolotowy powietrza.
    5. Przedmuchaj z resztek oparów oleju zwężkę i wężyk idący z pokrywy zaworów (odmę).
    6. Świece NKG.

    Na koniec autokalibracja centralki LPG i musi hulać.